Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (54) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (26) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (284) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hajduk Károly (20) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) opera (22) Opera (631) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (97) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (30) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (23) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (20) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Napokon belül, március 6-án lesz a Rózsavölgyi Szalonban az Ábel és Eszter utolsó előadása. Szép volt, egy reménytelen és beteljesületlen szerelem története. Az előadás minőségét ismerve ebből a hírből csak egy következtetést lehet levonni: a nézők nagy része szórakozni, esetleg felejteni jár színházba és nem vágynak együtt érezni boldogtalanul szeretőkkel. A két főszereplőnek – Őze Áronnak és Danis Lídiának – annyi vigasza legalább van, hogy a múlt heti premierjük viszont érezhetően hosszú távú siker elé néz.

 Frederick Knott darabja, a Gyilkosság telefonhívásra nem más, mint egy szórakoztató krimi. Könnyű estét ígér – és ezzel a Rózsavölgyi meglehetősen széles repertoárjának a legkönnyebben eladható előadásai közé kerül. Amint hallottam, még a bemutató előtt könnyedén elkelt az első négy előadás minden jegye. Az előadást látva biztosra vehető, hogy a továbbiakban is így lesz. Mi a siker titka?

Véleményem szerint ez esetben valóban szó van magáról a műfajról is, illetve szólhat a felfokozott érdeklődés a színészek neveinek is. Szervét Tibor a Radnóti közönségdíját éveken keresztül sorozatosan elnyerte, nagyon szerethető színész. Németh Kristóf feltehetően a tévés szerepeinek köszönhetően szintén „húzónév”.

 Dicső Dániel rendező ezúttal nem akarja bejátszatni a szalon teljes terét. Mindössze a színpadot használja, de ide most a megszokottnál némileg több bútort helyez. Ez még mindig nem hasonlít egy „igazi” díszletre, de nem is hiányzik nekünk ez utóbbi. Az elmúlt egy év tapasztalatai azt mondatják velem, hogy annál sikeresebb itt egy rendezés, minél jobban bele tud illeszkedni a szalon közegébe. Ha nem tűzi ki a rendező, hogy egészen szétdúlja a környezetet. (Ez utóbbi ritkán történt meg, a legtöbbször optimális térkialakítást sikerült kitalálni.)

A színpadocskán kívül, amely a főszereplő házaspár (Szervét Tibor – Danis Lídia) nappalija, mindössze a bejárati ajtóhoz vezető folyosón mennek át néhányszor a szereplők. A díszlettervező (Enyvvári Péter) a környezetbe illeszkedő bejárati ajtót is tervezett. Ez az ajtó a legkevésbé sem néz ki díszletelemnek, de más előadásoknál is hasznosíthatóvá válhat. Az ajtó önmagában is mutatja azt az igényes hozzáállást, ahogy a szalon műsorát kialakítják. Minden részletre figyelnek.

A rendezés maga „papírforma-szerű”. Nem venni észre rendkívüli ötleteket, artisztikus megoldásokat. Nem ugyanaz az izgalom hatja át a nézőt, mint amikor a nemrég bemutatott Szorul a hurok c. Nádas-Forgách-előadáson ültünk és próbálkoztunk egy történet összerakásával. Ez most nem intellektuális kaland, hanem pusztán szórakoztatás, jól megcsinálva. Ha már itt tartunk – a Szorul a hurok azok közé a ritka előadások közé tartozik, amelyik igazán hosszú távon fejtik ki a hatásukat. Én a premier után nagy levegőt vettem, és azóta is kitartóan olvasom a mű alapjául szolgáló Párhuzamos történeteket, és most már a harmadik kötetben járok. Egyszer korábban belebuktam és most minden bizonnyal az előadás hatására elolvasom. Minél tovább jutok benne, annál lelkesebb híve leszek a Forgách András-féle színdarabnak ÉS megvalósulásának.

De vissza a krimire.

Az alaphelyzetről elég annyit elárulni, hogy egy szokásos háromszögtörténet - némi csavarral (a harmadik szereplő: Szűcs Péter Pál). A műfaj jellege köti a kezemet, és mivel könnyen érthető a történet, emiatt még annyi értelme sincs az elmesélésének, mint egyébként lenne. Londonban játszódik, II. Erzsébet koronázásának idején, legyen ennyi elég - de akármikor máskor is játszódhatna, a vezetékes telefonok korán belül.

Ha a színészek játékáról van szó, akkor nekem leginkább Őze Áron tetszett, a rendőrfelügyelő szerepében, aki anyaszínházában szintén nézhető, de ott csak kicsike mellékszerepeket oszt magára. (Lsd. legutóbb: Közellenség) Aki megnézi Ábelként, el fogja neki hinni az ifjú szerelmest is. Még most csütörtökön van egy esély – néhány jegy maradt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr595837362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása