Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (89) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (54) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Böröndi Bence (20) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (27) Centrál Színház (34) Chován Gábor (21) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (284) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hajduk Károly (20) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (42) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) opera (22) Opera (631) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (97) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (61) Pesti Színház (21) Pető Kata (30) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (23) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (20) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Az Orfeum új vállalkozása ősbemutató, Galambos Attila darabja ide készült, vacsoraszínházi célokra. A szerző frappáns minősítésére rábólinthatunk – valóban „önreflexiókban fürdőző totális metateatralitás” ez.

Nekem csak ennél bővebben sikerülhet majd a kifejtés, a főpróba alapján írom le, hogy mire számíthat az, aki rászánja az időt, elviszi kedvenc barátait is. Működött pogácsával is, de az élmény része lesz az Orfeumban megszokott módon egy fine dining-jellegű menü is, amelynek biztos minőségéről már a Poirot kapcsán néhány hete magam is meggyőződhettem.

A kellemes zenés szórakozásra vágyók jól fogják magukat érezni Böhm György újabb rendezésén, aki már több évtizedes pályája során sok helyszínen dolgozott, az Orfeumnak pedig visszatérő alkotója.

406201656_10227026726548285_2027747561242297614_n.jpg

 

A szerző, Galambos Attila dramaturgként és fordítóként is rendkívül otthonosan mozog a zenés színház közegében, így nem meglepő, hogy nem egy hagyományos musicalt írt Bonnie és Clayde életrajzát és a hozzájuk fűződő legendákat felhasználva. A színházi hatást megtörő apró megjegyzések tömegével, sőt kritikai észrevételekkel szakítja meg a történetet, amely ezek nélkül lehet, hogy valóban lapossá válna. Az előadás nézője, aki a kezdésre már nagyjából be is vacsorázott és jó hangulatba ringatta magát, vagy eleve élvezni fogja a gengszterpár meséit, amelyeket énekszámokkal és néha táncbetétekkel is dúsítanak, és sehogy sem hagyja magát megzavarni, vagy ha az alvilág romantikáját már túl rózsaszínnek találná, akkor azonosulni tud a látottakat megkérdőjelező, kellemetlenkedő angyallal, akit Gangsta Zolee a saját képére formál a legnagyobb természetességgel.

bea_6816.jpg

Elhihető neki ez az Úrnak dolgozó angyal, még így is, hogy ballonkabátra csatolt gagyi műszárnya van. Beszólásai kellemesen élénkítik az általa megrendelt színjátékot, amelynek elsődleges célja elvileg az lenne, hogy Bonnie és Clayde végre lezárja a múltat, és közel 90 év után békében nyugodhasson egy dallasi temetőben, és újabb musicaleket ne készítsen senki az életrajzuk alapján – baletteket pedig pláne ne!

Mindig biztosra mennek az alkotók, ha egy előadás kritikáját be is építik a műbe, így a fanyalgó néző előtt nem nyílik újabb út – valakivel szükségszerűen egyet kell értenie.

Az orfeumi viszonyok között az összes megjelenő színhelyet úgysem lehetne felépíteni. Már érkezéskor látjuk az odakészített rácsot és vaságyat, és ezek elegendőek ahhoz, hogy hol börtönbe, hol szállodai szobába vagy éppen egy Ford belsejébe képzeljük el a szereplőinket. Az, hogy a több évet átfogó történetben egyik főszereplő sem öltözik át, szintén jó megoldás – egészen felesleges is lenne.

bea_6903.jpg

Az előadás címszereplői – Muri Enikő és Ódor Kristóf - hozzá hasonlóan remekül feltalálják magukat a jelzésszerű díszletben, és szerencsére összeillenek, együtt és külön is szerethetőek, már a főpróbán is láthatóan megtalálták a helyüket.

Ódor Kristóf volt számomra az előadásban a „húzónév”, kisebb szerepekben is észrevehető, egész előadás is ráépíthető (ld. Capa, Lakner bácsi), és jó partnernek tűnik. Muri Enikőhöz korábban élőben még nem volt szerencsém, de most látva kíváncsi lettem arra, milyen lehet a SIX egyik királynőjeként. A hangját hallva neki való feladat lehet az is.

bea_7402.jpg

Az előadásban Erdős Borcsa, Kékesi Gábor és Vincze Márton több karaktert is eljátszik, így ruhát is váltanak. Vannak köztük jobbak és kevésbé sikerültek, eltúlzottak és éppen jók, amelyek még akár változhatnak is a nézői reakciók hatására, de a három főszereplő olyan erősen meghatározza a játék alaphangulatát, hogy a bandatagok – „a slepp” vagy „söpredék”, hogy az angyalt idézzem - ezt csak kismértékben módosíthatják.

Az alkotói csapat színházi rutinjának köszönhetően a legalkalmasabb pillanatban kapjuk a zenei betéteket, amelyeket nem éreztem se soknak, se kevésnek. Galambos Attila – szerinte – közismert dalokból válogatott, amelyek mondanivalója, hangulata illeszkedett ehhez a történethez, és ezeket áthangszerelték, így jött létre ez a „gengszertpop”. Aki előre tájékozódna, az az Orfeum oldalán még a dalok pontos listáját is megtalálja, a szerzők megjelölésével.

bea_7551.jpg

Az előadás elsődleges célja, hogy kellemesen érezzük magunkat, néhány órára kilépjünk saját életünkből, és ehhez felhasználja, hogy érdekesnek tűnnek a híres bűnözők. Fel is teszi nekünk a költői kérdést: de miért is vonzódunk a rosszfiúkhoz? Aki akar, két koktél között ezen majd elmerenghet.

Ps. Akit érdekel ez a vacsoraszínházi kaland, figyelje a műsort, döntsön gyorsan, vegyen jegyet a középső rész asztalaihoz. Az előadást az egyik ilyen közeli helyről láttam, élveztem a színészek közelségét, és a végére egészen megszoktam, hogy két percenként fegyvert fogtak ránk. (Aki megnézi, annak várom a visszajelzéseit kommentben.)

bea.jpg

PS.2. Nagyon köszönöm Győrfi-Forgács Beáta képeit, aki ugyancsak a főpróbát fotózta.

 

 

Címkék: Muri Enikő Orfeum Kékesi Gábor Böhm György Galambos Attila Bonnie és Clyde Erdős Borcsa Vincze Márton Gangsta Zollee

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr1618270273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása