Szombat este hivatalosan is elkezdődött a palacsinta korszaka a Vígszínházban, bár a szilvásgombócnak is meg kell maradnia, mert továbbra is nagy szükségünk van rá. Itt a Pinokkió, a Presser Gábor és Sztevanovity Dusán nevével fémjelzett új zenés családi mesejáték, avagy „road movie”, és már csak az a kérdés, hogy függőséget fog-e ez is okozni, ahogy A padlás, majd később a Dzsungel és a PUF.
Ha a 35 éve készült Padlással összevetjük, az is világos, hogy mennyit változott a világ, mennyire más elvárásoknak akar megfelelni egy általános sikerre törekvő, nagy költségvetésű és sokszereplős zenés darab. Minden felgyorsult, a Vígszínház pedig igyekszik pörgős, érdekes előadásokat bemutatni, hogy sikerrel vegye fel a versenyt a filmekkel és a sorozatokkal, és mindig tele is legyen Magyarország egyik legnagyobb (és legszebb) nézőtere.
Az előadás érezhetően hosszú távra és a lehető legigényesebben készült, a Víg csapata nem csak énekli a főcímdalban, hogy „rendesen dolgozunk, keveset táncolunk”. (Igen, szerintem is keveset, még hosszabban elnéztem volna Vati Tamás koreográfiáit.)
Mivel Benedek Albert, Keresztes Tamás és Kovács Krisztina közös szövege Carlo Collodi 1883-ban írt, és általánosan ismert regényére épül, nagy szpoiler-veszély nincs, a mai nyelvezetre átírt szövegpoénokat nyilván nem lövöm le, és a zene is újdonság lesz. Óriási dolog, hogy élő zenével mehet az előadás, amelyet felváltva fog Kovács Adrián és Mester Dávid vezényelni.
Néhány első benyomás következik, az előadás utáni éjszakáról, várva a hozzászólásokat.
