Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Balatoni Éváról mindig az jut eszembe, hogy van itt egy énekes, aki mindig nagyon élő, hitelesek az alakításai, csak ne lennének olyan rövidek a rá osztott szerepek. Nem kérdés, hogy kis szerepekkel is lehet mély nyomot hagyni a nézőben – erre az egyik legjobb példa éppen Balatoni Éva művészete. 16 bejegyzésben említődött az elmúlt négy és fél év alatt, néhány előadását többször is láttam.balatoni-eva-original-4040

Az egyik legkedvesebb hozzá kapcsolódó emlékünk (a lányommal) Kovalik Balázs Anyeginje, amelyben Tatjána anyját játszotta, de így vagyunk a Mefistofelével is. Ezt a két előadást állandóan hiányoljuk, nem egyszer szóba kerül, hogy mikor tűzi már ismét műsorára az Operaház, és emiatt gyakran gondolunk Balatoni Évára is, de eszembe jut Szikora János-féle „A bolygó hollandi” Maryjeként, amelyet az M5 nemrég le is adott. A tavalyi év folyamán az egyik legerősebb, szinte félelmetes alakja volt Eötvös Péter operájának (Szerelemről és más démonokról), amelyben ő volt az őrült apáca.

A kis mesterek közé tartozik - MOST, én így ismertem meg, bár egészen halvány emlékképeim vannak róla a kilencvenes évek legelejéről is, amikor az Operaházban is éppen elkezdett énekelni és egyik – ausztráliai magyar – ismerősöm hatalmas lelkesedéssel beszélt nekem róla, mint ifjú nagy ígéretről. Utólag sajnálom, hogy pályájának csak legutóbbi tíz évét ismerem viszonylag jól, a korábbi időszakát, amikor csupa nagy szerepet (Juditot és Carment) énekelt,nem. Akkoriban még csak a darabokkal foglaltam el magam, kevésbé érdekelt, hogy kik azok, akik ezeket éneklik.

A Figaro 2.0 második Marcellinája lesz, Palerdi András Figarójának az anyja. Ebben a rendezésben módja lesz komikai tehetségét is megcsillogtatni, jól fog esni neki és nekünk is.

Aki ezt kihagyja, később az évad során túl sokat nem nézheti, mindössze egy Andrea Chenier, két Cigánybáró és két Parasztbecsület-Bajazzók ami jut neki még, a csökkentett üzemmód erősen sújtja.

Már annyi énekes kapcsán írtam le eddig, hogy semmi energiát nem fordít az önreklámra, pontosan így tesz Balatoni Éva is. Ennek megfelelően a youtube-on szinte nincs is felvétele. Ez a Bánk bán van (duett a cłmszereplővel, Molnár Andrással), és ezen kívül egy teljes Parsifal is elérhető, amelyen például Polgár László partnere. Aki inkább azt nézné, az könnyen meg tudja találni, én inkább ezt a nagyon szuggesztív tíz percet linkeltem be. Nem vagyok egy igazi Bánk bán rajongó, de ezt nézve és hallgatva megsajnáltam, hogy ez is kimaradt az életemből.

Amióta ezeket az énekes-ajánlókat írom egymással párhuzamosan, és azon is gondolkodom nap közben, hogy kiről mi jut eszembe, ez az egyik legtipikusabb érzésem – sajnálom, hogy nagyon sok énekest nem kezdtem hamarabb nézni, illetve nem úgy néztem, ahogy jó lett volna. Persze jó, hogy van hang és képrögzítés, de ez mégsem ugyanaz, mint élőben látni valakit.

Hamarosan sorra kerül a másik két váltótársa, Farkasréti Mária és Vajda Júlia is...

Ezzel a 17. ajánlóval épp a sorozat közepére érkeztünk, de még mindig jóval több mint egy hónap van hátra az előadásokig - én rendületlenül várom a sorozatot. Még 16 személyről következik beszámoló azoknak, akik nem unták még el az olvasást.

Címkék: Opera Figaro házassága Balatoni Éva Operakaland Figaro 2.0 Énekes-portrék

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr8112732494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása