Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (55) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (93) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (27) Átrium (50) Bagossy Levente (20) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balázs Andrea (20) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (34) Bálint András (21) Balsai Móni (24) Bányai Kelemen Barna (25) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (54) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (31) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Böröndi Bence (20) Bretz Gábor (87) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (27) Centrál Színház (36) Chován Gábor (21) Csákányi Eszter (23) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (283) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (47) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (27) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (39) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (23) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (40) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fehér Balázs Benő (22) Fekete Anna (20) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (87) Fischer Ádám (29) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (64) Fodor Gabriella (33) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (36) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (52) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (47) Gyabronka József (20) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (44) Hajduk Károly (20) Hartai Petra (21) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (30) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horesnyi Balázs (20) Horti Lilla (21) Horváth Csaba (32) Horváth István (41) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (74) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (24) Kálmándy Mihály (42) Kálmán Eszter (43) Kálmán Péter (40) Kálnay Zsófia (55) Kamra (40) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (44) Kaszás Gergő (21) Katona (124) Katona László (32) Kékszakállú (68) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (32) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (38) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (46) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (24) Kovács István (55) Kovács János (22) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (21) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (22) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (40) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (35) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (48) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (22) Miksch Adrienn (46) Miskolc (59) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (42) Mucsi Zoltán (46) Müpa (117) Nagypál Gábor (25) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (24) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (37) Ódry Színpad (68) opera (25) Opera (633) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (100) Ötvös András (23) Őze Áron (27) Palerdi András (45) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (27) Pál András (45) Pasztircsák Polina (34) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (61) Pesti Színház (22) Pető Kata (31) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (24) Rába Roland (24) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (32) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (75) RS9 (26) Rujder Vivien (30) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (31) Sándor Csaba (37) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (31) Schöck Atala (55) Sebestyén Miklós (23) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (33) Súgó (73) Sümegi Eszter (25) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (52) Szacsvay László (23) Szakács Györgyi (20) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (46) Szerekován János (30) SZFE (32) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (27) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (21) Tasnádi Bence (35) Thália (100) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (22) Ungár Júlia (20) Vajdai Vilmos (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (25) Vashegyi György (34) Vida Péter (23) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (25) Vígszínház (51) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (32) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (20) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Az előadás a színművészeti egyetem két termében látható (220-as és 202-es), és kevesebb, mint 30 ember fér ide be. Valóban elmondható, hogy a két sornyi néző testközelből nézheti a két szereplő színészt – amikor beléptünk, nagyjából 15 cm-re kellett elhaladnom az ágyon fekvő (alvó? halott? ájult?) Lestyán Attilától.

Különleges helyzet ez, és még akkor is erősen hat ránk ez a közelség, ha nem először vagyunk kamarateremben.

30531082 1946070222071743 8794340658371362816 oÉder Vera előadásképe

Az Ódry műsora rendkívül változatos, és szélesíti is a nézők látókörét az, hogy ritkán játszott régi és kortárs szerzőkbe is egyaránt bele lehet futni.

Jelen esetben a – más országokban - egyik legtöbbet játszott Párizsban élő román rendező, Matei Visniec egyik főművéhez nyúltak az alkotók, amelyet a szerző 1994-ben írt, és viszonylag kacifántos címet visel: „A pandamedvék története amiként azt a szaxofonos meséli el, akinek egy barátnője Frankfurtban lakik

A szöveget Tömöry Péter fordításában játsszák, Bodor Panna volt a dramaturg és rendező, Molnár Anna pedig a látványtervező.

Az tudható, hogy a látványtervezés mit jelent a Színműn – a feladat az, hogy miként lehet minél kisebb költségvetésből (lehetőleg nulla forintból) mégis előadást csinálni.

Ez most is látszik, egy lepattant kanapé és hűtő a főszereplő, pedig az elhangzó történet játszódhatna egy fokkal kevésbé nyomorúságos háttér előtt is, de ez a tényező mégsem lényeges annyira, nem zavaró.

Ami érdekes: van egy sokféleképpen értelmezhető, kissé misztikus és ködös történet, és benne két színész, akik között érezzük, hogy létrejön ÉLŐ kapcsolat.

Az, hogy álom-e vagy valóság, vagy valami egészen különleges az, ami történik – kérdéses, és az is marad, a nézőn múlik, hogy miként szeretné értelmezni, az alkotók sikeresen lebegtetik a mű legfontosabb felvetett kérdését.

A cím mégsem kamu, szó van benne pandákról, látunk ebben a térben egy talán 3 centis műanyag pandát is, amely még érvényesül is, hiszen annyira közel vagyunk. Érezni még a kiszórt fahéj illatát is... Ezen kívül  a férfi főszereplőről megtudjuk, hogy jól szaxofonozik – ennyi elárulható előre.

Ami miatt örülni lehet ennek a kompakt, hatvan perces előadásnak: két színésznek ad nagyszerű játéklehetőséget. A hangsúly valóban a játékon van, nagyon sok hangulatváltásnak lehetünk a tanúi, és  néhány gyorsöltözés, egy-két kellék bevetése alkalmas a jelenetek elválasztására.

Az előadás egy, illetve összesen kilenc találkozás története, és tanúi leszünk annak, ahogy két ismeretlen fiatal egy hullámhosszra kerül. Változatosak a szituációk, nem érezzük, hogy ugyanaz a helyzet ismétlődne. Lestyán Attila, egy kialakulatlan egyéniségű, még az útkeresés fázisában lévő fiú, és Ballér Bianka,  és egy markáns egyéniségű lány, tagadhatatlanul harmonikusan képes együtt létezni, így akár a romantikus énünk is beindulhat - talán ezt szeretnénk mi is látni, legalább a színházban, hogy kialakulhat első látásra szerelem két vadidegen között is - akár. Ezt szeretnénk, de azért nem egészen erről van szó, de nem árulom el a végét...

Ami biztos: jobban érezzük magunkat, amikor kijöttünk a színházból, mint amikor beléptünk oda. Ez sem mellékes.

 

Címkék: Ódry Színpad Lestyán Attila Ballér Bianka Gréta Bodor Panna A pandamedvék története

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr5813996840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása