Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Keszei Boriról azt hiszem, hogy jóval előbb hallottam bécsi előadásai kapcsán, mint amikor végül színpadon találkoztam vele és nyugtáztam, hogy „na, akkor ő a Keszei Bori”.

A „hagyományos” Figaro Susannájaként már nagyon megjegyeztem, láttam Kálmán Péterrel (még 2009-ben), majd Bretz Gábor oldalán 2014-ben. Azóta énekelte Cser Krisztiánnal is, ráadásul párhuzamosan, azaz néhány nap eltolódással olaszul az Erkelben, és magyarul a Figaro 2.0-ban is. Ez egy mezei nézőnek különösen nagy attrakciónak tűnt, el is ájultam tőle rendesen. Keszei Bori számára mindkét rendezés jól állt, a néző ízlésén múlt, hogy melyikben szerette jobban.

indjjjex.jfif

A Figaro 2.0 Susannájaként elhisszük neki, hogy valódi személyi edző, egy pillanatig sem tűnik színpadi szereplőnek. Voltak előadások, amikor ezt a kifejezetten a Grófnét középpontba állító rendezés NEKEM kissé eltolódott Susanna irányába, amikor az ő szemszögéből néztem leginkább a történet bonyolódását. Ebben semmi különös nincs, ő a tét, érte folyik a férfiak vetélkedése, ő az, aki mindenkinek kellene. (Kovalik-maratonján kifejezetten Susanna-központúnak éreztem a rendezői beállítást, de láttam már olyan Figarókat is, amelyek a Grófról szóltak – ahogy mindig, a Figaro esetén is rengeteg múlik azon, hogy kikre van kiosztva a darab.)

Keszei Bori most is az első szereposztásban van, ugyanazokkal a partnerekkel, akikkel betanulta a szerepet és akikkel nagyon jó összhangban tud az előadásban létezni.

A Figarón kívül láttam persze más produkciókban is, bár a 28 bejegyzés fele épp Susannaként foglalkozik vele. Nagyon izgalmas volt a Frei-alakítása is a Rajna kincsében, arról is legalább öt alkalommal írtam.

Az ő esetében pláne nem hagyható figyelmen kívül a tavalyi A tisztességtudó utcalány, amelynek címszerepében ismét bizonyított. Háromszor néztem és nem véletlenül emeltem ki az évadértékelésemben is ezt az alakítást, amely minden szempontból a legjobbak között volt. Keszei Bori nagyszerű énekes és színész is, egészen nyilvánvalóvá válhatott ez azoknak is, akik korábban nem ismerték.

Az Operaházon kívül az utóbbi két évben Keszei Bori a Hábetler-csapat egyik törzstagjává is vált, tavasszal láttam is a Bácskai Julival közösen bonyolított Pszichoszínház-előadásban is, azóta is fellépett még velük, csak én tudtam menni.

Jövőre Gianni Schicchivel kezd, öt alkalommal közvetlenül a Figaro 2.0 előtt, majd novemberben Pamina lesz háromszor a Parázsfuvolácskában. A jövő év első felében viszont nagyon kevés operaházi előadásban van kitűzve, két koncerszerű estén kívül csak egy bemutatója lesz, mégpedig A rajnai sellők. Kevés civil mászkálgathat Pesten, aki ismeri ezt a darabot, én sem tartozom közéjük, így kíváncsian várom, hogy mit is nézek meg majd - egyszer egészen biztosan.

A youtube-on túl sok anyaga neki sincs, viszont nézhető az Opera Café portréja, amelyben többször is 25 éves pályafutást emleget. Ránézve ez hihetetlen, hacsak nem kisiskolás korától számolgatja az éveket…Várom a folytatást.

Címkék: Opera Figaro házassága Keszei Bori Operakaland Figaro 2.0 Énekes-portrék

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr2712751872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.