Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (54) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (26) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (284) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hajduk Károly (20) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) opera (22) Opera (631) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (97) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (30) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (23) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (20) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

A Zeneakadémia 2011-ben alkalmazott zeneszerzés szakirányt indított. A koncerten két frissen végzett hallgató élvezhette munkájának megvalósulását, mégpedig a Színház- és Filmművészeti Egyetem hallgatóinak előadásában.

Az első részben Bakk-Dávid László zenéjére készült fizikai színházi produkciót láthattunk Widder Kristóf rendezésében. A táncjátéknak is nevezhető Bernarda Alba házában több ismerőst üdvözölhettünk a „fizikai színházi irányzat” vezetőjének, Horváth Csabának a társulatából (Blaskó Borit és Pallag Mártont is, akik a Forte legfontosabb előadásaiban – A nagy füzet, Irtás – is fontos szerepet kaptak.) A címszerep Lőrinc Kataliné lett, aki a karakterré át is lényegült, helyenként azt is éreztem, hogy nagyon való neki a szerep, de a koreográfia illetőleg rendezés nem ad elég tág teret. Lőrinc Katalin már több esetben is megragadott, bár csak elvétve látom, hiszen táncelőadásokra már túl sok időm nem marad. Figyelemre méltó egyéniség. A lányokat játszók közül nem ismertem mindenkit, Sipos Verát és Zsigmond Emőkét igen, de Varga Krisztina és Gyöngy Zsuzsa számomra újak voltak.

Az előadást nézve nem éreztem se azt, hogy ez egy rendkívül megrázó produkció, de azt se, hogy nagyon unalmas. Hullámvasúthoz inkább tudnám hasonlítani, hol jobban érdekeltek a színpadi történések, hol az volt az érzésem, hogy össze van mosva a cselekmény. Az előadás semmiképp nem érte el egy jól megcsinált prózai Bernarda Alba szintjét.

A második rész, Kovács Adrián Karnyóné c. musicalje látnivalóan nagyobb hatást gyakorolt a közönségre. Hiába, a műfaj nagyon számít, hálásabb egy musical, mint egy kortárs tánc előadás, még akkor is, ha a szereplők jelentős része nincs nagy hanggal megáldva. Ez most nem opera, van mikroport. A negyedikes színészosztály tagjait pedig igazán lehet szeretni, érződött a közönség reakcióiból, hogy sok az ismerős, drukkolnak nekik. Ezzel én is így voltam. Az ifjabb Vidnyánszky Attila, aki rendezőként jegyzi a produkciót, bár ő is a színészosztály tagja, igazán a helyzet magaslatán volt. Minden percbe besűrít három poént, amelyik valóban illik is a szitucióhoz, nem erőltetettek. Az előadás végén a színpadra ránézve azért nem tudott nem eszembe jutni: az alma nem esik messze a fájától – nagyjából ugyanakkora szemétdomb keletkezett, mint amilyen a békebeli beregszászi előadások során…

A darab működik, Kendrey Beatrix szövegkönyve a Csokonai szövegkönyvön alapul, minden fontos mozzanatát megtartja. Azt gondolom, hogy akiknek új volt a történet, azoknak még jobb élmény lehetett. Mészáros Blanka fiatal korát ütött-kopottsággal kompenzálta, sikerült annyira elkoszosítani a sminkesnek, hogy nagy nehezen elhittük, hogy nem vonzó. Mindkét udvarlójára nagyon haragudni lehetett azért, mert átverik és kihasználják, miközben meg is értettük őket. Mészáros Blanka Karnyóné alakításából a szereplő sorsának tragikomikuma a maga teljességében kibontakozott. Végtelen szenvedéllyel epekedik rosszul kiválasztott, méltatlan személyek iránt, a férje hiányában nem találja a helyét. Az egész problémára valóban ez az egy megoldás kínálkozik, amit deus ex machinával oldanak meg, a halottnak hitt férj előkerül, a tündérek pedig minden hullát feltámasztanak, ahogy azt Csokonai előírta.

Zsigmond Emőke ezen az estén duplázott, most Boriskaként is feltűnt és jó volt ebben a szerepben is. Bach Katának egy apró villanás jutott Tündérként, de így is emlékezetes maradt. Jó ez az osztály, ügyesek a fiúk is, akik jóval többen vannak. (A lányoknak jobb a hangjuk, ezt megállapítottam.) Mivel az Ódry Színpad sem szokott részletes szereposztást közölni, a Zeneakadémia sem teszi ezt, csak ömlesztve sorolja a szereplőket, a rossz névmemóriámmal nem jutok messzire, ha róluk kell beszélni. Csapó Attila és Zoltán Áron a két szélhámos gavallér, szellemesek, jó nézni őket. Vecsei Miklós nevét a színlap még el is írja, ennek ellenére Samuka szerepében kifejezetten erős.

Ezt az előadást nézve az jutott eszembe, hogy kár lenne, ha csak a vizsga miatt jött volna létre ez a produkció. Üde színfoltja lehetne ez nyári színpadoknak is. Ennek az előadásnak be kellene utaznia fél Magyarországot, a fiatal színészeknek meg kellene mutatkozniuk az összes létező fesztiválon és helyszínen. Jól járna mindenki vele. A kezdő zeneszerzőnek csak gratulálni lehet ehhez a kifejezetten erős indításhoz, amelyhez még ráadásul jó partnereket is sikerült találni.

Ez volt az első rendezése az ifjabb Vidnyánszky Attilának, amit láttam. Várom a folytatást, legalább olyan reményekkel, amelyekkel a Sólyompecsenye után a beregszásziak munkáját figyeltem. Bízzunk benne, hogy megtalálja ő is a maga csapatát, létrehozza a saját műhelyét.

Címkék: Zeneakadémia Kovács Adrián Karnyóné Vidnyánszky Attila színész Bach Kata Mészáros Blanka Zsigmond Emőke Blaskó Borbála Pallag Márton Bernarda Alba háza Bakk-Dávid László Vecsei Miklós Csapó Attila Zoltán Áron Lőrinc Katalin Widder Kristóf

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr426229247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása