Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (54) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (26) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (284) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hajduk Károly (20) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) Opera (631) opera (22) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (97) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (30) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (23) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (20) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Szeretek az előadások szövegéből vett idézetet kiemelni címnek, és ezúttal is ez történik. A Miért? – nagyon hangsúlyos helyen elhangzó kérdés, és többféleképpen is folytatódik Benedek Albert hetven perces színdarabjában, amelyet Inoka Péter, Szabó Sára, Gulyás Ádám, Kelemen Tímea, Bodó Edit és Kocsis Fülöp Soma játszik Kalácska Gábor könnyen szállítható díszletében, a Szputnyik Shop ruháiban.

A 2015-ös bemutató – fogalmam sincs, hogy hány előadás után – eljutott tegnap a 6Színbe is, ahol sikert is aratott. Aki szintén látta már, akár csatlakozhat is ehhez a nyomhagyáshoz kommentekkel.

HökKelemen Tímea, Gulyás Ádám, Szabó Sára és Bodó Edit

Ezeket a színészeket, pontosabban közülük ötöt, 2019 novemberében, nem sokkal Marci halála után néztem meg a Gellérthegyi álmokban a Karinthy Színház stúdiójában. A Hököm Projektről azonnal ő jut eszembe, illetve a Karinthy átalakulása, és persze a függetlenek nyavalyás helyzete.

Egy független előadást a minőségétől függetlenül nagyon keveset lehet játszani, minden a pályázati pénzek csordogálásától függ, önmagában a jegybevétel nem lehetne elég a csapat fennmaradásához, így már önmagában az is fegyvertény, hogy létrejöhetett ez az este.

Ebből a nézőpontból szemléltem Kovács Henrietta rendezését.

A színlap elárulja, hogy a 20-as, 30-as éveikben járók bizonytalanságáról, párkapcsolati problémáiról szól az előadás. Az eltelt hét év alatt – a covidnak és a szomszédos háborúnak köszönhetően – mindez kitágult, és egyes elhangzó mondatokat biztosan magára vehet más idősebb néző is.

„Te egyébként azt csinálod, amit szeretsz?” – ennek a mondatnak is sokan örülnének, ha így élesben megkapnák…

Hök2

Az előadás egy lakásba összesodródó hat emberről szól, akik többé-kevésbé ismerik egymást, és láthatóan nem úgy élnek, ahogy az jó lenne nekik, illetve jó lenne azt nekünk nézni, de ettől még sikerül az este folyamán a káoszt tovább növelni. „Ha nem kavarod össze, nem is élsz?”- jön ez a mondat is egy idő után, és ez is jellemző. Igen, feltehetően az unalmas egyformaság nem elég jó senkinek, még akkor sem, ha anyagi biztonsággal társul.(De lassan már ez is illúzió - ki érzi magát manapság biztonságban?)

Az elénk táruló viszonyok tanulmányozása a nézőt garantáltan megajándékozza azzal a hittel, hogy az ő – az előadás kezdéséig esetleg kevéssé kellemesnek tűnő – élete ehhez képest azért izgalmasabb, kiegyensúlyozottabb, elviselhetőbb (további jelzők ide behelyettesíthetőek) – amit itt látunk, az valóban próbára tesz minket.

Az előttünk kallódó emberek többsége nem tűnik különösebben se érdekesnek, se szerethetőnek, se különlegesnek, viszont találhatunk bennük hétköznapi vonásokat bőven. A rendező egyiküket-másikukat átmenetileg ki tudja vonni a forgalomból úgy is, hogy bent hagyja őket a színpadon: ilyenkor a telefonjukba merülnek. Ez meglehetősen átlagos és természetes jelenség, egy színházi nézőtéren az átdíszítések ideje alatt is pont ez szokott történni (öröm látni az Operaház harmadik emeletéről a három percnyi szünetekben felgyulladó kis lámpásokat, mintha szentjánosbogarakkal lenne tele a nézőtér - nagyjából a közönség harmada érzi a facebook/messenger, stb. leküzdhetetlen varázsát), de most ez a megoldás dramaturgiai eszköznek is tűnt.

Hök3 - Nagy Rita indexGulyás Ádám és Inoka Péter

Ami még ugyancsak nem szokatlan: rengeteget káromkodnak az előadásban (lehet, hogy alapvetően emiatt van rajta a 16-os karika), ahogy sokan a hétköznapi életben is. Mindig meglepődöm, hogy ez a stílus miért számít még mindig poénnak (vagy bátor megoldásnak?), de annak számít. A közönség láthatóan szerette ezt a nyelvezetet, és a szereplőket, akik természetesen nyilvánultak meg ilyen lazán és közvetlenül.

A hat szereplő problémái is meglehetősen hétköznapiak voltak, szó van kicsit fogyókúráról, a mindennapi edzés szükségességéről is (nekem is inkább futnom kellene blogírás helyett - jövök rá), de mégis a párkapcsolatok működtetése van a központban. Látunk férfiakat, akik szintén vágynak egy működőképes párkapcsolatra, de leginkább úgy szeretnék, hogy ebbe ne nagyon kelljen energiát fektetni mégse. Ezért is jó megoldás a távkapcsolat, amikor nem kell minden nap találkozni, sőt egyáltalán nem…- ezt is megtudjuk.

Az a néző, aki hasonló időt-energiát spóroló partnerrel rendelkezik, lehet, hogy nem fog túl felhőtlenül szórakozni a látottakon, de egy beszélgetéshez az előadás megnézése jó kiindulópont, és így lehetnek néhányan, akik épp ennek segítségével ki tudnak majd mászni a saját káoszukból, ha az előadás szereplői esetén ebben azért nem lehetünk nagyon biztosak.

Ps. A fotók a Hököm Projekt Fb-oldaláról származnak, illetve a harmadik az index.hu-ról (Nagy Rita képe) - Ha felbukkannak jobb képek, majd pótlólag lecserélem ezeket a bejegyzésben.

Címkék: Inoka Péter Kelemen Tímea Szabó Sára Gulyás Ádám Kovács Henrietta Kocsis Fülöp Soma Bodó Edit 6Szín Hököm Projekt DeGeneráció Kalácska Gábor Benedek Albert

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr9117827733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása