Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (80) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (93) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (27) Átrium (50) Bábszínház (22) Bagossy Levente (21) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balázs Andrea (20) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (34) Bálint András (22) Balsai Móni (25) Bányai Kelemen Barna (25) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (55) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (31) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Böröndi Bence (20) Bretz Gábor (87) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (28) Centrál Színház (36) Chován Gábor (22) Csákányi Eszter (23) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (283) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (47) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (27) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (39) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (23) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (40) Fábián Péter (21) Farkasréti Mária (41) Fehér Balázs Benő (22) Fekete Anna (22) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (87) Fischer Ádám (29) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (64) Fodor Gabriella (33) Fodor Tamás (32) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (36) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (52) Gazsó György (21) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (47) Gyabronka József (20) Gyulay Eszter (26) Hábetler András (97) Haja Zsolt (44) Hajduk Károly (20) Hartai Petra (23) Hegedűs D. Géza (30) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (21) Hollerung Gábor (30) Horesnyi Balázs (21) Horti Lilla (21) Horváth Csaba (32) Horváth István (41) Ilyés Róbert (21) Izsák Lili (26) Járó Zsuzsa (20) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (75) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (24) Kálmándy Mihály (42) Kálmán Eszter (43) Kálmán Péter (40) Kálnay Zsófia (55) Kamra (40) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (45) Kaszás Gergő (22) Katona (124) Katona László (32) Kékszakállú (68) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (32) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (38) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (46) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (24) Kovács István (55) Kovács János (22) Kovács Krisztián (26) Kovács Lehel (23) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (21) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (22) László Boldizsár (26) László Lili (21) László Zsolt (41) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (35) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (48) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (23) Miksch Adrienn (46) Miskolc (59) Mohácsi János (32) Molnár Anna (23) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (42) Mucsi Zoltán (47) Müpa (117) Nagypál Gábor (28) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (24) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (38) Nyári Zoltán (37) Ódry Színpad (68) opera (25) Opera (633) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (102) Ötvös András (23) Őze Áron (27) Palerdi András (45) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (27) Pál András (46) Pasztircsák Polina (34) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (61) Pesti Színház (23) Pető Kata (33) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (28) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (24) Rába Roland (24) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (55) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (32) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (75) RS9 (27) Rujder Vivien (30) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (31) Sándor Csaba (37) Scherer Péter (35) Schneider Zoltán (32) Schöck Atala (55) Sebestyén Miklós (23) Sodró Eliza (24) Spinoza (21) Spolarics Andrea (21) Stohl András (33) Súgó (73) Sümegi Eszter (25) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (53) Szacsvay László (23) Szakács Györgyi (21) Szamosi Zsófia (22) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (46) Szerekován János (30) SZFE (32) Szikszai Rémusz (26) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (27) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (21) Tasnádi Bence (35) Thália (101) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (22) Ungár Júlia (20) Vajdai Vilmos (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (25) Vashegyi György (34) Vida Péter (23) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (26) Vígszínház (53) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (32) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (21) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

"Önnön buta vétekikért odavesztek a társak..." - csak ezt tudom magamnak mondani, amikor két nap alatt 2 nagy csapdába sétáltam bele, túlbuzgón, gyanútlanul. Tegnap: Örkény Színház és HOPP Art - csupa nagyszerű produkciók (lsd. Korijolanusz) létrehozóinak melléfogását - nekem annak tűnt, ez az igazság - (Merlin avagy a puszta ország) sikerült a szünetben otthagyni. Pedig a darab jó, de valahogy iszonyat unalmasnak hatott. Lehet persze, hogy bennem van a hiba, nem voltam ráhangolódva és valóban meglehetősen ki voltam merülve, persze ez nem mindig akadályoz meg a műélvezetben. Pedig azt hittem, hogy Tankred Dorst darabja akármilyen előadásban csak érdekes lehet. De nem. És a nagyszerű színészek is mintha csak üresjáratban mozogtak volna.... De fátylat rá, minthogy nem néztem végig, nem illik gyalázni. (Ha végiggondolom, hogy hányan írnak úgy véleményt egy színházról, hogy oda se találnának valószínűleg, akkor persze egy felvonásról is lehetne hosszan lamentálni.)

MA viszont a nagyon jó marketing-tevékenység hatására szavaztam bizalmat Rudolf Péter beharangozott nagy alakításának, Az ígéret földjén-nek. Ez utóbbi ígéret maradt, se nagy alakítás, se jó rendezés (sose találtam volna ki, hogy ez egy Novák Eszter-előadás). Az, hogy odamentem az általam nem ismert darabon kívül főleg a rendező személyének szólt. Novák Eszter előadásait 95%-ban nagyon kedveltem, mindig láttam benne koncepciót, ötleteket, hatalmas szakmai tudást, egyszóval lekötöttek a munkái, ami a leglényegesebb. Lekötöttek attól függetlenül, hogy mekkora közönségsikert értek el. Úgy tűnt, hogy nem az az elsődleges célja, hogy bevonzza a nézőket a színházba, hanem akart valamit mondani. Egyszer egy 3 mondatos magánbeszélgetésben kereken kinyilvánította nekem Eszter, hogy színházba prekoncepció nélkül menni, egészen nyitottan. Ismeretlen darab esetén sokkal egyszerűbb ezt elérni, amikor nincs az embernek se előélménye, se elképzelése a darabról. Könnyebb feltétlenül, mint a 12. Hamletet megnézni, amikor óhatatlanul várunk valamit. Nem tudjuk magunkat az előismeretektől megfosztani. Éppen ezért gondolom sokkal hálásabbnak, ha adódik néha néha egy olyan darab, amelyik egészen új. Emiatt vártam ezt az előadást talán túlságosan is nagy izgatottsággal.

(febr. 21.: Nem kellett volna, az idei évem legnagyobb csalódása ért, ami után majdnem egy teljes hónapig kellett magam pihentetni. Természetesen ebben az is benne lehetett, hogy ez volt az idei 38., előtte is sok olyan előadást láttam, amely nemhogy nem töltött fel, inkább lemerített.)

Magáról az előadásról:

Vannak élő fák benne, amin el lehet töprengeni, mennyi idő múlva fognak kiszáradni. Szépek voltak, de sajnos volt időm ezen a kérdésen gondolkodni menet közben. Az egész szörnyen vontatott volt és kicsike kis szimpátiát sem éreztem a 15 éves lányoknak drogot árusító Rudolf Péter iránt, aki egy lakópark mellett csövezik és a harmadik felvonás végére ledózerolják a lakókocsiját. A másik 13 színész játéka aztán végképp hiteltelen volt, egy fél percig nem hiszem el, hogy ezek egy erdőben lakó csövesek-alkoholisták-drogosok. A két előadást az átérzett irgalmatlan unalmon kívül a díszletbeli lakókocsi megléte köti össze bennem. Ez a mai 3 felvonás volt, fél11-ig tartott és csak azért maradtam, mert életemben nem futottam még meg két előadásról egymás utáni napokon. Volt benne kb 3 percnyi jó rész, esetleg ezt meg merem kockáztatni. Csak Rudolf Péter kifejezett rajongóinak tudom javasolni, olyanoknak, akik most felháborodottan és hitetlenül törlik ki a levelemet. Nekik előfordulhat, hogy tetszik. Azért írok most azonnal, hogy nehogy bedőljetek a kampánynak. Shakespeare-i mélységek? Na jó, erről ennyit. Nem jó a darab sem. Ha valaki megnézné, majd írjon, neki hogy tetszett. Én szóltam mindenesetre, mosom kezeimet.

Ami pedig üdítő kivétel volt: ma délután voltam az Ódry Színpadon egy vizsgaelőadás főpróbáján - Carlo Gozzi 1762-ben Itáliában bemutatott, de itt még sosem játszott darabján, A kígyóasszonyon. Az előadás egyben 85 perc, rengeteg szellemes ötlet és legalább 4 tehetséges, jól instruált színészpalánta volt benne. Török Tamara ötlete volt elővenni, ő is fordítota és Zsámbéki Gábor rendezte. Holnap délután van a bemutató. Erre a jegyek 15oo Ft-ba kerülnek, diákkal ezerért is be lehet jutni. Ezt érdemes. Kevés előadás lesz, most kell előre gondolkodni.

Címkék: Rudolf Péter Novák Eszter Ódry Színpad Zsámbéki Gábor Centrál Színház A kígyóasszony

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr475095202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása