Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (53) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (25) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (283) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Izsák Lili (24) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (21) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) opera (22) Opera (631) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (96) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (29) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (22) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (59) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Egy újabb szinte friss előadást nézhettem meg ma a Bethlen Téri Színházban, ahova legutóbb „A testőr” miatt látogattam el, még tavasszal, amikor helykihagyással lehetett csak ülni és kötelező volt a maszk is.

Ez már a múlté, de az nem mondható el, hogy a vírus hatása nyomtalanul eltűnt azóta: a közönség egy része még óvatos (túlságosan? vagy azoknak van igaza, akik kerülik még mindig a közösségi élményeket?), és kevesebb az érdeklődő más helyszíneken is, és túl sok a lehetőség a maesteszinhaz.hu-n. (Átmenetileg ez persze jó, de hosszú távon kevésbé.)

Az ArtSzíntér most ezt a kétszemélyes, romantikus vígjátékot kínálja nekünk, amelyiket korábban lehetett látni a Budapest Kamaraszínházban és a Tháliában is, nem egészen idegen a „Frankie és Johnny”. Terrence McNally darabját Hamvai Kornél fordításában, Deés Enikő dramaturg támogató közreműködésével, Dicső Dániel rendezésében játsszák.

Ketten 2 - Panamy

Aki egy párkapcsolati témájú, rövid (egy rész, 80 perc), szórakoztató és egy jó beszélgetés kiindulópontjául szolgáló előadásra vágyik, annak ez jó választás. Esetleg akkor is, ha „csak” Ullmann Mónikát vagy/és Makranczi Zalánt „élőben”, három méter távolságban szeretné látni valaki, és nem a kedvenc sorozatában. (Hm. Ha valaki nézte a Drága örökösöket, akkor nem lesz újdonság számára a kettős, illetve éppen ellenkezőleg: ez most egy másik leosztás.)

Ketten8

Szakács Ferenc kisméretű stúdió lakást épített fel a Bethlen téri színpadra, ahol viszonylag ritka az ilyen komplett díszlet. Összességében az utóbbi időben látott előadásokra visszagondolva (lsd. Gordiusz, El kell mondanom, Poppea, Liaison) manapság általában is ritka a valósághű környezet megteremtésére törekvő, részleteiben is kidolgozott (és nem jelzésszerű) háttér. Jelen esetben valódi az ágynemű, vannak holmik az éjjeliszekrényben is, a hűtő tele van, és nem mindegy mivel…Törődtek a részletekkel. Az előadás kezdetére várakozva olyan, mintha kulcsot kaptunk volna egy üres lakáshoz és ott várnánk a tulajdonosra. A jelmeztervező Cselényi Nóra ezt a munkát egészíti ki, ruhái a két szereplő stílusa közti különbséget is érzékeltették. (Jó volt látni végre egy használtnak tűnő cipőt, valahogy a színpadi cipők mindig vadonatújak, pláne a premier környékén.)

Ketten1

A darabnak Arisztotelész is örülne: hajnaltól reggelig játszódik, kizárólag a nő nappalijában és nincsenek mellékszálak, pusztán az a kérdés, hogy a két negyvenhez még közeli ember képes lesz-e egy éjszakánál hosszabb ideig együtt maradni, vagy sem.

Ha kétszereplős, ismerkedésről szóló történettel szembesülök, nem tudok nem gondolni a Kékszakállúra – most is eszembe jutott, csak ezúttal a női szereplő az, akit előélményei meglehetősen bizalmatlanná tesznek.

Ketten5

Ullmann Mónika pincérnője inkább csak a felületen maradna, fél hinni egy újabb férfiban. Az előadás elejétől látjuk, ahogy legszívesebben kihátrálna ebből a laza, munkahelyi flörtként indult viszonyból is, minduntalan sürgeti a férfi távozását, bár vonzónak találja.

A kapcsolat mégsem teljesen esélytelen – semmi sem az, amíg legalább az egyik fél hisz benne. Ebből a pozícióból még megmenthető.

Jelen esetben nem a nő álmodik családról, közös jövőről, hanem a férfi, ő viszont meglehetősen kitartóan és meggyőzően. A rendező semmilyen gesztussal nem ássa ezt alá, így az előadás után akár azzal a reménykedéssel is hazatérhetünk, hogy semmi sem lehetetlen, a valóságban is eljöhet Csipkerózsikához a Herceg.

Ketten4

Makranczi Zalán jó partnere Ullmann Mónikának, nem kihívás számára ez a helyenként kajla, de alapvetően mégis nagyon sármos szakács. (Az előadás vége felé azt a majdnem kész szendvicset valahogy elsikkasztják, ennyi kritikai megjegyzésem azért lenne. Ha már egy valóságszerűen beállított sztoriban vagyunk, nehezen hihető, hogy a sokszor megsürgetett szendvicset a nő a végén elfelejtené – én vártam, hogy valami legyen vele.)

Ketten7

A darab nagyon erőteljesen szól a szexualitásról, nem is egy ágyjelenet van benne, de a színészek ezen a téren nem erőltetik, hogy legyen realisztikus. Nincsenek alulöltöztetve a szereplők, a hangsúly nem a primér hatásokon van, hanem azon, hogy az emberi kapcsolatok törékenységén, a kapcsolódás lehetetlenségén, és esetleg saját emberi viszonyainkon, saját magányosságunkon is elgondolkodjunk – már amennyiben van erre kedvünk.

Ketten6

Ez mégis egy tanmese, és a szerző titokban reményt akar adni nekünk, hogy elhiggyük, hogy akár bántalmazó kapcsolatok után is van esély az újrakezdésre. A lényeg ez lenne, és persze az, hogy két jó színészt helyzetbe hoztak, és hosszan nézhetjük őket. Mindkettejükben megláthatjuk azt, ami vonzó.

ketten3

PS. A fotókat az ArtSzíntér oldaláról használtam fel.

Címkék: Makranczi Zalán Bethlen téri színház Szakács Ferenc Ullmann Mónika Dicső Dániel Cselényi Nóra Art-Színtér

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr616692718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása