Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (53) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (26) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (284) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hajduk Károly (20) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) opera (22) Opera (631) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (96) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (29) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (23) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Vannak előadások, amelyekhez lényegében elegendő ajánló maga a szereposztás, vagy akár csak a plakát, amelyen szerepel a produkció legfőbb vonzereje.

Ez is épp ilyen, így ezt az ajánlót én sem húzom el: aki szereti nézni Molnár Piroskát, az ragadja meg a lehetőséget, és tekintse meg a darabot csakis miatta. Vannak járulékos hozadékok is, de a lényeg mégis ennyi: örüljünk Molnár Piroskának, hogy még színpadon van és nézzük. Az Egy német sorsban is. 

Mindenkit akkor lehet nézni, ha műsorra van tűzve, és ez mostanság fokozottan is igaz, amikor még kiderülhet, hogy a fűtés költségessége miatt esetleg néhány fővárosi színházat is bezárnak, nemcsak sok vidékit, illetve a MOM-ot.

nagy1

Molnár Piroska az a színész, aki bármilyen szerepben élettel tölti meg a színpadot – nem is olyan régen volt hatéves kislány a Tháliában, most helyzetéhez jobban illeszkedve egyedül élő nagymama, akit felkeres (több év kihagyás után) az unokája, több okból is….

Egyre többször érzem, hogy sok esetben a színészek tehetségén múlik, hogy a kevéssé kidolgozott helyzeteket élővé tegyék egy-egy újonnan felfedezett darabban. Ez most is így volt, Amy Herzog darabjának is akadnak gyenge pontjai. De a címszerephez találtak egy karizmatikus nagy színészt.

nagy5

Molnár Piroska már korábban is előhozta a saját „nagyis” emlékképeimet, de csak futólag – neki mindig el lehetett eddig is hinni azt a szerepet, amelyet éppen játszott. Ezúttal az egyezés minden korábbinál erősebb volt, most már a kora miatt is tényleg egészen úgy néz ki, mint amilyen az én nagyim volt a 80-as években. Ez a konkrét színpadi alak is nagyon hasonló karakter, de jóval kedvesebbre hangolt, olyan sok szurkálódó megjegyzést mégsem hallunk tőle. Ez talán nem is véletlen, a szerző célja nyilván a szórakoztatás volt, és reményt akart belénk csöpögtetni: a magányosan élő öregasszony és a cél nélkül hánykolódó unoka egymást segítve, jól boldogulhat – egy darabig.

Amy Herzog nem akarhatta, hogy ezt a darabot és a szereplői motivációit jól megpiszkálják, és ezzel én is óvatos lennék. Olyan ez, mint egy amerikai „B” film, nem érdemes nagyobb igényeket támasztani. (És én se megyek bele az elemzésbe, mert én meg csak egy AJÁNLÓ blogot írok, nem szakkritikát.)

Piroskának lehet örülni, mindent el lehet hinni neki. Ez a nagy szerencse, miatta javasolható az előadás nyugodt szívvel a darab összes gyenge pontjával együtt is. 

nagy2

A vele fellépő két fiatal színésznek nyilván egy tréninggel felért, hogy vele játszhattak együtt.

László Lilit már tavaly, a kedvenc Redőnyömben is nagyon megszerettem, ezt a két epizódszerepet is hihetően el tudta adni nekünk. (Azért a Redőny ennél jelentősen jobb darab, eljutunk benne valahonnan valahova, tényleg rólunk szól, és nem szépíti meg az életet… - de magyar szerző, nehezebb ismertté tenni.) Drukkolok neki, hogy a Redőny hosszan menjen, és  hasonló nagy esélyeket kapjon még, olyanokat, amelyekben teljes életet élhet.

nagy3

Rohonyi Barnabást kevésbé irigyeltem, bár unokaként elvileg ő is lett volna olyan fontos, mint a nagyanyja. A jelenléte közel ugyanannyi, a szövege is, mindössze az a baj, hogy elég sok minden eldöntetlen vele kapcsolatban. Maga a bizonytalanság. Lehet, hogy Szabó Máté rendezőnek ez is volt a szándéka, hogy a fiatal generáció ennyire ingatag legyen, ne tudja, hogy voltaképp mit is akar, mi a legfőbb baja, kibe és mennyire szerelmes, mit adna fel érte. Nem válhat elég érdekessé, nem tudunk érte eléggé aggódni. Az előadás más lett volna, ha ezt az alakot karcosabbra írja maga a szerző is.

Sajnos, nem hittem el neki a Chicago - Seattle -New York biciklitúrát, többek között azért sem, mert a felszerelése teljesen újnak nézett ki (hiába volt bekoszolva kicsit) – olyan, mint aki most készül egy ilyen utazásra, és még sosem próbált hasonlót, csak álmodott róla. (Benne van a potenciál, hogy megcsinálhatja majd így is, de ennyi. A megtett út hiányzik az alakításból, a bármilyen szintű élettapasztalat.) Az a szerencséje, hogy Molnár Piroska szavai pótolják a jelmezek előzetes koptatását, ha ő mondja, hogy büdös és koszos, akkor azt rávetítjük.

nagy4

Az előadás nagy siker volt, jegyeit már a premier előtt megvették, és október végére már nincs is hely. Aki novemberben látni akarja, annak igyekeznie kell a jegyvétellel, mert azokra az időpontokra is csak elszórva van még néhány jegy. Legyen is tele sokáig, szórakozzon jól mindenki, menjen annyiszor az előadás, hogy ezek a most még vadiúj cuccok használódjanak el egészen minden szereplőn.

PS. Személyes lezárás:

Molnár Piroskát mindig boldogan és vagy harminc éve célzottan nézem, igyekszem semmit nem kihagyni, amiben feltűnik, de nem azért (sőt inkább annak ellenére), mert a saját nagyanyámra emlékeztet megjelenésében, aki bár nem volt vér szerint az (ebben az előadásban sem valódi unokáról van szó, még ez is stimmel), de azért életem egyik meghatározó szereplője volt, már csak azért is, mert minden létező szabad időnket a vasárnapi látogatásaihoz igazítottuk. Minden hétvége teljesen egyformán telt el legalább 15 éven át. Péntek délután és szombaton jól felkészültünk (rengeteget takarítottunk), hogyha jön vasárnap, ne akadjon ki semmin. Egyszer sem sikerült persze ez a mutatvány. Sokban hozzájárult a jelenléte, hogy az apámmal a kisszobába visszahúzódva ilyen napokon rendszerint operalemezeket hallgattunk – az operát nem kedvelte, és így nyugtunk lehetett valamennyire. De milyen sok múlt ezen – ennyi év távlatából tisztán látszik. Nincs se jó, se rossz - minden relatív.

 PS. A fotók a 6Szín oldaláról származnak, Szkárossy Zsuzsa képei

Címkék: Szabó Máté Molnár Piroska Orlai Tibor László Lili Rohonyi Barnabás 6Szín Jaj nagyi!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr3117957478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása