Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (53) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (26) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (284) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hajduk Károly (20) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (21) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) Opera (631) opera (22) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (96) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (29) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (23) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

nov.23.

Csákányi miatt, hogy a Keresztanya jegyeket átvegyem (átvettem), ma elvetődtem a Tháliába is - amibe az is belejátszott, hogy váratlan fordulattal elmaradt a mai szkénés főpróba délután (Bányavakság) és keletkezett némi időm. Gondoltam, ráérek a jegyeket átvenni. Ha már ott voltam, megnéztem az EMKÉ-t. Erre korábban is gondoltam már, minthogy kortárs darab, Garaczi László műve.

Bementem. Első rész után kijöttem. Ez lenne a rövid méltatás. (Minthogy nem néztem végig, ezért voltaképp itt abban is kellene maradni az írásnak.)

De ennyivel nem lehet megúszni: miért rossz előadás az EMKE? (árnyaltabban: miért nem kötött le az EMKE annyira, hogy végig tudjam ülni én, aki évi 180 előadást megnézek? Ez itt a kérdés.) Először is: egyáltalán nem kelti fel a néző érdeklődését az a mondvacsinált konfliktus, hogy a kávéház vezetését átveszi az apától a fiú, vagy színésznek megy. Sőt: az sem, hogy a két prímás közül ki lesz a győztes.

Ha emlékeztek, az évad legelején a Cigányprímás c. darab kapcsán meditáltam arról, hogy Mikó, aki nem művészszínházat csinál, hanem lényegében csak szórakoztatni akar, milyen erős jelenléttel bír, tud hegedülni és ez mennyit segít abban, hogy eljátszhassa a prímást. Furcsa módon az az előadás, a Bakács tér járdaszegletéről nézve is bírt annyi erővel, hogy lekösse a többszáz nézőt, akik a legkisebb komfort nélkül zsúfolódtak, hallatszottak az autók, stb. Hasonló banalitás, de mégis - ha van 1-2 igazán erőteljes figura, nézhető lesz az előadás, bár kiszámítható  az elejétől kezdve.

Most ezt a hasonló témát, erőtlen-érdektelen darabbal,  élő zenekarral (jók!) és egy a darabhoz hasonlóan erőtlenül teljesítő színészgárdával vezették elő. Cserhalmi a szokásos külsődleges eszközeit alkalmazza, olyan mint 3o éve, nem öregedett - ezt meg lehetett állapítani. Konzerválta magát. Ezért irigyelni is lehet. Ugyanazok a szerepek állnak jól neki, mint a 80-as években, ez a benyomásom. Gubás Gabi egyszerűen közönséges, ebből az előadásból nem is sejthető, hogy lett valamennyire közismert neve.  Nem biztos, hogy ő a hibás - történetesen rengetegszer láttam színpadon, ennél árnyaltabb figurákat is képes játszani.

A darab egyetlen értéke (a zenekar mellett, akik korrektül zenélnek, látványosan unatkoznak a szüneteikben) Nagy Péter színészi jelenléte. De partnerek nélkül ő is hamar elveszti az érdekességét, belelapul az előadás egészébe. (Tavaly a Don Carlosban láttam, akkor is sok jelenete volt Cserhalmival - sokkal erősebb színész. Volt Hamlet is Egerszegen, de arról lemaradtam sajnos.)

Összességében egész annyira nem volt érdekes, hogy a második részt is bevállaljam. 

A színház egyébként majdnem tele volt, nem egyedül estem csapdába. (Itt igazából tiszta fejjel mentem be a kelepcébe, mert többen is figyelmeztettek a balesetveszélyre.)

Egyébként néha az volt az érzésem, hogy egy Budapest történetével foglalkozó kézikönyvet állítottak színpadra. Lehet, hogy ez azért kellett, mert pályázati pénzt kaptak erre a témára?

Ha valaki még időben olvassa, rendelkezik 5-1o év körüli gyermekkel, továbbá holnap, azaz szombat délelőtt 11-kor nem tud mit kitalálni, de a gyermek vágyna valamire, hogy legyen már akármi más, mint az otthonülés: megoldási javaslatom a Világszép nádszálkisasszony, ami a régi Újból áthozott FÜGGETLEN előadás, azaz a NEPTUN brigád terméke, amelyben vannak újszínházasok is, de van HOPPArtos alkotó is, a kiváló Baksa Imre. Én erre viszem holnap a 3 gyermekemet - már jó régen voltak színházba ők, bár Juni a Pomádét szeretné, heti rendszerességgel követeli - most ez lesz helyette.

HA valaki meglepődne, hogy ilyen hosszan írok rosszat egy előadásról és másnap visszamegyek mégis ugyanoda: a Thália befogadó színház, más társulatok lépnek fel benne - egyiknek semmi köze a másikhoz.  Itt van a szenzációs Nőnyugat, a nagyon jó A pillangók szabadok is - ezekből nem von le az EMKE. Némi kárt biztosan okoz, ha valaki arra téved be elsőnek, de akik más ismerik a színházat, azokat ez azért nem tudja elrettenteni.

Címkék: EMKE Thália Világszép Nádszálkisasszony

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr365095127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása