Az idei Wagner-napokon a Parsifal és a koncertszerű Rienzi között ismét látható volt Hartmut Schörghofer Ring rendezése, amelyet egy év szünet után nagyon kevés, de annál intenzívebb próbával szokás szerint Polgár Etelka és Gábor Sylvie állított színpadra, részben visszatérő, részben új szereplők részvételével.
Hiába nézem az első évtől kezdve a sorozatot, még mindig megrendítő élmény, amelyre két héttel előre kezdtem igazán intenzíven felkészülni és az utóbbi napokban már másra nem is igen tudtam gondolni, annyira beszippantott a produkció nézőként is, és ugyan vasárnap vége lett, de még mindig a hatása alatt tart, a blogírással tudom az élményt még valamelyest meghosszabbítani.
Ilyenkor érzem át, hogy mégis talán Wagnerhez lett a legtöbb közöm, ő az a zeneszerző, aki legelőször érdekelt, Verdi és Puccini csak később jöttek, Mozart pedig csak bő tíz éve, és a barokkhoz pedig mindössze három éve jutottam el. Lehet, hogy mások is vannak így, hogy Wagnertől indultak – Vilma lányom biztosan, csak jóval korábban kezdte nálam, mivel a teljes Ringet születése előtt öt nappal hallotta először, aztán pedig legközelebb itt a Müpában, amikor készen lett éppen ez a rendezés. Hét évesen volt módja először meghallgatni, azóta is nézzük együtt rendületlenül a gyűrű körüli hercehurcát. Hálásak vagyunk mindenkinek, aki munkájával lehetővé tette, hogy ismét hallható legyen a produkció, és annak az öt embernek különösen, akiktől idén jegyeket kaptunk.
Ennyi bevezető után most már csak 9 oldal következik, de csakis a NÉGY előadásról, jól szkennelhető, igyekeztem a neveket kiemelni - a végén van szó Iréne Theorinról, aki a háromszoros Brünnhildeként feltétlenül a sorozat legnagyobb szenzációja volt,
így az utolsó négy oldal már leginkább vele kapcsolatos, erre kell számítani: