Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (54) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (26) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (284) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hajduk Károly (20) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) Opera (631) opera (22) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (97) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (30) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (23) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (20) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

A szombati premier (Mit tennél, ha ma meghalnék) után ma ismét a B32-be mentem vissza, ahol egy hónapos csúszással, de meg tudtam nézni a Látókép Ensemble új bemutatóját. Sokan érezhették azt, hogy ezt aztán muszáj, az „Ernelláék Farkaséknál” és a „Kálmán-nap” még mindig népszerű, és ez a darab, amelyiket szintén Hajdu Szabolcs írt és rendezett (és szerepel is benne), kvázi folytatásként szerepel az előadás ajánlójában.

72734888 2772594389441611 533301605198462976 o

Nekem mindkét előadás jó emlék, Hajdu Szabolcsot már „csak filmes” időszakában is követtem, így „az indián” azonnal felkerült a „muszáj nézni” listára. Megjegyzem, hogy még két hete sincs, hogy láttam a Gloriát, amelyiket a Radnóti színészeivel még tavaly rendezett. Az is úgy tesz, mintha egy valóságdarabot mutatna be az életből, de azért mégis más – megírt darab és „idegen” színészek játszanak benne, és azt a benyomást azért nem keltik, mintha teljesen civilek lennének.

Hajdu Szabolcs saját emberei – Tankó Erika, Tóth Orsi, Török-Illyés Orsolya, Gelányi Imre és Szabó Domokos a rendező partnereként- még erre a pluszra is képesek, hiába láttuk őket is sokszor. Ma is lehetett örülni ennek a másféle színházi közegnek, amely a történet bonyolítása és a színészi munka szemszögéből nézve is hihetetlenül messze van a látványos kőszínházi előadások világától. A színészek esetén a már említett természetesség a legnagyobb erény, valóban mindegyikükről elhihető, hogy a saját életükbe engednek bepillantani.

Az előadásban sok a várakozás, hosszú – már szinte idegesítő – csenddel kezdődik, ahogy a Gloria is, de persze erre számítottunk előre. Most is vannak „valódi” események, ha egyszer valakit leöntenek, tényleg át kell öltöznie…Ki kell menni dohányozni – ezzel szinte bármikor természetesen megszakítható egy jelenet. Boroznak, kávéznak a szereplők, mint ahogy tennék ezt egy baráti látogatáson egyébként is. Éppen olyanok, mint mi vagyunk. Nézőfüggő, hogy ez elég érdekes-e valakinek.

Az előadás nyelvezetében is észrevehető a természetességre való törekvés: sok a szlenges kifejezés és a káromkodás. Ebben az évadban úgy tűnik, hogy ez szinte minden előadásról elmondható, már nem is tűnt fel azonnal. Tényleg olyan, mintha a villamoson utaznánk, vagy lassan mondhatnánk azt, hogy bárhol ugyanez a stílus uralkodott el. Talán már tényleg lehetetlen lenne mai embereket választékos nyelven beszéltetni.(?)

69470205 2368959666713568 1477854433592213504 o

Akik már látták legalább az egyik látóképes előadást, azoknak sokat nem kell a fentiekhez még hozzátenni, és úgyis tudják, hogy az előadás varázsa nem egy mozgalmas sztorin alapul, hanem a megteremtett hangulaton, illetve "ezek az emberek köztünk élnek"-érzésen. Még a díszlet is azonosnak rémlik, mint amilyennek láttuk a Kálmán-napban (a piros műbőr kanapé mindenképp), és a székek elrendezése is megegyezik. Azt is könnyen el tudom képzelni, hogy a bútorok kevéssé lényegesek, így akár minden helyszínen másikat használnak – nem biztos, hogy pont ezeket érdemes hurcolászni a játszóhelyek között. (Az, hogy ezt gondoljuk, szintén része a természetesség érzetének, a színészek belakják ezt a szobát, de azt hinnénk, hogy egy egész más térben is ugyanilyen magától értetődően nyilvánulnának meg.)

Erre az előadásra biztosan elmondható, hogy csak a színészek számítanak.

Az alaphelyzet kísértetiesnek hatott számomra (bár ez esetben 2 hónapra előre megvolt az időpont, véletlen, hogy ennyire "jól" volt időzítve), már megint halál, és megint óhatatlanul is eszembe jutott Marci: egy meghalt közös barát temetése után gyűlt össze ez a hat ember, azaz három pár, akik közül a férfiak gyerekkori barátok voltak, és mindössze ez a régi kötelék hozza össze őket néha. Mindhárom pár eltérő élethelyzetben van – valamivel túl a negyvenen - , és jó lenne tudniuk, hogy pontosan ki mit akar, de úgy látjuk, hogy ez valóban nehéz ügy. Még mindig az életközép válságát láthatjuk, telnek az évek – talán négy is lepergett már Ernelláék első látogatása óta -, de nem javul a helyzet, csak egyre szürkül a kép. Önironikus visszautalásként az Ernelláékból készült filmről is beszélnek, minősítik – kliséket emlegetnek. Igen, az ismétlődés elkerülhetetlen, ugyanabban a közegben bemutatott vergődő emberek annyira nem variálják a kínlódásukat, így kicsit valóban olyan, mintha ugyanazt a lemezt tennék fel folyton Hajdu Szabolcsék. Erősen úgy néz ki, hogy a produkció a női oldallal azonosul, mintha a férfiak viselkedését több kritikai megjegyzés érintené, de lehet, hogy erről másoknak más lesz a véleménye.

A külföldre távozás ebben az előadásban is felmerül, mint menekülési lehetőség, de ugyanakkor az is, hogy mégsem igazi megoldás, hiszen az ember épp saját magát nem tudja otthon hagyni, hiába szeretne egyszer csak hirtelen átalakulni.

70419867 2375607529382115 1445260064221822976 o

A Látókép Ensemble most sem mutat kivezető utat, inkább csak az az érzésünk, hogy most néhány sorstárssal üldögéltünk el a színházban

A nézőtéren elég nagy számban voltak ezúttal a középkorúnak mondhatóak, előfordulhat, hogy ez az előadás tényleg elsősorban a célközönségét vonzza be. Nézőfüggő, hogy kit mennyire érint meg, bízom benne, hogy nem mindenkit. Biztosan sokakat, vagy csak ezeket a nagyon jó színészeket szeretnék élőben látni ismét, hiszen a múlt péntekre rövid határidővel még egy pótelőadást is beiktattak. Nekem a megtekintés igazolta, hogy a "feltétlenül nézendő" kategória.

Ps. Ezt a három képet találtam a produkció oldalán az eseményeknél, így ezeket használtam.

Címkék: Hajdu Szabolcs Török-Illyés Orsolya Tóth Orsi Szabó Domokos Gelányi Imre Tankó Erika Látókép Ensemble

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr2615311146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása