Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (53) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (26) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (284) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hajduk Károly (20) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) opera (22) Opera (631) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (96) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (29) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (23) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Azt hiszem, hogy túlzás nélkül elmondható, hogy Fodor Beatrix pályáján fontos állomás a Figaro 2.0, amelynek a legfontosabb szerepét énekli.ix.jfif

Az első nézéstől kezdve az a benyomásom, hogy a rendezést ő inspirálta, illetve rá lett kitalálva a Grófné szerepe.

Ha valaki gyakran nézi a pesti színházi műsort, láthatja, hogy Fodor Beatrix a rendező, Hábetler András szűkebb baráti köréhez tartozik, hiszen a korábban „Hábetler András és barátai”, jelenleg „FaReMiDo” társulatként működő csapat talán minden fellépésén részt vett. Emiatt is érthető, hogy ő lett a városmajori előadás Grófnéja. Ki más is lehetett volna?

Az énekes a Grófné szerepét többször is énekelte az Operaház „klasszikus” előadásában is, de benyomásom szerint ez a modernizálás még előnyösebb helyzetbe hozza.

Fodor Beatrix „az én kezdőcsapatom” oszlopos tagja, aki a 2006-os Kovalik-maraton után, amelyben Donna Annát énekelt, gyakran fellépett az Operaházban, így nem okozott különösebb nehézséget a követése. 11 éve nézem rendületlenül, amennyit lehet, 39 blogbejegyzésben emlékeztem meg róla négy éven belül, és ez ahhoz képest, hogy nincs túlfoglalkoztatva az Operaházban, elég jó arány. Szívesen nézném többször, ami azt illeti.

Gyönyörű szoprán hangjához hatásos színpadi jelenlét társul. Azt, hogy remek humorérzéke van, leginkább a Xerxészből volt megismerhető, amely előadás még az operát egyáltalán nem kedvelő középső gyermekemet is rabul ejtette, és azt ő is sokszor meg akarta nézni – amíg lehetett, sőt azóta is emlegetjük, nem kell hozzá más, csak egy platánfa látványa. Abban a Xerxészben nagyszerű kettős volt Fodor Beatrix és Fodor Gabriella testvérpárként, igyekeztük velük nézni, amíg volt mód a válogatásra is.

Fodor Beatrix azok közé tartozik, akik miatt Vilmával célzottan is bevállaltunk előadást, többször láttuk at egyikünk által sem kedvelt 2012-es Hunyadi-rendezést is azért, mert ő volt benne Szilágyi Erzsébet. (A későbbiekben Kolonits Klára vette tőle ezt át, akinek a nagy formátuma számomra akkor nyilvánult meg először igazán, hogy annak ellenére is megtetszett Szilágyi Erzsébetként, hogy addigra már nagyon berögzítettem a szerepet Fodor Beatrix-szel, és nem is igen vágytam másféle interpretációra.) A most következő évadban, márciusban, ismét énekli Hunyadi László anyját, megnézhető.

Tavaly csak egy Figaro 2.0 volt, ezen kívül az énekesnőt Donna Elviraként is nézhettem többször is, amely szerepében hasonlóan erőteljes, mint amilyennek a kezdet kezdetén Donna Annaként megismertem. Ezen kívül A walkürben és az Elektrában lépett fel még, kisebb szerepekben.

Évek óta jelen van a Wagner-napokon is, mint walkür, ilyenkor igyekszünk őt is, mint nem egy kolléganőjét külön megfigyelni, amennyire csak engedi az éppen nálunk vendégeskedő Brünnhilde.

Szerepei közül még feltétlenül megemlítendő A bűvös vadász Agatája, amelyet felváltva játszott a Figaro 2.0 másik Grófnéjával, Szabóki Tündével, és a sorozat legtöbb előadását láttam. Fontos szerepe volt a Falstaffban, amiről kétszer is írtam és a koncertszerűen előadott Dózsa Györgyben ugyancsak.

Ugyan nem szorosan kapcsolódik Fodor Beatrix művészetéhez, de aki sokszor látta már színpadon, az néhány rendezésben vagy akár a Hábetler-féle Operaszigeten vagy egyéb beavató műsorokban azt is észlelhette, hogy milyen vagány módon változtatja hajviseletét az énekesnő. A Figaro 2.0-ban szinte mindenki a saját frizurájával szerepel, így ő is. Erre is kíváncsi leszek, hogy éppen milyen színt választ és milyen formára vágatta a nyáron az énekesnő a haját. (Ebben a Grófné figurában ez a „bevállalós hajlam” is benne van, ebből indul ki a szereplő nagy magára találása.)

Fodor Beatrix éppen úgy, ahogy a legtöbben ebből a harminc szólistából, sosem volt igazán előtérbe tolva, nincs nagy sajtója, nincs magas előadásszáma, ugyanakkor kétlem, hogy bárki figyelmen kívül hagyta, aki gyakran megfordul az Operaházban.

A youtube-on neki is kevés felvétele van, de legalább az előadáshoz kapcsolódó Grófné áriák elérhetőek és ugyan a régi rendezésben énekli őket, de ettől még alkalmasak lehetnek kedvcsinálónak.

Nagyon várom, hogy újra lássam, különösebb meglepetésre nem számítok, mivel minden alkalommal nagyon hatott rám az alakítása, semmi kétségem, hogy ez tizenegyedik alkalommal is így lesz, illetve még ennél is többször, ha sikerül a jellemzően hétköznap délelőttre tett első szereposztás előadásai közül is többre beülni.

Címkék: Opera Figaro házassága Fodor Beatrix Operakaland Figaro 2.0 Énekes-portrék

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr412725988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása