Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (80) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (93) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (27) Átrium (50) Bábszínház (22) Bagossy Levente (21) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balázs Andrea (20) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (34) Bálint András (22) Balsai Móni (25) Bányai Kelemen Barna (25) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (55) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (31) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Böröndi Bence (20) Bretz Gábor (87) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (28) Centrál Színház (36) Chován Gábor (22) Csákányi Eszter (23) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (283) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (47) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (27) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (39) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (23) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (40) Fábián Péter (21) Farkasréti Mária (41) Fehér Balázs Benő (22) Fekete Anna (22) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (87) Fischer Ádám (29) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (64) Fodor Gabriella (33) Fodor Tamás (32) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (36) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (52) Gazsó György (21) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (47) Gyabronka József (20) Gyulay Eszter (26) Hábetler András (97) Haja Zsolt (44) Hajduk Károly (20) Hartai Petra (23) Hegedűs D. Géza (30) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (21) Hollerung Gábor (30) Horesnyi Balázs (21) Horti Lilla (21) Horváth Csaba (32) Horváth István (41) Ilyés Róbert (21) Izsák Lili (26) Járó Zsuzsa (20) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (75) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (24) Kálmándy Mihály (42) Kálmán Eszter (43) Kálmán Péter (40) Kálnay Zsófia (55) Kamra (40) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (45) Kaszás Gergő (22) Katona (124) Katona László (32) Kékszakállú (68) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (32) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (38) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (46) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (24) Kovács István (55) Kovács János (22) Kovács Krisztián (26) Kovács Lehel (23) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (21) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (22) László Boldizsár (26) László Lili (21) László Zsolt (41) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (35) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (48) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (23) Miksch Adrienn (46) Miskolc (59) Mohácsi János (32) Molnár Anna (23) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (42) Mucsi Zoltán (47) Müpa (117) Nagypál Gábor (28) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (24) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (38) Nyári Zoltán (37) Ódry Színpad (68) Opera (633) opera (25) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (102) Ötvös András (23) Őze Áron (27) Palerdi András (45) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (27) Pál András (46) Pasztircsák Polina (34) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (61) Pesti Színház (23) Pető Kata (33) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (28) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (24) Rába Roland (24) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (55) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (32) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (75) RS9 (27) Rujder Vivien (30) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (31) Sándor Csaba (37) Scherer Péter (35) Schneider Zoltán (32) Schöck Atala (55) Sebestyén Miklós (23) Sodró Eliza (24) Spinoza (21) Spolarics Andrea (21) Stohl András (33) Súgó (73) Sümegi Eszter (25) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (53) Szacsvay László (23) Szakács Györgyi (21) Szamosi Zsófia (22) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (46) Szerekován János (30) SZFE (32) Szikszai Rémusz (26) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (27) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (21) Tasnádi Bence (35) Thália (101) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (22) Ungár Júlia (20) Vajdai Vilmos (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (25) Vashegyi György (34) Vida Péter (23) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (26) Vígszínház (53) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (32) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (21) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Ha ezt a darabcímet látom, automatikusan Alföldi Robi Jupiter alakítása jut eszembe, amelyet a Nemzetiben tavaly láttam két egymást követő napon és amelyről mindössze három bejegyzést is írtam. Emléke sír a lanton még… Ennek ellenére az élet megy tovább, Sipos Balázsnak rendezővizsgája volt az Ódry Színpadon és ezt március 24-én hétfőn meg is néztem.

Rögtön az elején be kell ismernem, hogy az előadás ezúttal nem nyitott meg számomra új kapukat, nem értelmezte át vagy másként a darabot. Erre nyilvánvaló magyarázatot adhat az, hogy már eleget láttam a művet, illetve a tavalyi élményem volt olyan formátumos, hogy oly könnyen ne ülhessen a helyére semmi más.

A fiatal rendező nem biztos, hogy ezt a teret választotta volna az egyetem összes zugai közül, de a vizsga miatt mást nem tehetett. (Szinte csak stúdió előadások készülnek a Színműn, amelyet nehéz nem kapcsolatba hozni a finanszírozási kérdésekkel, hiszen egy nagyszínpadi előadás esetén a látványt jobban hiányolják, illetve többe is kerül a díszlet, mint egy kis teremben.) Így nem biztos, hogy nem kényszermegoldás eredménye Ondraschek Péter díszlete, az összeácsolt lécekből álló háttér. Akármint is van, az egész színpadkép hatása ugyanazt a kietlenséget és szomorúságot fejezi ki, mint amely e komédia (Moliere és Kleist szövegeiből hozta össze Fekete Ádám dramaturg) mélységeiből árad. A világ („az istenek”) akár a lényünktől, az egyéniségünktől is megfoszthat, valami ilyesmi lenne a rövid tanulság. Egyik nap győztes hadvezérek vagyunk, miénk a világ, majd hazamegyünk és kiderül, hogy valaki már meg is előzött minket a hitvesi ágyban… Ha ez nem elég probléma, az a másik kisebb is csak előjön: biztos, hogy érdemes ennyire küzdeni a közügyekért, hogy közben a családunkat egészen elhanyagoljuk? Amphitryonnak (Domokos Zsolt) mintha ez a kósza gondolat is felvetődne az agyában…Hála, köszönet vagy legalább némi segítség másoktól a nehéz időkben nem érkezik. Ott áll egészen tehetetlenül.

Orosz Ákos Jupiterének sem adatik meg az élet zavartalan élvezete, bár elvileg ő határozza meg az alaphelyzetet. A férje képében elcsábítja az asszonyt, aki örömmel fogadja. Mit akar még? Valami egészen különlegeset: arra vágyik, hogy az asszony miközben a férjét öleli, mégis őt szeresse. Mészáros Blankát nem irigyeljük, amikor ezzel a számára álproblémával szembesítik. Intenzíven végigküzdi Alkméné képében a darabot, egy csapdában kellene tisztességesnek maradnia. Két férfi kéri számon tőle a lehetetlent, mindkettő magára gondol csak és tárgynak tekintik. Ha mást sem nézünk, a darabnak csak ezt az aspektusát (és hagyjuk a két szereplőre is ráerőltetett ön-feladást), már az is elég sötét. Ehhez valóban passzol a hevenyészett háttérrács.

A színészek tisztességesen eljátszották a karaktereket, ami nem kevés. Azt a küszöböt, amikor a nézőnek a szeme felcsillan és megjegyzi az alakítást magának, az én esetemben Rainer-Micsinyei Nóra ütötte át, akit pár nappal később a Szakértők koncerten örömmel vettem észre az Átriumban. Charis alakjában egy igazi, eleven hús-vér nőt láttunk, aki valóban kész arra, hogy férje bánásmódját meghálálva (Merkurét, igazából – aki Szabó Zoltán) egyből szerető után nézzen. Mohai Tamás Sosiasa is éppen a feleségével folytatott szóharcokban a legelevenebb. Orosz Ákos nagyon jó, de mivel őt viszonylag sokszor (de még nem eleget!) láttam, róla mindössze azt tudom mondani, hogy most is hozta a megszokott, jó formáját, ahogy ez egy Jupiterhez illik is, de ezúttal önmagát nem haladta meg. Majd a következő kalandnál, ez megvolt.

Címkék: SZFE Amphitryon Orosz Ákos Mészáros Blanka Rainer-Micsinyei Nóra

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr905984907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása