Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (80) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (93) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (27) Átrium (50) Bábszínház (22) Bagossy Levente (21) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balázs Andrea (20) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (34) Bálint András (22) Balsai Móni (25) Bányai Kelemen Barna (25) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (55) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (31) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Böröndi Bence (20) Bretz Gábor (87) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (28) Centrál Színház (36) Chován Gábor (22) Csákányi Eszter (23) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (283) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (47) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (27) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (39) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (23) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (40) Fábián Péter (21) Farkasréti Mária (41) Fehér Balázs Benő (22) Fekete Anna (22) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (87) Fischer Ádám (29) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (64) Fodor Gabriella (33) Fodor Tamás (32) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (36) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (52) Gazsó György (21) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (47) Gyabronka József (20) Gyulay Eszter (26) Hábetler András (97) Haja Zsolt (44) Hajduk Károly (20) Hartai Petra (23) Hegedűs D. Géza (30) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (21) Hollerung Gábor (30) Horesnyi Balázs (21) Horti Lilla (21) Horváth Csaba (32) Horváth István (41) Ilyés Róbert (21) Izsák Lili (26) Járó Zsuzsa (20) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (75) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (24) Kálmándy Mihály (42) Kálmán Eszter (43) Kálmán Péter (40) Kálnay Zsófia (55) Kamra (40) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (45) Kaszás Gergő (22) Katona (124) Katona László (32) Kékszakállú (68) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (32) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (38) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (46) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (24) Kovács István (55) Kovács János (22) Kovács Krisztián (26) Kovács Lehel (23) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (21) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (22) László Boldizsár (26) László Lili (21) László Zsolt (41) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (35) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (48) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (23) Miksch Adrienn (46) Miskolc (59) Mohácsi János (32) Molnár Anna (23) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (42) Mucsi Zoltán (47) Müpa (117) Nagypál Gábor (28) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (24) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (38) Nyári Zoltán (37) Ódry Színpad (68) opera (25) Opera (633) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (102) Ötvös András (23) Őze Áron (27) Palerdi András (45) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (27) Pál András (46) Pasztircsák Polina (34) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (61) Pesti Színház (23) Pető Kata (33) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (28) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (24) Rába Roland (24) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (55) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (32) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (75) RS9 (27) Rujder Vivien (30) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (31) Sándor Csaba (37) Scherer Péter (35) Schneider Zoltán (32) Schöck Atala (55) Sebestyén Miklós (23) Sodró Eliza (24) Spinoza (21) Spolarics Andrea (21) Stohl András (33) Súgó (73) Sümegi Eszter (25) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (53) Szacsvay László (23) Szakács Györgyi (21) Szamosi Zsófia (22) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (46) Szerekován János (30) SZFE (32) Szikszai Rémusz (26) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (27) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (21) Tasnádi Bence (35) Thália (101) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (22) Ungár Júlia (20) Vajdai Vilmos (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (25) Vashegyi György (34) Vida Péter (23) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (26) Vígszínház (53) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (32) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (21) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

szeptember
15.

Vígnap - 2013

 |  MakkZs  |  Szólj hozzá!

1. Piros alma álom

A Vígszínház mai nyílt napja esőben kezdődött. Én igyekeztem délre odaérni, hogy a SZFE negyedéves színészosztályának Weöres Sándor-műsorára még bejussak. (Ez a Marton-Hegedűs D. osztály, nagyon tehetségesek, most látom őket a harmadik alkalommal - érdemes elmenni az Ódry Színpadra, nemsokára jön ismét a Hamlet előadásuk, nézzétek meg!) Nagy meglepetésemre, a Víg Házi Színpadán mindössze 13 néző volt kíváncsi az első előadásukra és a második alkalomra sem telt meg a nézőtér. Az osztály majdnem minden tanulója kapott elegendő esélyt, egy-egy magánszám erejéig a megmutatkozásra. Miután a versek egy részét megismételték, így módom volt néhány esetben össze is hasonlítani ezeket. Ez is bizonyítékul szolgálhat arra, hogy minden alkalom egyedi, volt akinek az első, másoknak a második megnyilatkozása tűnt erősebbnek. A legtöbb vers, amelyet hallottunk nem a legismeretebbek közé tartozott, bár volt néhány (pl. Az éjszaka csodái), amelyik a Kaláka megzenésítésében lett népszerű és emiatt kívülről is tudtam. Ez persze más helyzet. Ami még tanulságos: a nagyobb közönség "töltötte" a színészeket és egyértelmű, hogy még jobb lehetett a produkciójuk, amikor ma este - nyilván telt ház előtt - mondhatták el a verseket az SZFE Weöres-napjának keretében. A színészek a közönség közé ültek, lazán, mindenki civilbe öltözve szerepelt, a lehető legkevésbé formálisra vették a versmondási helyzetet. (Ahogy egy hete az Örkény-kertben Csuja estje közben , most is volt egy kis apró dolog: az egyik színész tüsszentett és a versmondó társa a szöveget megszakítva egészségére kívánta ezt. Egyértelműen jelez egy ilyen ösztönös vagy tudatos gesztus: a csapat számára a szöveg természetes, nem szavalnak.)

Néhány vers esetén szintetizátoros kíséretet és megzenésítést alkalmaztak, máskor csak ritmikusan mondva a szöveget emelték ki a versek zeneiségét. Egyikük (hát igen, ha csak egyszer is lenne a színműn egy olyan szórólap,amelyen a diákok képei és nevei együtt szerepelnek, akkor ezt a nevet már tudnám - ciki, de nem tudom, de ettől még emlékezetes volt a magánszám) "az öreg csont-ifjú csont"-ot egy valódi marhacsontot fűrészelve zengte el, az ifjú Vidnyánszky Attila a majomországos WS verset énekelte, közben ingétől is megszabadult. Ez volt a legteátrálisabb szám. Nekem ez talán még sok is volt, jobban szerettem a korábbi két alkalommal a színészi játékát. Az Arany emlékére írt negyedik szimfóniát mondó fiatalember nagyon szuggesztív volt az első alkalommal, másodszorra kevésbé hatott. Blanka viszont mindkétszer egyformán erősen mondta el a Tandorinak szóló verset. Szabó Erika kapta a címadó 12. szimfóniát a piros almáról, és ez egészen magával ragadó volt. Minden benne volt, életkedv, vidámság, hangulat.

2. Kulisszajárás

Én eredetileg mindössze az első Weöres-műsorra kéredzkedtem el otthonról - "egy óra múlva itt vagyok" jeligével. Lett az fél három majdnem, mire kijöttem a házi színpadról és a művészbejárónál a Kerekes József által vezérelt kulisszajáró csapatba futottam bele, aztán mentem velük a forgó alá. Itt aztán utolért minket Börcsök Enikő és csapata, majd ide lemaradtam, aztán ez a csapat valahogyan összeépült a Borbiczki Ferencével és hosszabban együtt is maradtunk - a fodrászatot és a varrodát, zsinórpadlást két kísérővel néztük meg. Rajtuk nagyon érződött, hogy nem zavarja őket a sok civil, a betolakodók - sőt inkább büszkeséget éreztem, hiszen mindketten (a többi bemutatott színházi dolgozóval egyetemben) hosszú ideje vannak a Vígben és az otthonuknak érzik. Az alagsorban megkóstolhattuk Hegyi Barbara csokigolyóit. Van olyan jó, mint a híre. (Sokszor nyilatkozik főzés-sütés témában, szakértő. Még szívesen maradtam volna megvárni, hogy a másik típus milyen...)

3. Popfesztivál

Pár perc késéssel egy teljesen megtelt nézőtér szélére sikerült beülni. A Popfesztivál előadás 40.évfordulójára készített emlékest néhány részlete hangzott el és beszélgetés az eredeti szereplőkkel, filmbejátszás. Az előadásban a fiatal és az egykori szereplők felváltva szerepeltek, változó erősséggel. Aki nagyon sikeresen tudta egy dallal is magára vonni a figyelmet, az Egri Márta volt - fél nap elteltével ő az, aki először eszembe jut. Enci szép hosszú bársony estélyiben vezette a beszélgetéseket. Egyszer nem volt elég szék és habozás nélkül leült a színpad közepére a földre és ugyanúgy folytatta az egészet, mintha ez lenne a normális. Ez a gesztus, ez a természetesség, ahogy a problémát egy villanás alatt megoldotta, feltélenül jelez valamit - nem merevedett bele az igazgatói pózba. Üde jelenség volt a többiek lába előtt ülve. Tahi Tóth László sztorija a saját színészi munkamódszeréről, amelyben elmondta, hogy úgyis tudta játszani a darabot, ha nem figyelt rá oda, elgondolkodtató volt, mert a vígszínházi színészetről terjengő legrosszabb előítéleteket támasztja alá. (Bemegy valaki, megnézi a jelmezt, aztán arról tudja, hogy mit játszik - és hasonlók.) A színházat figyelve, a fiatal színészek esetén ez nem lehet tipikus, a többség nyilván nem rutinból nyomja le az előadásokat. Lehet, hogy a 300. Popfesztivált le lehetett úgy is bonyolítani, de valószínű, hogy a közönség is észrevette.

(Nekem jobban tetszett volna persze, ha újra megrendezik az egész darabot, nem pusztán egy emlékestet készítenek - de aki telhetetlen, az még így is választhatja a Pannon Várszínház produkcióját, amely menni fog hamarosan Pesten is.)

És így négy óra csúszással, ötkor indultam haza, hogy hatra megérkezzem a Tháliába a Vidéki fesztivál utolsó estéjére. Jó lenne biztosan tudni, hogy jövőre Enci rendezni tud majd még egy újabb Víg napot. Amint hírlik, az esti programon tömve volt a ház, legalább 1200 néző bent volt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr355514774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása