Wierdl Eszter a sokat emlegetett Mozart-maratonos kezdőcsapatomból”az utolsó, akiről nem volt még szó.
Emlékszem, hogy az egyik alkalommal, talán már 2007-ben - mellette ültem a Cosín egy ideig (Kovalik a nézők közé ültette néhány jelenet erejéig a színészeit), de nem ez szokott eszembe jutni vele kapcsolatban, hanem az a jelenet, amikor saját magát egy székhez kötözi első nagy áriája közben Fiordiligiként, és bizonygatja örök hűségét. Több Cosít láttam azóta, de ezt nem mossa el semmi, Wierdl Eszterről éppen ez a szerepe az, ami mindig felidéződik bennem, és persze „A csavar fordul egyet”, amelyből szintén erős emlékképeim vannak róla.
Azóta az ő sorsának alakulását is figyelgetem, most végiglapozva a 17 vele is kapcsolatos bejegyzésemet látható, hogy főleg Parsifalban és a Ringben néztem, bár néhány Bűvös vadász, Ariadné és Leánder (ebben Csibecsőr volt) is színesíti a képet, de a Wagner-dominancia megmaradt.
Volt korábban már Susanna is az Operaházban, én is láttam még 2006 május 4-én (megvan a szórólapom is!, döbbenetes, hogy hány Figaro szórólapom van...), nem most ismerkedik össze a szereppel, de a rendezői koncepció így is újdonság lesz számára. A második szereposztásba kerül, Palerdi András, Szabóki Tünde és Káldi Kiss András mellé.
Aki kihagyja ezt, az tavasszal három Parsifalban láthatja majd és ennyi. Nem az a típus, aki igyekszik a média figyelmét felkelteni, így számomra sem derült ki, hogy amikor épp nem lép fel, mivel foglalkozik, esetleg tanít-e mint sok más kollégája. A youtube-on az egyik legkevesebb önálló felvétellel rendelkező énekes, csak egy Müpa-felvételt tudok belinkelni, de ezen is Gál Erikával és Németh Judittal Norna, nem sokat lehet egyedül hallani. Kár, hogy nem töltött fel magáról semmit.
A Susanna viszont szép nagy szerep, élőben közel 14 ezer diák fogja hallgatni Wierdl Esztert és majd megjegyzik maguknak.