Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (80) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (93) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (27) Átrium (50) Bábszínház (25) Bagossy Levente (21) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balázs Andrea (20) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (34) Bálint András (22) Balsai Móni (25) Bányai Kelemen Barna (25) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (55) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (31) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Böröndi Bence (20) Bretz Gábor (87) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (28) Centrál Színház (36) Chován Gábor (22) Csákányi Eszter (23) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (283) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (47) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (27) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (39) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (23) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (40) Fábián Péter (21) Farkasréti Mária (41) Fehér Balázs Benő (22) Fekete Anna (22) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (87) Fischer Ádám (29) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (64) Fodor Gabriella (33) Fodor Tamás (32) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (36) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (52) Gazsó György (21) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (47) Gyabronka József (20) Gyulay Eszter (26) Hábetler András (97) Haja Zsolt (44) Hajduk Károly (20) Hartai Petra (23) Hegedűs D. Géza (30) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (21) Hollerung Gábor (30) Horesnyi Balázs (21) Horti Lilla (21) Horváth Csaba (32) Horváth István (41) Ilyés Róbert (21) Izsák Lili (26) Járó Zsuzsa (20) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (77) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (24) Kálmándy Mihály (42) Kálmán Eszter (43) Kálmán Péter (40) Kálnay Zsófia (55) Kamra (40) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (45) Kaszás Gergő (22) Katona (124) Katona László (32) Kékszakállú (68) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (32) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (38) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (46) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (24) Kovács István (55) Kovács János (22) Kovács Krisztián (26) Kovács Lehel (23) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (21) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (22) László Boldizsár (26) László Lili (21) László Zsolt (41) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (35) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (48) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (23) Miksch Adrienn (46) Miskolc (59) Mohácsi János (32) Molnár Anna (23) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (42) Mucsi Zoltán (47) Müpa (117) Nagypál Gábor (28) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (24) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (38) Nyári Zoltán (37) Ódry Színpad (68) opera (25) Opera (633) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (102) Ötvös András (23) Őze Áron (27) Palerdi András (45) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (27) Pál András (46) Pasztircsák Polina (34) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (61) Pesti Színház (23) Pető Kata (33) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (28) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (24) Rába Roland (24) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (55) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (32) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (75) RS9 (27) Rujder Vivien (30) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (31) Sándor Csaba (37) Scherer Péter (35) Schneider Zoltán (32) Schöck Atala (55) Sebestyén Miklós (23) Sodró Eliza (24) Spinoza (21) Spolarics Andrea (21) Stohl András (33) Súgó (73) Sümegi Eszter (25) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (53) Szacsvay László (23) Szakács Györgyi (21) Szamosi Zsófia (23) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (46) Szerekován János (30) SZFE (32) Szikszai Rémusz (26) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (27) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (21) Tasnádi Bence (35) Thália (101) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (22) Ungár Júlia (20) Vajdai Vilmos (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (25) Vashegyi György (34) Vida Péter (23) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (26) Vígszínház (53) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (32) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (21) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Az előadás, amely Budapest zsidó kultúráját és utóbbi 150 évének történetét érinti, Stahl Judit ötlete nyomán született meg, aki a színészek által eljátszott szituációk kereteit is kitalálta, melyben lánya, Stahl-Bohus Hanna is a segítségére volt. 

Mivel híres színészek játsszák és sok szó esik benne ételekről, érthető, hogy az előadásnak már a leírás alapján is bizalmat szavaztak sokan. Még van pár jegy januárra, de a korábbi alkalmakat már mind eladták. Ha a péntek esti nézők is elkezdenek erről az estéről beszélni, feltehetően a már meghirdetett februári és márciusi időpontok is be fognak telni. Akit érdekel a kísérleti improvizációs gasztroszínház, annak gyorsan kell a jegyét megvásárolnia.

fl1.jpgA színpadképet pedig Kálmán Eszter készítette el.

Az előadás címe - Flódni -  némiképp félrevezető: nem pont a flódni lesz a főszereplő, bár nagy ötlet és rokonszenves gesztus, hogy „A Flódnis”, azaz Vámos Juci, az esemény egyik szponzoraként minden nézőnek egy csinos csomagolásba rejtett valóban igazán finom, csúcsminőségű süteményt készített, amelyet távozáskor kapunk meg – ezen az estén ráadásul a 6Szín vezetőségétől személyesen.

 

flodni.jpgKerekes-Katz Petra és Földvári Péter, a 6Szín irányítói a sütemény kiosztói között

Vigyázat, aki ezt a flódnit megkóstolja (pláne, ha még sosem evett hasonlót), az előbb-utóbb a cukrászat honlapján köt ki – aki fogyókúrázik, az nehogy kattintson, mert a végén még elindul a MOM Parkba (vagy a felsorolt további cukrászdák egyikébe), és ha nem pont a flódni, akkor a málnás vagy citromos pite csapdájába esik.

Ami szerencsés: az előadás is van olyan jó, mint ez a sütemény, azaz még véletlenül sem arról van szó, hogy a néző ezt kárpótlásul kapja az átélt két óráért. (Van néhány előadás, amelynek a népszerűsítésén hasonló megoldás sokat segítene – én ezt 2010-ben tapasztaltam Arkansasban, ahol minden komolyzenei koncerthez hozzátartozott egy kisebb fogadás, tele is voltak.)

flooo.jpg

Az előadás alapötletét a Beugró (improvizációs műsor) adta, aki azt szerette, annak a Flódni is nagyon fog tetszeni. Nem használhatták ugyanazokat a játékokat, Stahl Judit újakat talált ki, amelyek a későbbi estéken majd kisebb-nagyobb változtatásokkal fognak ismét feltűnni, így azoknak is érdemes lesz repetázni, akik egyszer már megnézték és szerették ezt a műsort.

A moderátor szerepét Novák Péter kapta, ő az, aki nemcsak minket, de a színészeket is tájékoztatja az újabb kihívásokról – láthatóan őket is váratlanul éri egy-egy újabb feladat.

 fl4.jpg

A színház honlapján szerepel, hogy kik azok a színészek, akik közül négyen az adott estén improvizálni fognak. A premieren, amely kísérleti előadásnak is tekinthető volt, Pelsőczy Réka, Stefanovics Angéla, Hevér Gábor és Kálloy Molnár Péter játszott – a szó szoros értelmében: valóban azt éreztük, hogy ez az előadás nekik is szórakozás.

Az egyes felvázolt szituációk mindig kötődtek valamiféle budapesti nevezetességhez, vagy híres emberhez – így lesz ez később is, hosszú sorozatot lehet ebből életre hívni, 150 év ad elég anyagot akkor is, ha nem lesz egyetlen ismétlődő szituáció sem.

Az előadásban biztosan megtudunk újabb dolgokat Budapestről, de a hangsúly akkor sem az ismeretterjesztésen van, és még csak nem is azon, hogy számos zsidó ételhez csinálnak kedvet, hanem a jelenetekbe rejtett humoron. Sokat nevettünk több mint két órán át, kiestünk a saját jelenünkből, figyeltük, hogy a színészek mit tudnak kitalálni egy-egy lehetetlen helyzetben.

A konkrét játékokat nem sorolnám fel, néhány évig a saját drámaóráimon is előfordultak hasonlók – a fiatalabb korosztály, akiknek volt ilyen tantárgya már, a játékok egy részét ismerősnek fogja találni, de ettől még a kitalált improvizációk mindenképp meg fogják lepni, és úgyis a színészek a lényegesek.

A kiválasztott színészek mind nagyon jók, így akik már a jövő évi időpontokra vesznek jegyet, nem tudva, hogy ki jut nekik, azok is biztonságban érezhetik magukat – akármilyen szituáció érdekessé fog válni.

 fl2.jpg

Most már a színészekre rátérve, akik így együtt sosem voltak még színpadon:

 A négy színész közül – eddig – Pelsőczy Réka nem vett részt túl sok hasonló jellegű műsorban (sőt meglehet, hogy ez az esetében épp debütálásnak számíthat), de állta a sarat -

elég gyakorlatot adhatott számára váratlan helyzetek kezelésére a színműs osztályok tanítása. Legutóbbi bemutatója, a Kedd szintén azt a benyomást keltette, hogy a színészek abban is improvizálnak, de ez nem így van – abban teljesen kötött helyzetben tűnik egészen spontánnak. Élmény volt egy ilyen – a Katonán kívüli - kalandban látni, és várom a következő „kilengését” is: november 14-től ismét lesz Textúra a Magyar Nemzeti Galériában – abban is játszani fog. Aki nézné másban is, azoknak a Magányos emberek (Kamra) és a Beszélnünk kell Kevinről (Budaörs) c. előadásokat javaslom legelsősorban – utóbbiak számomra a tavalyi évad legjobb előadásai közé tartoztak.

Hevér Gábor minden mozdulatán látszik, hogy nagyon otthonosan mozog az improvizációs színházban, jó a humorérzéke is. Nem erről az oldaláról ismert, legtöbben nyilván a Gólkirályság c. sorozatból emlékezhetnek rá (és már várják az új évadot, amelyet le is forgattak mostanára), de a színháznézőknek elsősorban a hatalmas sikerrel futó Őrült nők ketrece vagy az Igenis, miniszterelnök úr! kötődhet hozzá. Az, hogy ennyire magabiztosan improvizál, a másodperc tört része alatt kapcsol, pályája kezdeti szakaszának is köszönhető: Kamondi Zoltán színházának (Bolygó Kultusz Motel) tagja volt, ahol akár már három nap alatt is létrehoztak egy előadást (a szokásos hat hét próbaidőszak helyett). 1998-ban pár hónapig ennél a társulatnál voltam rendezőasszisztens és titkár, így közelről láthattam, hogy ez tényleg működött – elsősorban a színészek profizmusa miatt. Hevér Gábor egy ilyen előadáshoz két nap alatt közel hetven oldalt megtanult, a produkciók tartóoszlopa volt. Ebben az előadásban a barkochba játékban tett megjegyzéseiből látszott leginkább, hogy mennyire széleskörű a műveltsége, amely már 25 éve is hasonlóképpen érzékelhető volt a Candide próbái során, így engem nem lepett meg. (Aki kedvet kap hozzá, és szeretne szórakozni, annak az Orfeumban futó kétszereplős előadását javaslom – ennek megtekintését én is tervbe vettem.)


fl5.jpgEgy hajfesték reklám két színészre...

Stefanovics Angéla mintha erre a műfajra született volna, akármit csinált, azonnal nevettünk. Több emlékezetes jelenetet is leírhatnék vele kapcsolatban, de csak egyet emelek ki: egyetlen apró gesztusára azonnal reagáltak a partnerei is, és ettől a szemünk előtt alakult ki egy igazi család, aki étterembe ment egy nyafogós kislánnyal. A Dumaszínház tagja, nagyon neki való a stand up – aki erről megbizonyosodna, azoknak nagyon melegen ajánlom a Hagyják szabadon a biztonsági sávot! című előadását, amelynek főpróbáját láttam, illetve a CSáó-t, amelyik róla szól és (szinte) egyedül játssza, de a Szülői értekezlet-et is.

Kálloy Molnár Péternek lételeme az improvizációs színház, játszott a már említett Beugró-ban, így elsősorban erről az oldaláról ismert. A 6Színben több hasonló jellegű (félig-meddig kötött szövegű, részben improvizációs) estje is sikerrel megy (G.Ö.R.CS., S.Ö.R., Caveman), emiatt a jelenléte magától értetődőnek tűnik. Láthatóan tizedmásodperc alatt feltalálja magát, és nagyon élvezi a játékot. A teljesség kedvéért azért megemlítem, hogy író, fordító, zeneszerző és rendező is, legutóbb a veszprémi színházban vitt színre egy bohózatot.

 fl3.jpg

Mindegyiküket lehet majd még alkalmanként látni, és a plakáton szereplő további színészeket is. Látva a premiert, nem lepne meg, ha több éves sorozat elé néznénk – a gasztronomia és a színház ötvözete láthatóan népszerű kombináció, hiszen egy ilyen előadás kikapcsol minket is és a játszókat is a hétköznapokból, win-win helyzet, van minek örülni.

Ps. Ahogy a színház honlapján is szerepel, legyen itt is említve, hogy kik miatt lehetett ezt az előadást létrehozni:

„A 2023-as év előadásait a Budapest Brand, a Mazsihisz, a Béflex Zrt. és a Diana Mosolya Alapítvány támogatja. A 2024-es év előadásait a Cordia Managment és a Finext Startup Zrt. támogatja.”

Ps. A fotókat Szkárossy Zsuzsa készítette a 6Szín számára, amennyiben lesz több előadáskép is, pótlólag még el fogom helyezni a bejegyzésben. A flódni fotója a A flódnis FB-oldaláról származik.

Címkék: Novák Péter Stahl Judit Kálloy Molnár Péter Flódni Stefanovics Angéla Hevér Gábor Pelsőczy Réka Kálmán Eszter 6Szín Stahl-Bohus Hanna

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr4618239787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása