Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (54) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (26) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (284) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hajduk Károly (20) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) Opera (631) opera (22) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (97) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (30) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (23) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (20) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

 Megyesi Zoltán és Bucsi Annamária után Miksch Adrienn-ajánló következik, aki a Grófné szerepét énekli majd az Operakaland hét előadásán.indx.jfif

Miksch Adrienn 2014 tavaszán ugyancsak Grófnéként volt látható az Operaház Galgóczy Judit-féle rendezésében.

Számomra 2006 óta állandó kérdést jelentett a darabbal kapcsolatban a katartikus zárójelenet, amely elvileg az általános megbocsájtásról, harmóniáról szól. A bonyolítások után kapunk egy igazi happy endet, és feltételezhetjük, hogy miután a Grófot a személyzetének két tagja többször is megpróbálta átverni, sőt végül sikerült a feleség kezdeményezésére nyilvánosan megszégyeníteni, leleplezni, most majd jön a teljes amnézia, a Gróf is egy csapásra megváltozik, nem akar majd más nők után futkosni, és a csalódás után nem fogja kidobni a szolgáját sem… Minden szereposztásnál évekig ezt tekintettem fokmérőnek, hogy mennyire hihető el az adott Gróf-Grófné kettősről, hogy képesek az újrakezdésre. (Addig foglalkoztatott ez a kérdés, amíg Dinyés Dániel egy Cosí fan tutte-beavatón egy mellékes megjegyzésben oda nem vetette: ez a zárójelenet nem A-dúrban szól, és Mozartnál az igaz szerelem MINDIG A-dúrban van, tehát ő sem gondolta komolyan, hogy akármi is változna, pusztán egy átmeneti tűzszünet tanúi is vagyunk. Mozart nem volt naiv...- erről ennyit, mi azért elandalodhatunk az utolsó jelenet alatt, amely Hábetler András rendezésében is emelkedett, és nem akar minket a zene hatása alól kivonni.)

 

Miksch Adrienn már első látásra is elvarázsolt Grófnéként, megvan benne az a vonzerő, amely elengedhetetlen ahhoz, hogy elhiggyük neki ezt a varázslatot, de aztán még többször is néztem, és mindig meg is erősítette ezt a benyomásomat. írtam is egy néhányszor már az ő Grófnéjáról, igazán tudtam érte lelkesedni.

Kevés énekes van, akit hallgatva az a benyomásom, hogy igazán tökéletes, hibátlan, de ez a Grófné nekem minden alkalommal az volt. Finom eleganciáján is átjött a fájdalom, aztán pedig az elszánás is, ahogy kezébe vette sorsának az irányítását. Ha soha semmi másban nem láttam volna azóta, akkor is nagy énekesnek tartanám, de természetesen volt több. Ahogy ez lenni szokott, amikor valakivel kapcsolatban egy revelatív élmény ér, azonnal elkezdtem figyelni.

Azóta eltelt még három évad, és azt kellett megállapítanom, hogy az Operaházban a jelentőségéhez-minőségéhez képest különösen kevés fellépése van Hol itt, hol ott turnézott, többször Amerikában is játszott hosszabb sorozatokat ebben az időszakban, Pesten látható volt koncerteken is, de az Operaházban kevés jelentős szerepben volt nézhető. (Nem is tudom, hogy magyarországi fellépéseihez képest sok-e vagy kevés a 22 blog-említés…Én igyekeztem minél többet nézni, az biztos.)

Nagyszerű volt Dohnányi Ernő A tenorjában (ebben a most sorra kerülő énekesek közül sokan benne voltak, akik szintén kifejezetten jó formát mutattak – jó előadás volt, jó rendezés, jó énekesekkel). Az Armel Fesztiválon tavaly Judit volt a Kékszakállúban, nagyszerű, illetve ezen kívül nagyon kedveltem a Ruszalka-keresztmetszetben, a Müpában, még szintén 2014-ben. Az Idegen hercegnő szerepe is egészen ráillett, egészen taszító volt jégcsapszerű eleganciája, teljes ellentéte annak a szeretetéhes Chrysothemisnek, amilyen az Elektrában szokott lenni. (Ebben láttam legutóbb.) Miksch Adriennek sok arca van, és még többfélének is láthatnánk, ha láthatóbb lenne itthon is.

Idén szerettem volna a pécsi Macbethben is nézni, de éppen a kiválasztott előadás idején betegedett meg. Természetesen ez számomra elkeserítő hír volt, de nagyra becsültem azért, hogy képes volt hosszú távon gondolkodni és lemondani az előadást – elég kevesen képesek erre, tapasztalatom szerint a legtöbb énekes inkább erőlteti magát és küzd, miközben ki tudja, hogy a hangszálai miként reagálnak erre. (Amikor van váltó sokkal jobb a csere, mert nem igazán jó élmény a közönségnek egy szenvedő énekest hallani.)

 

Minden szerepében átjön az igényesség és maximalizmus, a legteljesebb mértékben igazodik a darabhoz és a rendező elvárásaihoz is.

 

Igazán kíváncsi leszek, hogy Grófnéja milyen átalakuláson megy át, ahogy Hábetler András rendezésében kétszázvalahány évet visszafiatalodik és a egy kormánypárti képviselő, Gróf Richárd csokoládé-függő nejeként látjuk majd viszont.

 

Róla is kevés youtube-felvétel van, nagyon úgy tűnik, hogy nem akarja magát ő sem túlzottan reklámozni (ez a Figaro 2.0 szinte minden résztvevőjére igaz, keveset foglalkozik velük a sajtó), így az Opera Café műsorba készült portréját linkelem be (7 perc).

Címkék: Opera Figaro házassága Miksch Adrienn Operakaland Figaro 2.0 Énekes-portrék

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr4812694117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása