Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (80) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (93) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (27) Átrium (50) Bábszínház (22) Bagossy Levente (21) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balázs Andrea (20) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (34) Bálint András (22) Balsai Móni (25) Bányai Kelemen Barna (25) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (55) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (31) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Böröndi Bence (20) Bretz Gábor (87) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (28) Centrál Színház (36) Chován Gábor (22) Csákányi Eszter (23) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (283) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (47) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (27) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (39) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (23) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (40) Fábián Péter (21) Farkasréti Mária (41) Fehér Balázs Benő (22) Fekete Anna (22) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (87) Fischer Ádám (29) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (64) Fodor Gabriella (33) Fodor Tamás (32) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (36) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (52) Gazsó György (21) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (47) Gyabronka József (20) Gyulay Eszter (26) Hábetler András (97) Haja Zsolt (44) Hajduk Károly (20) Hartai Petra (23) Hegedűs D. Géza (30) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (21) Hollerung Gábor (30) Horesnyi Balázs (21) Horti Lilla (21) Horváth Csaba (32) Horváth István (41) Ilyés Róbert (21) Izsák Lili (26) Járó Zsuzsa (20) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (75) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (24) Kálmándy Mihály (42) Kálmán Eszter (43) Kálmán Péter (40) Kálnay Zsófia (55) Kamra (40) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (45) Kaszás Gergő (22) Katona (124) Katona László (32) Kékszakállú (68) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (32) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (38) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (46) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (24) Kovács István (55) Kovács János (22) Kovács Krisztián (26) Kovács Lehel (23) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (21) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (22) László Boldizsár (26) László Lili (21) László Zsolt (41) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (35) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (48) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (23) Miksch Adrienn (46) Miskolc (59) Mohácsi János (32) Molnár Anna (23) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (42) Mucsi Zoltán (47) Müpa (117) Nagypál Gábor (28) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (24) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (38) Nyári Zoltán (37) Ódry Színpad (68) opera (25) Opera (633) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (102) Ötvös András (23) Őze Áron (27) Palerdi András (45) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (27) Pál András (46) Pasztircsák Polina (34) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (61) Pesti Színház (23) Pető Kata (33) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (28) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (24) Rába Roland (24) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (55) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (32) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (75) RS9 (27) Rujder Vivien (30) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (31) Sándor Csaba (37) Scherer Péter (35) Schneider Zoltán (32) Schöck Atala (55) Sebestyén Miklós (23) Sodró Eliza (24) Spinoza (21) Spolarics Andrea (21) Stohl András (33) Súgó (73) Sümegi Eszter (25) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (53) Szacsvay László (23) Szakács Györgyi (21) Szamosi Zsófia (22) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (46) Szerekován János (30) SZFE (32) Szikszai Rémusz (26) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (27) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (21) Tasnádi Bence (35) Thália (101) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (22) Ungár Júlia (20) Vajdai Vilmos (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (25) Vashegyi György (34) Vida Péter (23) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (26) Vígszínház (53) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (32) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (21) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

dec. 9

MüPa- Fesztiválzenekar - A csodálatos mandarin+ Kékszakállú - zenekai koncert
Erről hamarabb kellett volna írni, múlt vasárnap, amikor láttam - volt belőle még kettő később. Persze, még lehet.
A megszokott magas színvonalon szólt a zene és Szántó Andrea Juditként még annál is magabiztosabb és erősebb volt, mint az ősz elején, amikor beszámoltam róla. 
Egy kétszereplős darabnál természetesen az egész előadást még inkább meghatározza az énekesek kiválasztása.
Judit hasonló volt most is, szeptemberben is, viszont míg Bretz Gábor Kékszakállúja a Nemzeti Filhamnónikusok előadásában eleve reménytelenül nézett a világba, azonnal látszott rajta, hogy nem bízik igazán a kapcsolatban, addig most Perencz Bélát inkább egy bonvivánhoz tudnám hasonlítani. Bizakodóan várta az új szerelmet és csak az utolsó kulcs átadásakor vesztette el az optimizmusát. (Életemben most jutott eszembe először a darab kapcsán, hogy lehet pusztán egy szimpla szoknyapecér n. próbálkozásához asszisztálunk. Erről szólna Bartók zenéje?)
Az utolsó ajtónál az előadás értelmi szerzője, valószínűleg Fischer Iván, egy szarvashibát követett el. Ezt a megoldást látva egyértelműen kijelenthető ez, szépítés nélkül. 
Zenekari koncert ez, nem színház - elvileg. 
A Kékszakállú prológusát egyszerűen, visszafogottan, meggyőzően "osztályon felüli szinten" mondja el Fischer, közben kezével hátrafelé integetve el is kezdi a vezénylést - az énekesek egyszer sem fordulnak egymás felé.
Eddig minden a koncertre utal. Se a fény nem változik (pedig egyre fényesebb lehetne a MüPa, az megoldható lenne), se a kínzókamrát, kertet, stb nem vetítik be. Ez is megoldható lenne, volt a MüPában már előadás kivetítéssel.
Tehát ahhoz képest, hogy semmi nem jelent meg vizuálisan abból, amit énekeltek, a hetedik ajtónál valahogy hirtelen a régi asszonyok bemutatása szükségszerű lett.
Képzeljetek el 3 zsenge főiskolai hallgatót, testhez tapadó ruhában és megközelítőleg egyenként tíz méter hosszú fátyollal vonulni egy hetven tagú szimfonikus zenekar tagjai között. Nyilván a produkcióban dolgozók közül senki sem feltételezte, hogy az összesen négy asszony fátylai közül esetleg néhány be is fog akadni egy-egy kottaállványba, dobogó sarkába,  például.
Ahogy az asszonyok elkezdték a vonulást, azonnal elterelődött a figyelem a lényegről, az addig szépen felépített belső drámáról - egyszer se néztem én sem Kékszakállúra, aki nyilván most élte át a "mindig is éjjel lesz már" gondolatot. Ezzel a színpadias ötlettel sikerült az egész előadást hatástalanítani. (Ráadásul ez plusz költséget is jelentett, feleslegesen.) 
Az általam látott előadáson Judit fátyla a várakozásoknak megfelelően végül mégis beakadt, így nem tudta a színpadot elhagyni egészen. Sose fogom megtudni, hogy Kékszakállú tovább is fenn tudta tartani a "keep smiling" életérzést, vagy beleroppant a negyedik megromlott kapcsolatba.
Perencz Bélát csak néha hallottam, nem volt egyébként kialakult véleményem a teljesítőképességéről. Most úgy hallottam, hogy nem elég szép a hangja. Mintha küzdött volna.Vagy beteg volt?
Bretznek sokkal jobban illik majd a szerep, ha elhihető lesz neki a lemondás is, azaz, ha korosodik. Jelenleg messze van az éj, és a hangja még fejlődni is fog - a baritonoknál elvileg az idő múlásával még javul is a hang, nem romlik. 

Címkék: Opera Fesztiválzenekar Bretz Gábor Kékszakállú Komlósi Ildikó Perencz Béla Müpa

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr445095048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása