Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (54) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (26) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (284) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hajduk Károly (20) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) opera (22) Opera (631) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (97) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (30) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (23) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (20) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Kovács István a Figaro 2.0 „ősgrófja”, ő énekli a szerepet a kezdetektől fogva. Egészen hihető az, ha ránézünk (vannak a nézőtérről is jól látható izmai is), hogy személyi edzőt alkalmaz, fontos neki a sport, igyekszik magát konzerválni, vonzó külsejét megtartani. De elhisszük neki az álszent politikust és nőcsábászt is. Egyszerűbben: telitalálat a szerepformálása.Figaro VM 35

Eddig két kivétellel (Szolnok, Sopron) övé volt a szerep, most fog hozzá két váltótárs (Káldi Kiss András, Geiger Lajos) is becsatlakozni, 21 előadáshoz kell is a három énekes.

Az évek során számos alkalommal találkoztam vele, például a Parsifalban is Titurelként, a Hunyadiban Gara nádorként, de ahhoz, hogy igazán foglalkozzam a pályájával ez a Gróf-alakítás kellett, négy évvel ezelőtt a Városmajorban. Alig valamivel régebben kezdtem a blogírást, pont jókor láttam a Figarót, így azóta 32 bejegyzésben foglalkoztam vele is.

Nagyon tetszett egy másik Hábetler-rendezésben is, a miskolci Titkos házasságban, és még annál is jobban a János passióban, amelyben korábban Jézusként, majd idén Pilátusként is láthattam. Eperjes Károly rendezését nézve az volt az érzésem, hogy annak egyetlen pozitívuma, hogy Jézus szerepét igencsak felerősíti, annak ellenére, hogy a terjedelmét tekintve a feladat kicsi, különösen akkor, ha mások éneklik a gyönyörű basszus áriákat. Erős színpadi jelenléttel ennek ellenére is meghatározta azt az előadást Kovács István, míg tavaly nagyon jó volt Gábor Sylvie előadásának felújításában is, új beálló-Pilátusként.

Nem tudnám eldönteni, hogy a kettő közül melyik szerepében szerettem jobban, mert mindkétszer azt éreztem, hogy ő az IGAZI. Pilátusként az áprilisi előadás után nem sokkal ismét felléphetett (ismét a Hollerung Gábor által vezényelt Budafoki Dohnányi Zenekarral és a nyíregyházi illetőségű Cantemus Kórussal), mégpedig Gyöngyösi Levente új, koncertszerűen bemutatott operájában, a Mester és Margaritában, amelyről e sorozatban már tettem említést Kőrösi András kapcsán.

A koncertszerűség ellenére Kovács István Pilátusának mégis volt mélysége, az ő esetében nem hiányoltam a szcenírozást. Mivel korábban számos passió-előadásban elénekelte már a prokurátor szerepét, volt ideje azon elgondolkodni, hogy milyennek is akarja láttatni ezzel a mindenki számára új zenével. Ebben a modern operában még inkább érvényesül Pilátus gyengesége, gyávasága, kétségei – nagyon élő és emberi lett az egész, nekem nagyon a szívemhez nőtt az egész alakítás.

Jövőre a Figaro 2.0 után mindössze hét estét fog az Erkel színpadán tölteni, mégpedig a Lammermoori Lúciában és a Hunyadiban kettőt kettőt, és háromszor lép fel a Parsifalban. Mivel koncerténekesként is működik, én is írtam néhány fellépéséről, még lesznek további lehetőségek is, ha valaki keresi ezeket.

A youtube-ot nem árasztják el Kovács István felvételei, ráadásul a boxoló Kovács Istvánnal kapcsolatos videókat akarják elsősorban ránk tukmálni. Viszont nagy pozitívum, hogy teljes egészében elérhető Silló Sándor filmje, A Kékszakállú herceg vára 2005-ből, amely Kolonits Klárával készült. Ezt feltétlenül érdemes megnézni, akár a Figaro-sorozattól függetlenül is.

Kovács Istvánt én leginkább Rameau Hippolytus és Aricia című operájában szoktam hallgatni, amely így is az egyik legkedvesebb koncertfelvételem, hogy élőben nem lehettem ott. ((Az Operában kifejezetten irritált 2013 júniusában az előadás, több okból is – abban is szerepelt Kovács István, és az az első vele kapcsolatos bejegyzésem. Most örülnék, ha lenne belőle megint néhány, talán túl bírnám magam tenni a kivetítés minőségén.)) Théseus szerepe az övé, és mivel ezt szinte minden héten végighallgatom, egyre jobban szeretem a hangját is.

Az énekesről szintén elmondható, hogy kevés médiavisszhangot kap, feltehetően nem is igazán tett soha kísérletet arra, hogy celebesedjen. Kevéssé lehet olvasni külföldi fellépéseiről, pedig nem ritkán utazik is.

Legközelebb augusztus 25-én fog a pécsi bazilikában Teremtést énekelni a Purcell Kórussal és az Orfeó Zenekarral.

Címkék: Opera Figaro házassága Kovács István Operakaland Figaro 2.0 Énekes-portrék

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr6312732572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása