Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (53) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (20) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (53) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (84) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (25) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (280) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (23) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (24) Hábetler András (96) Haja Zsolt (42) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Izsák Lili (24) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (31) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (42) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (24) Kovács Lehel (20) Kovalik (31) Kováts Adél (25) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (38) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (35) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) Opera (628) opera (21) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (96) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (41) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (26) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (29) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (22) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (52) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (25) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (33) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (20) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (23) Szirtes Ági (28) Szkéné (58) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Utolsó kommentek:

MakkZs 2021.05.16. 00:44:17

2021.05.15.
Három év után érdekes volt újra ezt elolvasni a saját szövegem.
1. Tarnóczi Jakab azóta befutott, elismert rendező lett.
2. Az Örömünnep tényleg átlagon felüli nagy előadás volt, várom vissza.
3. Nagy-Bakonyi Boglárka Szombathelyre szerződött, és épp tegnapi bemutatója miatt lapoztam ide vissza...
4. Az SzFE, ahol volt ez az előadás...- az viszont a régi formájában már nem létezik. EZ az, amit sose gondoltam, hogy bekövetkezhet, és nemigen sikerül majd ezt a békát lenyelni.

Bejegyzés: Ódry Színpad - "Így NEM kerülünk közel egymáshoz" - Tasso - 2018.05.03.

Ritter Judit 2020.10.02. 21:49:10

Köszönöm a leírást, ez alapján mentünk el az előadásra, mindannyiunknak nagyon tetszett!

Bejegyzés: Jurányi - Mentőcsónak - "Hajlék-kaland-játék" - Cím nélkül - Színházi társasjáték - 2017.01.14.

d.g. 2020.09.18. 23:15:35

Ez valami végtelenül unalmas valami volt, jelentéktelen színészekkel ..kivéve fb.
Méltatlan a Vígszínházhoz.

Bejegyzés: Vígszínház – „a legszigorúbb tisztesség keretein belül?” – A doktor úr – 2020.02.29.

MakkZs 2020.08.31. 09:43:25

@galviragflower: Nagyon köszönöm a kommentet, valami ilyen helyreigazításra számítottam olyanok részéről, akik voltak többször és otthonosan mozognak Szabó P. Szilveszter világában. Számomra a dalok erős többsége első élmény volt, több musicalt egyáltalán soha nem hallottam, se felvételről, se élőben. (Az Abigailt és a Rebeccát azért igen, és vele és miatta.) - A nézőtér korátlaga azt hiszem, hogy az övé alatt van, pontatlanul fogalmaztam, én is láttam néhány idősebb hölgyet is. - Köszönöm az énekelt dalok megoszlására vonatkozó tájékoztatást is, gondolom, aki igazán szereti, az félévenként szinte ugyanazt a műsort is végighallgatná tőle. Nyilván mindig a jelen helyzetre reflektál, jól áll neki ez a stand upos beütés.

Bejegyzés: KÖSZI ! - „Hány perc az ünnep?” – avagy Szabó P. Szilveszter maszk nélkül: önálltató est két részben 2020. augusztus 30. 15h

galviragflower 2020.08.31. 09:01:23

Szabó P. Szilveszter által tartott magánestek, vagy éppen mással együtt tartott eseményei (mint például a most is említett Homonnay Zsolt barátjával közösen rendezett Váltótársak 1. és 2.) mindig ilyen hangulatban telnek. Szép írás készült a mostani önálló estről, annyit jegyeznék csak meg, hogy a korán csak ő poénkodott, és voltak vele egyidősek, vagy talán néhány évvel idősebbek is (találkoztam velük). A fent említett többi esemény után általában a művészbejárónál (vagy például a 2019. december 30-ai hajózásnál a kikötőben) szokott megállni, és ott egy cigaretta erejéig el lehet kapni egy fényképre, autogramra.
Ami pedig a dalokat illeti, a mostani délután dalainak nagyjából 65% százalékát mindig elénekli. Soha nincs két ugyanolyan dallistája, de nem igazán szokott előfordulni, hogy teljesen új műsorral készül. Az augusztus 30-ai délutánon is három vagy négy dalt tudtam megszámolni, amit tőle még nem hallottam (bár ismertem mindet).
Remek délután volt :)

Bejegyzés: KÖSZI ! - „Hány perc az ünnep?” – avagy Szabó P. Szilveszter maszk nélkül: önálltató est két részben 2020. augusztus 30. 15h

Klotz János 2020.02.26. 17:23:00

Köszönöm a részletes kitűnő beszámolót. Teljesen professzionális és érdekes.
További jó munkát, illetve írást!

János

Bejegyzés: Bécs - Staatsoper – Ruszalka: „Élhetetlen szerelem három felvonásban” – 2020.02.04.

mézesmackócskácska 2020.01.02. 17:23:19

Maradjunk annyiban, hogy a Top 10 legsz*rabb darab közé sikerült feliratkozni a nálam! Azért ez teljesítmény...

Bejegyzés: Budapesti Operettszínház - „János vitéz – vágyak nélkül?” – 2019.11.23.

MakkZs 2019.12.29. 07:05:33

@tetszikvagynem: és még egy: NAGYON köszönöm a kommentet. A legtöbb ember inkább hajlamos csendben tűrni, ha valami nem tetszik...A taps pedig azt a benyomást keltette, mintha mindenki pont egy ilyen Messiásra várt volna...

Bejegyzés: Színházi maraton - 9/9. Erkel Színház – „ a megváltás lehetetlenségéről” – Messiás szcenírozva – 2019. december

MakkZs 2019.12.29. 07:04:03

@tetszikvagynem: Fodor Géza még halála előtt talán fél évvel , amikor Kovalik Balázs Figarója kapcsán mentem hozzá konzultációra, nagyon hosszan magyarázta, hogy miért igen nagy probléma egy librettó lefordítása, tekintve, hogy a zene egy másik hangsorra írodott. Sorolt nekem pozitív és negatív példákat már használatban lévő munkákból. Nehéz kenyér. Viszont "szerencsére" nagyon sok ember nem figyelte a szöveget, mert nekem többen is úgy nyilatkoztak, hogy de jó, hogy magyarul volt.  Engem bizonyos áriáknál borzasztóan zavart, de tekintve, hogy tudom biztosan, hogy ez nem lehetett igaz a nézők többségére, ennél jobban nem akartam elragadtatni magam. Volt közben egy hét, hogy lenyugodjak. Közben meg az is eszembe jut, hogy a színház élő dolog, lehet tévedni, és az utolsó percben azt mondani, hogy nem hangzik jól, mindenki tanulja át angolra...- na, ez az, ami nem férhet bele. És még az is lehet, hogy az összes énekes és az alkotók annyira megszokták a szöveget, hogy ők maguk meg is szerették...Reménykedjünk, hogy ők nem szenvednek, tekintve, hogy eddig négyszer kellett ezt eljátszani.

Bejegyzés: Színházi maraton - 9/9. Erkel Színház – „ a megváltás lehetetlenségéről” – Messiás szcenírozva – 2019. december

tetszikvagynem 2019.12.29. 01:09:46

Nádasdy Ádám szövege nemcsak helyenként, nemcsak a koloratúráknál, de egészében rettenetes, se a hangsúlyok, se a hosszú-rövid szótagok nincsenek jó helyen. Szinte nevetségesnek hangzottak a mesterkélt mondatok.

Bejegyzés: Színházi maraton - 9/9. Erkel Színház – „ a megváltás lehetetlenségéről” – Messiás szcenírozva – 2019. december

MakkZs 2019.08.02. 10:22:42

A 2019.07.31-én leadott tévé-közvetítés sem változtatott azon az alapvető benyomásomon, hogy ez a szereplőkből karikatúrákat létrehozó rendezés távolít minket a történettől, a szerelem kevésbé átélhető így, sőt összességében fárasztó ez a stílus - nekem az volt. 1986-ban - igaz, hogy 16 évesen -, de elhittem a szerelmi szálat, nem kérdőjeleztem meg, bár ettől még vígopera volt az, és szórakoztató. A tévés közvetítés ugyanakkor az arcokat közel hozta, és ez jól esett - pláne, hogy a falra kivetítve néztük, életnagysághoz közeli méretűek voltak a szereplők. Ami kár, hogy csak este kilenckor adták - a fiam így közben kidőlt, pedig szerette két éve is, most is. Jó lenne, ha fent lenne youtube-on is az egész. (Több szereplőnek jól állna, ha legalább a saját részét kitenné, ahogy Balga Gabriella - www.youtube.com/watch?v=GFd4whuE1t8.) Összességében: a darab és az énekesek olyan jók, hogy ez az erős időzőjelezés sem tudta elrontani még nekem sem, akit ez a koncepció taszított. (Akinek meg tetszett, azok nyilván duplán örültek...)Még meghallgattam volna többször is.

Bejegyzés: Müpa - "Che invenzione! - A sevillai borbély némafilmen" - A Budafoki Dohnányi Zenekar előadása- 2017.02.18.

MakkZs 2019.05.25. 08:48:11

A szövegben utaltam a Bohéméletre, és a Nádasdy-féle rendezés díszletének kiemelt szerepére. Azóta Kecskeméten egy koncertszerű verzióban az is kiderült, hogy a díszlet hiányában is sikerül nagyon erős előadást bemutatni, ha jók az énekesek. mezeinezo.blog.hu/2019/02/15/kecskemet_csajozgatunk_iszogatunk_bohemelet_az_operabol_2019_02

Bejegyzés: Erkel Színház –„L`amore é un`altra cosa” - Nyugat lánya 2.0 - Minnie: Bátori Éva ! – 2018. dec.6. ( első szereposztás második előadása)

ailath 2019.04.08. 22:24:06

Sokáig úgy tűnt, a színházban, hogy ez Erkel Hunyadi László operája........
De akkor mi ez az agymenés a színpadon, a zene alatt?
Nem baj hazamentem és másnap, lemezen meghallgattam. Ez egy olyan műfaj, hogy nem kell hozzá látni a rendező, és a koreográfus "önmegvalósítását" illetve hibbant ötleteit.
Csukott szemmel hallgattam. Töröltem minden gondolatot, amit előző nap láttam erre a lenyűgöző zenére. Óriási élmény volt!

Bejegyzés: Miskolc - "Hiányzol, János!" - Hunyadi László - 2019.02.06.

Rita_the_sugarglider 2019.03.04. 10:36:54

Nekem, személy szerint, ha operáról beszélünk az ének, a zene a legfontosabb. :) Sokkal elnézőbb vagyok a gyenge színészi játékkal szemben, ha a hangok a helyükön szólalnak meg, mint egy prózánál. Viszont annál nincs felemelőbb érzés, mikor a kiválló technikához remek színészi játék is párosul (pl. Rodney Gilfry, Bryn Terfel). Viszont, ha az utóbbi az ének minőségének rovására megy, akkor azt nem igazán tudom pozitívan értékelni. A fenti posztban említett Figaronál például eléggé rosszul esett, hogy a rendező a nézőknek háttal énekeltette néha a szereplőket (egy két sor erejére), amikor a díszletben mozogtak, ami miatt itt-ott nehézkesen lehetett hallani a dalokat, így legnagyobb bánatomra nem került be a kedvenc változataim sorába, de összeségében tetszett és örülök, hogy láthattam.

Bejegyzés: Hogyan nézzünk operát? egy nézői gondolat a Gioconda és a Figaro apropóján – 2019.02.26.

Flaisz János 2019.02.19. 18:55:01

Annyira örülök, hogy nálad is benne van a Kékszakáll (Operett) 2018 legjobb előadásai között. :) Már kezdtem azt hinni, hogy egyedül vagyok ezzel. :)

Bejegyzés: "Feltétlenül nézendő előadások", avagy mi az, amit sajnálnék, ha nem láttam volna 2018-ban
süti beállítások módosítása