Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (55) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (93) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (27) Átrium (50) Bagossy Levente (20) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balázs Andrea (20) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (34) Bálint András (21) Balsai Móni (24) Bányai Kelemen Barna (25) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (54) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (31) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Böröndi Bence (20) Bretz Gábor (87) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (27) Centrál Színház (36) Chován Gábor (21) Csákányi Eszter (23) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (283) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (47) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (27) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (39) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (23) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (40) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fehér Balázs Benő (22) Fekete Anna (20) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (87) Fischer Ádám (29) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (64) Fodor Gabriella (33) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (36) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (52) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (47) Gyabronka József (20) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (44) Hajduk Károly (20) Hartai Petra (21) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (30) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horesnyi Balázs (20) Horti Lilla (21) Horváth Csaba (32) Horváth István (41) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (74) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (24) Kálmándy Mihály (42) Kálmán Eszter (43) Kálmán Péter (40) Kálnay Zsófia (55) Kamra (40) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (44) Kaszás Gergő (21) Katona (124) Katona László (32) Kékszakállú (68) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (32) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (38) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (46) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (24) Kovács István (55) Kovács János (22) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (21) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (22) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (40) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (35) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (48) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (22) Miksch Adrienn (46) Miskolc (59) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (42) Mucsi Zoltán (46) Müpa (117) Nagypál Gábor (25) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (24) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (37) Ódry Színpad (68) opera (25) Opera (633) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (100) Ötvös András (23) Őze Áron (27) Palerdi András (45) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (27) Pál András (45) Pasztircsák Polina (34) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (61) Pesti Színház (22) Pető Kata (31) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (24) Rába Roland (24) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (32) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (75) RS9 (26) Rujder Vivien (30) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (31) Sándor Csaba (37) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (31) Schöck Atala (55) Sebestyén Miklós (23) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (33) Súgó (73) Sümegi Eszter (25) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (52) Szacsvay László (23) Szakács Györgyi (20) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (46) Szerekován János (30) SZFE (32) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (27) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (21) Tasnádi Bence (35) Thália (100) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (22) Ungár Júlia (20) Vajdai Vilmos (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (25) Vashegyi György (34) Vida Péter (23) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (25) Vígszínház (51) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (32) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (20) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Ez inkább egy nyomhagyó bejegyzés, a független és kőszínházi prózai előadások után sorra veszem az évad legemlékezetesebb zenés pillanatait is, két oldalon keresztül.

52650489 10156167112993181 4097452169647620096 nGioconda: Cser Krisztián, Gál Erika, Kissjudit Anna és Sümegi Eszter

Rendkívüli szenzáció és revelatív este volt Kissjudit Anna beugrása a februári Gioconda-premieren, és ahogy kiderült, ezt sokan mások is így érezték, mert ennyi megosztást talán egyetlen bejegyzésem sem kapott, mint az, amit célzottan róla írtam azonnal az esemény után. Néhány napon belül többen elolvasták, mint ahányan az Erkelben elférnek. Később a teljes sorozat megnézése után írtam ajánlót az egyébként szintén jól teljesítő teljes szereposztásról és Almási-Tóth András vegyes benyomásokat kiváltó rendezéséről is, amelyik egyébként idén kettős szereposztásban lesz nézhető január végétől február közepéig, benne Kissjudit Anna két „hivatalos” időpontjával (febr. 13. és 15.).

(Nem ritkán megszólítanak idegenek is az Erkelben, akik rendszeresen olvassák a bejegyzéseimet, és megosztják velem saját benyomásaikat olyan énekesekről, akikről gyakran írok, kellemes beszélgetésekben van részem. Ez után az egy cikk után napokon belül kaptam több ilyen Kissjudit Annára vonatkozó megjegyzést is, akinek évek óta valóban nagyon drukkolok, hogy jól alakuljon a pályája, ha már a kivételes „hanganyag” megvan hozzá.)

020 0U0B2577 resizeSzegedi Csaba, Cseh Antal Bátori Évával - A Nyugat lánya 2. felvonása

A Gioconda előadásként és operaként is kevéssé fogott meg, hiába néztem meg sokszor, viszont az év folyamán mind tavasszal, mind ősszel újra tudtam nézni A Nyugat lányát, amelyikhez előzetesen szintén nem fűztem reményeket, de mégis megszerettem Bátori Éva Minnie-jét és a köré szerveződő nagyon jó csapatot. Remélem, hogy ez is lesz még előbb-utóbb.

A BFZ a Müpában háromszor is eljátszotta a Kékszakállút, Vizin Viktóriával és Cser Krisztiánnal. Az opera előtt énekelt Sebestyén Márta is, akinek jóval később Pesten is láttam egy koncertjét, mégpedig a lehető legjobb időzítéssel. (A BFZ ezt a produkciót turnéra is vitte, amelyikről a holnapi lezáró bejegyzésben fogok részletesebben megemlékezni.) A Fesztiválzenekar Orfeójának főpróbáján jártam csak, de a félig-szcenírozott előadásról így is készült ajánló.

72059395 3326783474013489 392137867108810752 nEcho - Vizin Viktória

Vizin Viktória 2019-ben készített egy egyfelvonásos operaelőadást is Gergye Krisztián zenéjére. Az Echo izgalmas kaland volt, csak azt sajnáltam, hogy a pesti előadás egy rendkívül rossz időpillanatra esett, sokkal többre mehettem volna, ha nem a Hunyadi-operakaland egyik katasztrofálisan viselkedő közönségét fogom ki közvetlenül előtte. A sorozat néhány előadása feltétlenül eszünkbe juttathatta a beavató program gyengeségeit is és azt, hogy mi nézők mennyire ki vagyunk szolgáltatva nemcsak a műsornak, de a körülöttünk ülőknek is. (Sajnálatos, hogy elsősorban nem a nagy alakítások maradtak meg, hanem a helyzet elviselhetetlensége.)

Üdítő előadás volt az Óbudai Társaskörben az Anyegin-keresztmetszet. 2013 márciusa óta hiányolom a darabot, és nem volt rossz, hogy legalább zongorás változatban megszülethetett ez a változat, szerethető fiatal csapattal.

Megnyílt ideiglenesen az Eiffel-műhelyház, ahol sok előadást láttam (bejegyzések a próbaüzemről itt), de a legjobb élmény az Edgar volt, Balga Gabriella ebben is igazán tetszett. Februárban remélhetőleg véglegesen kinyit, mégpedig Gyöngyösi Levente operájának első színpadi előadásával.

62578925 261594051370293 1373772287790022656 nWalkűrök

A nyár elején most sem maradt el a Wagner-napok, amelyik számomra több okból is különleges élménnyé vált. Ez első sorozatot egy meglepetés-ajándékbérletnek köszönhetően jó társaságban és az első sor közepéről nézhettem, és innen fokozottan izgalmas volt az egész. Nemigen unom meg ezt a Ringet, hiába nézem a kezdetektől. Ráadásul most már Vilmán kívül János is jönni akart, így a fiam beavatása is megtörtént. Idén csak egy sorozat lesz, már minden jegy eladva, és most is mindketten jönni akarnak. (Aki nem tudná: vannak diákjegyek, és tavaly is többször jutott a gyerekeknek így is ülőhely.)

A Wagner-sorozat sajnos ütötte az Álarcosbál néhány előadását, de így is volt, amit láttam. Az új szereposztás nagyon szerencsés kombinációnak bizonyult, Miksch Adrienn-nel, László Boldizsárral és Kálmándy Mihállyal úgy éreztem, hogy jobban működik a rendezés, mint korábban, elhihetőbbé vált a történet.

Ha már Kálmándy Mihály: volt neki saját gálája is ősszel, nem is akármilyen, sőt később Komlósi Ildikónak is egy kevésbé gála-jellegű, két opera-keresztmetszetet is hallhattunk tőle, egészen elképesztő, hogy milyen sokat énekelt nekünk. (Őt majd holnap is fogom még emlegetni.)

71493791 2559218890859783 8818747385556500480 oKálmándy Mihály és Fodor Bernadett (aki nagyon keveset énekelt itthon, nagyon hiányoltam, de a Kálmándy-gálán szerencsére fellépett)

Ha az évad második felében a Hunyadi-kalandon és az említett gálákon túl nem is nagyon vetődtem el az Erkelbe, a Bohémélet 2.0 -át újranéztem, és nagyon jó kis csapatot találtam benne, majd nem sokkal később jöhetett az új Messiás is. Utóbbi kapcsán nem sikerült a hiányérzeteimet elfedni, de a visszajelzésekből az is egyértelmű, hogy sokaknak fog tetszeni a májusi kettő, vagy a decemberi újabb sorozat is, amelyekre szintén gondolva csak írtam erről is egy ajánlót.

Koncertek

Vashegyi Györgyöt és együtteseit – az Orfeo Zenekart és a Purcell Kórust - több alkalommal nézhettem főpróbán, de az előadásra már nem juthattam el ütközések miatt, így a Phédre és a Paulus külön bejegyzést nem kapott, csak a Didó, amelyiket rendes előadáson láthattam. Voltam néhány további koncertjükön is, de a színházi programokkal való ütközés miatt jóval kevesebbszer, mint jó lett volna.

A BFZ kapcsán holnap két turnéról is fogok írni, de itt említendő a Kamarazene-sorozatukban látott koncert, amelyen elhangzott Schönbergtől a "Megdicsőült éj" is, amelyiket azóta is néha hallgatok, mert várakozáson felüli jó élmény volt. Ekkor jártam először a zenekar próbatermében, jó hangulatú hely, méltán népszerű, csak ajánlhatom kipróbálásra az itteni előadásokat is.

A harmadik általam szintén szorosabban követett zenekar, a BDZ sem maradhat ki az összefoglalóból. Ha azt kellene kiválasztanom, hogy melyik koncertet vártam a legjobban 2019-ben, akkor különösebb gondolkodás nélkül meglenne a válasz: az egyik kedvenc darabom, amelyiket átlagosan hetente egyszer biztosan meghallgatok, Gyöngyösi Levente Missa Vanitas Vanitatuma, amelyre évek óta vártam már. Most végre élőben is meghallgathattam. Bízom benne, hogy Hollerung Gábor repertoárdarabként tekint rá, és más művekkel együtt is kitűzi még, ha már betanulták.

Ennyit a pesti zenei élményeimről, amelyekre nem kevés időt fordítottam. Ezek után még inkább a teljesség igényével jön majd holnap az utolsó bejegyzés a 2019-ben nem is annyira kevés vidéki és külföldi előadásokról, amelyek az összes megnézett előadás 10%-át jelentik, sosem volt ilyen magas arányom korábban a Pesten kívüli kategóriában. Ezek is túlnyomó részben zenei élményekről szólnak, és a céljuk, hogy kedvet ébresszenek a „székhelyen túli” előadás-nézéshez is. Törvényszerű ugyanis, hogy minél nagyobb idő/energia befektetéssel jutunk hozzá egy élményhez, annál többre értékeljük később is…

Címkék: Sebestyén Márta Hollerung Gábor BFZ Gergye Krisztián Komlósi Ildikó Balga Gabriella Cser Krisztián Bátori Éva Vizin Viktória Évadértékelés Vashegyi György Almási-Tóth András László Boldizsár Kálmándy Mihály Miksch Adrienn Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar Gyöngyösi Levente Kissjudit Anna

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr5915385686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása