Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (80) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (93) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (27) Átrium (50) Bábszínház (22) Bagossy Levente (21) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balázs Andrea (20) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (34) Bálint András (22) Balsai Móni (25) Bányai Kelemen Barna (25) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (55) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (31) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Böröndi Bence (20) Bretz Gábor (87) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (28) Centrál Színház (36) Chován Gábor (22) Csákányi Eszter (23) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (283) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (47) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (27) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (39) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (23) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (40) Fábián Péter (21) Farkasréti Mária (41) Fehér Balázs Benő (22) Fekete Anna (22) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (87) Fischer Ádám (29) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (64) Fodor Gabriella (33) Fodor Tamás (32) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (36) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (52) Gazsó György (21) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (47) Gyabronka József (20) Gyulay Eszter (26) Hábetler András (97) Haja Zsolt (44) Hajduk Károly (20) Hartai Petra (23) Hegedűs D. Géza (30) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (21) Hollerung Gábor (30) Horesnyi Balázs (21) Horti Lilla (21) Horváth Csaba (32) Horváth István (41) Ilyés Róbert (21) Izsák Lili (26) Járó Zsuzsa (20) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (75) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (24) Kálmándy Mihály (42) Kálmán Eszter (43) Kálmán Péter (40) Kálnay Zsófia (55) Kamra (40) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (45) Kaszás Gergő (22) Katona (124) Katona László (32) Kékszakállú (68) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (32) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (38) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (46) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (24) Kovács István (55) Kovács János (22) Kovács Krisztián (26) Kovács Lehel (23) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (21) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (22) László Boldizsár (26) László Lili (21) László Zsolt (41) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (35) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (48) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (23) Miksch Adrienn (46) Miskolc (59) Mohácsi János (32) Molnár Anna (23) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (42) Mucsi Zoltán (47) Müpa (117) Nagypál Gábor (28) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (24) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (38) Nyári Zoltán (37) Ódry Színpad (68) opera (25) Opera (633) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (102) Ötvös András (23) Őze Áron (27) Palerdi András (45) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (27) Pál András (46) Pasztircsák Polina (34) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (61) Pesti Színház (23) Pető Kata (33) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (28) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (24) Rába Roland (24) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (55) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (32) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (75) RS9 (27) Rujder Vivien (30) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (31) Sándor Csaba (37) Scherer Péter (35) Schneider Zoltán (32) Schöck Atala (55) Sebestyén Miklós (23) Sodró Eliza (24) Spinoza (21) Spolarics Andrea (21) Stohl András (33) Súgó (73) Sümegi Eszter (25) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (53) Szacsvay László (23) Szakács Györgyi (21) Szamosi Zsófia (22) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (46) Szerekován János (30) SZFE (32) Szikszai Rémusz (26) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (27) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (21) Tasnádi Bence (35) Thália (101) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (22) Ungár Júlia (20) Vajdai Vilmos (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (25) Vashegyi György (34) Vida Péter (23) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (26) Vígszínház (53) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (32) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (21) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Szerdán újranéztem az I. Erzsébetet, kicsit több mint kilenc hónap kihagyás után. Van olyan minőségű az előadás, hogy akár többször is érdemes nézni. Az első beszámolóm hiányosságait most észleltem, így most néhány kiegészítés következik. Mi az, amit még érdemes emlegetni az előadás kapcsán?

Az előadás csúcsminőségében eléggé biztos voltam ahhoz, hogy meg merjek rendelni tanítványaim és kollégáim számára egy teltházat, azaz 132 jegyet mindösszesen. Ez az első ilyen alkalom volt az életem során, amikor ennyire ambíciózusan egy egész színházat lefoglaltam. És valóban sikerült, az előadásnak és a fellépő művészeknek volt olyan híre, a darab témája volt olyan érdekes, hogy a 605 diákkal rendelkező József Attila Gimnázium köréből kitelt ez a közönség. 

Az előadás teljes egészében beváltotta a hozzá fűzött reményeimet, a diákok eléggé szerették, a kollégák még inkább, akik az aktuálpolitikai felhangokat is értették. És másodszorra rengeteg új mozzanatot lehetett benne felfedezni, amit elsőre nem feltétlenül vesz észre a néző, mert néhány nagyon erős hatás leköti. 

Ilyen nagyon erős hatás a címszereplő alakítása, Fodor Tamásé, aki ha a legjobb női főszereplő díját nem is, de a legjobb férfiét elnyerte. Most, hogy ez már nem újdonságként hat, a kisebb szerepek alakítóit még inkább figyelni tudtam. Azért muszáj legalább annyit hozzátenni, hogy a mesterség csúcsa az, amit látunk tőle, utolsó halk monológjára pedig különösen vonatkozik ez.

Súlyos hiányosság volt, hogy az első alkalommal  Bodor Johannát teljes egészében kihagytam, aki a kétarcú boszorkány másik énje volt, Nagypál Gábor kiegészítése. Ők nyitják és zárják az előadást. Jó ez a keret, de első nézésre annyira elementáris erővel hat az, ami a kezdet és a vég között van, hogy óhatatlanul is háttérbe szorult. 

Nagypál Gábor csecsemősírása egészen első osztályú. Bercsényi Péter Stuart Mária alakítása most is a kedvencem, most a második nézés még inkább berögzítettem a gesztusait, amelyekre még elég jól emlékeztem február óta. Mosónőként, sőt papként is kap további esélyeket, hogy új oldalairól mutatkozzon meg.( A színészt sok előadásban meg lehet tekinteni a Budapest Bábszínházban, illetve még az Örkényben, éppen a Stuart Máriában...)

Legutóbb nem kapott elég hangsúlyt Király Attila , különösen mint Leicester Grófja. Miután az előadásban számos színész tündököl-parádézik női szerepben, férfi színésznek férfit játszani nem tűnik olyan fokú kihívásnak. De most is elmondható, amit a Vádli legutóbbi nagy dobása után is leírtam már (Rosencrantz és Guildenstern halott), Király Attila egészen rendkívüli színpadi jelenléttel rendelkezik és erősen hat. Érezzük a kapcsolatot közte és I.Erzsébet között, amely néha fel-felszikrázik.

Az előadásban most is nagyon szerettem a váltásokat, ahogy lebegtetik, hogy most I.Erzsébet történetét látjuk, vagy a társulat próbáját. Minden esetben durva beavatkozásnak tűnik, amikor a hatalom emberei közbelépnek. De hiába, Shakespeare truppja nem hagyta magát, vándorol városról városra és játszott reggel-délben-este. Éppen úgy, ahogy a mai függetlenek is teszik....Ez az előadás a bizonyíték, hogy ilyen körülmények között is lehet igazán minőségi színházat előállítani. Remélem, még sok éven át nézhető lesz.

Címkék: Szkéné Fodor Tamás Vádli Király Attila Bercsényi Péter Nagypál Gábor I. Erzsébet Bodor Johanna

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr926942685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása