Holnap lesz egy éves a Rózsavölgyi Szalon. A budapesti színházi életben nagy jelentőségű a megnyitása, különösen azért, mert ezen kívül (és itt már beleértem az azóta megnyílt alternatív játszóhelyet is, a Hátsó Kaput) nagyon sok okunk az elmúlt bő másfél évben az örvendezésre. Megszünt az Új Színház társulata, a Budapesti Kamara és a Játékszín bezárt, nemsokára a Nemzeti pillanatnyi társulata is szétoszlik. Persze ezek a folyamatok nem fejeződnek be, hiszen néhány színész átmentődött a Vígbe (máshova is, de oda elég sokan mehettek), a Játékszín újra nyitott, a régi profiljához hasonlóan, magánszínházként. Néhány előadás átmentődött - A vágy villamosa a Pestibe, több a Játékszínbe.De vesztek oda igényes előadások. Jó, hogy a bezárt Merlin helyett lett az Átrium, bejáratódik és megszokja a közönség, hogy Budán is van színház. Ott a Jurányi is, egyre több programmal - most a Gólem-fesztivállal, amelyen jelentős lengyel írók és színházi emberek fognak részt venni.
A Rózsavölgyi profilja - aminek kapcsán írok - mégis sajátos. Van egy megcélzott közönségrétege, a viszonylag jó módú polgári (leginkább értelmiségi) réteg, amelynek az igényes szórakoztatása a cél. Tegnap, a szülinapi ünnepségen át is éreztem kissé, milyen lehet egy kávézóban zene mellett üldögélni, beszélgetni és nem sietni sehova. Furcsa érzés volt, nem is fogom ezt három oldalnyivá duzzasztani, de azért eljátszottam a gondolattal, hogy milyen lehetne rendszert csinálni ebből... Ha most egy bulvárlap újságírója lennék, akkor bőven lehetne sorolni a tegnapi estén megjelent művészeket, akik rendszeresen fellépnek a szalonban. Meg lehetne említeni, hogy ki milyen ruhában jelent meg, kivel beszélt... de ez nem is a blikk és nem a Színházi Élet, így ezeket a lényegi infókat megtartom magamnak. A torta nagyon finom volt és a tökmagos pogácsa nem kevésbé.
Vasárnap jön a 14. bemutató - Schneider Zoltán és Für Anikó elővezetésében A pasi a szomszéd sír mellől címmel. Lehet-e tartós szerelem különböző kultúrális háttérrel rendelkező emberek között? Ez itt a kérdés.