Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (54) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (26) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (284) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hajduk Károly (20) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) opera (22) Opera (631) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (97) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (30) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (23) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (20) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Stefanovics Angéla 2018 novembere óta játssza a Csáót a Jurányiban (a Titkos Társulattal) Kárpáti Péter rendezésében, én pedig minden egyes hónapban beírtam a naptáramba az időpontjait, amelyek helyett rendre egy-egy főpróbát vagy kihagyhatatlan koncertet néztem meg végül. Biztosan megtörténhetett már ugyanez "a betervezés majd halasztás"-helyzet vagy húsz alkalommal, mire most végül megnéztem, már nem engedve a párhuzamosan játszott más színházi produkciók csábításának. Egy apró malőr jóvoltából ráadásul erre az egy órára nézői pályám egyik legemlékezetesebb epizódjaként fogok visszagondolni. (A tanulság: érdemes a független színházakban nagyon alaposan átgondolni, hogy hova ülünk le.)

Aki Angéla színészete iránt érdeklődik, annak ez a majdnem önálló est kötelezően nézendő, és ehhez semmiféle ajánlót nem kell elolvasni. Ennek ellenére mégis írtam róla egy nyomhagyót, nemcsak a rend kedvéért.

csáoA kép, amely az Ördögkatlan színlapján az eseményt reklámozza

Az előadás Beremenden volt, ahol reggel Leprikónokkal kezdtünk, majd egy palacsintás Helység kalapácsa és egy komfortosan újranézett Piszkosak után visszakeveredtünk jól időzítve, de most már a település felső végébe. A beremendi info pultnál a tévedésből kinyomtatott sorszámot - amely szólóban senkinek sem kellett - János megkaphatta, a kiosztás legvégén, 10.17-kor, a csodával határos módon. (Aki volt már Katlanon, vagy olvasta a sorszám-beszerzésről leírtakat, az most átérzi, mekkora szerencse kellett ehhez - három helyen álltak sorba 35 helyért.) Ez a kivételes - és megörökítendő - szerencse kompenzálta az előző délelőtt sikertelenségét - megvalósult az egyszer hopp is a kopp után.

Ez a kis apróság feldobta az egész napunkat, és nagyon lelkesen mentünk a beremendi Kovácsműhely Pajtájába, ahol tető alatt, de mégis szabad levegőn nagyjából hetvenen telepedtünk le a legkülönfélébb ülőalkalmatosságokra. Nagyon sok volt a kényelmesnek tűnő nagy fotel is, amely a kint hiába várakozókra gondolva extrém pazarlásnak tűnt a hellyel...(ennek lesz szerepe később, fontos!)

Miközben a közönség beült a játéktér három oldalára és a nézőtéri felügyelő kisakkozta, hogy még hány sorszám nélkülit tud beengedni, a negyedik oldalon egy kis íróasztalnál a színésznő rajzolgatott, egészen úgy, mint egy házi feladatával foglalatoskodó kislány.  Az asztal mögött néhány már elkészült rajz is látható volt, amelyek feltehetően korábbi előadásokon készülhettek, de annyi üres idő nem volt az előadásban, hogy ezeket csak úgy nézegessem. (Nem jutottam a látványból semmilyen konkrét következtetésre, de lehet, hogy más jutni fog...)

A címben beígért körberajzolás nem történt meg a szó konkrét értelmében, Angéla elkezdte meséjét Unikóról a kis egyszarvúról, aki mindenkinek boldogságot hoz, helyenként japánul  énekelt, és közben meg-megszakította a történetét. (Az, hogy pontosan mi történt ezekben a jelenetekben, szándékosan nem fedem fel, bár emlékszem. Legyen meglepetés.)

Elvileg személyes életéből osztott meg egy-egy mozzanatot, és ezek sokkal érdekesebbnek látszottak, mint a mese, amelyik elvileg a "főműsor" lett volna. Hiába viselkedett nagyon természetesen, bennem mégsem keltette azt a benyomást, hogy ezeket a jeleneteket tényleg a saját életéből merítette. De fontos-e egyáltalán? Akár igaz is lehetne mindez.

A produkciónak jót tesz a lebegtetés, és mivel mindenki célzottan azért megy erre, mert Stefanovics Angélára kíváncsi - szinte egészen mindegy lenne, hogy mivel szórakoztat minket, hiszen őt látjuk hatvan percen keresztül. Nagyon találó a port.hu leírásában idézett kritikusi megjegyzés: ő maga az előadás.

csao juranyi gulyas dora-2-1024x659Még 2018 novemberében, a Jurányiban - a bemutató táján

Az unikornis párhuzam is találó, hiába néztük meg a darabot, továbbra is különleges jelenségnek látjuk a színésznőt - most már lassan húsz éve, amióta a pályán van. Olyan, mintha az idő nem fogna rajta, lehet, hogy újabb 20 év elteltével is  még mindig gyakran fog játszani kislányokat. - És ha már itt tartunk és ez meg egy ajánló blog: aug. 25-26-án, majd szeptember elején Stefanovics Angéla újra látható Pintér Béla egyik nagyszerű előadásában, az Anyaszemefényében, aki nem látta, annak négy esélye van rá a közeli jövőben.

Nem lehetetlen, hogy sokan azért választották éppen a Csáót a sok katlanos program közül, mert azt remélték tőle, hogy majd most rengeteget megtudnak a civil Angéláról. De ez nem egy Alkalmáté produkció, amelyben mindig egy-egy színész privát élete kerül a figyelem fókuszába, nem így lett. A wikipédia olvasgatása messzebbre vezet, és néhány lépésben eljutunk ehhez a lényeges hvg-interjúhoz is, amely meg is nyugtatott, hogy nagyjából jól értelmeztem az előadást.

A látottak kapcsán felmerülhet a kérdés, hogy egy néző számára jó-e, ha ismeri a színészek privát életét, előny-e, ha tudjuk a Fb-ról, hogy aznap éppen mit ebédelt, van-e gyereke, hol nyaralt, és elvált vagy meggyőződéses szingli, kik voltak az élettársai...- Kell-e nekünk ez a tudás ahhoz, hogy valakinek a játékát élvezettel nézzük?

Most kétségtelenül mind közel érezhettük magunkat egy órára a színésznőhöz, és én még egy fokkal annál is közelebb. Eddig nem fedeztem fel magamon, hogy nézőként is be szeretnék kerülni egy előadás fő áramlatába, János az, aki szeret jelentkezni, ha várnak önkéntes szereplőt (lsd. majd a Béke! c. K2-es előadásról készült beszámolót).  de most – részben a saját rossz helyzetfelismerő képességemnek köszönhetően -, elmondhatom, hogy egy fotelbe kerültem az előadás címszereplőjével.

Még a kezdés előtt szólhatott volna akár a helyszínen jelen is lévő rendező, hogy az a fotel játszik (és igen, sok fotel volt, de ennek tényleg más volt a színe, sejthettem volna magam is), de úgy látszik, ki akarták próbálni Angéla kétségtelenül erős improvizációs képességeit, és inkább hagyták, hogy maguktól alakuljanak a dolgok. Mezei nézőként átélhettem, amint a színésznő velem egy fotelben ülve  pakolást tesz az arcára, uborkát a szemére, majd végül karosszéket cserélhettem a spontán játékba lépő Szabó Zolával, akire talán azok sem számítottak igazán, akik rendesen elolvasták a színlapot, ahol ő is említődik. Ez az előadás így is monodráma benyomást kelt, hogy játszik benne még egy színész - a reflektorfény egyértelműen Angélára irányul.

csao juranyi gulyas dora-3-1024x725szintén a Jurányiban, közel három éve

János nagyon boldog volt, hogy centiméterekre lehetett az általa kedvelt Anzselika Habpatron videók szereplőjétől, akinek az anyagait rendszeresen nézi. Elképesztő a kontraszt, hogy Stefanovics Angéla 35 fős szobákban nézhető élőben, kizárólag a független szférában szerepel, amelynek a kivéreztetése közelről érinti, miközben pl. a youtube-ra tegnap feltett új epizódját egy napon belül már több, mint ötezren nézték meg a 65 ezer feliratkozó közül. Akinek ez az oldala még ismeretlen, akár azonnal csatlakozhat.

PS. A címbe emelt idézet - kiszakítani az időből egy darabot - a szövegből származik, a főszereplő vágya ez, hogy a saját életéből valamennyi időre kilépjen, majd ugyanott folytathassa, ahol abbahagyta. Ez a gondolat tőlem sem áll távol, az utazás helyzete néha ezt az érzést megadja. De maga az Ördögkatlan öt napja is hasonlóan működött, nagyon intenzíven voltunk máshol, a szokásos problémákat újak (kisebbek) váltották fel.

Közben már eltelt egy hét, és ezen túl még mindig van nyolc előadás, amelynek a krónikáját nem zártam le, de ez nyilván nem véletlen - a blogírás számomra az előadás meghosszabbítása.

A Csáó még csak a pénteki nap utolsó előtti eseménye volt számunkra, a K2 Rosencrantza volt a folytatás, megint a Szoborparkban.

PS. 2. Gulyás Dóra készítette a fotókat még a Jurányiban. Ha lesznek a katlanos előadásról készült képek, pótlólag be fogom őket tenni.

Címkék: Jurányi Stefanovics Angéla Ördögkatlan Kárpáti Péter Szabó Zola Titkos társulat CSÁÓ

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr3316655420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása