Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (54) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (26) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (284) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hajduk Károly (20) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) Opera (631) opera (22) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (97) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (30) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (23) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (20) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Ismét a Centrál műsorán a Liaison – Pokorny Lia egy új, méltó partnerrel folytatni tudja. Az újrakezdés estéjéről következik rövid beszámoló. Az első alkalomról írt ajánlómat igyekszem nem ismételni.

039 Liason 2022

2022 egy hatalmas pofonnal kezdődött sokunk számára: Babicsek Bernát halálával. Én ugyan csak a „Liaison” kapcsán hallottam róla először és semmi másban sem láttam, sem élőben, sem tévében, de a tragikus baleset szíven ütött, és nemcsak azért, mert egy első látásra is könnyen megszerethető 42 éves, ereje teljében lévő, de még mindig fiatal ember veszett oda, aki még több évtizeden át aktívan zenélhetett volna, de azonnal eszembe jutott a túlélők nézőpontja is – a családon túl a munkatársaké, és elsősorban Pokorny Liáé, akit viszont pályakezdése óta figyelek.

Erősen reméltem, hogy lesz benne erő és nem hagyja odaveszni a közös estet, amely igazán jól is sikerült, és nem volt szüksége semmiféle extra marketingre, amelyhez így a szörnyű tragédia miatt szükségszerűen mégis hozzájutott. Ez az est mindenhogyan életképes volt a témája (a szerelem sokfélesége) illetve az egyébként ritkán hallható, jól válogatott dalok miatt is. Nem véletlenül volt annyi fiatal nézője – itt van valami, ami kell az embereknek, még a jelenlegi sok szempontból a színházaknak kedvezőtlen helyzetben is.

lia plakát

Ezen a csütörtöki estén, három és fél hónap után az előadás feléledhetett, és talán még nagyobb sikerrel ment le, mint eredetileg. A közönség egészen megtöltötte a színházat (pótszékekre is szükség volt, ami azért ritkaság mostanában) egészen nyilvánvalóan drukkolni ment.

Az est legfőbb üzenete jelenleg feltétlenül a „ne adjuk fel” – magunk előtt láthatjuk Pokorny Liát, aki rávette magát, hogy majdnem egészen úgy végigcsinálja a műsort, ahogy eredetileg, volt hozzá lelkiereje. (Én meg kis hülyeségeken problémázok? – juthat sokunk eszébe közben.)

Az előadás felépítése változatlan, és előbb-utóbb nyilván ki is alakul majd egy újranéző réteg, aki ezt pontosan láthatja majd. Nem minden improvizáció, ami annak látszik, de az est természetes könnyedsége így is megmaradt, nem vált a szerelem arcairól szóló szórakoztató sanzonestből melodráma.

041 Liason 2022

Babicsek Bernát neve nem hangzik el, sőt a szórólapon sem említődik az est előző harmonikása, de ettől még gondolunk rá is. Néhány mondat szükségszerűen átértelmeződik, kicsit nagyobb súlya lesz már a színészlét nehézségeit taglaló kezdő dalnak és monológnak is. Közben mi akár azt is elképzeljük, hogy milyen kemény lehetett a színésznőnek ezt az előző három és fél hónapot végigjátszani más előadásokban, erre készülni és közben nyilatkozgatni. Az, hogy Pokorny Lia MEGCSINÁLTA (!!!), kibírta, muszáj, hogy erőt adjon nekünk. Ha ez a minta sem segít, akkor semmi… (Azt már megszokhattuk, hogy milyen sok független művész készít előadást nulla forintos költségvetésből, már nem érzékenyülünk el olyan könnyen a nagy teljesítményektől, de egy alkotótárs elvesztése azért nem mindennapos.)

027 Liason 2022

Kéméndi Tamás harmonikaművész lett az új partner, akinek van saját honlapja, így arról azonnal megtudható, hogy még Babicsek Bernátnál is jelentősen fiatalabb (33 éves csak), de még annál is kevesebbnek látszik. 25-nél többnek semmiképp nem tippeltem volna. Ahogy szemüvegben ül a harmonikával és még nem játszik, akár azt is hihetnénk, hogy a színésznő talált egy pályakezdőt, aki lekíséri és szerényen meghúzódik. Ez az első benyomás ügyes átverés, de nem jön rosszul, hogy teljesen más, mint Babicsek Bernát. A kisfiús image azért szép fokozatosan, dalról dalra foszlani kezd, a művész egy percre sem tűnik bizonytalannak, és érezhetően nem most tanult meg harmonikázni. (Nyolc éves kora óta játszik, harmadik generációs harmonikás és most már tanít, sőt saját harmonika-átiratai is jelentek már meg. Erre az estére pedig volt még egy másik fellépése is. Ennyit a pályakezdőségről. ) Érdemes a youtube-felvételei között is szétnézni, amikor valaki készül erre az estre.) Az, hogy ő is virtuóz módon harmonikázik, de más gesztusokkal reagál, kifejezetten jót tesz mindenkinek, aki már látta az eredeti estet is, nem lesz csalódás az újranézés, viszont nem is nyomja el az első élményt.

040 Liason 2022

Az „ártatlan kis fiatalember” avagy a bikfic-image jól hasznosul az esten, akit a Pokorny Lia által a darabban eljátszott többféle díva alkatú nő is könnyedén az ujja köré csavarna, így ezúttal csodásan működik a Kapitány Anni-szám (a Bikfic), amely még az est első harmadában megmutatja Kéméndi Tamás remek humorérzékét is – nagyokat tudtunk nevetni azon, ahogy elhúzódik a színésznő szenvedélye elől. Akinek voltak fenntartásai, azok  legkésőbb az estnek ezen a pontján eloszlottak.

Később, ahogy haladtunk előre, nemcsak a szerelem sokszínűségét élhettük meg közösen, de azt is, hogy Kéméndi Tamás is mennyire árnyaltan tud reagálni a különféle dalokra és az eltérő alkatú nőkre.

Ugyan ott van a kotta előtte, de szinte csak alibinek, tekintetét szinte le sem veszi Pokorny Liáról, úgy kíséri, ahogy korábban Babicsek Bernát is tette – partnerként, támaszként.

042 Liason 2022

Ezt látva mind megkönnyebbülhetünk, akinek fontos volt ez az est, fontos, hogy miként alakul Pokorny Lia pályája. Ez az akadály most elhárult, és most már remélhetőleg semmi nem áll a Liaison útjába, havonta több alkalommal is biztosan lesz rá közönség. Kéméndi Tamás szűkebb pátriája – Mohács, Pécs és környéke biztosan szintén kíváncsi lenne erre, aztán lehet majd még tovább nyújtózkodni… Ez az est bizony nagyon megérdemelné, hogy turné-előadás IS legyen belőle.

Ps. Az álmodozás az élet megrontója, igen, de az álmok néha rámutatnak valami fontosra.

Hosszan készültem erre az estére, és épp mára virradólag egy színházi álmom volt: egy furcsa és nagyon összetett előadás után (félig opera – félig próza) minden szereplőnek (akiket most nem sorolnék fel) egy 4-5 méteres ajtót kellett lényegében helyből átugrani, és csak utána hajolhattak meg a közönség előtt. (Mindenki átugrotta ezt a magasságot.) - Igen, a pálya széléről ilyen kőkeménynek tűnik ez a szakma, amely a művelőinek cserébe ad katartikus pillanatokat is. Ilyen lehetett a mai este az alkotói csapatnak, amely a „MÉGIS LEHET”-ről szólt.

plakát2

PS.2. Aki a bikfic szón megakadt, és ismerősnek érzi, de furcsának, az talán Petőfi „Mi a szerelem?” c. versére emlékszik vissza halványan, amelynek már a kezdő sorában is szerepel… Még ez az asszociáció is igazán illik az előadáshoz.

PS.3. A fotókat a Centrál Színház és Kéméndi Tamás harmonikaművész "új" Fb-oldalakról használtam fel, az előadásképeket Jaksa Tímea készítette.

Címkék: Pokorny Lia Centrál Színház Babicsek Bernát Liaison Kéméndi Tamás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr6717808603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása