Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (80) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (93) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (27) Átrium (50) Bábszínház (22) Bagossy Levente (21) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balázs Andrea (20) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (34) Bálint András (21) Balsai Móni (25) Bányai Kelemen Barna (25) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (55) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (31) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Böröndi Bence (20) Bretz Gábor (87) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (28) Centrál Színház (36) Chován Gábor (22) Csákányi Eszter (23) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (283) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (47) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (27) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (39) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (23) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (40) Fábián Péter (21) Farkasréti Mária (41) Fehér Balázs Benő (22) Fekete Anna (22) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (87) Fischer Ádám (29) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (64) Fodor Gabriella (33) Fodor Tamás (32) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (36) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (52) Gazsó György (21) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (47) Gyabronka József (20) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (44) Hajduk Károly (20) Hartai Petra (23) Hegedűs D. Géza (30) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (21) Hollerung Gábor (30) Horesnyi Balázs (21) Horti Lilla (21) Horváth Csaba (32) Horváth István (41) Ilyés Róbert (21) Izsák Lili (26) Járó Zsuzsa (20) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (75) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (24) Kálmándy Mihály (42) Kálmán Eszter (43) Kálmán Péter (40) Kálnay Zsófia (55) Kamra (40) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (45) Kaszás Gergő (22) Katona (124) Katona László (32) Kékszakállú (68) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (32) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (38) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (46) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (24) Kovács István (55) Kovács János (22) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (21) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (22) László Boldizsár (26) László Lili (21) László Zsolt (41) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (35) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (48) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (23) Miksch Adrienn (46) Miskolc (59) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (42) Mucsi Zoltán (46) Müpa (117) Nagypál Gábor (28) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (24) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (37) Nyári Zoltán (37) Ódry Színpad (68) Opera (633) opera (25) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (102) Ötvös András (23) Őze Áron (27) Palerdi András (45) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (27) Pál András (46) Pasztircsák Polina (34) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (61) Pesti Színház (23) Pető Kata (33) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (28) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (24) Rába Roland (24) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (54) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (32) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (75) RS9 (27) Rujder Vivien (30) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (31) Sándor Csaba (37) Scherer Péter (35) Schneider Zoltán (32) Schöck Atala (55) Sebestyén Miklós (23) Sodró Eliza (24) Spinoza (21) Spolarics Andrea (21) Stohl András (33) Súgó (73) Sümegi Eszter (25) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (53) Szacsvay László (23) Szakács Györgyi (21) Szamosi Zsófia (22) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (46) Szerekován János (30) SZFE (32) Szikszai Rémusz (26) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (27) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (21) Tasnádi Bence (35) Thália (100) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (22) Ungár Júlia (20) Vajdai Vilmos (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (25) Vashegyi György (34) Vida Péter (23) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (26) Vígszínház (53) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (32) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (21) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Apróbetűs szerelem a címe a Rózsavölgyi Szalon új előadásának, amely mostanára, alig két héttel a bemutató után meglehetősen beindult, jelenleg már csak a decemberi két időpontra vannak jegyek. (Akit érdekel, az kénytelen előre tervezni, itt nem érezhető a válság.) A Rózsavölgyi esetén (már csak a könyvesbolt miatt is) nem kell a bezárástól tartani, eddig sem a fűtés volt a probléma, hanem a légkondicionálás: az előadások többnyire teltházakat vonzanak, és a nézők ténylegesen bemelegítik a termet.

Stephen Emersen darabja Baráthy György, a produkció dramaturgjának fordításában kellemes estét ígér, aki a Szalon korábbi előadásait szerette, az most sem fog csalódni. Menetidő: 90 perc, szünet nincs. Érdemes időben menni, a Szalon hattól nyitva van. Ezen a szerdán fél hétkor félig meg is telt már, kellemes helyszín a beszélgetésre - kár, hogy előadás után mindenki éppen úgy rohant el, ahogy "kőszínházi" nézőterekről szokott.

APRÓ

Ugyanez kifejtve:

Ujj Mészáros Károly ugyan eredetileg filmrendező, de ahogy visszagondolok korábbi színházi munkáira (pl. az itt látható Gyerekek mellett jelenleg nézhető tőle a Shirley Valentine, Fekete-fehér, Büszkeség és balítélet, Redőny), mostanára már lényegében garanciának érzem, ha egy színlapon látom a nevét. Ez a rendezése is tetszett.

A színpadot most is a Szalon közepére teszi, és ügyes megoldással eléri, hogy az üvegablakokat azonnal az egyik szereplő, George lakása részeként nézzük. A nappalit most is Enyvvári Péter, a Rózsavölgyi Szalon állandó díszlettervezője alakította ki. A célnak megfelel az átlagos szürke kanapé, pont ilyen a tulajdonosa is, már ez a közeg sokat elmond róla. Beleillett a darabba az új irodaház, amelynek építése több éven át nehezítette a Szalon munkáját, lehetetlenné téve például a délelőtti főpróbák tartását is.

APRÓ17

Rendkívül lényeges minden esetben az, hogy mennyire gyorsan tudunk – jellemzően egy átdolgozott nap után, fáradtan – átállni egy előadás világára, és jelen esetben ez nekem kiválóan sikerült. A nézőt ezek után már „csak” meg kell tartani – a rendező ezt is elérte, végig lekötött a darab, bár előre sejteni lehetett a végkimenetelét.

Nagyon nagy pozitívumnak érzem, hogyha egy színház valóban azt adja, amit ígér a színlapon, illetve képes arra, hogy egy kicsit meg is haladja. Az ilyen élmények hagynak bennünk erős nyomot.

APRÓ15

Jelen esetben a Szalon profiljába illeszkedő párkapcsolati témát feszegető - így sokakat érintő - négyszereplős előadást látunk, amely talán az egyik legkedveltebb dramaturgiára épül: a darab elején két, láthatóan össze nem illő ember találkozik (szinte véletlenül), és a megismerkedés folyamán több meglepetés is éri őket egymással kapcsolatban, amelyek hatására rokonszenvessé válnak egymás számára, mi nézők pedig drukkolni kezdünk nekik, hogy együtt maradjanak. (A Szalon törzsnézői számára kvízkérdés lehetne: a műsorból válaszd ki az összes olyan előadást, amelyikben lényegében ez történik.)

Az ilyen darabok nagyon hálásak, mi is szeretünk hasonló csodákban hinni, és ha jók a színészek, akkor másfél óra épp ideális ehhez a témához – se nem sok, se nem kevés.

APRÓ4

Úgy látom, hogy ebben az esetben mind a négy szerep jó gazdára talált és a színészek jó helyzetbe kerülnek. Ez elmondható a két mellékszereplőről, Györgyi Annáról (aki a Szalon törzsnézői számára már régen ismerős) és Kovács Mátéról is (utóbbinak van már saját előadása is az Átriumban, aki ebben szerette, mehet utána oda is), de nyilván Petrik Andrea és Schmied Zoltán kettőse viszi el az estét.

Schmied Zoltán a Centrál színésze, rengeteg előadásban látható ott – nagyobb feladat lehetne azokat a címeket felsorolni, amelyekből kimaradt. A Szalonban a Kezdet című előadás az, amelyikre érdemes beülnie annak, aki ebben az előadásban megkedvelte. Jól áll neki a „szabályosan vonzó férfi” szerepköre, akinek talán éppen ezért nem könnyű kapcsolódnia senkihez. Ebben az előadásban elsősorban ő van terítéken, őt boncolgatjuk, vele ismerkedünk. Miért akarhat valaki egy színinövendéket felbérelni azért, hogy eljátssza a fizetett szeretőjét? Miért hagyja felnőtt (sőt már elvált) férfiként, hogy a nővére beleszóljon az életébe? Van-e baj vele, vagy mégsincs? Hogyan tudnánk kiteljesedni az életben? – Ilyen és ezekhez hasonló kérdéseken gondolkodhatunk az előadás után, ha kedvünk támad rá.

APRÓ1

Petrik Andrea játssza az említett színinövendéket, aki már nem naiv, néhány kerülőút után szenvedélyből választja a színházat, és számára a fizetett szerető eljátszása eredetileg nem más, csak pénzkeresési lehetőség, így nem vonódik be azonnal a férfi sorsába.

Szerettem nézni ezt az alakítást, tetszett, hogy a beleszeretés folyamatát nem gyorsítja fel, nem túlozza el. Részéről mindez egyelőre még halvány, ámde egyre erősödő érdeklődés. Nem lehetünk biztosak benne, hogy a két szereplőnek lehet közös jövője, de aki nagyon akar, az mégis reménykedhet benne. Ez a jó, a hasonló darabok hatásossága épp ebben áll, a lehetőség adott.

APRÓ5

Bevallom, számomra az előadás legfőbb vonzerejét éppen ő jelentette, miatta igyekeztem gyorsan megnézni. Már évek óta hiányzott Petrik Andrea színészete, aki szerencséjére ösztönösen jól érzett rá, hogy mikor kell kicsit leállni a munkával – a covid időszakban nem sokat veszített ezzel, és azóta már van két gyermeke is. Ezzel az előadással tért vissza a színpadra – majd november végén anyaszínházában is lesz új bemutatója, a Béranyák.

Jó ez a csapat, szórakoztató az este, erre elmondható, hogy kellemes kikapcsolódás, nem nyúl mellé az, aki ezt várva vált rá jegyet.

APRÓ111

Ps. A fotókat Kallus György készítette.

Címkék: Györgyi Anna Petrik Andrea Schmied Zoltán Rózsavölgyi Szalon Ujj Mészáros Károly Enyvvári Péter Baráthy György Kovács Máté Apróbetűs szerelem

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr4117960134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása