Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (54) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (26) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (284) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hajduk Károly (20) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) opera (22) Opera (631) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (97) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (30) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (23) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (20) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

 

2oo9-es bemutató volt, azóta halogattam

Nem véletlenül. Megint a szokott képlet: minél jobban ismeri az ember az alapművet (ez esetben Jane Austen regényét ÉS a nagyszerű BBC-sorozatot értem alatta), annál rosszabb esély van egy új értelmezés elfogadására. Az előadás összességében megszelidíti az eredeti művet annyiban, hogy még Mrs. Benettet is szerethetővé teszi Egri Márta által. 

Három órára összekapott a cselekmény, ráadásul úgy, hogy Cathrine DeBourgh lesz a narrátor. Ő sem rosszindulatú, sőt kevésbé korlátolt az elvárhatónál - Venczel Verát jó nézni, a dramaturg ügyetlenségeit  v. a nekünk nem tetsző megoldásait (fogalmazzunk így, ez így ezerszer korrektebb) megbocsájtjuk azért, hogy őt nézhetjük viszonylag hosszabb ideig. Szerethető, szimpatikus. Az, hogy ő lenne az egyik fő akadály a szerelmesek útjában? Na, ezt azért nem sikerült eljátszani.

Azt vettem észre, hogy eleinte rendkívül bosszantott minden apró változás, a lányok életkora például (Lizzy, a legfontosabb lány - Kéri Kitty negyven éves - a többiek mind elfogadható korúak, Jane is jóval fiatalabb legidősebbként), az irgalmatlanul kevéssé összeillő jelmezek (ugyanazt hordják otthon és a bálban), a kevéssé célszerű díszlet, stb, viszont ahogy haladt előre a cselekmény és végre beletörődtem ezekbe, ha tetszik- ha nem, elkezdtem ugyanúgy élvezni a történetet, mint amikor n. alkalommal néztem vagy olvastam.

A második rész kifejezetten pörgős lett, különösen az első negyven percében alig szerepelt más, mint a Darcyt játszó Oberfrank Pál és Kéri Kitty. Előrehaladott koruk, néhány előnytelen rendezői beállítás ellenére kettőjük kapcsolata mégis működött, hatott. Némi apró változás az, hogy Lizzy már szinte azonnal megtudja, mégpedig barátnőjétől, hogy járt Darcy Wickhammel, és szinte egy órával a megkérése után beleszeret. Saját elhatározásából és egyedül megy Pemberly-be, ahol viszont Darcy (ugyan nyitott ingben, szőrös mellkassal), de minimális lelkesedéssel, sőt gyanakodva fogadja - ez a gyanakvása fenn is marad egészen az utolsó jelenetig. 

Lydia szökése is egész ártatlan kis esemény, nem jelentős csapás. Egy igazi nagy boldog jelenettel végződik az előadás, a két lányt megkérik, ott van Wickham, Lydia is és minden rendben lesz.

A néző tudja, hogy mennyire hamis ez a kép (és hát igen, mennyivel inkább igaza van Alföldinek, aki csak boldogtalan lúzereket vonultat fel - a két előadás egymás után látott előadás azért összehasonlítódik óhatatlanul), de akárhogy is van, szégyen v. nem, ezt az előadást mégsem untam. Az elején bosszankodtam, az igaz (ezt az előadás rendezőjének is megmondtam), de összességében jól szórakoztam.

Ez egy másik színház, ide feloldódni mennek az emberek és pontosan azt is kapják, amit ígértek nekik. Romantikus komédiát. Lányaim árulásnak tekintették, hogy őket nem vittem - hát csak ebbe a levélbe belekukkantva jöttek rá, nem ismertem be -, de minthogy ők is ezerszer megtekintették a filmet, arra gondoltam, hogy nem kell nekik a csalódás.

Ahhoz képest kisebb volt egyébként ez a csalódás, mert Szirtes Gábor tökéletes Mr. Collins volt, éppen olyan, amilyen kell - Mertz Tibor pedig másféle, de szerethető és kellően ironikus Mr. Bennett.

Nem is olyan rossz ez a mérleg. Ajánlható az előadás, minél inkább azoknak, akik kevéssé ismerik a történetet és nem várják Colin Firth megjelenését.

Az új amerikai filmnél mindenképp jobb - mondta a színház igazgatója. És igaza van mindenképp.

Címkék: Alföldi Karinthy Színház Büszkeség és balítélet

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr965086025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása