Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (54) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (26) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (284) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hajduk Károly (20) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) Opera (631) opera (22) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (97) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (30) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (23) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (20) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Két Simon Boccanegra között megnéztem egy krimi-vígjátékot, amelyiknek alapesetben nem vagyok a célközönsége. Mindez már a múlt pénteken történt, így most már megvan a szükséges távlatom is az ajánló megírásához.

A következő alkalom ugyanitt május 27-én lesz (jegyek itt), de mivel a Fórum Színház minden esetben turnézó produkciókat hoz létre, nem kizárt, hogy az ország bármely településén addig már lesz, aki találkozik ezzel az előadással.

Hűt

„A hűtlenség ára” kifejezetten azoknak való, akik kikapcsolódni mennek színházba, talán azért, hogy a saját életükre/gazdasági/politikai helyzetre csak érintőlegesen gondoljanak, bár mivel a történet egy házasság válsága körül bonyolódik, nem kizárt, hogy mellékesen valaki mégis eltalálva érzi magát, ha nem is az egyik szereplő, a bérgyilkos által.

Hatalmas siker volt pénteken, a közönség értékelte, hogy megnevettetik, és az előadást látva nem csoda, hogy az eredetileg a Játékszínből indult előadást Bagó Bertalan rendezésében, Bátonyi György díszletével, Kovács Yvette Alida jelmezeivel most a Fórum Színház felújította, és a covid után is újra játsszák. A színészek is szerethetik, és még van ebben a produkcióban bőven tartalék – a téma és annak tálalása garancia rá.

hűt2

Házassági – párkapcsolati témában mindenkinek van tapasztalata, ha másként még nem, akkor a szüleivel kapcsolatban. Az, hogy egy kapcsolat húsz év alatt kihűl, feltehetően nem különleges szituáció, de ha a férj netán bérgyilkost küld a feleségre, az már igen.

Lehetnek olyan nézők, akik a szerző Chazz PalminteriFaithful” című filmjét is ismerik, amely a magyar előadás apropója volt, és azt nem tudom megmondani, hogy ahhoz képest milyen ez – én tudatlanul ültem be a nézőtérre, és nyilván nem mesélem el a fordulatokat azoknak, akik még nem ismerik ezt a háromszereplős darabot. A „krimi-vígjáték” megjelölés megfelel a valóságnak, ennyi információ lehet, hogy pont elég is.

Az előadás kapcsán a színlap „tarantinós hangulatról” beszél, nekem Martin McDonagh jutott eszembe, a bérgyilkos stílusáról, arról a káromkodás-zuhatagból, amelyet Nagy Sándor szájából hallhatunk, a legteljesebb természetességgel. Felhívom a figyelmet erre, akinek a színpadi káromkodás probléma, és nem érzi, hogy így élvezni tudna előadást, az ne éppen ezt válassza.

hűt3

Az előadás egyébként 16+-os, és én ezt nem észleltem, de elvittem rá a fiamat, akinek tetszett az egész is, de Nagy Sándor leginkább – talán a lazasága, ahogy elővezeti a bérgyilkost, és a helyzet abszurditása elsősorban.

A darab eredetileg (1991-ben) színháznak készült, csak a siker miatt lehetett belőle film, de még így is éreztem, hogy itt-ott megakadt (lehet, hogy nagyon régen ment, és azért), de aki majd megnézi, talán egyet fog érteni, hogy az első részben megjelenő alaphelyzetet nem lehet annyira variálni. Az, hogy két részben megy, dramaturgiailag is indokolt és amiatt is, hogy egy szórakoztató színházi estéhez jár a szünet is. Kilenc körül így is vége.

Az előadást talán leginkább azok fogják magukénak érezni, akik a Játékszín profilját szokták szeretni és a három színész (valamelyike) miatt választották ki – Pikali Gerdának és Németh Kristófnak is jól áll a házaspár, bele tudtam magam élni az előadás alatt majdnem végig a történetbe, és ugyanúgy az eshetőségeket latolgattam, ahogy feltehetően mindenki más is.

hút4

Sokat nevettünk, Csukás Márton és Barnabás fordítása vicces volt és ez jólesett, egy kicsit kikapcsolt a fent említett tragikus opera gondolatköréből.

Egy-egy mondat azért ebből is elcsíphető volt és akár továbbvihető (pl. valami ilyesmi „mi a hűség? – amikor valakinek eszébe jut, de nem teszi meg…”). Ahogy láttuk, az előadás arra nem ad megoldást, mit csináljunk, ha húsz év után párt szeretnénk váltani. Ebben ne is reménykedjen senki.

Ps.A fotókat a Fórum Színház oldaláról használtam fel.

Címkék: Bagó Bertalan Nagy Sándor Németh Kristóf Pikali Gerda Kovács Yvette Alida Bátonyi György A hűtlenség ára Fórum Színház

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr4617824329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása