Mezei néző - Utolsó kommentek
blfr7@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://mezeinezo.blog.hu/2023/02/21/interjuk_5_megyesi_zoltan_fogaskerek_egy_jo_gepezetben_2023_01/full_commentlist/1#c42355997
Válasz erre: Interjúk - 5. MEGYESI ZOLTÁN – „Fogaskerék egy jó gépezetben” 2023.01.12.
2023-12-08T12:02:40+01:00
2023-12-08T12:02:40+01:00
autogentrening
http://blog.hu/user/1638747
Az autogén tréning, mint a lelki harmónia kulcsa. <br />
<a rel="nofollow" href="https://autogentrening-eu.blog.hu/2023/12/08/az_autogen_trening_mint_a_lelki_harmonia_kulcsa">autogentrening-eu.blog.hu/2023/12/08/az_autogen_trening_mint_a_lelki_harmonia_kulcsa</a>
https://mezeinezo.blog.hu/2021/12/01/juranyi_inkubatorhaz_kullo_nora_tap-os_kulonoraja_2021_11/full_commentlist/1#c41153218
Válasz erre: Jurányi Inkubátorház - Küllő Nóra TÁP-os különórája – 2021.11.28.
2022-01-17T10:28:53+01:00
2022-01-17T10:28:53+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
Legyen meglepetés a megtekintőknek. :D
https://mezeinezo.blog.hu/2021/12/01/juranyi_inkubatorhaz_kullo_nora_tap-os_kulonoraja_2021_11/full_commentlist/1#c41152500
Válasz erre: Jurányi Inkubátorház - Küllő Nóra TÁP-os különórája – 2021.11.28.
2022-01-17T03:31:21+01:00
2022-01-17T03:31:21+01:00
ezust
http://blog.hu/user/327805
a negyedik szereplőt bezzeg kihagyta
https://mezeinezo.blog.hu/2018/05/05/odry_szinpad_igy_nem_kerulunk_kozel_egymashoz_tasso_2018_05/full_commentlist/1#c40643354
Válasz erre: Ódry Színpad - "Így NEM kerülünk közel egymáshoz" - Tasso - 2018.05.03.
2021-05-16T00:44:17+02:00
2021-05-16T00:44:17+02:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
2021.05.15.<br />
Három év után érdekes volt újra ezt elolvasni a saját szövegem.<br />
1. Tarnóczi Jakab azóta befutott, elismert rendező lett.<br />
2. Az Örömünnep tényleg átlagon felüli nagy előadás volt, várom vissza.<br />
3. Nagy-Bakonyi Boglárka Szombathelyre szerződött, és épp tegnapi bemutatója miatt lapoztam ide vissza...<br />
4. Az SzFE, ahol volt ez az előadás...- az viszont a régi formájában már nem létezik. EZ az, amit sose gondoltam, hogy bekövetkezhet, és nemigen sikerül majd ezt a békát lenyelni.
https://mezeinezo.blog.hu/2017/01/15/juranyi_mentocsonak_hajlek-kaland-jatek_cim_nelkul_szinhazi_tarsasjatek_2017_01/full_commentlist/1#c39027806
Válasz erre: Jurányi - Mentőcsónak - "Hajlék-kaland-játék" - Cím nélkül - Színházi társasjáték - 2017.01.14.
2020-10-02T21:49:10+02:00
2020-10-02T21:49:10+02:00
Ritter Judit
http://blog.hu/user/784361
Köszönöm a leírást, ez alapján mentünk el az előadásra, mindannyiunknak nagyon tetszett!
https://mezeinezo.blog.hu/2020/03/01/vigszinhaz_a_legszigorubb_tisztesseg_keretein_belul_a_doktor_ur_2020_02/full_commentlist/1#c38958380
Válasz erre: Vígszínház – „a legszigorúbb tisztesség keretein belül?” – A doktor úr – 2020.02.29.
2020-09-18T23:15:35+02:00
2020-09-18T23:15:35+02:00
d.g.
http://blog.hu/user/199365
Ez valami végtelenül unalmas valami volt, jelentéktelen színészekkel ..kivéve fb.<br />
Méltatlan a Vígszínházhoz.
https://mezeinezo.blog.hu/2020/08/30/koszi_hany_perc_az_unnep_avagy_szabo_p_szilveszter_maszk_nelkul_onalltato_est_ket_reszben_2020_augus/full_commentlist/1#c38873706
Válasz erre: KÖSZI ! - „Hány perc az ünnep?” – avagy Szabó P. Szilveszter maszk nélkül: önálltató est két részben 2020. augusztus 30. 15h
2020-08-31T09:43:25+02:00
2020-08-31T09:43:25+02:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
<a href="https://mezeinezo.blog.hu/2020/08/30/koszi_hany_perc_az_unnep_avagy_szabo_p_szilveszter_maszk_nelkul_onalltato_est_ket_reszben_2020_augus?full_commentlist=1#c38873554" class="reply_nick_1550706" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38873554 );">@galviragflower</a>: Nagyon köszönöm a kommentet, valami ilyen helyreigazításra számítottam olyanok részéről, akik voltak többször és otthonosan mozognak Szabó P. Szilveszter világában. Számomra a dalok erős többsége első élmény volt, több musicalt egyáltalán soha nem hallottam, se felvételről, se élőben. (Az Abigailt és a Rebeccát azért igen, és vele és miatta.) - A nézőtér korátlaga azt hiszem, hogy az övé alatt van, pontatlanul fogalmaztam, én is láttam néhány idősebb hölgyet is. - Köszönöm az énekelt dalok megoszlására vonatkozó tájékoztatást is, gondolom, aki igazán szereti, az félévenként szinte ugyanazt a műsort is végighallgatná tőle. Nyilván mindig a jelen helyzetre reflektál, jól áll neki ez a stand upos beütés.
https://mezeinezo.blog.hu/2020/08/30/koszi_hany_perc_az_unnep_avagy_szabo_p_szilveszter_maszk_nelkul_onalltato_est_ket_reszben_2020_augus/full_commentlist/1#c38873554
Válasz erre: KÖSZI ! - „Hány perc az ünnep?” – avagy Szabó P. Szilveszter maszk nélkül: önálltató est két részben 2020. augusztus 30. 15h
2020-08-31T09:01:23+02:00
2020-08-31T09:01:23+02:00
galviragflower
http://blog.hu/user/1550706
Szabó P. Szilveszter által tartott magánestek, vagy éppen mással együtt tartott eseményei (mint például a most is említett Homonnay Zsolt barátjával közösen rendezett Váltótársak 1. és 2.) mindig ilyen hangulatban telnek. Szép írás készült a mostani önálló estről, annyit jegyeznék csak meg, hogy a korán csak ő poénkodott, és voltak vele egyidősek, vagy talán néhány évvel idősebbek is (találkoztam velük). A fent említett többi esemény után általában a művészbejárónál (vagy például a 2019. december 30-ai hajózásnál a kikötőben) szokott megállni, és ott egy cigaretta erejéig el lehet kapni egy fényképre, autogramra.<br />
Ami pedig a dalokat illeti, a mostani délután dalainak nagyjából 65% százalékát mindig elénekli. Soha nincs két ugyanolyan dallistája, de nem igazán szokott előfordulni, hogy teljesen új műsorral készül. Az augusztus 30-ai délutánon is három vagy négy dalt tudtam megszámolni, amit tőle még nem hallottam (bár ismertem mindet).<br />
Remek délután volt :)
https://mezeinezo.blog.hu/2020/02/07/becs_staatsoper_rusalka_elhetetlen_szerelem_harom_felvonasban_2020_02/full_commentlist/1#c38215894
Válasz erre: Bécs - Staatsoper – Ruszalka: „Élhetetlen szerelem három felvonásban” – 2020.02.04.
2020-02-26T17:23:00+01:00
2020-02-26T17:23:00+01:00
Klotz János
http://blog.hu/user/1347110
Köszönöm a részletes kitűnő beszámolót. Teljesen professzionális és érdekes. <br />
További jó munkát, illetve írást!<br />
<br />
János
https://mezeinezo.blog.hu/2019/11/26/budapesti_operettszinhaz_janos_vitez_vagyak_nelkul_2019_11/full_commentlist/1#c37995710
Válasz erre: Budapesti Operettszínház - „János vitéz – vágyak nélkül?” – 2019.11.23.
2020-01-02T17:23:19+01:00
2020-01-02T17:23:19+01:00
mézesmackócskácska
http://blog.hu/user/860811
Maradjunk annyiban, hogy a Top 10 legsz*rabb darab közé sikerült feliratkozni a nálam! Azért ez teljesítmény...
https://mezeinezo.blog.hu/2019/12/28/erkel_szinhaz_a_megvaltas_lehetetlensegerol_messias_szcenirozva_2019_december/full_commentlist/1#c37984754
Válasz erre: Színházi maraton - 9/9. Erkel Színház – „ a megváltás lehetetlenségéről” – Messiás szcenírozva – 2019. december
2019-12-29T07:05:33+01:00
2019-12-29T07:05:33+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
<a href="https://mezeinezo.blog.hu/2019/12/28/erkel_szinhaz_a_megvaltas_lehetetlensegerol_messias_szcenirozva_2019_december?full_commentlist=1#c37984618" class="reply_nick_1495260" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37984618 );">@tetszikvagynem</a>: és még egy: NAGYON köszönöm a kommentet. A legtöbb ember inkább hajlamos csendben tűrni, ha valami nem tetszik...A taps pedig azt a benyomást keltette, mintha mindenki pont egy ilyen Messiásra várt volna...
https://mezeinezo.blog.hu/2019/12/28/erkel_szinhaz_a_megvaltas_lehetetlensegerol_messias_szcenirozva_2019_december/full_commentlist/1#c37984750
Válasz erre: Színházi maraton - 9/9. Erkel Színház – „ a megváltás lehetetlenségéről” – Messiás szcenírozva – 2019. december
2019-12-29T07:04:03+01:00
2019-12-29T07:04:03+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
<a href="https://mezeinezo.blog.hu/2019/12/28/erkel_szinhaz_a_megvaltas_lehetetlensegerol_messias_szcenirozva_2019_december?full_commentlist=1#c37984618" class="reply_nick_1495260" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37984618 );">@tetszikvagynem</a>: Fodor Géza még halála előtt talán fél évvel , amikor Kovalik Balázs Figarója kapcsán mentem hozzá konzultációra, nagyon hosszan magyarázta, hogy miért igen nagy probléma egy librettó lefordítása, tekintve, hogy a zene egy másik hangsorra írodott. Sorolt nekem pozitív és negatív példákat már használatban lévő munkákból. Nehéz kenyér. Viszont "szerencsére" nagyon sok ember nem figyelte a szöveget, mert nekem többen is úgy nyilatkoztak, hogy de jó, hogy magyarul volt. Engem bizonyos áriáknál borzasztóan zavart, de tekintve, hogy tudom biztosan, hogy ez nem lehetett igaz a nézők többségére, ennél jobban nem akartam elragadtatni magam. Volt közben egy hét, hogy lenyugodjak. Közben meg az is eszembe jut, hogy a színház élő dolog, lehet tévedni, és az utolsó percben azt mondani, hogy nem hangzik jól, mindenki tanulja át angolra...- na, ez az, ami nem férhet bele. És még az is lehet, hogy az összes énekes és az alkotók annyira megszokták a szöveget, hogy ők maguk meg is szerették...Reménykedjünk, hogy ők nem szenvednek, tekintve, hogy eddig négyszer kellett ezt eljátszani.
https://mezeinezo.blog.hu/2019/12/28/erkel_szinhaz_a_megvaltas_lehetetlensegerol_messias_szcenirozva_2019_december/full_commentlist/1#c37984618
Válasz erre: Színházi maraton - 9/9. Erkel Színház – „ a megváltás lehetetlenségéről” – Messiás szcenírozva – 2019. december
2019-12-29T01:09:46+01:00
2019-12-29T01:09:46+01:00
tetszikvagynem
http://blog.hu/user/1495260
Nádasdy Ádám szövege nemcsak helyenként, nemcsak a koloratúráknál, de egészében rettenetes, se a hangsúlyok, se a hosszú-rövid szótagok nincsenek jó helyen. Szinte nevetségesnek hangzottak a mesterkélt mondatok.
https://mezeinezo.blog.hu/2019/02/16/miskolc_csak_pest_csak_pest_agave_2019_febr/full_commentlist/1#c37482860
Válasz erre: Miskolc!!! – „csak Pest, csak Pest?” – Agave – 2019. febr.09
2019-08-02T12:04:56+02:00
2019-08-02T12:04:56+02:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
<a href="https://mezeinezo.blog.hu/2019/02/16/miskolc_csak_pest_csak_pest_agave_2019_febr?full_commentlist=1#c37482854" class="reply_nick_1252793" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37482854 );">@Reiman Zoltán</a>: Köszönöm a megjegyzést! :-)
https://mezeinezo.blog.hu/2019/02/16/miskolc_csak_pest_csak_pest_agave_2019_febr/full_commentlist/1#c37482854
Válasz erre: Miskolc!!! – „csak Pest, csak Pest?” – Agave – 2019. febr.09
2019-08-02T12:03:46+02:00
2019-08-02T12:03:46+02:00
Reiman Zoltán
http://blog.hu/user/1252793
Az alaptörténet és a sok információ forrása :) :<br />
<a rel="nofollow" href="https://miskolciszemelvenyek.blog.hu/">miskolciszemelvenyek.blog.hu/</a>
https://mezeinezo.blog.hu/2017/02/19/mupa_a_sevillai_borbely_budafoki_dohnanyi_zenekar_2017_02/full_commentlist/1#c37482504
Válasz erre: Müpa - "Che invenzione! - A sevillai borbély némafilmen" - A Budafoki Dohnányi Zenekar előadása- 2017.02.18.
2019-08-02T10:22:42+02:00
2019-08-02T10:22:42+02:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
A 2019.07.31-én leadott tévé-közvetítés sem változtatott azon az alapvető benyomásomon, hogy ez a szereplőkből karikatúrákat létrehozó rendezés távolít minket a történettől, a szerelem kevésbé átélhető így, sőt összességében fárasztó ez a stílus - nekem az volt. 1986-ban - igaz, hogy 16 évesen -, de elhittem a szerelmi szálat, nem kérdőjeleztem meg, bár ettől még vígopera volt az, és szórakoztató. A tévés közvetítés ugyanakkor az arcokat közel hozta, és ez jól esett - pláne, hogy a falra kivetítve néztük, életnagysághoz közeli méretűek voltak a szereplők. Ami kár, hogy csak este kilenckor adták - a fiam így közben kidőlt, pedig szerette két éve is, most is. Jó lenne, ha fent lenne youtube-on is az egész. (Több szereplőnek jól állna, ha legalább a saját részét kitenné, ahogy Balga Gabriella - <a rel="nofollow" href="https://www.youtube.com/watch?v=GFd4whuE1t8.)">www.youtube.com/watch?v=GFd4whuE1t8.)</a> Összességében: a darab és az énekesek olyan jók, hogy ez az erős időzőjelezés sem tudta elrontani még nekem sem, akit ez a koncepció taszított. (Akinek meg tetszett, azok nyilván duplán örültek...)Még meghallgattam volna többször is.
https://mezeinezo.blog.hu/2018/12/07/erkel_szinhaz_az_igazira_varva_nyugat_lanya_2_0_2018_nov_29_foproba_ajanlo/full_commentlist/1#c37230944
Válasz erre: Erkel Színház –„L`amore é un`altra cosa” - Nyugat lánya 2.0 - Minnie: Bátori Éva ! – 2018. dec.6. ( első szereposztás második előadása)
2019-05-25T08:48:11+02:00
2019-05-25T08:48:11+02:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
A szövegben utaltam a Bohéméletre, és a Nádasdy-féle rendezés díszletének kiemelt szerepére. Azóta Kecskeméten egy koncertszerű verzióban az is kiderült, hogy a díszlet hiányában is sikerül nagyon erős előadást bemutatni, ha jók az énekesek. <a rel="nofollow" href="https://mezeinezo.blog.hu/2019/02/15/kecskemet_csajozgatunk_iszogatunk_bohemelet_az_operabol_2019_02">mezeinezo.blog.hu/2019/02/15/kecskemet_csajozgatunk_iszogatunk_bohemelet_az_operabol_2019_02</a>
https://mezeinezo.blog.hu/2019/02/10/miskolc_hunyadi_2019_02/full_commentlist/1#c37035227
Válasz erre: Miskolc - "Hiányzol, János!" - Hunyadi László - 2019.02.06.
2019-04-08T22:24:06+02:00
2019-04-08T22:24:06+02:00
ailath
http://blog.hu/user/1446227
Sokáig úgy tűnt, a színházban, hogy ez Erkel Hunyadi László operája........<br />
De akkor mi ez az agymenés a színpadon, a zene alatt?<br />
Nem baj hazamentem és másnap, lemezen meghallgattam. Ez egy olyan műfaj, hogy nem kell hozzá látni a rendező, és a koreográfus "önmegvalósítását" illetve hibbant ötleteit.<br />
Csukott szemmel hallgattam. Töröltem minden gondolatot, amit előző nap láttam erre a lenyűgöző zenére. Óriási élmény volt!
https://mezeinezo.blog.hu/2019/02/27/hogyan_nezzunk_operat_egy_nezoi_gondolat_a_gioconda_es_a_figaro_apropojan_2019_02/full_commentlist/1#c36832833
Válasz erre: Hogyan nézzünk operát? egy nézői gondolat a Gioconda és a Figaro apropóján – 2019.02.26.
2019-03-04T10:36:54+01:00
2019-03-04T10:36:54+01:00
Rita_the_sugarglider
http://blog.hu/user/1439157
Nekem, személy szerint, ha operáról beszélünk az ének, a zene a legfontosabb. :) Sokkal elnézőbb vagyok a gyenge színészi játékkal szemben, ha a hangok a helyükön szólalnak meg, mint egy prózánál. Viszont annál nincs felemelőbb érzés, mikor a kiválló technikához remek színészi játék is párosul (pl. Rodney Gilfry, Bryn Terfel). Viszont, ha az utóbbi az ének minőségének rovására megy, akkor azt nem igazán tudom pozitívan értékelni. A fenti posztban említett Figaronál például eléggé rosszul esett, hogy a rendező a nézőknek háttal énekeltette néha a szereplőket (egy két sor erejére), amikor a díszletben mozogtak, ami miatt itt-ott nehézkesen lehetett hallani a dalokat, így legnagyobb bánatomra nem került be a kedvenc változataim sorába, de összeségében tetszett és örülök, hogy láthattam.
https://mezeinezo.blog.hu/2018/12/31/mi_az_amit_sajnalnek_ha_nem_lattam_volna_2018-ban_avagy_feltetlenul_nezendo_eloadasok/full_commentlist/1#c36775100
Válasz erre: "Feltétlenül nézendő előadások", avagy mi az, amit sajnálnék, ha nem láttam volna 2018-ban
2019-02-19T18:55:01+01:00
2019-02-19T18:55:01+01:00
Flaisz János
http://blog.hu/user/1257617
Annyira örülök, hogy nálad is benne van a Kékszakáll (Operett) 2018 legjobb előadásai között. :) Már kezdtem azt hinni, hogy egyedül vagyok ezzel. :)
https://mezeinezo.blog.hu/2018/12/31/mi_az_amit_sajnalnek_ha_nem_lattam_volna_2018-ban_avagy_feltetlenul_nezendo_eloadasok/full_commentlist/1#c36775098
Válasz erre: "Feltétlenül nézendő előadások", avagy mi az, amit sajnálnék, ha nem láttam volna 2018-ban
2019-02-19T18:55:01+01:00
2019-02-19T18:55:01+01:00
Flaisz János
http://blog.hu/user/1257617
Annyira örülök, hogy nálad is benne van a Kékszakáll (Operett) 2018 legjobb előadásai között. :) Már kezdtem azt hinni, hogy egyedül vagyok ezzel. :)
https://mezeinezo.blog.hu/2018/03/17/central_szinhaz_delila_a_vad_oroszlan_es_az_o_takarekkonyve_2018_marcius/full_commentlist/1#c36769248
Válasz erre: Centrál Színház – Delila, a vad oroszlán és az ő takarékkönyve – 2018. március
2019-02-18T15:49:11+01:00
2019-02-18T15:49:11+01:00
.iIi.
http://blog.hu/user/722042
Kis helyesbítés így utólag. A pengő bevezetésekor 1kg arany pont 3800 pengőnek felelt meg, tehát a nyeremény 10kg arany ami mai áron kb 120 millió forint. Így már azért érthetőbb adramaturgia ;)
https://mezeinezo.blog.hu/2018/01/28/vigszinhaz_a_bun_es_bunhodes_tulgondolva_2018_jan/full_commentlist/1#c36725246
Válasz erre: Vígszínház – "A Bűn és bűnhődés túlgondolva" – 2018.jan.24.
2019-02-11T21:42:08+01:00
2019-02-11T21:42:08+01:00
DownUnder
http://blog.hu/user/342683
Most olvastam ezt az kritikát a Bűn és bűnhődésről egy évvel a megírása után (mivel most fogom majd megnézni), de igencsak érdekelne hogy hogyan hatott a diákokra?! Remélem nem túl késő és még emlékszik rá! Szivesen elolvasnám hogy őket megfogta-e az előadás és ha igen mivel?
https://mezeinezo.blog.hu/2012/12/04/szkene_a_fajok_eredete/full_commentlist/1#c36485374
Válasz erre: Szkéné - A fajok eredete - kiemelten ajánlott!
2019-01-09T23:00:21+01:00
2019-01-09T23:00:21+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
<a href="https://mezeinezo.blog.hu/2012/12/04/szkene_a_fajok_eredete?full_commentlist=1#c19149420" class="reply_nick_782027" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19149420 );">@julis</a>: Most vettem észre a kommentet, nem is értem, hogy nem hamarabb. Ma újra megnéztem az előadást, és nagyon jól tartja magát, ez a 150. alkalom volt.
https://mezeinezo.blog.hu/2018/12/07/erkel_szinhaz_az_igazira_varva_nyugat_lanya_2_0_2018_nov_29_foproba_ajanlo/full_commentlist/1#c36269084
Válasz erre: Erkel Színház –„L`amore é un`altra cosa” - Nyugat lánya 2.0 - Minnie: Bátori Éva ! – 2018. dec.6. ( első szereposztás második előadása)
2018-12-08T08:21:59+01:00
2018-12-08T08:21:59+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
<a href="https://mezeinezo.blog.hu/2018/12/07/erkel_szinhaz_az_igazira_varva_nyugat_lanya_2_0_2018_nov_29_foproba_ajanlo?full_commentlist=1#c36268800" class="reply_nick_763592" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36268800 );">@lento_barbaro</a>: Nagyon köszönöm előre is, ha néha ránéz a blogomra. Az Operaház legutóbbi sajtótájékoztatóján - az Eiffel bokrétaünnepélyén - a Főigazgató el is mondta, hogy a jövőben a modernizált és klasszikus rendezéseket a műsorban is külön jelölik, tehát a nem törzsnézők, akik pl. az Opera Cafét nem nézik, tehát előre nem látták a csövelet ez esetben, szintén előre tudják, hogy mire lehet számítani. Az ilyen előadások előtt lesz negyedórás fejtágító is, nyilván ráhangoló célzattal. KELL az, hogy valaki előkészüljön az élményre, mert nem ezt várja. Azért vannak melós ruhában, hogy a konkrét felvetésre válaszoljak, mert illegális bevándorlók, akik ebben a nyugat-európai országban dolgoznak. Ha meggondoljuk, ez az aranyásásra jó párhuzam, ez sem jelent garantált meggazdagodást, de valami lehetőséget igen. Ahogy a cikkben utaltam rá, az anyagi szempont is erős. A nézők illúziókeltő díszletet várnak, amilyen pl. a Bohéméleté, és ez sokkal drágább, emiatt is fogadhatják el a modernizálást, illetve aki nagyon ismeri az operákat, és rendező, abban mindig ott bújkál, hogy valami újat akar felmutatni. A két motiváció együtt működhet, azt gondolnám. Az énekesek mindenesetre nehezebb helyzetben vannak így, hogy a közönségben felébredő ellenállást is le kell győzniük, de amint látszik, ez megy is nekik.
https://mezeinezo.blog.hu/2018/12/07/erkel_szinhaz_az_igazira_varva_nyugat_lanya_2_0_2018_nov_29_foproba_ajanlo/full_commentlist/1#c36268800
Válasz erre: Erkel Színház –„L`amore é un`altra cosa” - Nyugat lánya 2.0 - Minnie: Bátori Éva ! – 2018. dec.6. ( első szereposztás második előadása)
2018-12-08T00:53:52+01:00
2018-12-08T00:53:52+01:00
lento_barbaro
http://blog.hu/user/763592
Látja, kedves Zs, én valóban csak műkedvelő vagyok, nem olvastam az Ön előzetes figyelmeztetését, óvatlanul mentem el az előadásra, így valóban sokk hatású volt a látvány. A kettős élmény után kezdtem el keresni a kritikát, véleményt; így találtam meg az Önét.<br />
Szépítve fogalmazva felnőttként, másként: meszesedő agyammal néha még talán gondolkodó emberként nem kérném, hogy egy (akár sokat foglalkoztatott) világ-ifjonc értelmezgesse nekem, hogy egy másfél évszázaddal ezelőtt játszódó történetnek lehet mai üzenete. Ha erre nem jönnék rá magamtól, akkor talán operát sem hallgatnék. Egy rendezőnek (az én laikus és ósdi) elképzelésem szerint azon kellene fáradoznia, hogy a szerző szándékai hitelesen érvényesüljenek. Ennek a kóklernek az erőltetett, fantáziátlan aktualizálása úgy tett hozzá a hatáshoz, mintha a zene alatt fúrógépek és aszfalttörő kalapácsok szóltak volna. És ha ezek a személyek migránsok akartak lenni, akkor azoknak meg tipikus viseletük a melósruha, ugye? Alpári politikai agitációra használjuk Puccinit? Igaza van, kedves Zs, erre előre kell figyelmeztetni a közönséget.<br />
Azért abban is igaza van, hogy az erősebb hatású, és a valóban művész győzött – ahogy a többség, én is végighallgattam. Ha előadnák hangversenyszerűen, szívesen megtenném még néhányszor!<br />
Ez jó lecke volt, ezentúl olvasója leszek blogjának az előadások megtekintése, hallgatása előtt is. Ahogy megnézzük az útinformot vagy a Waze-t autóval indulás előtt :-)<br />
Jó éjszakát!
https://mezeinezo.blog.hu/2018/12/07/erkel_szinhaz_az_igazira_varva_nyugat_lanya_2_0_2018_nov_29_foproba_ajanlo/full_commentlist/1#c36268766
Válasz erre: Erkel Színház –„L`amore é un`altra cosa” - Nyugat lánya 2.0 - Minnie: Bátori Éva ! – 2018. dec.6. ( első szereposztás második előadása)
2018-12-08T00:04:51+01:00
2018-12-08T00:04:51+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
Kedves <a href="https://mezeinezo.blog.hu/2018/12/07/erkel_szinhaz_az_igazira_varva_nyugat_lanya_2_0_2018_nov_29_foproba_ajanlo?full_commentlist=1#c36268730" class="reply_nick_763592" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36268730 );">@lento_barbaro</a>: a bejegyzésem elején nagy gondot fordítottam, hogy leírjam, az előadást csak akkor lehet élvezni, ha valaki rákészül, hogy mi várható. Ahogy az első alkalommal - egy próbán - ránéztem a díszletre, azonnal tudtam, hogy ez lesz az operaházi törzsnézők jelentős részének a reakciója. A nézők a legtöbb modern rendezésnél azonnal felfogják, hogy a mai korba helyezés azt jelenti, hogy a tárgyalt kérdés, emberi viszony, ma is érvényes. A bökkenő ott van, hogy egy RONDA díszletet hosszan kell nézni, jellemzően ezek statikusra vannak építve. Van kifejező díszlet, amit rossz nézni. EZEN túl kell jutni, ha valaki élvezni akarja. A Mezei néző blog facebook oldalán én megközelítőleg 2 héttel előre próbáltam vagy hat alkalommal figyelmeztetést kitenni, hogy ÁT KELL HANGOLÓDNI. Egyébként nekem a második próbára ez sikerült, akkor megvett ez a szereposztás, és mivel nagyon tetszik az énekesek összjátéka, és külön Bátori Éva is, így sikerült magamban túllépni. Ha megnyugtatja, nekem sem elsőre. Mivel egyáltalán nem vártam, hogy hatni fog az előadás, én se vagyok már Puccini-korszakban, így mindenképp pozitív élmény. Az életben is sok minden van, amit meg kell emészteni, most itt vannak a csövek...Ha Minnie elfogadta, hogy a szerelme rabló, akkor hátha nekünk is menni fog, hogy az aranyásók migránsok. Nagyon köszönöm a figyelmes olvasást, a kommentet, szerintem sokan voltak így a nézőtéren, de ahogy láttam ezen a csütörtökön nem mentek haza - tényleg jó ez a csapat, emiatt lehetett ez így.
https://mezeinezo.blog.hu/2018/12/07/erkel_szinhaz_az_igazira_varva_nyugat_lanya_2_0_2018_nov_29_foproba_ajanlo/full_commentlist/1#c36268730
Válasz erre: Erkel Színház –„L`amore é un`altra cosa” - Nyugat lánya 2.0 - Minnie: Bátori Éva ! – 2018. dec.6. ( első szereposztás második előadása)
2018-12-07T23:52:26+01:00
2018-12-07T23:52:26+01:00
lento_barbaro
http://blog.hu/user/763592
Kedves MakkZs!<br />
Tegnap volt szerencsém megnézni, meghallgatni ezt az előadást. Az előbbit, azaz vizuális élményt kellett volna kihagynom. Nincs rá más szavam, mint az undor. Ön bámulatos önuralommal, toleranciával ismerteti ezt a rendezői "alkotást", amely "szembe megy a nézői elvárásokkal". Ez az önnön zsenialitásától bizonyára permanensen alélt orosz cukifiú (kötetlen beszélgetésben több ennél jellemzőbb meghatározásom lenne) tönkretette úgy kétszáz (?) ember kiváló munkáját.<br />
Az énekesek előadása kifogástalan, Bátori Éva valóban hibátlan, az Ön minden dicsérő szava passzol. Puccini zenéje időnként hipnotikus hatású, csak ne kellett volna folyton azt a förtelmet nézni, amit ez az orosz kitalált. Ön indokolatlanul szerényen határozza meg magát mezei nézőnek, az valójában én inkább vagyok :-) Még gyakorló műszaki, aki az élő előadású kultúrát nem minden nap fogyaszthatja. Még úgy 10-15 éve émelygősnek találtam Puccini zenéjét, ma már ezt a darabot is (amiről talán kimondható, hogy nem a szerző legjobbja) szívesen meghallgatnám még vagy egy tucatszor. De ennek a színpadnak a látványa szinte fizikai rosszullétet okozott.<br />
Én nem tudok olyan toleráns lenni mint Ön. Nyilván nem ismerem a művészeti életet, és ezért teszem fel a hitetlenkedő kérdést: nem volt senki, aki még egy megfelelő fázisban azt mondta volna, hogy állj, ezt így NEM? Pucciniért, a kiváló előadókért és a legvégén a nézőért.
https://mezeinezo.blog.hu/2017/04/11/erkel_szerelem_a_komfortzonan_kivul_trubadur_szegedrol_2017_04/full_commentlist/1#c35810241
Válasz erre: Erkel - "Szerelem a komfortzónán kívül" - Trubadúr Szegedről - 2017.04.06.
2018-09-11T03:47:36+02:00
2018-09-11T03:47:36+02:00
The Oncoming Storm
http://blog.hu/user/738759
Látom, nem csak én vagyok elfogult a baritonok irányában :D
https://mezeinezo.blog.hu/2018/06/20/miskolc_perc-emberkek_daridoja_ezrek_operaja_rockgiovanni_2018_junius/full_commentlist/1#c35651951
Válasz erre: Miskolc – „Perc-emberkék dáridója” - Ezrek operája – Rockgiovanni – 2018. június 16.
2018-08-11T03:43:05+02:00
2018-08-11T03:43:05+02:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
<a href="https://mezeinezo.blog.hu/2018/06/20/miskolc_perc-emberkek_daridoja_ezrek_operaja_rockgiovanni_2018_junius?full_commentlist=1#c35651511" class="reply_nick_584954" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35651511 );">@alvarezfan1111</a>: nagyon szépen köszönöm! :)
https://mezeinezo.blog.hu/2018/06/20/miskolc_perc-emberkek_daridoja_ezrek_operaja_rockgiovanni_2018_junius/full_commentlist/1#c35651511
Válasz erre: Miskolc – „Perc-emberkék dáridója” - Ezrek operája – Rockgiovanni – 2018. június 16.
2018-08-10T22:24:18+02:00
2018-08-10T22:24:18+02:00
alvarezfan1111
http://blog.hu/user/584954
A Kovács-Szüts vita kapcsán olvastam el. Méghogy nem kritika és méghogy mezei néző. :-) Köszönöm és gratulálok. Azt hiszem, még visszatérek.
https://mezeinezo.blog.hu/2018/04/09/_zsoter_sandor_kerti_szinhaza_a_szentkiralyi_utcaban_az_elet_alom_2018_aprilis/full_commentlist/1#c35453041
Válasz erre: „Zsótér Sándor kerti színháza a Szentkirályi utcában ” – „Az élet álom”- 2018. április 8.
2018-07-01T14:15:10+02:00
2018-07-01T14:15:10+02:00
czelfrida
http://blog.hu/user/287084
még csak harmadévesek :) <br />
köszönöm az ajánlást, sajnos a Meggyeskertet nem tudtam megnézni ebben az évadban, pedig volt is rá jegyem, és nagyon szeretném, úgyhogy reménykedem, hogy lesz a következő évadban is. én is szeretek vándorolni :)
https://mezeinezo.blog.hu/2016/10/11/katona_kamra_mit_szamit_a_szo_ahogy_tetszik_2016_okt/full_commentlist/1#c35350596
Válasz erre: Katona – Kamra – „Mit számít a szó?” – Ahogy tetszik – 2016.okt. 10.
2018-06-11T21:11:06+02:00
2018-06-11T21:11:06+02:00
kbrt
http://blog.hu/user/704784
Remek volt!
https://mezeinezo.blog.hu/2018/04/09/_zsoter_sandor_kerti_szinhaza_a_szentkiralyi_utcaban_az_elet_alom_2018_aprilis/full_commentlist/1#c35300102
Válasz erre: „Zsótér Sándor kerti színháza a Szentkirályi utcában ” – „Az élet álom”- 2018. április 8.
2018-06-01T08:27:59+02:00
2018-06-01T08:27:59+02:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
<a href="http://mezeinezo.blog.hu/2018/04/09/_zsoter_sandor_kerti_szinhaza_a_szentkiralyi_utcaban_az_elet_alom_2018_aprilis?full_commentlist=1#c35299692" class="reply_nick_287084" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35299692 );">@czelfrida</a>: Köszönöm szépen, azóta nem láttam őket, és így a nevek be sem tudtak rögzülni. Érdekes ez a folyamat, amikor egy szerep után egyszer csak "megvan" valaki. Az az igazi, ha például egy színházi nézőtéren látva is tudja már az ember, hogy akkor ő az XY. Ez messze van, de majd a többi előadásuk segít. :-)<br />
Szeretem ezeket a vándorlós előadásokat, ha nem nézted meg még, akkor ott a Meggyeskert is, június 10-én délután.
https://mezeinezo.blog.hu/2018/04/09/_zsoter_sandor_kerti_szinhaza_a_szentkiralyi_utcaban_az_elet_alom_2018_aprilis/full_commentlist/1#c35299692
Válasz erre: „Zsótér Sándor kerti színháza a Szentkirályi utcában ” – „Az élet álom”- 2018. április 8.
2018-06-01T02:20:50+02:00
2018-06-01T02:20:50+02:00
czelfrida
http://blog.hu/user/287084
szia! nem tudom, aktuális-e még, lehet, hogy azóta megismerted az osztályt, de azért mondom, hogy ki kicsoda.<br />
az első képen Dino Benjamin és Rudolf Szonja. <br />
a másodikon lentről fölfelé: Darvasi Áron, Reider Péter, Kovács Máté, Horváth Csenge, Rudolf Szonja, Antóci Dorottya, Márfi Márk, Lukács Dániel. <br />
a harmadik képen balról jobbra: Ábel Stella, Darvasi Áron, Horváth Csenge, Márkus Luca, Antóci Dorottya, Reider Péter, Lulács Dániel, Ertl Zsombor, Dino Bejamin, a földön alul Márfi Márk, fölül Kovács Máté. <br />
az előadásképek nagyon szépek, de ott sincs név... :( remélem, tudtam segíteni. <br />
ez az előadás nekem is nagy élményem!
https://mezeinezo.blog.hu/2018/05/31/szkene_forte_tarsulat_csak_nyugodt_eletet_rendes_fizetest_az_ongyilkos_2018_majus/full_commentlist/1#c35299498
Válasz erre: Szkéné – Forte Társulat – „csak nyugodt életet, rendes fizetést!” – Az öngyilkos – 2018. május 27.
2018-05-31T23:22:38+02:00
2018-05-31T23:22:38+02:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
Én azt gondolom, hogy az atyaúristen sem mondhat véleményt egy előadás minőségéről látatlanban. Ez nem tisztességes. NEM. Végig kell ülni ahhoz az adott rendezést, hogy szidni lehessen. Minden néző véleménye szubjektív és érvényes is, bármi elmondható, de LÁTATLANBAN NEM. Ez egy hatalmas energiákkal megcsinált igényes előadás, és nem nagyon értem, hogy miért szólja le valaki ezt, mi lehet belőle az előnye. Név nélkül a megalapozott és kifejtett kritika is kevesebbet ér a szememben. De persze lehet bármit tenni, csak nem értem, hogy valaki miért fektet be energiát negatív megjegyzésekbe. Eleve nem szeretem a fellengzős kinyilatkoztatásokat akkor sem, ha esetleg olyan embertől származnak, aki valaha valamit letett az asztalra és ért a színházhoz a maga módján. A Forte Társulat nekem érték, egy nagyon izgalmas vonalat képviselnek, és sosem megy egyetlen előadásuk sem egy igazán jó szint alá, de nem muszáj szeretni őket. És vannak nem pusztán jó, de revelatív alkotásaik is - A nagy füzet például. Javaslom, hogy nézzen meg valamit tőlük, mielőtt eltemeti őket látatlanban. - A régi emlékek persze legyőzhetetlenek, de az élet megy tovább. Mi sem leszünk fiatalabbak többet, és nem leszünk olyan üdék, mint a nyolcvanas években, csak ezt senki nem szokta számon kérni tőlünk.
https://mezeinezo.blog.hu/2018/05/31/szkene_forte_tarsulat_csak_nyugodt_eletet_rendes_fizetest_az_ongyilkos_2018_majus/full_commentlist/1#c35299466
Válasz erre: Szkéné – Forte Társulat – „csak nyugodt életet, rendes fizetést!” – Az öngyilkos – 2018. május 27.
2018-05-31T23:11:06+02:00
2018-05-31T23:11:06+02:00
Clodovicus S. Carolus
http://blog.hu/user/13819
Anno én még a kaposvári színházban láttam. Az emlékezetes volt. Azóta a magyar nyelvű színjátszás halott, így azt hiszem, ez a mostani is számomra -látatlanban mondom- szánalmasan dilettáns. A jelen színházi struktúra végképp a sírba löki a régi nagy eszmét, amit úgy hívtak valaha : Színház.
https://mezeinezo.blog.hu/2013/02/12/bekoszonto_820/full_commentlist/1#c34915738
Válasz erre: Beköszöntő
2018-04-01T16:59:10+02:00
2018-04-01T16:59:10+02:00
Klotz János
http://blog.hu/user/1347110
Kedves (még) ismertetlen bloggos! Hát te sok hasznos munkát végeztél eddig el! Elolvastam néhány bloggot, jo fogalmazású értékes inormációk, én is szeretem a szinház világát. De a zene világát is. Ennek a szintézise az oprea és musical amit én nagyon szeretek. Hát egy hosszú komplex zenei husvéti koncert nem egyszerü egy nem nagyon képzett (zeneileg) közönségnek. Szivesen olvasom a következö blogjaidat is. Ha van kedved akkor nézzd meg a most induló bloggomat: Üvözlettel: János<br />
zenecsoda.blog.hu<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.zenecsoda.jimdo.com">www.zenecsoda.jimdo.com</a>
https://mezeinezo.blog.hu/2018/03/20/odry_szinpad_a_schroffenstein_csalad_2018_03/full_commentlist/1#c34877310
Válasz erre: Ódry Színpad III. – A Schroffenstein család – 2018.03.17. - bemutató
2018-03-25T10:47:32+02:00
2018-03-25T10:47:32+02:00
Laki Csapat
http://blog.hu/user/1007184
Kedves Mezei Néző! Azt hiszem, nem április, hanem MÁRCIUS 28-án 22.30-kor lesz még egy előadás.Üdvözlettel: Ránki Júlia
https://mezeinezo.blog.hu/2018/02/01/kamra_szinhazba_minek_minden_kombi_cirko_de_nem_minden_cirko_bojler_2018_01/full_commentlist/1#c34560012
Válasz erre: Kamra – „Színházba? – minek?” – Minden kombi cirkó, de nem minden cirkó bojler – 2018.01.31.
2018-02-02T08:01:49+01:00
2018-02-02T08:01:49+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
<a href="http://mezeinezo.blog.hu/2018/02/01/kamra_szinhazba_minek_minden_kombi_cirko_de_nem_minden_cirko_bojler_2018_01?full_commentlist=1#c34559626" class="reply_nick_536862" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34559626 );">@Jóska Pista</a>: Köszönöm szépen! Máskor vagy sikeresebb, vagy a kutya se szokta kipróbálni. :-)
https://mezeinezo.blog.hu/2018/02/01/kamra_szinhazba_minek_minden_kombi_cirko_de_nem_minden_cirko_bojler_2018_01/full_commentlist/1#c34559626
Válasz erre: Kamra – „Színházba? – minek?” – Minden kombi cirkó, de nem minden cirkó bojler – 2018.01.31.
2018-02-02T01:11:10+01:00
2018-02-02T01:11:10+01:00
Jóska Pista
http://blog.hu/user/536862
Nem megy a linkelgetés, segítek :)<br />
<br />
Az előadás oldala:<br />
<a rel="nofollow" href="http://katonajozsefszinhaz.hu/eloadasok/bemutatok/42812-minden-kombi-cirko-de-nem-minden-cirko-bojler">katonajozsefszinhaz.hu/eloadasok/bemutatok/42812-minden-kombi-cirko-de-nem-minden-cirko-bojler</a><br />
<br />
Galéria:<br />
<a rel="nofollow" href="http://katonajozsefszinhaz.hu/galeria/category/681-minden-kombi-cirko-de-nem-minden-cirko-bojler">katonajozsefszinhaz.hu/galeria/category/681-minden-kombi-cirko-de-nem-minden-cirko-bojler</a>
https://mezeinezo.blog.hu/2017/04/12/lovasszinhaz_a_nemzetiben_euripidesz_hippolutosz_zsoter_sandor_rendezese_2017_04/full_commentlist/1#c34482341
Válasz erre: Lovasszínház a Nemzetiben - Euripidész: Hippolütosz - Zsótér Sándor rendezése - 2017.04.10.
2018-01-19T03:02:56+01:00
2018-01-19T03:02:56+01:00
Dimmerkobold
http://blog.hu/user/672292
Ha valóban fontos önnek lehetséges hogy este is találunk valakit akivel Pestre mehet.
https://mezeinezo.blog.hu/2017/04/12/lovasszinhaz_a_nemzetiben_euripidesz_hippolutosz_zsoter_sandor_rendezese_2017_04/full_commentlist/1#c34477323
Válasz erre: Lovasszínház a Nemzetiben - Euripidész: Hippolütosz - Zsótér Sándor rendezése - 2017.04.10.
2018-01-18T09:06:25+01:00
2018-01-18T09:06:25+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
Kedves Dimmerkobold!<br />
Eddig kétszer voltam az utóbbi öt évben Kecskeméten ZSótért nézni - a II. Edward volt az utolsó,a Hosszú utat pedig a Nemzetiben láttam vendégjátékon. Kecskeméttel, ahogy szinte az összes vidéki helyszínnel az a gond, hogy csak délutáni után lehet visszajönni annak, aki tömegközlekedésre számít. Nem is olyan rég pont ezt már kitűztem, mert volt délután, de aztán közbejött akadály. <br />
Rendszerint az zavar meg például, hogy ugyanarra az időpontra rátesznek valamit, ami csak egyszer látható, és azt választom.<br />
Zsótér elismert a szakmában, lehet reménykedni, hogy meghívják az előadásait Pestre, csak aztán nem mindig jön ez be. Nagyon sok egri előadása maradt így le, mindössze a Mayán voltam lent, de az a blog előtt volt.<br />
Ezen a február 18-án már van fix programom, amelyik csak kétszer van műsoron, el fogok gondolkodni, hogy mi legyen...KÖSZÖNÖM a kommentet! zsuzsa<br />
Zsótér rendezéseit 1992 óta nézem, és maga a folyamat is érdekel, ahogy egyikről a másikra jut.
https://mezeinezo.blog.hu/2017/04/12/lovasszinhaz_a_nemzetiben_euripidesz_hippolutosz_zsoter_sandor_rendezese_2017_04/full_commentlist/1#c34476775
Válasz erre: Lovasszínház a Nemzetiben - Euripidész: Hippolütosz - Zsótér Sándor rendezése - 2017.04.10.
2018-01-18T05:39:12+01:00
2018-01-18T05:39:12+01:00
Dimmerkobold
http://blog.hu/user/672292
Üdv!<br />
<br />
Olvastam az önnel készült interjúban hogy kedveli Zsótért... bár úgy látom a eddig kizárólag budapesti előadások sorakoznak a lajstromon, ha hajlandó Kecskemétig elutazni ajánlok egy (vagy akár kettő) ingyen jegy forrást én is :) <br />
Február 18. vasárnap 15 00 "A JÓEMBER SZECSUÁNBÓL" lehet a legegyszerűbb. <br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.kecskemetikatona.hu/hu/eloadasok/aktualis.html?eloadas_id=9680">www.kecskemetikatona.hu/hu/eloadasok/aktualis.html?eloadas_id=9680</a><br />
<br />
itt talál szalasz87 kukac hotmail.com
https://mezeinezo.blog.hu/2018/01/15/orkeny_szinhaz_az_atvaltozas_kerdojelekkel_2018_01_11_foproba/full_commentlist/1#c34471353
Válasz erre: Örkény Színház – „Az átváltozás” kérdőjelekkel – 2018.01.11. főpróba
2018-01-17T13:08:44+01:00
2018-01-17T13:08:44+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
KÖSZÖNÖM! javítom! :-)
https://mezeinezo.blog.hu/2018/01/15/orkeny_szinhaz_az_atvaltozas_kerdojelekkel_2018_01_11_foproba/full_commentlist/1#c34471339
Válasz erre: Örkény Színház – „Az átváltozás” kérdőjelekkel – 2018.01.11. főpróba
2018-01-17T13:05:50+01:00
2018-01-17T13:05:50+01:00
Jóska Pista
http://blog.hu/user/536862
"a letölthető műsorfüzetben a felhasznált művek címei is."<br />
<br />
Ez a link szerintem nem sikerült, a mezeinezo.blog.hu-ra mutat.
https://mezeinezo.blog.hu/2018/01/14/erkel_egy_vampirkaland_tanulsagai_avagy_hogyan_uljunk_be_egy_eloadasra_marschner_a_vampir_2018_01/full_commentlist/1#c34469097
Válasz erre: Erkel – Egy vámpírkaland tanulságai, avagy hogyan üljünk be egy előadásra? – Marschner: A vámpír – 2018.01.12.
2018-01-16T23:22:14+01:00
2018-01-16T23:22:14+01:00
Benke Péter
http://blog.hu/user/824328
60 ?
https://mezeinezo.blog.hu/2017/12/19/katona_a_muveszet_nem_babazsur_ascher_tamas_haromszeken_2017_12_18_ajanlo/full_commentlist/1#c34468979
Válasz erre: Katona – „A művészet nem babazsúr” – Ascher Tamás Háromszéken – 2017.12.18. AJÁNLÓ
2018-01-16T22:52:54+01:00
2018-01-16T22:52:54+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
Tényleg! Ez könnyen lehet. Valószínűleg nekem azért jutott eszembe Mohácsi, mert az ő előadásait eléggé követem kb 1995 óta. Köszi! Nem volt minden világos, gondolom másnak sem.
https://mezeinezo.blog.hu/2017/12/19/katona_a_muveszet_nem_babazsur_ascher_tamas_haromszeken_2017_12_18_ajanlo/full_commentlist/1#c34468961
Válasz erre: Katona – „A művészet nem babazsúr” – Ascher Tamás Háromszéken – 2017.12.18. AJÁNLÓ
2018-01-16T22:51:08+01:00
2018-01-16T22:51:08+01:00
huncut_kata
http://blog.hu/user/135904
A Friedenthal-féle Jani inkább volt Ács János, mint Mohácsi (neki volt ez a jellegzetes beülése és halk beszéde)
https://mezeinezo.blog.hu/2017/10/25/thalia_minden_pont_igy_lesz_csak_total_mas_a_fonok_meg_en_meg_a_fonok_2017_10_24_goldoni_ket_ur_szol/full_commentlist/1#c34468721
Válasz erre: Thália - „Minden pont így lesz, csak totál más” – A főnök meg én meg a főnök – 2017.10.24. (Goldoni: Két úr szolgája – Hamvai Kornél átiratában)
2018-01-16T22:00:17+01:00
2018-01-16T22:00:17+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
<a href="http://mezeinezo.blog.hu/2017/10/25/thalia_minden_pont_igy_lesz_csak_total_mas_a_fonok_meg_en_meg_a_fonok_2017_10_24_goldoni_ket_ur_szol?full_commentlist=1#c34468545" class="reply_nick_860082" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34468545 );">@I.D.</a>: Őserő van ezekben a színészekben. Molnár Piroskát mindig csodáltam, Vida Pétert meg öröm nézni akármilyen szerepben. Nem csoda, ha tele van a Thália mindig. (ÉS persze, ezek a darabok mind olyanok, hogy 3 órára elfelejti az ember, ha valami baja van.)
https://mezeinezo.blog.hu/2017/10/25/thalia_minden_pont_igy_lesz_csak_total_mas_a_fonok_meg_en_meg_a_fonok_2017_10_24_goldoni_ket_ur_szol/full_commentlist/1#c34468545
Válasz erre: Thália - „Minden pont így lesz, csak totál más” – A főnök meg én meg a főnök – 2017.10.24. (Goldoni: Két úr szolgája – Hamvai Kornél átiratában)
2018-01-16T21:31:02+01:00
2018-01-16T21:31:02+01:00
I.D.
http://blog.hu/user/860082
Igen, Vida Peter legalabb olyan fantasztikus itt, mint A hostenor-ban. Molnar PIroska is elkepesztoen jo, pont a szuletesnapjan, oktober 1-en neztem meg a darabot – meg is lepte ot eloadas kozben a tarsulat egy csokorral :)
https://mezeinezo.blog.hu/2017/11/09/central_tundermese_egy_kedves_nyugodt_ferfirol_es_egy_csatornatoltelekrol_my_fair_lady_2017_11/full_commentlist/1#c34468495
Válasz erre: Centrál - Tündérmese egy „kedves, nyugodt férfiról” és „egy csatornatöltelékről” – My fair lady – 2017.11.07.
2018-01-16T21:22:11+01:00
2018-01-16T21:22:11+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
Azt hiszem, én is láttam azt az előadást, mintha épp velük. (A magam részéről nem szeretem a musical műfaját annyira, igyekszem is kerülni, mert ha a műfajjal van az embernek a baja, akkor elég nyavalyás fanyalogni az előadás miatt.) Ez nekem tökéletesnek tűnt. Nem tudom, hogy milyen érzés lehet a színpad alatt zenélni...de hát ez van. Több hely meg nincs.
https://mezeinezo.blog.hu/2017/11/09/central_tundermese_egy_kedves_nyugodt_ferfirol_es_egy_csatornatoltelekrol_my_fair_lady_2017_11/full_commentlist/1#c34468481
Válasz erre: Centrál - Tündérmese egy „kedves, nyugodt férfiról” és „egy csatornatöltelékről” – My fair lady – 2017.11.07.
2018-01-16T21:18:42+01:00
2018-01-16T21:18:42+01:00
I.D.
http://blog.hu/user/860082
en meg nem lattam sem Magyarorszagon, sem mashol olyan musicalt, ahol ne elo zene (zenekar) lett volna.... ;)<br />
<br />
a kritika amugy szivembol szolt, engem 14 evesen az akkori Nemzetiben (ma Pesti Magyar Szinhaz) latott “csudijos” My Fair Lady Fonyo Barbaraval, Bacs Ferenccel es Sinkovits Imrevel, Agardy Gaborral teljesen elvarazsolt… Es a mostani is majdnem olyan jo (az elso, ugye, felejthetetlen ;), a ket foszereplo plane :)
https://mezeinezo.blog.hu/2017/01/28/madach_szinhaz_angyali_hang_csillar_szinpadi_gepezet_operaenekesek_szerekovan_janos_roser_orsolya_az/full_commentlist/1#c34468385
Válasz erre: Madách Színház - "Angyali hang, csillár, színpadi gépezet" - Operaénekesek: Szerekován János, Rőser Orsolya - Az Operaház fantomja 2017.01.27.
2018-01-16T21:04:02+01:00
2018-01-16T21:04:02+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
<a href="http://mezeinezo.blog.hu/2017/01/28/madach_szinhaz_angyali_hang_csillar_szinpadi_gepezet_operaenekesek_szerekovan_janos_roser_orsolya_az?full_commentlist=1#c34468335" class="reply_nick_860082" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34468335 );">@I.D.</a>: Nekem ez volt az egyetlen Fantom, és ez is azért, mert 3 nap alatt ötször fellépni benne, elég őrült dolognak tűnt, és Szerekován János - az operaénekes kis szerepében - ezt tette. Jó a zene, nagyon meg tudom érteni, hogy valaki ennyiszer megnézi.
https://mezeinezo.blog.hu/2017/01/28/madach_szinhaz_angyali_hang_csillar_szinpadi_gepezet_operaenekesek_szerekovan_janos_roser_orsolya_az/full_commentlist/1#c34468335
Válasz erre: Madách Színház - "Angyali hang, csillár, színpadi gépezet" - Operaénekesek: Szerekován János, Rőser Orsolya - Az Operaház fantomja 2017.01.27.
2018-01-16T20:59:07+01:00
2018-01-16T20:59:07+01:00
I.D.
http://blog.hu/user/860082
Eddig kb 15x lattam a Fantomot, kulonbozo varosokban. Sasvari Sandor Fantomja sajnos - szamomra - az egyik leggyengebb. A magyar Fantomok kozul Miller Zoltane messze a legjobb, de Csengeri Attila alakitasa is kivalo, hangja kulnleges. Posta Victor nem rossz, de nem is kiemelkedo. Legnagyobb sajnalatomra Egyhazi Geza, akihez - es hangjahoz - a leginkabb passzolna a Fantom szerepe, nem kapta meg a lehetoseget, mintha a regiek be lennenek betonozva. (Londonban es New Yorkban 1-2 evente cserelodnek a Fantomok, igaz ok sznte mindennap fellepnek).<br />
<br />
Ime igy link, milyen lenne Egyhazi Geza fantomja:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://www.youtube.com/watch?v=ArzT6yOlme4">www.youtube.com/watch?v=ArzT6yOlme4</a>
https://mezeinezo.blog.hu/2015/06/21/katona_a_borbely_es_az_itelet_napja_ban_janos_reflektorfeny_nelkul/full_commentlist/1#c34467795
Válasz erre: Katona - A borbély és az Ítélet napja - Bán János reflektorfény nélkül
2018-01-16T19:51:34+01:00
2018-01-16T19:51:34+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
Gratulálok a bátorságodhoz! :-) Én egyszer Csákányi Eszter kérésére egy mondatot kellett, hogy bemondjak egy dalába (Brect-song volt), és végig rettegtem az egészet. Nemrég a Figaro 2.0-ban kellett felmenni a színpadra táncolni, és annak személyiségfejlesztő hatása volt - nagyjából a harmadik alkalommal voltam már viszonylag nyugodt előtte...<br />
Szerintem Bán János van olyan jó, hogy bármire tud reagálni, átlényegül, nem kell neki beépített ember. Sokkal több a jegyigény annál, hogy két helyet el akarnának vesztegetni. Ha jól tudom, aki előzetesen jelentkezik borotválásra, annak féláron lehet bemennni...Eredetileg így volt, de ez változhatott.
https://mezeinezo.blog.hu/2015/06/21/katona_a_borbely_es_az_itelet_napja_ban_janos_reflektorfeny_nelkul/full_commentlist/1#c34467745
Válasz erre: Katona - A borbély és az Ítélet napja - Bán János reflektorfény nélkül
2018-01-16T19:45:14+01:00
2018-01-16T19:45:14+01:00
jacint70
http://blog.hu/user/41496
<a href="http://mezeinezo.blog.hu/2015/06/21/katona_a_borbely_es_az_itelet_napja_ban_janos_reflektorfeny_nelkul?full_commentlist=1#c34467367" class="reply_nick_781743" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34467367 );">@MakkZs</a>: Húú, ez jól hangzik, felírtam a listára... ;-)<br />
<br />
Mondjuk ezen én is sokat töprengtem, első körben nem is mertem jelentkezni. Szerintem erre az esetre van beépítve egy-két "játékos", legalább is az első versenyző nagyon rutinosnak tűnt.<br />
Aztán amikor összeszedtem a bátorságomat, akkor azért próbáltam - a sok belémdiktált pálesz ellenére is ;-) - nagyon semleges válaszokat adni, nehogy BJ ki legyen zökkentve. ;-)<br />
Persze az ilyen játékhoz kell egy olyan "optimista" hozzáállás, hogy senki sem jelentkezik azért, hogy szétbarmolja az előadást.
https://mezeinezo.blog.hu/2015/06/21/katona_a_borbely_es_az_itelet_napja_ban_janos_reflektorfeny_nelkul/full_commentlist/1#c34467367
Válasz erre: Katona - A borbély és az Ítélet napja - Bán János reflektorfény nélkül
2018-01-16T18:42:06+01:00
2018-01-16T18:42:06+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
<a href="http://mezeinezo.blog.hu/2015/06/21/katona_a_borbely_es_az_itelet_napja_ban_janos_reflektorfeny_nelkul?full_commentlist=1#c34467353" class="reply_nick_41496" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34467353 );">@jacint70</a>: :-) Igen, és nagyon kockázatos. Van előadás, amelyik ennél erősebben is épít a nézőre - a Dolgok, amikért érdemes élni. Ebben Pokorny Lia öt nézőt választ magának, és amikor én láttam, mindenki jó partnere volt. (Köszönöm a kommentet!)
https://mezeinezo.blog.hu/2015/06/21/katona_a_borbely_es_az_itelet_napja_ban_janos_reflektorfeny_nelkul/full_commentlist/1#c34467353
Válasz erre: Katona - A borbély és az Ítélet napja - Bán János reflektorfény nélkül
2018-01-16T18:39:53+01:00
2018-01-16T18:39:53+01:00
jacint70
http://blog.hu/user/41496
Hááát... Nehéz úgy megúszni improvizálás nélkül, ha a nézők közül választják a kuncsaftot, akit bele is vonnak a játékba... ;-)
https://mezeinezo.blog.hu/2015/11/27/orkeny_szinhaz_bolhabol_elefantot_a_bernhardi-ugy_masodik_nekifutasra/full_commentlist/1#c34465739
Válasz erre: Örkény Színház - "Bolhából elefántot" - A Bernhardi-ügy - második nekifutásra
2018-01-16T14:11:14+01:00
2018-01-16T14:11:14+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
Kedves ÓV!<br />
Megértem, hogy ez a megosztó előadás nem tetszett. Nem hiszek abban, hogy létezik olyan, amelyik ne taszítana valakit. Általában igyekszem hasonló helyzetben, amikor az előadás stílusa,vagy netán a koncepció zavar, az egyes színészek játékában örömet találni. <br />
Nem egyszerű a részértékeknek örülni, és átérzem, amikor valaki elkedvetlenedik. A múlt héten minden élményem ilyen részleges volt.<br />
Az Örkényre elmondható, hogy mindig befektetik a munkát, igyekeznek új utakat keresni, de ebben a kudarc esélye is benne van. <br />
Nekem sem ez volt a legkedvesebb előadásom ott, de még mindig emlékszem néhány színészre.<br />
Köszönettel a kommentért<br />
Makk Zsuzsa
https://mezeinezo.blog.hu/2015/11/27/orkeny_szinhaz_bolhabol_elefantot_a_bernhardi-ugy_masodik_nekifutasra/full_commentlist/1#c34465563
Válasz erre: Örkény Színház - "Bolhából elefántot" - A Bernhardi-ügy - második nekifutásra
2018-01-16T13:39:05+01:00
2018-01-16T13:39:05+01:00
óvott világ
http://blog.hu/user/944427
Tisztelt Blogíró! Köszönöm összefoglaló kritikáját. Decemberben néztem meg a darabot. Előzetes várakozásom ellenére, nem tetszett. Meg tudja mondani, hogy egy előadásnak miért kell harsánynak, számomra ripacsságig harsánynak lennie? Szerintem csúcsértelmiségi orvosok sohasem kiabálnak egymás között úgy, mint ahogy a darab bemutatja. Ez már erősen hitelteleníti az előadást. Ebből fakad a második problémám is, tudniillik a legütősebb mondatok, meghatározó verbális fordulatok túl harsányan (számomra túljátszva) hangzanak el.<br />
Sokkal célravezetőbbnek tartanám, hogy a zseniális mondatok félhangosan, csak a kimondott szóban lévő tartalom erejére/értelmére hagyatkozva hangoznának el. A közönségre gyakorolt hatás szerintem így erősebb lenne.<br />
Ön miként látja ezt?<br />
Köszönettel<br />
ÓV
https://mezeinezo.blog.hu/2017/12/04/mupa_operamacera_1_a_sevillai_borbely_2017_december_3_de_11h/full_commentlist/1#c34458621
Válasz erre: Müpa – Operamacera/1. – A sevillai borbély – 2017. december 3. de 11h
2018-01-15T11:39:01+01:00
2018-01-15T11:39:01+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
<a href="http://mezeinezo.blog.hu/2017/12/04/mupa_operamacera_1_a_sevillai_borbely_2017_december_3_de_11h?full_commentlist=1#c34458589" class="reply_nick_174205" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34458589 );">@nikikutya</a>: Köszönöm a kommentet.<br />
Lehet, hogy a bejegyzésemből nem derült, hogy én délután voltam. Igen, ott van egy félmondat, de akkor azt pontosítom, hogy az ismerőseim beszámoltak arról, hogy a tercett volt. Délutánra vonatkozik az állítás, hogy csak néma szereplőként vett részt Kolonits Klára. Amennyiben módom lett volna a délelőttire menni, akkor nyilván az egész probléma felvetése hiányozna. <br />
Én is szeretem ezeket az operabeavatókat, de azt hiszem, hogy nehéz ügy ez, hogy ennyire heterogén nézőket kellene lekötni. A Kamrában a felnőtt beavatókkal könnyebb volt. <br />
(A komment véletlenül az előző alkalomhoz került - mindez nem a decemberi A sevillai borbélyra, hanem a január 14-i Figaro házasságára vonatkozik.)<br />
Köszönöm, hogy írt, a szövegbe beleírom , hogy délelőtt mi volt, legyen világos.<br />
üdvözlettel<br />
Makk Zsuzsanna
https://mezeinezo.blog.hu/2017/12/04/mupa_operamacera_1_a_sevillai_borbely_2017_december_3_de_11h/full_commentlist/1#c34458589
Válasz erre: Müpa – Operamacera/1. – A sevillai borbély – 2017. december 3. de 11h
2018-01-15T11:32:02+01:00
2018-01-15T11:32:02+01:00
nikikutya
http://blog.hu/user/174205
Kedves Mezei néző! Bár én nem számolgattam, hány üres szék van, mert nagyon örültem hogy az utolsó percben bejutottam-kicsit ellenkeznék Önnel-. Még nem vagyok nyugdíjas-már nem vagyok kisgyerek, és gyerekkorom óta járok operába.Figarót is láttam elég sokszor, megvan c d-n is,mégis hallottam most olyan zenei finomságokat is,amit eddig nem vettem észre. Délelőtt voltam, de én nem úgy láttam hogy Kolonits Klára nem énekelt. egy hangot sem. Hiszen bőven jelen volt a tercettben pl-ahol Zsófi nem énekelt, viszont nagyszerű játékával nagyon is magára tudta vonni a figyelmet.Mögöttem is kisgyerekek ültek,gondolom unták, vagy a jó szülő nem mesélték el,miről is fognak hallani,mert folyamatosan rugdosták a széket, zötögtek a papirral stb.De a kezdeményezés jó, remélem bejutok a Don Pasqualere is májusban
https://mezeinezo.blog.hu/2017/10/23/radnoti_ki_szorakozik_velunk_adam_almai_ajanlo_2017_oktober_19_foproba/full_commentlist/1#c34177099
Válasz erre: Radnóti – „Ki szórakozik velünk?” – Ádám almái – AJÁNLÓ! - 2017. október 19. főpróba
2017-11-22T21:33:20+01:00
2017-11-22T21:33:20+01:00
annalovacska
http://blog.hu/user/1006922
Most jöttem ki az előadásról. Nem tudom elég jól megfogalmazni, mekkora előadàst láttam. Köszönöm.
https://mezeinezo.blog.hu/2017/10/25/studio_k_negyeshatos_vegtelenitett_uzemideju_viszonylat_2017_10/full_commentlist/1#c34024778
Válasz erre: Stúdió K – Négyeshatos – Végtelenített üzemidejű viszonylat? – 2017.10.18.
2017-10-27T15:55:03+02:00
2017-10-27T15:55:03+02:00
Sabrina Winter
http://blog.hu/user/1299194
Itt az én véleményem is :)<br />
:<br />
Új színház. Új lehetőségek. Új esély.<br />
Így indultam neki a színháznak. Nem voltak elvárásaim, hogy, milyen legyen. Ha jó, ajánlom másnak is, ha nem, elfelejtem. <br />
Szerencsére a színház közel van a lakásomhoz. 20 perc sétával simán odaértem időben. <br />
Kicsi volt a nézőtér és családias. Igazából nem is volt nézőtér. Inkább az egész helyiség maga volt a színpad. Azért, hogy olyan legyen, mintha mi is ott ülnénk a villamoson. <br />
Az elején lévő énekléstől megijedtem, hogy az egész olyan lesz. (Szerencsére nem lett)<br />
Tetszett az, hogy bemondták a megállókat s úgy haladtunk előrébb a történetben. Aztán mégsem, hisz a szereplők egyszer hol 2004-et mondtak, hol 1986-ot. <br />
Sok mindenre kellett figyelni, hisz sok szálon futottak a különböző történetek. Egy idő után már nem is próbáltam követni, hogy mi hogy következik egymás után, vagy, hogy hol is hagyta abba és most mit is játszik az adott színész. Csak átadtam magam a történéseknek. <br />
Nem is tudom, hogy a színészek hogy bírtak annyi szerepet megjegyezni (vagy csak én értettem félre?). Azon is elgondolkoztam, hogy mi lenne, ha minden szerepet más-más ember alakítana. Fel sem fértek volna a színpadra, bár lehet, hogy átláthatóbb lenne (s a jelenet után csak ülnének egyhelyben… hát.. ja, nem igazán lenne jobb).<br />
Néhány szerepet felismertem, el is tudtam képzelni, hogy ilyen tényleg előfordul egy villamoson. Bár, akadtak kivételek. Nem hiszem, hogy meg lehetne énekeltetni egy szerelvényi utast. Vagy, hogy helyeselnek egymásnak, hisz az emberek legtöbbször leszarják a másikat, feküdhet ott ájultan, csak nagyon kevesek mozdulnak ki a saját pici terükből. Nagyszájaló emberek mindig vannak és szinte mindig kellemetlenek. De az emberek nagyrészt róluk sem vesznek, nem akarnak tudomást venni.<br />
Az apa-fia jelenet megfogott. Ott éreztem azt, hogy bármi is jön ez után, ez a darab már pozitívan marad meg bennem. Ugyanis ez a jelenet olyan igaz, olyan mai „probléma” hogy jaj. Mármint, én nem gondolom rossznak, ha a szülők nem engednek, de a helyzetet fel lehet ismerni… Ha lemaradsz, kimaradsz. S oda vissza már nem tudsz többé kerülni. <br />
Néhány monológot nem tudtam hova sorolni. (Nagypál Gáborét igen, mert ő elégedetlenkedő, nagyhangút játszott. Ilyenek mindig, mindenhol vannak). De a két női monológ szerintem egy kicsit kilógott az előadásból. <br />
Tetszett az alkalmazkodás vagy spontaneitás… nem tudom, hogy itt melyik volt, hisz az előadás előtt pár nappal történt a bizonyos KFC-s eset és az előadásba már bele is építették. Nagyon meglepődtem azon. <br />
A szereplők közül nem tudtam kedvencet választani. Mindegyiknek volt számomra egy olyan sora/szerepe, amely megfogott. És ültem ott és csak néztem h: „Basszus, tényleg!”<br />
Humoros volt és egyben egy kicsit kiábrándító is. Talán a humortól volt kiábrándító számomra. Olyanokon nevettünk, ami tényleg megtörténhet(ett) és ezzel megint egy másik világba kerültem. Nem tudom ezt jól megfogalmazni. Hisz például az adott pillanatban te nem biztos, hogy nevetsz. Lehet, hogy fel vagy háborodva etc… <br />
De ezt már nagyon eltereltem más irányba.<br />
Egy dologgal nem tudtam kibékülni a darabban. A végével. (Nem a Moszkva teres poénnal, de azt is meg lehetett volna csinálni másképp) A halál. Sehogy sem értettem, hogy egy ilyen előadásba miért kell belevinni. Ez is. Szomorú volt, hisz meghaltak, de a végén még is nevettél a poén miatt. Értem én, hogy ilyen is megtörténhet, de egy kicsit elütött a többi szituációtól én szerintem. <br />
Összességében jó darab volt. Talán nem is egyszer megnézős, hisz olyan sok fele kell figyelned, hogy egy pár dolgot már most elfelejtettem (két nappal az előadás után). Ezzel a darabbal esélyt adtak arra, hogy mást is megnézzek tőlük. :)
https://mezeinezo.blog.hu/2017/10/01/karinthy_szinhaz_a_vilag_rosszul_van_berendezve_vs_a_hazassag_valami_csoda_a_mi_kis_varosunk_premier/full_commentlist/1#c33971312
Válasz erre: Karinthy Színház - "a hétköznapok dicsérete" - A mi kis városunk, premier 2017.09.29.
2017-10-18T19:39:18+02:00
2017-10-18T19:39:18+02:00
szép Cicerke
http://blog.hu/user/907931
Csodás volt ez a színházi esténk. Szórakoztat, gyönyörködtet és üt is az előadás. Ez így együtt nagy élmény. Remek, ötletekkel teli a rendezés. Köszönöm K. M.-nak. <br />
A színészi játék ...mind, mind parádés. Csadásan fogja össze, tolja tovább vagy állítja meg a jeleneteket és felvonásokat a nagyon szerethető narrátor. Végtelenül rokonszenves "lokálpatrióta" ő.<br />
Egyenként dicsérhetném a színészeket, mert mind velem maradtak....<br />
<br />
Tudatosult bennem, hogy nekem is pont így, távol a világ zajától, egy ugyanilyen kis városban teltek el életem legboldogabb évtizedei.)))))<br />
Köszönöm ezt a gazdagító felismerést és gratulálok MINDNYÁJUKNAK.
https://mezeinezo.blog.hu/2017/06/20/mupa_wagner-napok_2017_ii_a_nibelung_gyuruje_orok_gyonyor_v_s_allando_aggodas_haromszor_brunnhilde_i/full_commentlist/1#c33275151
Válasz erre: Müpa – „A Nibelung gyűrűje – örök gyönyör és állandó aggódás”- Brünnhilde: Iréne Theorin – 2017.06.15-18.
2017-06-22T18:03:08+02:00
2017-06-22T18:03:08+02:00
Sipi81
http://blog.hu/user/688568
<a href="http://mezeinezo.blog.hu/2017/06/20/mupa_wagner-napok_2017_ii_a_nibelung_gyuruje_orok_gyonyor_v_s_allando_aggodas_haromszor_brunnhilde_i?full_commentlist=1#c33275091" class="reply_nick_781743" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33275091 );">@MakkZs</a>: Én minden eddigi Ring-beszámolódat elolvastam, úgyhogy már ezt is nagyon vártam. :-)<br />
Egyetértek, a magyar szereplők semmivel se maradtak el, Kálmán Péter pedig szerintem még ebből a nagyon jó mezőnyből is különösen kimagasodott.<br />
Szerintem Theorin jönni fog még ide (ha lesz, aki meghívja), ez a lelkes közönség (bár nagy része külföldi volt) szerintem jó benyomást tett rá. :-)
https://mezeinezo.blog.hu/2017/06/20/mupa_wagner-napok_2017_ii_a_nibelung_gyuruje_orok_gyonyor_v_s_allando_aggodas_haromszor_brunnhilde_i/full_commentlist/1#c33275091
Válasz erre: Müpa – „A Nibelung gyűrűje – örök gyönyör és állandó aggódás”- Brünnhilde: Iréne Theorin – 2017.06.15-18.
2017-06-22T17:51:16+02:00
2017-06-22T17:51:16+02:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
<a href="http://mezeinezo.blog.hu/2017/06/20/mupa_wagner-napok_2017_ii_a_nibelung_gyuruje_orok_gyonyor_v_s_allando_aggodas_haromszor_brunnhilde_i?full_commentlist=1#c33274961" class="reply_nick_688568" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33274961 );">@Sipi81</a>: Nagyon örülök, ha kapok egy akármilyen kommentet, de egy ilyennek meg pláne.Köszönöm! :-)<br />
Engem még mindig fogva tart ez a produkció. Iréne Theorin a jövő hét végén énekel megint egy Walkürt és egy Siegfriedet, mégpedig Lipcsében. Órák óta tudom ezt, és most ezen gondolkodom, hogy menni kellene...(És milyen jó, hogy legalább néha házhoz hozzák őt és a többieket nekünk - jut eszembe. És az is, hogy vannak olyan saját énekeseink, akik ezen a szinten tudnak teljesíteni.
https://mezeinezo.blog.hu/2017/06/20/mupa_wagner-napok_2017_ii_a_nibelung_gyuruje_orok_gyonyor_v_s_allando_aggodas_haromszor_brunnhilde_i/full_commentlist/1#c33274961
Válasz erre: Müpa – „A Nibelung gyűrűje – örök gyönyör és állandó aggódás”- Brünnhilde: Iréne Theorin – 2017.06.15-18.
2017-06-22T17:29:29+02:00
2017-06-22T17:29:29+02:00
Sipi81
http://blog.hu/user/688568
Nekem az idei volt a 4. Ringem. Számomra a legemlékezetesebb a két évvel ezelőtti volt, valahogy akkor voltam olyan hangulatban, hogy nagyon nagy hatással volt rám. De az idei nem sokkal maradt el hatásban attól.<br />
<br />
Amit hozzátennék ehhez a beszámolóhoz: Christian Franz nekem is Loge, Siegfriedként nem hiteles, pláne amikor nálánál egy fejjel magasab és erőteljeseb mimékkel kell eljátszani a hőst. Meg az a jellegzetes táncikáló mozgása is fura. Mindenesetre Gerhard Siegel tökéletes Mime, karakterben és hangilag is, én sokat mulattam rajta. Sajnos Siegfried szólama irdatlanul nehéz, Christian Franz is jócskán kifárad már az első felvonásban is, nekem onnantól kezdve az élményt jelentősen rombolja a szólammal való küzdelem. Ugyanez igaz sajnos Daniel Brennára is, az Istenek alkonya harmadik felvonásában már kínosan éreztem magam a küszködése hallatán. Ugyanakkor az általa megformált karakter szerintem telitalálat volt, egyetértek a jellemzéssel. Szeleburdi, tudatlan, de alapjában véve jószándékú fiatalember lenne. Bár ami azt illeti Pasztircsák Polinának semmiféle fortélyt nem kellene velem szemben se bevetnie, én egy picit mindig beleszeretek függetlenül attól, hogy mit játszik. Most is nagyon szép volt, és nem mellesleg jól is énekel. :-)<br />
<br />
Ha jól emlékszem, a négy év alatt két énekessel nem volt problémám Siegfried szerepében:<br />
2014-ben Jay Hunter Morris alkatilag is hősnek nézett ki és bár nem kiemelkedően, de magabiztosan és az erejével takarékosan bánva vitte végig a Siegfried-et, valamint Stefan Vinke az Istenek alkonyában 2015-ben, akinél egyáltalán nem éreztem küszködést.<br />
<br />
Theorinról nincs mit mondanom, mindennel egyetértek, ő volt az idei Ring fő attrkaciója és nem mellesleg vasárnap volt a születésnapja, a nézőtéren külön "happy birthday" feliratot is lobogtattak az est végén neki. Izzik a levegő, ha ő a színpadon van, ha szükség van rá, van hangerő is de emellett az a csodálatos, hogy nagyon árnyaltan képes énekelni, egyébként egy interjúban meg is említi, hogy Wagner szerinte egyáltalán nem a hangerőre, hanem az árnyalatgazdag kifejezésre "ment rá" Brünnhilde szólamánál. Csak egy Theorin kell hozzá, hogy ezt mi is meghallhassuk.<br />
<br />
Tavaly a zenekart kissé fáradtnak és pontatlannak éreztem végig, idén jobb formában voltak és általam még soha nem hallott érzéki hangszíneket is produkáltak, élmény volt hallgatni. Persze voltak pontatlanságok, de egy élő előadásban ez szerintem elfogadható, ha külöben az előadás ilyen kiváló, mint amilyen most volt. Az időnként nyersebb, falhoz szegezőbb hangzásokban is nagyon ott vannak, az üstdob erőteljes jelenléte nálam pláne plusz pontot jelent.
https://mezeinezo.blog.hu/2017/06/07/zeneakademia_mennyei_manna_molnar_anna_m_a_diplomakoncertje_2017_junius/full_commentlist/1#c33191381
Válasz erre: Zeneakadémia – „Mennyei Manna” – Molnár Anna M.A. diplomakoncertje – 2017. június 6.
2017-06-07T15:14:03+02:00
2017-06-07T15:14:03+02:00
verkagrafomanka
http://blog.hu/user/253874
Ajanlom a Klubradioban Annaval mult szerdan a Felutes c. musorban keszitett kozel egyoras interjut - sok hatterinfo kiderul a diplomakoncertjerol is :)
https://mezeinezo.blog.hu/2017/04/05/erkel_don_giovanni_a_joszivu_trubadur_cimszerepben_sandor_csaba_kolozsvari_vj_primavera_2017_04/full_commentlist/1#c32775677
Válasz erre: Erkel - Don Giovanni, a jószívű trubadúr - címszerepben: Sándor Csaba! - Kolozsvári vj., Primavera 2017.04.04
2017-04-05T12:25:15+02:00
2017-04-05T12:25:15+02:00
regyu
http://blog.hu/user/400829
Amit nem értettem végképp, a betemetett zenekari árok minek kellett, nem használták az így nyert teret jóformán semmire, cserében hátul volt a zenekar és nem szólt jól, de ami végképp gáz volt az a szintetizátor.<br />
<br />
Másrészről nagyon nehéz a darab és nyilván nem találnak 8 tuti énekest, nagyon nagy vállalkozás a Don Giovanni, valahol övék a szimpátiám, hogy megpróbálkoztak vele.
https://mezeinezo.blog.hu/2017/01/09/budaorsi_latinovits_szinhaz_sok_vekony_szal_macskajatek_2016_01/full_commentlist/1#c32225821
Válasz erre: Budaörsi Latinovits Színház - "sok vékony szál" - Macskajáték - 2016.01.07. premier
2017-01-25T08:56:18+01:00
2017-01-25T08:56:18+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
Tegnap hallottam egy egészen hasonló háromszög történetről. Örkénynek ugyan volt-e valamiféle kiindulási pontja, amiből kibontotta a történetet és megírta ezt a zseniális darabot, jó lenne tudni, bár mindegy végül is. Járnak köztünk Paulák, vigyázat!:-)
https://mezeinezo.blog.hu/2016/11/29/zeneakademia_villamrandi_hetven_percben_kekszakallu-beavato_a_budafoki_dohnanyi_erno_zenekarral/full_commentlist/1#c31892017
Válasz erre: Zeneakadémia - "Villámrandi hetven percben" - Kékszakállú-beavató a Budafoki Dohnányi Ernő Zenekarral - 2016.11.27.
2016-12-05T15:46:19+01:00
2016-12-05T15:46:19+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
ps.3. dec.5.<br />
<br />
Naná, hogy jó ideig nem lesz Kékszakállú, vagy ha igen nem tudok róla. Viszont a korábbi kommentben írtakhoz kapcsolva most már mégis csak logikusnak és szükségszerűnek néz ki az a folyamat, amit Judit indít el a titkolózásra adott reakcióként. Választ kap a kérdéseire (kulcsot az ajtóhoz), ettől megnyugszik, de ez csak rövid ideig tart, amíg nem talál új problémát - hiszen az alap nem biztos, nem biztos sem a saját értékében, sem abban nem hisz, hogy a Kékszakállúnak igazán számít, miközben végig érzi a többi nő jelenlétét és féltékeny. Nyomorúságos helyzet ez, igazán jó megoldás nincs, talán ebbe bele kell törődni. Ha leáll a faggatózással, akkor marad a nyugtalanság, ha meg nem, akkor a bizonyosság arról, hogy valóban nem ő az egyetlen....Tessék választani.
https://mezeinezo.blog.hu/2016/11/29/zeneakademia_villamrandi_hetven_percben_kekszakallu-beavato_a_budafoki_dohnanyi_erno_zenekarral/full_commentlist/1#c31891913
Válasz erre: Zeneakadémia - "Villámrandi hetven percben" - Kékszakállú-beavató a Budafoki Dohnányi Ernő Zenekarral - 2016.11.27.
2016-12-05T15:32:49+01:00
2016-12-05T15:32:49+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
ps.2. dec.2.<br />
<br />
A bejegyzés megírása után két nappal egy újabb kérdés merült fel bennem Judit alakjával kapcsolatban:<br />
<br />
Tudjuk, hogy Judit komoly áldozatot hozott, tudjuk, hogy a Kékszakállú nagy erőfeszítésekkel próbálkozik a kedvére tenni (3 kulcs egyszerre, 3., 4., 5. ajtó), sőt hisz is abban, hogy meg tudja győzni a nőt. Azt is tudjuk, hogy az emberekre jellemző, hogyha egy kapcsolatba (de akár egy munkahelyi projektbe) sok energiát fektettek, akkor hajlamosak magukat meggyőzni arról, hogy érdemes volt. Ennek fényében sokkal logikusabb lenne, ha Judit is azon dolgozna, hogy minél jelentéktelenebbnek lássa a vérfoltokat?...Vagy nem? (Nem is beszélve arról, ha még szereti is a Kékszakállút.) Na jó, ez már csak egy ilyen utolsó utáni gondolat még most, ki tudja, mikor tudok egy újabb Kékszakállút megnézni. Ha igen, akkor e gondolat folytatása következik.
https://mezeinezo.blog.hu/2016/06/21/mupa_tudni_mi_hasznal_neked_ring_2016_2016_06_13/full_commentlist/1#c30621206
Válasz erre: Müpa – „Tudni mi használ neked…” – Ring Wagner napok 2016 – 2016.06.13-19
2016-06-21T20:09:47+02:00
2016-06-21T20:09:47+02:00
Sipi81
http://blog.hu/user/688568
<a href="http://mezeinezo.blog.hu/2016/06/21/mupa_tudni_mi_hasznal_neked_ring_2016_2016_06_13?full_commentlist=1#c30620070" class="reply_nick_781743" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30620070 );">@MakkZs</a>: Teljes mértékben egyetértek, a nézői állapot nagyon befolyásolja az ítéletet. Egyébként nekem még az volt nagyon bosszantó, hogy pont a Rajna Wagner által gyönyörűen felépített, csöndből induló bevezetőjét szétköhögték egyesek. :-(<br />
<br />
Persze, lehet Christian Franzcal szimpatizálni, az is tetszik nekem, hogy hűségesen mindig eljön, tavaly még betegen is elénekelte a Siegfried-et. Egyébként is egy ekkora monumentális produkció esetén, mint a Ring, szinte lehetetlen, hogy minden tökéletesen passzoljon.<br />
<br />
Megmondom őszintén, az Operaház annyira nem érdekel, egyszer voltam egy Bolygó Hollandin ott, de az is ajándék jegy volt. Nekem az operahallgatás is tökéletesen megfelel CD-ről, az a néhány opera meg, amire egyelőre kíváncsi vagyok élőben, megvan a müpában vagy a ZAK-on. Az operaház zenekarát pedig a Bolygó hollandin kívül az Erkelben is hallottam és hát nem mondhatnám, hogy tetszett, amit hallottam. (Mondjuk az Erkel- meg Kodály CD-ken egész jók.)<br />
<br />
Mondjuk azért is érdekesek ezek, amiket írsz, mert a szereplőkkel és a közöttük fennálló kapcsolatokkal sokat foglalkozik és nekem ezek mindig nagy rácsodálkozások, mert én ilyeneket nem veszek észre, de ezekben általában a nők egyébként is sokkal inkább otthon vannak. :-) Én inkább a technikai, szerkezeti dolgokat figyelem, talán azért is lehet, hogy a hangszeres zene jobban foglalkoztat.
https://mezeinezo.blog.hu/2016/06/21/mupa_tudni_mi_hasznal_neked_ring_2016_2016_06_13/full_commentlist/1#c30620070
Válasz erre: Müpa – „Tudni mi használ neked…” – Ring Wagner napok 2016 – 2016.06.13-19
2016-06-21T17:18:37+02:00
2016-06-21T17:18:37+02:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
Köszi! :-))<br />
Én egyre inkább meg vagyok győződve, hogy a nézői állapot keményen beleszól és például Kálmán Péter nagyságáról azért is meg vagyok győződve, mert iszonyatos hangulati mélyponton néztem a Rajnát és így is átjött. <br />
Én sokakat ismerek, akiknek Christian Franz csak Logeként tetszik. Igazad van, én is azt hiszem, hogy nem Siegfried karakter, de szimpatizálni lehet vele. Daniel B. sokkal inkább az. Egy a bökkenő, hogy olyat nem láttam, hogy egy ideális Siegfried és Brünnhilde találkozzon, bár ezeket az össze nem illő párokat is lehet értelmezni, Brünnhilde látatlanban szerelmes a "hősbe", nem a személyiségébe, Siegfried pedig az élete első nőjével találkozik és az így megnyerő, főleg ha Miméhez viszonyít.<br />
Szerintem sok más esélyünk nincs, várjuk ki, hogy fog az operaházi Walkür és Siegfried működni, aztán meg jön június, az egészen ideálisnak kinéző szereposztással.<br />
Én tényleg annak örültem, amit írtam is: a lányom két éve már nagyon nyavalyog az operaházi rendezéseket látva, folyton a kapcsolatokat hiányolja az énekesek között, és most még állva is elégedett volt.
https://mezeinezo.blog.hu/2016/06/21/mupa_tudni_mi_hasznal_neked_ring_2016_2016_06_13/full_commentlist/1#c30619912
Válasz erre: Müpa – „Tudni mi használ neked…” – Ring Wagner napok 2016 – 2016.06.13-19
2016-06-21T16:54:26+02:00
2016-06-21T16:54:26+02:00
Sipi81
http://blog.hu/user/688568
Érdekes volt a beszámolód, én viszont valahogy most kevésbé voltam elfogadó, ráadásul egy szembetegség utóhatása és fáradtság is nehezítette az élvezetet.<br />
<br />
Gerhard Siegel nekem is tetszett, tavalyelőtt láttam először, tavaly más volt, de ahogy Walter Fink Fafner-Hunding esetén, nála sem tudnék jobb Mimét elképzelni jelenleg. Óriási az alakítása, hangilag is profi. És ez pont elég kontrasztban volt Daniel Brennával, akit néha úgy éreztem, simán leénekel a színpadról. Ráadásul már az első felvonás végén úgy tűnt, Brenna teljesen kifáradt, szerencsére maradt még benne tartalék a másik kettőre is, de hát ennél például szerintem Jay Hunter Morris jobb volt. Karakterben viszont nekem tetszett az alakítása, azzal nem volt bajom.<br />
<br />
Tomasz Konieczny viszont meggyőzött, hihetetlen erős hangja van, simán túlénekelte a zenekart is (bár én pont szemben ültem vele), akárcsak Theorin. Jelenléte is erőteljes, meg sem lepődtem volna, ha Siegfried-et nem engedi tovább, ahogy a hegy alatt rámordult a dárdájával, abból nem úgy tűnt, hogy csak úgy lemond arról, amit eltervezett. Apró bosszúság, hogy a második felvonás végén a technikai embereknek sem sikerült eltalálni az utolsó akkordot és már előtte lekapcsolták a fényeket...<br />
Christian Franz nekem Siegfriedként valahogy nem az igazi, bár lehet, hogy ebben kisebbségben vagyok. A táncikálása is fura és nem tudom igazán hősként elképzelni. Pláne ha még Theorint is mellé képzelném. A harmadik felvonásra ő is kifáradt, ahogy Herlitzius is, bár elismerem, hogy tényleg embert próbáló szólamok ezek.<br />
A többi szereplővel nem volt problémám, Pasztircsák Polina valóban elbűvölő Gutrune, nekem nagyon tetszik külsőre is és a játéka is meg tudott győzni.<br />
<br />
A zenekar is gyengébbnek tűnt, mint tavaly; darabosabbnak és kevésbé tudták valahogy áthozni most számomra a zene finomságait, bár a fortisszimókban szerencsére most sem fukarkodtak, azt különösen kedvelem, hogy Fischer Ádám az üstdobot is jól szabadjára engedi. Ha választani kellene, még a hátrányok ellenére is a tavalyi ringet választanám, összességében nekem az volt a három általam látott közül a legnagyobb élmény. De a jövő évi ígéretesnek tűnik.
https://mezeinezo.blog.hu/2016/06/14/mupa_o_schmerz_schmerz_alberich_kalman_peter_ring_wagner_napok_2016_8_evad_ajanlo/full_commentlist/1#c30614874
Válasz erre: Müpa – „O, Schmerz, schmerz” – Alberich: Kálmán Péter - RING –Wagner napok 2016 - 8. évad – AJÁNLÓ!!
2016-06-20T23:45:35+02:00
2016-06-20T23:45:35+02:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
<a href="http://mezeinezo.blog.hu/2016/06/14/mupa_o_schmerz_schmerz_alberich_kalman_peter_ring_wagner_napok_2016_8_evad_ajanlo?full_commentlist=1#c30614852" class="reply_nick_688568" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30614852 );">@Sipi81</a>: Igen, én is emlékszem a nevedre. Miután tavaly biztosra mondta az idei Walkürt, meglátjuk, ha jövő június lesz már. Mindig a Wagner napokon érzem azt, hogy de gyorsan elment az év. Ma viszont ami felesleges időm volt, azt jól elszúrtam, már csak holnap leszek kész a másik bejegyzéssel.<br />
Néha próbálkozom koncertről is hírt adni, de főleg nyomhagyó jelleggel, azokban végképp nincs sok színházi jelleg, esélyem sincs. <br />
Közben néztem, az Operaház két magyar Brünnhildét is felmutat majd, Sümegi Eszter és Rálik Szilvia is kipróbálhatja magát, feltétlenül esemény számba fog menni, eddig nekem mindenki azt mondta, nincs senki, aki elénekelhetné. Majd akkor most...Én a Lear után feltételezem, hogy menni is fog nekik.
https://mezeinezo.blog.hu/2016/06/14/mupa_o_schmerz_schmerz_alberich_kalman_peter_ring_wagner_napok_2016_8_evad_ajanlo/full_commentlist/1#c30614852
Válasz erre: Müpa – „O, Schmerz, schmerz” – Alberich: Kálmán Péter - RING –Wagner napok 2016 - 8. évad – AJÁNLÓ!!
2016-06-20T23:39:24+02:00
2016-06-20T23:39:24+02:00
Sipi81
http://blog.hu/user/688568
Na ahogy látom akkor sikerült megoldani a problémát. :-) Egyébként írtam már régebben is azt hiszem a tavalyi Ringhez. (Én is szoktam írogatni, de operáról nem, csak hangszeres zenéről.)<br />
Egyetértek, a három nap egymásután szerintem is durva lenne még neki is. Pedig ha valaki, hát ő talán alkalmas lenne erre az emberfeletti feladatra. Remélem, valaki lebeszéli a Siegfriedről. Inkább legyen egy tökéletes Istenek alkonya, meg egy meghívott szereplő a Siegfried-hez.
https://mezeinezo.blog.hu/2016/06/14/mupa_o_schmerz_schmerz_alberich_kalman_peter_ring_wagner_napok_2016_8_evad_ajanlo/full_commentlist/1#c30612098
Válasz erre: Müpa – „O, Schmerz, schmerz” – Alberich: Kálmán Péter - RING –Wagner napok 2016 - 8. évad – AJÁNLÓ!!
2016-06-20T17:45:11+02:00
2016-06-20T17:45:11+02:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
Na, még egyszer megpróbálom beilleszteni a kommented szövegét. Köszi még egyszer, Sipi81:<br />
<br />
"Gondoltam, azért nem is írtam semmit a másik kettőről, hogy majd ahhoz a poszthoz hozzászólok. :-)<br />
<br />
Eddig nagyon gondolkodtam a jövő évi Ringen, de ha ez igaz, hogy jövőre Theorin lesz, hát az erős súllyal esik latba azért. :-) Egyébként tavaly is úgy hallottam, hogy idén a Walkürben még lesz csak a többiben nem, de aztán sajnos nem így lett.<br />
<br />
Nekem a tavalyi Alberich is tetszett, már nem emlékszem ki volt a Rajnában, de Kálmán Péternél nem volt hiányérzetem. "<br />
<br />
Sajnálom a kavarodást...pedig ma ez a legjobb dolog eddig, ami történt, hogy végre egy nézőtárs is hozzászólt...
https://mezeinezo.blog.hu/2016/06/14/mupa_o_schmerz_schmerz_alberich_kalman_peter_ring_wagner_napok_2016_8_evad_ajanlo/full_commentlist/1#c30611912
Válasz erre: Müpa – „O, Schmerz, schmerz” – Alberich: Kálmán Péter - RING –Wagner napok 2016 - 8. évad – AJÁNLÓ!!
2016-06-20T17:24:30+02:00
2016-06-20T17:24:30+02:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
Figyelj, véletlenül rossz gombot nyomtam meg! Úgy néz ki, hogy kitörölte a válaszodat! Pedig örültem, hogy végre valaki írt egy kommentet, nahát...<br />
Ha megvan a szöveg, visszatehetnéd. <br />
Igen, Irene Theroin lett volna, de a berlini sorozatáról akart ide elugrani, egy Walkürre. Lehet, hogy rájött, hogy ez mégsem az a kaliberű szerep.<br />
Nekem az, hogy hármat énekel egymás után azért neccesnek látszik.<br />
Egyébként nem vettem kötözködésnek, tényleg alapvetően nagyon örülök, amikor van valamilyen reakció. Igyekszem feltenni hamar. (Vannak akik írnak privát levelet, mert a komment írását technikailag bonyolultnak tartják.)<br />
Még egyszer köszi és várom a véleményedet a másik két részről is.
https://mezeinezo.blog.hu/2016/06/14/mupa_o_schmerz_schmerz_alberich_kalman_peter_ring_wagner_napok_2016_8_evad_ajanlo/full_commentlist/1#c30611154
Válasz erre: Müpa – „O, Schmerz, schmerz” – Alberich: Kálmán Péter - RING –Wagner napok 2016 - 8. évad – AJÁNLÓ!!
2016-06-20T15:46:36+02:00
2016-06-20T15:46:36+02:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
Nagyon köszönöm!:-)<br />
Én A walkürt leszámítva szintén eljutottam végül az előadásokra, valami beszámoló-félét írok, éppen most.<br />
A mezei néző cím egyértelműen azt hangsúlyozza, hogy ez egy nézői blog, nem is akar szakkritikának látszani. Zenekritikához akkor sincs meg a felvértezettségem, ha egyes művek sok száz meghallgatása alapján néha hasonló eredményre jutok, mint a kritikusok. Schöck Atala, Anja Kampe engem is egészen elvarázsoltak. És igen, Irene Theorin nagyon hiányzott, vele szeretem a darabokat. Jövőre elvileg háromszor is ő lesz, még talán senki nem énekelte itt Brünnhildét egymást követő napokon mindhárom darabban. És Kálmán Péter is háromszor lesz Alberich, bár az jóval kisebb szerep, simán menni fog neki. Jó ezt évről évre nézni, én ezt állapítom meg,kell ez nekünk.
https://mezeinezo.blog.hu/2016/06/14/mupa_o_schmerz_schmerz_alberich_kalman_peter_ring_wagner_napok_2016_8_evad_ajanlo/full_commentlist/1#c30611112
Válasz erre: Müpa – „O, Schmerz, schmerz” – Alberich: Kálmán Péter - RING –Wagner napok 2016 - 8. évad – AJÁNLÓ!!
2016-06-20T15:40:09+02:00
2016-06-20T15:40:09+02:00
Sipi81
http://blog.hu/user/688568
Én ott voltam az élő előadásokon. (Habár a blog címére utalva: azért az szerintem nem egészen "mezei" néző, aki egy Ring-főpróbára csak úgy bemehet :-) )<br />
Nekem az új Wotan határozottan tetszett az első két operában, jobb volt szerintem mint Silins, és Schöck Atala is kiváló volt. A Rajna kincse szereposztása összességében így az általam látott harmadik Ringben talán az eddigi legjobb volt, viszont a zenekar picit darabosabbnak tűnt, mint tavaly. A Walkür esetében Johan Botha messze volt az általam elképzelt hősi karaktertől testalkatilag és karakterben is kissé félénknek tűnt, viszont a hangja ellensúlyozta ezeket a hiányosságokat: kiváló éneklése az egész produkció egyik csúcsát jelentette. És ott volt mellette Anja Kampe, aki tavalyelőtt is nagyon tetszett (külsőleg is), most is úgy éreztem, ideális a szerepre. Brünnhildét illetően Herlitziusnak megvolt ugyan a teherbírása, de azért ő nem Theorin. Nagyon nem. Karakterben is kissé szeleburdinak éreztem. Összességében az első felvonás jól sikerült, de a másik kettőből nekem a tavalyi az etalon még a gyengébb Wotannal együtt is.
https://mezeinezo.blog.hu/2016/03/30/napi_ajanlo_311_2016_apr_2_szombat/full_commentlist/1#c29895102
Válasz erre: NAPI AJÁNLÓ - 311. - 2016. ápr. 2. szombat
2016-03-30T22:10:03+02:00
2016-03-30T22:10:03+02:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
Nem, én a jobb 6. sor 3. széken ültem...<br />
Összekapom magam, mert még összejöhet valami duplázás is a hét vége tájékán, és akkor megnézhetem magam, ha lemaradást kezdek görgetni megint. A kilenc nap szakfolyóiratnál semmi, de én a Galilei miatt már nagyon rosszul éreztem magam a végén, nem szeretnék ide jutni és a következő hét kalandosnak ígérkezik, akár két fontos vidéki kiszállással...:-))Ha minden jól megy.
https://mezeinezo.blog.hu/2016/03/30/napi_ajanlo_311_2016_apr_2_szombat/full_commentlist/1#c29895038
Válasz erre: NAPI AJÁNLÓ - 311. - 2016. ápr. 2. szombat
2016-03-30T22:02:36+02:00
2016-03-30T22:02:36+02:00
aagica
http://blog.hu/user/106743
A következő hét nekem kimarad, elutazom. De majd utána. :)<br />
Várom a mai kritikád. <br />
<br />
(Az egyik jelöltem kb. a hetedik sorban ült középen két fiatalabb sráccal, a másikon meg mintha valami ingféle lett volna, talán kockás... Egyik sem?)
https://mezeinezo.blog.hu/2016/03/30/napi_ajanlo_311_2016_apr_2_szombat/full_commentlist/1#c29894632
Válasz erre: NAPI AJÁNLÓ - 311. - 2016. ápr. 2. szombat
2016-03-30T21:23:10+02:00
2016-03-30T21:23:10+02:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
Lehet, hogy egyik sem voltam...:-)<br />
Én jellemzően egy fekete kapucnis pulcsiban vagyok, az Operaházban egy földig érő fekete bársonyruhára húzom rá, máshol meg csak nadrághoz. Ilyet akartam venni régen és ősszel sikerült, azóta ebben vagyok mindig.Erről biztosan fel fogsz ismerni legközelebb.(Ja, és jellemzően csak az egyik fülemben van fülbevaló, de ha mindkettőben van, nem egyforma.) Péntek du. megyek a Liliomfira, vasárnap délelőtt Úrhatnám szolgáló, kedd este Spiró szülinap a PIM-ben.Ezek a "legbiztosabb" programjaim, hátha ezek nem dőlnek be. - Egyébként nőtt az olvasószám csak ettől a lépéstől, igazad volt. Meglátjuk, mennyire tartósan.Köszi még egyszer!
https://mezeinezo.blog.hu/2016/03/30/napi_ajanlo_311_2016_apr_2_szombat/full_commentlist/1#c29894568
Válasz erre: NAPI AJÁNLÓ - 311. - 2016. ápr. 2. szombat
2016-03-30T21:16:28+02:00
2016-03-30T21:16:28+02:00
aagica
http://blog.hu/user/106743
Szóval ott voltál ma? Tudtam. :)<br />
Majdnem megtaláltalak a profilképed alapján, de két emberre is hasonlított a kép, így nem mertem megszólítani egyiket sem. :)
https://mezeinezo.blog.hu/2016/03/28/nemzeti_szinhaz_valami_testesebb_adonisz_foszerepben_trill_zsolt_galilei_elete_2016_marc/full_commentlist/1#c29877786
Válasz erre: Nemzeti Színház - „Valami testesebb Adonisz”- főszerepben: Trill Zsolt – Galilei élete – 2016. márc. 19.
2016-03-28T23:11:34+02:00
2016-03-28T23:11:34+02:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
<a href="http://mezeinezo.blog.hu/2016/03/28/nemzeti_szinhaz_valami_testesebb_adonisz_foszerepben_trill_zsolt_galilei_elete_2016_marc?full_commentlist=1#c29877154" class="reply_nick_106743" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29877154 );">@aagica</a>: KÖSZI! Igyekezni fogok a javítással, most azonnal. Erősen siettem, mert az esti előadásig már csak negyven percem maradt. Nagyon elhúztam az időt, de nem értem, hogy miért nem működött a link. Lehet, hogy máskor se szokott, de sose jelez senki vissza.
https://mezeinezo.blog.hu/2016/03/28/nemzeti_szinhaz_valami_testesebb_adonisz_foszerepben_trill_zsolt_galilei_elete_2016_marc/full_commentlist/1#c29877154
Válasz erre: Nemzeti Színház - „Valami testesebb Adonisz”- főszerepben: Trill Zsolt – Galilei élete – 2016. márc. 19.
2016-03-28T21:48:20+02:00
2016-03-28T21:48:20+02:00
aagica
http://blog.hu/user/106743
Rosszak a linkek, az "előző napi katasztrófa" és a "következő napi katarzis" is a főoldalra visz (pedig tuti nem így akartad). Vagy csak ellenőrzöd az éberségünk? :)
https://mezeinezo.blog.hu/2016/03/14/odry_szinpad_valtozatok_boldogtalansagra_hol_utca_hany_2016_marcius/full_commentlist/1#c29862212
Válasz erre: Ódry Színpad – „Változatok boldogtalanságra” – Hol utca hány – 2016. március 9.
2016-03-26T13:21:01+01:00
2016-03-26T13:21:01+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
Köszi!:-) Hát ez az oldal nélküled nem jött volna létre...:-))
https://mezeinezo.blog.hu/2016/03/14/odry_szinpad_valtozatok_boldogtalansagra_hol_utca_hany_2016_marcius/full_commentlist/1#c29861804
Válasz erre: Ódry Színpad – „Változatok boldogtalanságra” – Hol utca hány – 2016. március 9.
2016-03-26T12:03:13+01:00
2016-03-26T12:03:13+01:00
aagica
http://blog.hu/user/106743
Megvan, én vagyok a 30-ik kedvelőd. :) Ennyi összejött egy éjszaka, csak így tovább. :)
https://mezeinezo.blog.hu/2016/03/14/odry_szinpad_valtozatok_boldogtalansagra_hol_utca_hany_2016_marcius/full_commentlist/1#c29860998
Válasz erre: Ódry Színpad – „Változatok boldogtalanságra” – Hol utca hány – 2016. március 9.
2016-03-26T09:15:18+01:00
2016-03-26T09:15:18+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
Megcsináltam a Mezei néző facebook oldalt, meglátjuk, hogy alakul...Köszi a tanácsot!
https://mezeinezo.blog.hu/2016/03/14/odry_szinpad_valtozatok_boldogtalansagra_hol_utca_hany_2016_marcius/full_commentlist/1#c29860314
Válasz erre: Ódry Színpad – „Változatok boldogtalanságra” – Hol utca hány – 2016. március 9.
2016-03-26T00:42:51+01:00
2016-03-26T00:42:51+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
<a href="http://mezeinezo.blog.hu/2016/03/14/odry_szinpad_valtozatok_boldogtalansagra_hol_utca_hany_2016_marcius?full_commentlist=1#c29860270" class="reply_nick_106743" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29860270 );">@aagica</a>: Köszi, én erre nem is gondoltam. Van talán hétszáz ismerősöm, akik közül azok sem osztják meg, akikről tudom, hogy tényleg gyakran elolvassák azt, amit írok. Nem hiszem, hogy az emberek szeretnek annyira is aktívan véleményt nyilvánítani, mint amit egy megosztás jelent. Én úgy gondoltam, hogy aki nagyon meg akarja osztani, innen is meg tudná.<br />
De tudod mit, megpróbálom megcsinálni és meglátjuk. Már abban sem nagyon hiszek, hogy olyan rengetegen belájkolnák az oldalt, de ha többen elolvassák, akkor eredményesebb lesz az egész. Ez a század úgyis a marketingről szól...
https://mezeinezo.blog.hu/2016/03/14/odry_szinpad_valtozatok_boldogtalansagra_hol_utca_hany_2016_marcius/full_commentlist/1#c29860270
Válasz erre: Ódry Színpad – „Változatok boldogtalanságra” – Hol utca hány – 2016. március 9.
2016-03-26T00:15:13+01:00
2016-03-26T00:15:13+01:00
aagica
http://blog.hu/user/106743
Igen, mindenképpen külön oldal kellene, ha olvasok nálad valami jót és megosztanám, azt jelenleg nem tudom. <br />
Csinálj egy Mezei Néző vagy hasonló felhasználót, létezik ilyen címke, hogy "társasági/kulturális oldal". Csak néhány kedvelő kell, az hamar meglesz. <br />
<br />
Én látom, hogy iszonyú sok munkád van benne, jó lenne, ha sokakhoz eljutna. (Én is elfelejtek néha idejönni, aztán ha eszembe jut, akkor elolvasok 10 kritikát is. :))
https://mezeinezo.blog.hu/2016/03/14/odry_szinpad_valtozatok_boldogtalansagra_hol_utca_hany_2016_marcius/full_commentlist/1#c29860212
Válasz erre: Ódry Színpad – „Változatok boldogtalanságra” – Hol utca hány – 2016. március 9.
2016-03-25T23:58:08+01:00
2016-03-25T23:58:08+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
A bajnokot nagyon kellene, de még nem láttam. <br />
Az kérdés, hogy mennyire fontos nekem a több látogató. Napi átlag négy órát teszek ebbe bele, nincs még reklám-pénz sem, anyagi hasznot nem akarok ezzel elérni, de nyilván jól esik, ha valaki megosztja és többen elolvassák. Szerinted külön oldal kellene? Akkor többen olvasnák? - Én azt hiszem, hogy fotóktól lehetne alapvetően több olvasó, és ahhoz nincs már energiám. És a legtöbb oldal nem egy ember munkája, én viszont 3 év alatt ezernél több bejegyzést egészen egyedül írtam meg. <br />
Azt szeretném, hogy menjenek a jó előadásokra, működjön a színházi élet, nekem fontos, az életem része, vissza akarok valamit tenni bele és más módom nemigen van rá.
https://mezeinezo.blog.hu/2016/03/14/odry_szinpad_valtozatok_boldogtalansagra_hol_utca_hany_2016_marcius/full_commentlist/1#c29860196
Válasz erre: Ódry Színpad – „Változatok boldogtalanságra” – Hol utca hány – 2016. március 9.
2016-03-25T23:53:19+01:00
2016-03-25T23:53:19+01:00
aagica
http://blog.hu/user/106743
Talán jobban kellene reklámoznod, ha tényleg szeretnél több látogatót. Kerestem a Facebookon a blogot és nem találtam meg. (Mármint blogként. Aztán az előbb meglett a neved alapján, de az mégiscsak egy magánember oldala, azt nem tudom bekedvencelni.)<br />
<br />
A bajnokot láttad már a Katonában? Kíváncsi lennék, hogy tetszett, szerencsém volt, ott voltam az első előadáson.
https://mezeinezo.blog.hu/2016/03/14/odry_szinpad_valtozatok_boldogtalansagra_hol_utca_hany_2016_marcius/full_commentlist/1#c29860148
Válasz erre: Ódry Színpad – „Változatok boldogtalanságra” – Hol utca hány – 2016. március 9.
2016-03-25T23:38:20+01:00
2016-03-25T23:38:20+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
<a href="http://mezeinezo.blog.hu/2016/03/14/odry_szinpad_valtozatok_boldogtalansagra_hol_utca_hany_2016_marcius?full_commentlist=1#c29860138" class="reply_nick_106743" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29860138 );">@aagica</a>: Köszi szépen! :-) Én is örülnék, ha több komment lenne. Van aki ír privátban, mert bonyolult szerinte erre kommentet írni.Lehet az is, hogy annyira a legtöbb embert mégsem foglalkoztat egy előadás, hogy mindenáron meg akarja osztani a gondolatait róla. Vagy van elég barátja, akikkel sörözés közben megbeszélik. (Ez lehet valószínűleg egy előadás optimális feldolgozása..:-) )<br />
Nagyon nem bánnám az ellenvéleményeket sem, az a fontos, hogy mindenki maga gondoljon valamit egy előadásról, még akkor is, ha esetleg nem azt, ami a levegőben van és amit szoktak mondani róla.<br />
Az anyázást, stb azért mégsem irigylem a népszerű internetes felületektől...
https://mezeinezo.blog.hu/2016/03/14/odry_szinpad_valtozatok_boldogtalansagra_hol_utca_hany_2016_marcius/full_commentlist/1#c29860138
Válasz erre: Ódry Színpad – „Változatok boldogtalanságra” – Hol utca hány – 2016. március 9.
2016-03-25T23:33:00+01:00
2016-03-25T23:33:00+01:00
aagica
http://blog.hu/user/106743
Én nagyon szeretem a blogod, nem is értem, miért nem kommentelnek többen. Így én is alig mertem írni. :)<br />
<br />
Egyszer sok-sok éve a Színművészetin volt világosító egy barátom és akkoriban rengeteg darabot láttam ott, akkor volt főiskolás pl. Fekete Ernő, vagy Hevér Gábor. Utóbbival milyen jó volt a Sztárcsinálók. <br />
Aztán sok évig valahogy nem jártam arra, most te juttattad eszembe, ezért mostanában ismét elkezdtem oda is járni.
https://mezeinezo.blog.hu/2016/03/14/odry_szinpad_valtozatok_boldogtalansagra_hol_utca_hany_2016_marcius/full_commentlist/1#c29806092
Válasz erre: Ódry Színpad – „Változatok boldogtalanságra” – Hol utca hány – 2016. március 9.
2016-03-19T00:29:40+01:00
2016-03-19T00:29:40+01:00
MakkZs
http://blog.hu/user/781743
<a href="http://mezeinezo.blog.hu/2016/03/14/odry_szinpad_valtozatok_boldogtalansagra_hol_utca_hany_2016_marcius?full_commentlist=1#c29805326" class="reply_nick_106743" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29805326 );">@aagica</a>: Köszi a kommentet. :-)<br />
Én nagyon fontosnak tartom, hogy az egyetemistákat nézzem és amennyire lehet, mindenkit a pályája elejétől követni tudjak, amennyire a műsor engedi. Nagyon jó előadásokat láttam később befutott színészekkel, akik már harmadévben is megmutatták, hogy nagy kaliberű művészek lesznek. <br />
Másfelől: nagyon szeretem a 3-as időpontot, mert akkor nem hajnali egyig írom a blogomat,illetve van időm a fiamat is megtekinteni és az esti előadások ezt néha kizárják, pl. egy hatos kezdésűnek ez az ára, hogy aznap este nem látom a gyereket egyáltalán. Mostanában emiatt töröltem néhány dolgot, pl. A walkürt nem tudtam újranézni. Mindennek ára van, és amit kiválasztok, abban a tudatban teszem, hogy megéri, mert valaki(k) lesznek olyan jó(k) benne, hogy miattuk érdemes...
https://mezeinezo.blog.hu/2016/03/14/odry_szinpad_valtozatok_boldogtalansagra_hol_utca_hany_2016_marcius/full_commentlist/1#c29805326
Válasz erre: Ódry Színpad – „Változatok boldogtalanságra” – Hol utca hány – 2016. március 9.
2016-03-18T21:26:52+01:00
2016-03-18T21:26:52+01:00
aagica
http://blog.hu/user/106743
Ugyanezen az előadáson voltam (szerda 3-kor) és gondoltam rá, hogy ilyen időpontban csak a fanatikusok jönnek, biztos itt van Mezei Néző is. És eltaláltam. :)