Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (80) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (93) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (27) Átrium (50) Bábszínház (22) Bagossy Levente (21) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balázs Andrea (20) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (34) Bálint András (22) Balsai Móni (25) Bányai Kelemen Barna (25) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (55) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (31) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Böröndi Bence (20) Bretz Gábor (87) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (28) Centrál Színház (36) Chován Gábor (22) Csákányi Eszter (23) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (283) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (47) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (27) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (39) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (23) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (40) Fábián Péter (21) Farkasréti Mária (41) Fehér Balázs Benő (22) Fekete Anna (22) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (87) Fischer Ádám (29) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (64) Fodor Gabriella (33) Fodor Tamás (32) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (36) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (52) Gazsó György (21) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (47) Gyabronka József (20) Gyulay Eszter (26) Hábetler András (97) Haja Zsolt (44) Hajduk Károly (20) Hartai Petra (23) Hegedűs D. Géza (30) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (21) Hollerung Gábor (30) Horesnyi Balázs (21) Horti Lilla (21) Horváth Csaba (32) Horváth István (41) Ilyés Róbert (21) Izsák Lili (26) Járó Zsuzsa (20) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (75) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (24) Kálmándy Mihály (42) Kálmán Eszter (43) Kálmán Péter (40) Kálnay Zsófia (55) Kamra (40) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (45) Kaszás Gergő (22) Katona (124) Katona László (32) Kékszakállú (68) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (32) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (38) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (46) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (24) Kovács István (55) Kovács János (22) Kovács Krisztián (26) Kovács Lehel (23) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (21) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (22) László Boldizsár (26) László Lili (21) László Zsolt (41) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (35) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (48) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (23) Miksch Adrienn (46) Miskolc (59) Mohácsi János (32) Molnár Anna (23) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (42) Mucsi Zoltán (47) Müpa (117) Nagypál Gábor (28) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (24) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (38) Nyári Zoltán (37) Ódry Színpad (68) Opera (633) opera (25) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (102) Ötvös András (23) Őze Áron (27) Palerdi András (45) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (27) Pál András (46) Pasztircsák Polina (34) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (61) Pesti Színház (23) Pető Kata (33) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (28) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (24) Rába Roland (24) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (55) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (32) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (75) RS9 (27) Rujder Vivien (30) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (31) Sándor Csaba (37) Scherer Péter (35) Schneider Zoltán (32) Schöck Atala (55) Sebestyén Miklós (23) Sodró Eliza (24) Spinoza (21) Spolarics Andrea (21) Stohl András (33) Súgó (73) Sümegi Eszter (25) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (53) Szacsvay László (23) Szakács Györgyi (21) Szamosi Zsófia (22) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (46) Szerekován János (30) SZFE (32) Szikszai Rémusz (26) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (27) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (21) Tasnádi Bence (35) Thália (101) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (22) Ungár Júlia (20) Vajdai Vilmos (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (25) Vashegyi György (34) Vida Péter (23) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (26) Vígszínház (53) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (32) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (21) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

És most a harmadik, pontosabban az első számú Marcellina következik Balatoni Éva és Vajda Júlia után, Farkasréti Mária.farkasréti

 

Farkasréti Mária egyike a Figaro 2.0 hét olyan énekesének, akiket éppen 2006 márciusától kezdtem figyelemmel kísérni. Despina volt a Cosíban, és ebben az alakításban érződött nemcsak az, hogy nagyformátumú énekes, hanem az is, hogy jelentős élettapasztalat van a mondatok mögött, ezért is lett ez a Despina mélyebb és keserűbb, mint bármelyik másik, amelyekhez azóta szerencsém volt. Nekem ő az IGAZI. Ezért is rögzült belém az, hogy ez a Despina igazából nem egyszerű szobalány, hanem inkább házvezetőnő is, és szükségszerűen idősebb kell, hogy legyen, mint Fiordiligi és Dorabella. (Persze nem kizárt, hogy egy fiatalabb embernek több élettapasztalata van, mint egy idősebbnek, de az egész férfinemre tett kiábrándult megjegyzések talán mégis természetesebben hatnak egy érett nő szájából.)

Semmit nem tudtam róla az előadás előtt, utána jöttem rá, hogy Szegeden hatalmas szerepeket énekelt (Turandotot is például), és több év kihagyás után, alig egy évvel a Cosí előtt tért vissza a pályára. Miatta különösen sajnálom, hogy korábban nem merült fel bennem, hogy Szegedre eljárjak legalább az operabemutatókra, azóta nagyon szeretném látni Farkasréti Máriát nagyobb szerepben is. Pechemre, most júniusban, amikor erre lehetőség nyílt volna, mert abszolút főszerepet énekelt az Armel Fesztiválon, ráadásul egy Alföldi-rendezésben, amelyről sok szó is esett a sajtóban (a címszerepet a Prima Donnában), épp nem voltam Pesten, és csak felvételről láthattam a francia nyelvű előadást. Amennyire egy felvétel alapján ez megítélhető, szuggesztív és mélyen drámai volt ez az alakítás, ahogy ezt előre sejtettem is.

Az utóbbi években kisebb szerepekben, de számos alkalommal (ha nem is gyakran) fellépett az Operaházban is, írtam róla 26 bejegyzésben, köztük többször  került szóba a Mario és a varázsló, A tenor – amely utóbbi nagyon jó előadás volt minden mozzanatában, jó rendezésben, tökéletes szereposztásban volt nézhető, kár, hogy csak kevésszer – és persze éppen a Figaro 2.0 pláne, annak minden eddigi előadásában benne volt.

Jövőre szeptember elejétől a művésznek egy hónapon belül lesz 15 előadása,  Figaro 2.0-val együtt (A csengő, Triptichon), majd december legvégén egyetlen Andrea Chénier, majd január elején még három Cigánybáró, utána az évad második felében semmi. Nem ő az egyetlen, akinek aránytalanul jön ki a lépés, túl nagy a műsor, sok az énekes, óriási szerencse kell ahhoz, hogy valaki ne hasonló munkarendben dolgozzon. Nem jó se a túl sok, se a túl kevés előadás, az Operaház felújítása nagy kiesést jelent számos énekesnek, ezt láthatjuk, ha megnézzük a műsort egyénenként is. (Az ajánlók írása közben ezzel szembesülök nap mint nap.) Csak abban bízhatunk, hogy lesz elég koncert, lesz elég vidéki előadás, miközben tudjuk, hogy igazából a többség számára csak a külföldi vendégjáték lehetne elég jó megoldás, különösen akkor, ha az énekesek megélhetésére is gondolunk.

A youtube-felvételek lehetnének többen is, különösen ha összevetjük az Operaház honlapján közölt életrajz gazdagságával, de annak örülni kell és lehet is, ami van. Közülük egy Turandotot választottam, ami nem is olyan régen készült a Fészek Klubban, Oberfrank Péter volt a zongorakísérő. A felvétel minősége lehetne ugyan jobb is, de a lényeg átjön. Csatlakozom a kommentelőhöz, igen, ez egy Turandot-hang. Jó lenne élőben is hallani az egészet…

Címkék: Opera Figaro házassága Farkasréti Mária Operakaland Figaro 2.0 Énekes-portrék

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr9312740274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása