Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (55) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (93) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (27) Átrium (50) Bagossy Levente (20) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balázs Andrea (20) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (34) Bálint András (21) Balsai Móni (24) Bányai Kelemen Barna (25) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (54) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (31) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Böröndi Bence (20) Bretz Gábor (87) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (27) Centrál Színház (36) Chován Gábor (21) Csákányi Eszter (23) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (283) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (47) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (27) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (39) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (23) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (40) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fehér Balázs Benő (22) Fekete Anna (20) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (87) Fischer Ádám (29) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (64) Fodor Gabriella (33) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (36) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (52) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (47) Gyabronka József (20) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (44) Hajduk Károly (20) Hartai Petra (21) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (30) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horesnyi Balázs (20) Horti Lilla (21) Horváth Csaba (32) Horváth István (41) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (74) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (24) Kálmándy Mihály (42) Kálmán Eszter (43) Kálmán Péter (40) Kálnay Zsófia (55) Kamra (40) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (44) Kaszás Gergő (21) Katona (124) Katona László (32) Kékszakállú (68) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (32) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (38) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (46) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (24) Kovács István (55) Kovács János (22) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (21) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (22) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (40) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (35) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (48) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (22) Miksch Adrienn (46) Miskolc (59) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (42) Mucsi Zoltán (46) Müpa (117) Nagypál Gábor (25) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (24) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (37) Ódry Színpad (68) Opera (633) opera (25) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (100) Ötvös András (23) Őze Áron (27) Palerdi András (45) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (27) Pál András (45) Pasztircsák Polina (34) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (61) Pesti Színház (22) Pető Kata (31) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (24) Rába Roland (24) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (32) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (75) RS9 (26) Rujder Vivien (30) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (31) Sándor Csaba (37) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (31) Schöck Atala (55) Sebestyén Miklós (23) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (33) Súgó (73) Sümegi Eszter (25) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (52) Szacsvay László (23) Szakács Györgyi (20) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (46) Szerekován János (30) SZFE (32) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (27) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (21) Tasnádi Bence (35) Thália (100) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (22) Ungár Júlia (20) Vajdai Vilmos (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (25) Vashegyi György (34) Vida Péter (23) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (25) Vígszínház (51) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (32) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (20) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Mester Viktória az ötödik említett énekes, akire a Mozart-maratonban figyeltem fel, mégpedig a Cosíban. (A Cosí hat egykori szereplője közül négy látható a Figaro 2.0-ban is, Megyesi Zoltánról és Farkasréti Máriáról már volt szó, és már nincs sok hátra, jön a Wierdl Eszter-bejegyzés is.)inkjjjdex.jfif

Fiatal pályakezdő volt 2006-ban, és valóban figyelemreméltó Dorabella. A Maraton sikere nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a rendezőként korábban is elismert Kovalik Balázs néhány évre bekerülhetett az Operaház vezetőségébe, és 2007-2010 között helyzetbe hozhatta volt tanítványait, így köztük Mester Viktóriát is, aki ebben az időszakban jelentős feladatokat kapott azonnal. Sokat láttam énekelni Carment, nála alkalmasabbal a szerepre sem előtte, sem azóta nem találkoztam, illetve A sevillai borbély Rosinája is éveken át az övé volt. Miután a lányom egyik kedvence lett, viszonylag sokszor visszaültünk megnézni, ahányszor mód volt rá. Nagyon szerettem, amikor a Rózsalovag Octavianját énekelte, egy jó ideje már hiányzik nekem az az előadás is. Jól állt neki a nadrágszerep, és nagyszerű Cherubino is volt a hagyományos rendezésben,  a Figaro 2.0-ban különösen. (Rá van alakítva a szerep, van benne utalás mind a Rózsalovagra, mind pedig a Carmenre.)

Ebben az évadban nem volt túl sok előadása, de február 19-én a Carmenben bizonyította, hogy még a legújabb, kevéssé működőképesnek tűnő rendezés is élettel telik meg, ha a igazán alkalmas énekesek kerülnek bele, és mind a négy főszereplő rendben van. Nem véletlenül választottam évadértékelőmben éppen ezt az évad legjobb előadásának, ebben volt a csoda-elem a legnagyobb.

Carmen szerepével szinte eggyé forrott már, ezért linkelem ide nem sok youtube-felvételéből éppen a Habanérát, de szerencsére kapott egészen más karakterű szerepeket is, legutóbb egészen Charlotte-tá vált a Wertherben.

Négy év alatt 22 alkalommal említettem, ami nem annyira alacsony szám, ha tekintetbe vesszük épp erre az időszakra tehető hosszabb szülés-miatti leállását is. Már újrakezdte az énekelést, fokozatosan, de még mindig jóval kevesebbet énekel, mint korábban. (Látnom kellett volna a Pikk dámában is, de csak a másik szereposztásra jutottam el, érdekelt volna pedig Mester Viktória és Wiedemann Bernadett is, de idén ez nem jött össze.)

Ő is tagja Hábetler András baráti körének, illetve a FáReMiDo társulatnak, velük nézhető időről időre, az utóbbi évadban szinte havonta is. Utolsó alkalommal Carmenné vált egészen a Pszichoszínház-előadásban, amikor kiderült, hogy szabadon improvizálva, prózában is Carmen, akkor is ha csak ül és nem énekel.

És végül annak a pár embernek, akik ezt a harmincadik bejegyzést is elolvasták és itt vannak velem még mindig, itt egy személyes megjegyzés.

2013 november 9. számomra kulcsfontosságú nap volt, egy olyan Kékszakállú rendezés premierjének a napja amelyik igazán taszított, nem értettem, hogy miért kell „függönyt” ereszteni az énekesek elé. Persze az artisztikus koncepció sem fogott meg, amely – mint utólag megtudtam – nem lett volna egészen énekes-ellenes, ha olyan anyagból gyártják le a függönyt (tüllt), amely nem veri vissza a színpadra a hangot. De túl vastag lett, és a két szólistának, Mester Viktóriának és Bretz Gábornak  túl nagy erőfeszítésébe telt, hogy áténekeljék. Átéreztem a küzdelmüket, és megfogott az a heroizmus ahogy két hét alatt hétszer is megtették ezt. Négyet megnéztem belőle. Korábban nem vetemedtem arra, hogy ugyanazt a rendezést, ráadásul azonos szereposztásban, napokon belül újra megnézzem (a városmajori Figaro 2.0 kivétel volt pár hónappal korábban), pláne nem négyszer. Aki szereti az operát, annak ajánlom, hogy próbálja ki ezt, mert ugyan az a veszélye tényleg megvan, hogy függőséget okoz, de sokat lehet belőle tanulni.

Most már túl sok idő nincs hátra a Figaro 2.0 huszonegy előadásáig, végre szeptember 1. van, és majd elválik, hogy hány előadásra jutok el ténylegesen a sorozatból. Egyre jobban várom. Addig még négy ajánló fog megjelenni a napi ajánlók és az előadásleírások között.

Címkék: Opera Figaro házassága Mester Viktória Operakaland Figaro 2.0 Énekes-portrék

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr6512754878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása