Bakonyi Marcell a Leánder és Lenszirom címszereplőjeként maradt meg bennem legelsősorban, ez jut eszembe elsőként, ha a nevét hallom, bár azóta több operaházi (Hunyadi, Don Giovanni) és müpás előadásban is láthattam (A béke napja, Rienzi), bár kisebb szerepekben.
Pályája eddig nagyrészt külföldön bonyolódott, aki az Operaház honlapját elolvassa, láthatja ezt és erősen úgy tűnik, hogy alkalmi magyarországi fellépések mellett még most is inkább máshol énekel, nem nálunk.
A kevés operaházi fellépés mellett koncertek szereplője is, ha valaki a havi Koncertkalendáriumot végigolvassa, nem ritkán találkozhat a nevével.
Fogalmam sincs, hogy más házakban énekelte-e a Figarót, magyarul talán nem, a Hábetler-féle változatban pedig biztosan nem, így újdonság lesz számára nemcsak a modernizált rendezői koncepció, hanem a teljes szöveg is.
Fiatal kora, vonzó megjelenése, hangi adottságai mind alkalmassá teszik arra, hogy eljátssza Gróf Richárd kormánypárti képviselő sofőrjének a szerepét (ez lett a kétszáz évvel korábbi inasból), és ahogy már egyszer bebizonyították, jó párost tudnak alkotni Molnár Ágnessel (róla volt már szó, Lenszirom volt az említett Tallér Zsófia-operában).
Ha megnézzük a három Figaro-szereposztást, észrevehető, hogy erősen eltérő karakterűek, sőt életkori különbségek is észlelhetőek. Ebben a harmadikban vannak a legfiatalabb énekesek, de majd kiderül, hogy ez jelenti-e egyben azt is, hogy ez lesz-e majd a legpörgősebb is…Várom ezt a számomra újdonságot jelentő kombinációt, egyre kíváncsibb vagyok, és már alig van hat hét hátra.
Aki Bakonyi Marcellt kihagyja a Figaro 2.0-ban, az jövőre még választhatja vele a Bánk bánt még szeptember elején, vagy aztán az Olasz nő Algírban, esetleg a Simon Boccanegra előadást, illetve júniusban a Salomét.
Fiatal énekes, és ha a youtube-on rákeres az érdeklődő mezei néző, láthatja, hogyha túl sok felvétel nincs is, de ami van, azok meglehetősen vonzóak, és legfőbb szerepeinek egy-egy mozzanata megtalálható.. Meghallgatható a Varázsfuvolában, a Don Giovanniban, sőt a Figaróban is, énekel nekünk karácsonyi dalt és a fő slágert a Hegedűs a háztetőn-ből, Colline Kabát-áriáját a Bohémélet 2.0-ból. Saját maga is feltett felvételeket, innen látható, hogy tesz némi kísérletet, hogy megismerhető legyen, bár nem viszi túlzásba a propagandát. Közülük az operaházi Trubadúr részletét választottam, amelyet más szereposztással többször is láttam, vele éppen nem.
Van egy háromnyelvű honlapja is, benne a 2017-es fellépések listájával, repertoárral, képekkel, videókkal, kritikákkal. Ha valaki akarja, és a német nyelvterületen működő színházakba is képes utána menni, akkor akár rendszeresen is nézheti. De most még először II.Endre, aztán meg jön az a Figaro is....