Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (53) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (26) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (284) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hajduk Károly (20) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) Opera (631) opera (22) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (96) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (29) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (23) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Ezt az előadást a jelenlévők 90%-a Vida Péter miatt nézi, vagy azért, mert annyira odaszokott a Tháliába, hogy nem hagyna ki semmit. Aki így tesz, egyértelműen jól jár – a színpadon Vida Péter ott van másfél órán keresztül és megállás nélkül szórakoztat minket. Paczolay Béla rendező támogatásával saját történeteként meséli el Groucho Marx, a New York-i showbiznisz egyik fenoménjának élettörténetét annak szegény gyermekkorától egészen a haláláig.

vid2.jpg

Az előadás bombasiker lenne, ha a magyar nézők széles tömegei ismernék a komikust, ha ugyanez a darab egy magyar művész vagy netán a színlapon is említett Woody Allen-ről szólna, nem lehetne könnyen bejutni rá. Viszont az a probléma, hogy nem ismerjük ezt az életutat, már meg is oldódik másfél óra alatt: mindent fogunk tudni, ami érdekes lehet Groucho-val kapcsolatban, és talán jobban meg is fog maradni, mintha csak a Wikipédia cikkét olvasta volna el valaki.

Nem akarok úgy tenni, mintha engem is a tudásvágy hajtott volna, és érdekelne, hogyan csinálnak üzleti színházat New Yorkban. Nem, én is a többséget erősítve Vida Péter nézőbe mentem, szórakozni.

 vid3.jpg

Egy előre megírt darabot nézünk, amelynek még fordítója is van Hamvai Kornél személyében, de sok ponton improvizációnak tűnő betétek oldják a történetmesélést, nemcsak a komikus pályáját illusztráló kabaréjelenetek.

Nagyon jó, amikor Vida Péter hozzánk fordul, megkérdez minket, hogy akadnak-e házaspárok is a nézőtéren (olyanok is, akik ennek ellenére még mindig egymás mellé veszik a jegyet), érezzük, ahogy pásztázza a közönséget. Ilyen megszólításokból még többnek is örülnénk – a nézők szívesen válaszolgattak neki. Nekünk készítette ezt a műsort, fontos neki, hogy ott vagyunk. Menet közben behívja a színpadra az ügyelőt, a súgót, ezzel is kiemelve, hogy a színházhoz nagyon erős háttér kell, másként nem is működhetne.

Jó Vida Pétert nézni, hogy ennyire az elemében van, teljesen magára húzza a szerepet, másfél órán át csak úgy önti ránk a szellemességeket – Amerika egyik legnagyobb komikusát látjuk magunk előtt.

 vid.jpg

Vida Péter jó csapatjátékos is, jól érvényesülnek partnerei is. Számtalan szerepbe bújnak, és nagyon sok emlékezetes villanásuk van. Az összes nőt (feleségeket, riportereket, táncoslányokat) játszó Mórocz Adrienn figyelemreméltó mozgáskultúrával rendelkezik, lehet sokféle, a három feleség szerepében pedig néha saját magához nagyon hasonló.

A férfiakat Hevesi László és Balaskó Bence e.h. kapta, előbbi a nagyobb, utóbbi a kisebb szerepeket, de úgy távozunk a színházból, hogy emlékezni fogunk rájuk is.

Zöldy Z Gergely díszlete jó kerete a játéknak, Szelei Mónika ruhái visszavisznek minket a XX. század Amerikájába. A zenés betétekről Furák Péter gondoskodik.

 vid5.jpg

Az előadás után a mellettem ülő könnyedén összegez: „jó kis előadás volt”. Igen, kilencven percre teljesen ki tudtunk lépni a saját életünkből.

Lehet, hogy ez a közönség nem reagált percenkénti nevetéssel a poénok özönére – valóban annyi volt belőlük, hogy időnk se volt felocsúdni -, de nagyon figyelt és érezhetően szerette a látottakat. Remélhetőleg mindenki azóta legalább még egy embernek tovább is adta a hírt, hogy ezt érdemes megnézni, és megtudni, hogy ki is az a Groucho.

 vida.jpg

PS.Egy megjegyzés, az előadás kapcsán IS:

Miután a megidézett Grouchóról kiderült, hogy a nézők szidalmazásával aratta első nagy sikereit, nagyon élveztem volna, ha Vida Péter megrendszabályozza a mobiltelefonját ki nem kapcsoló hölgyet, aki kétszer is hosszan megzavarta az előadást. Nehéz elképzelni, hogy vannak olyan színházba járó emberek, akik a saját készülékük lehalkítására, vagy teljes kikapcsolására is képtelenek, de pont ebbe az előadásba nagyszerűen beleférhetett volna egy előzetes figyelmeztetés, de akár egy megszakítás is.

Kedvtelve emlékszem vissza Vajdai Vilmos nagy megoldására, aki a TÁP Színház előadása előtt közölte a nézőkkel, hogyha megszólal egy telefon, az illető nézőnek színpadra kell lépnie, és elmondania egy verset. (Ezek után nem szólalt meg egy sem.)

Mellesleg: annyira jó lenne, ha valamelyik színház végre csinálna már egy vicces kisfilmet a nézőtéri viselkedés kapcsán – akár a Facebookra, vagy előadás előtti vetítésre, ahogy azt néhány moziban meg is szoktuk már. (A macskás bábfilmre gondolok, ami a Puskinban megy a vetítések előtt.) A mellettem ülő is egy csomag édességet fogyasztott el csörgős nejlonból menet közben, de pont ez az előadás az ilyen apróságokat jól bírta.

Ps. A képek a Thália Facebook oldaláról származnak. 

Címkék: Mórocz Adrienn Vida Péter Thália Hamvai Kornél Zöldi Z Gergely Paczolay Béla Hevesi László Furák Péter Szelei Mónika Balaskó Bence Nőt vagy életet

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr3518278553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása