Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (54) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (26) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (284) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hajduk Károly (20) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) opera (22) Opera (631) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (97) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (30) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (23) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (20) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

A 6Szín szilveszteri dupla bemutatóját néztem meg most, mivel a januárra kitűzött alkalom – ki hinné? – covid miatt elmaradt. Manapság már szinte az a meglepő, ha egy előadás története zavartalan, így most inkább csak nyugtázom, hogy ez a harmadik előadás simán lebonyolódott, tele nézőtérrel, nagy sikerrel. Hátha a nehéz kezdés után ezt a Neil Simon – Martin Hamlish által jegyzett zenés romantikus vígjátékot hosszan fogja játszani majd Földes Eszter és Peller Károly, már csak azért is, mert erre a műfajra jelentős nézői igény van.

Édes7

Az előadást Szabó P. Szilveszter rendezte, aki – ahogy megtudtam a darab fordítójától, Galambos Attilától -, maga is játszotta már egyszer Szombathelyen a szerepet, így testhez álló feladat volt számára a rendezés, és végig érződött, hogy törődik azzal, hogy a két énekes színész kényelmes pozíciókban énekelhesse el a dalokat és végig ők legyenek a legfontosabbak.

Ezt a musicalt korábban „Kapj el” címmel futott, de ezzel az új címmel és fordítással is több helyen játszották, a Madáchban és Miskolcon is. (Érdekes véletlen volt, hogy a fordító is pont ezt az előadást nézte, aki az általam pénteken látott tatabányai Illatszertár dalszövegeiért is felelős, sőt a szintén ezen a vasárnapon lezárult opera-sorozat („Simona néni-A cremonai hegedűs”) fordítója is. Mivel ez egy AJÁNLÓ célzatú blog, itt említem, hogy Galambos Attila a Puskás musical, illetve a most készülő „Kőszívű – A Baradlay legenda” egyik szerzője is, és a neve még nagyon sok más zenés mű kapcsán ismerős lehet azoknak, akik épp a musicaleket részesítik előnyben, és eljutnak a színlap részletes végigolvasásáig. Az én figyelmemet szellemes Sevillai borbély fordítása ragadta meg néhány évvel ezelőtt.)

Édes1

A musical műfajához általában nagy színpadot, látványos díszletet, hatalmas kórust, sok táncost képzelünk el és sok énekest. Ez itt most mind nincs: van egy lényegében kétszemélyes darab, amelyhez logikus módon sikerül még négy táncost is kapcsolni, így összesen hat embert láthatunk a színen. Jó lenne, ha a táncosok is élőben énekelnének, és nem playbackról, ahogy az alap is, de be kell látni, hogy egy élő zongorista rendezői problémákat is okozna, nemcsak költségnövekedést. Említődjön meg feltétlenül a zenei vezető, Vecsei László, a dalokat betanító korrepetitor, Mihalics János és a koreográfus, Szkáli Edina.

Édes5Gyurcsok Buda és Tóth Mihály

 

Michac Gábor most is nagyon praktikus díszletet tervezett, nagyon kevés díszletelemmel, amelyet Wéber Tamás világít be. Jó, hogy kevés bútort használnak, mert az átdíszítés feladatát szintén a táncosok oldják meg, akik egyébként a két szereplő rejtett énjei, bár köztük túl nagy különbség nincs: a fiúknál ruhában sincs, a szélsőségesebb női karaktert egy fekete és fehér ruhájú táncos képviseli, a jelmezeket Böhm Katalin tervezte.

Ezek a körülmények megfelelőek ahhoz, hogy a sikeres zeneszerző férfi és a kezdő szövegíró nő kapcsolatának formálódását kövessük.

Az elmúlt hetekben több bejegyzésben is említettem, hogy mostanában a kétszereplős, „két össze nem illő idegen megismerkedik, egymásba szeret, mi pedig drukkolunk nekik” típusú darabok reneszánszát éljük, a 6Színben is csak ebben a hónapban láttam ilyet kettőt („Egy különleges nap”, „Love.hu”) – nagy a választék, és sok az árnyalat.

Édes3

Ez musical, a két színész tud énekelni, és ráadásul mindketten közismertek, azaz a néző nyilván elsősorban rájuk kíváncsi, hogy boldogulnak egymással – az ő személyiségükön múlik a siker. Az persze a néző hátterén múlik, hogy Földes Esztert vagy Peller Károlyt látta-e többször, mennyire kötődik hozzájuk, és ez esetben eléggé biztos is vagyok abban, hogy a produkció jövőjét elsősorban az határozza meg, hogy korábban milyen népszerűségre tettek szert.

Miután én eddig Földes Esztert viszonylag sok előadásban láttam, (vagy ha a sok mégis túlzás, eleget ahhoz, hogy érdekeljen a színészete), és a nemrég bemutatott Networknek az egyik központi szerepébe ugrott be két nap alatt és ez hatalmas bravúr, ezt kevesen csinálták volna utána.

Peller Károly az Operettszínház sztárja, és ennek következtében kevésbé ismerem az életművét, de talán a nézők többségének mégis ő lesz az ismertebb szereplő.

Kettőjük viszonya, amelyben folyamatosan változik az, hogy éppen ki a domináns fél, még sokat fog változni, ahogy a darabot egyre többet tudják majd játszani, ha minden a papírforma szerint alakul.

Édes4

Miután a műsor így hozta, hogy a közelmúltban sok kétszereplős előadást néztem a férfi-nő kapcsolatteremtésről, illetve ennek nehézségeiről, ebben az előadásban is elsősorban ez a szempont tűnt fel – bár ez esetben a tanmese-jellegnél jelentősen erősebbnek éreztem a szórakoztatás igényét. Sokat lehet nevetni és viszonylag sok benne a zene is – erre kell felkészülni. (Ha netán valaki nem szereti a „nagyon zenés” darabokat, akkor egy másik hasonló tematikájú előadást választhat helyette.)

Édes2 Csongor Nóra és Gódor Bianka


Már az első jelenetből kiderül, hogy két szeretet- és figyeleméhes embert látunk, akik önmagukkal és a problémáikkal annyira el vannak telve, hogy nincs kapacitásuk meglátni a másikat. Még annál is kevesebb energiájuk van az alkalmazkodásra, így – ha racionálisan nézzük a felvázolt helyzetet - egyáltalán nincs esély a hosszútávú kapcsolódásra, de ahogy az musicalekben lenni szokott, győz a zene és a felszínre törő érzelmek. Helyenként mégis elhisszük, hogy mégis van esélye, hogy két ember élettárs és munkatárs is legyen egyszerre, és nem csak alkalmilag köti őket össze, hogy az egyikük dalszövegeket ír, a másik pedig hozzá illő zenét. (Ez is erősen nézői alkat kérdése.)

Édes6

A cím alapján nem számít szpoilernek, hogy a két ember összecsiszolódását hol elősegíti, hol nehezíti egy ex virtuális (de folyamatos) jelenléte, akinek a folyamatos emlegetése valóban idegesítő, de legalább annyira régi beidegződéseik is.

Az előadás kapcsán át lehet gondolni, hogy mennyire tudunk figyelni a másikra, a saját életstílusunk mennyire lehet élhető a családunk számára, és mi ugyan ideálisabb partnerei lennénk valakinek, mint akiket az előadásban látunk.

Lehet, de nem muszáj.

Az előadás elsődleges célja inkább a felüdítés, a hétköznapjaink problémáiról való elfeledkezés. Aki erre vágyik, kedveli a musicaleket és ezt a két színészt, annak ott a helye a 6Színben az Édeskettes valamelyik időpontjában.

 Édes9

Címkék: Peller Károly Szabó P. Szilveszter Földes Eszter Galambos Attila Vecsei László Michac Gábor Mihalics János Böhm Katalin 6Szín Szkáli Edina Wéber Tamás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr1017764900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása