Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Szabóki Tündéről elsősorban a Müpa Wagner-előadásai jutnak eszembe (a Ring és a Tannhauser), két Strauss-opera (Rózsalovag, Ariadné Naxosban, illetve mióta A bűvös vadászban is láttam Ágotaként, még az is. Többnyire ezekkel kapcsolatban foglalkozik mintegy 17 bejegyzés a Művésszel. Láttam persze koncerten is, de nem eleget. Van ismerősöm, aki időről időre szinte rituálisan felemlegeti, hogy kb. tíz éve mennyire ütős Teremtést hallott vele a krisztinavárosi templomban, és ilyenkor mindketten sajnálkozunk, hogy felvétel nincs róla.inkkkdex.jfif

A tavalyi évadban már szinte csak külföldön lépett fel, továbbra is Wagner operák főszerepeiben, az Operaházban nem láthattuk, viszont életrajza kint van a honlapon, és abból látható, hogy hosszú ideje énekel jelentős szerepeket elsősorban német nyelvterületen. (Az Operaházban 2008-ban a Fidelióban debütált, az nekem sem maradt ki, de mivel csak egyszer néztem, már rám férne egy újranézés, hátha akkor jobban felfognám a koncepcióját. Akkor tudom, hogy nem egészen volt világos, ráadásul nagyon a Figaróval voltam elfoglalva, meg általában Mozarttal...- ha ezt nézzük, annyira nem más most sem a helyzet, legalábbis ebből az egy szempontból nem.)

Jövőre a Figaro 2.0 Grófnéja után mindössze egy májusi koncertszerű előadásban lép fel az Erkelben, ezen kívül tudható, hogy ismét szerepel a Müpában is a Tannhauserben. A többi fellépéséről érdemes a Koncertlkalendáriumból tájékozódni menet közben.

A Figaro Grófnéját énekelte persze korábban is az Operaház régi rendezésében is, éppen úgy, ahogy a már sorra került kollégái, Miksch Adrienn és Fodor Beatrix is. Miután a rendezés éppen a Grófné karakterére támaszkodik legerősebben, nagyon is lényeges lesz, hogy fog beállni – feltehetően elég kevés próbával – a második szereposztásba a rendezői vízióval már valamennyire összemelegedett Palerdi András és Káldi Kiss András mellé.

Gyakran lép fel koncerteken is, nem ritkán basszista férjével, Cser Péterrel, illetve most már fiával, Cser Ágostonnal is, aki ugyancsak énekesnek tanul – egy zeneakadémiai Szentivánéji álomban már utóbbit is láthattam, aki szintén ígéretes tehetség.

Keveslem Szabóki Tünde youtube-felvételeit, különösen ha a pályán töltött évek számához és az eljátszott szerepek súlyához viszonyítok. De itt van közülük a Tannhauserből a Csarnok-ária, amelyet többször is hallhattam tőle és remélem, hogy még fogom is például 2018. június 14-én és/vagy 17-én is. De először még jöjjenek a Figaró-előadásai.

Címkék: Opera Figaro házassága Szabóki Tünde Operakaland Figaro 2.0 Énekes-portrék

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr2312754766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.