Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (80) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (93) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (27) Átrium (50) Bábszínház (22) Bagossy Levente (21) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balázs Andrea (20) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (34) Bálint András (22) Balsai Móni (25) Bányai Kelemen Barna (25) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (55) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (31) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Böröndi Bence (20) Bretz Gábor (87) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (28) Centrál Színház (36) Chován Gábor (22) Csákányi Eszter (23) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (283) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (47) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (27) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (39) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (23) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (40) Fábián Péter (21) Farkasréti Mária (41) Fehér Balázs Benő (22) Fekete Anna (22) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (87) Fischer Ádám (29) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (64) Fodor Gabriella (33) Fodor Tamás (32) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (36) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (52) Gazsó György (21) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (47) Gyabronka József (20) Gyulay Eszter (26) Hábetler András (97) Haja Zsolt (44) Hajduk Károly (20) Hartai Petra (23) Hegedűs D. Géza (30) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (21) Hollerung Gábor (30) Horesnyi Balázs (21) Horti Lilla (21) Horváth Csaba (32) Horváth István (41) Ilyés Róbert (21) Izsák Lili (26) Járó Zsuzsa (20) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (75) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (24) Kálmándy Mihály (42) Kálmán Eszter (43) Kálmán Péter (40) Kálnay Zsófia (55) Kamra (40) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (45) Kaszás Gergő (22) Katona (124) Katona László (32) Kékszakállú (68) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (32) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (38) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (46) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (24) Kovács István (55) Kovács János (22) Kovács Krisztián (26) Kovács Lehel (23) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (21) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (22) László Boldizsár (26) László Lili (21) László Zsolt (41) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (35) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (48) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (23) Miksch Adrienn (46) Miskolc (59) Mohácsi János (32) Molnár Anna (23) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (42) Mucsi Zoltán (47) Müpa (117) Nagypál Gábor (28) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (24) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (38) Nyári Zoltán (37) Ódry Színpad (68) Opera (633) opera (25) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (102) Ötvös András (23) Őze Áron (27) Palerdi András (45) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (27) Pál András (46) Pasztircsák Polina (34) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (61) Pesti Színház (23) Pető Kata (33) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (28) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (24) Rába Roland (24) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (55) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (32) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (75) RS9 (27) Rujder Vivien (30) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (31) Sándor Csaba (37) Scherer Péter (35) Schneider Zoltán (32) Schöck Atala (55) Sebestyén Miklós (23) Sodró Eliza (24) Spinoza (21) Spolarics Andrea (21) Stohl András (33) Súgó (73) Sümegi Eszter (25) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (53) Szacsvay László (23) Szakács Györgyi (21) Szamosi Zsófia (22) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (46) Szerekován János (30) SZFE (32) Szikszai Rémusz (26) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (27) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (21) Tasnádi Bence (35) Thália (101) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (22) Ungár Júlia (20) Vajdai Vilmos (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (25) Vashegyi György (34) Vida Péter (23) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (26) Vígszínház (53) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (32) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (21) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

A címbe is beemelt kinyilatkoztatáshoz hasonlóak tömege hangzik el Gothár Péter rendezésében, a Kamra egyik sikerdarabjában, a "Részegek"-ben, amely Ivan Viripajev darabja. Az előadás bemutatója még 2015 decemberében volt, így elmondhatom, hogy kizárólag mezei nézőkkel láthattam, jó nagy csúszással.

Ez az egyik olyan előadás, amelyre még az átlagosnál is nehezebb bejutni, bár az elmúlt két évben nemigen volt olyan estém a Katonában és a Kamrában, amely ne lett volna pótszékezve, vagy állójegyesekkel is tele, így nem annyira könnyű véleményt alkotni, hogy mi a legkeresettebb, nincs is értelme egy olyan színházban, ahol másfél hónapra előre minden el van adva egyaránt.

Ennek az előadásnak mostanára már kialakult újranéző közönsége is. Egy nézőtéri dolgozó nagyon meglepődött azon, hogy én még csak először nézem...Később meg is értettem ennek az okát.

Az előadás egyik érdekessége abban áll, hogy minden szereplője részeg (vannak fokozatok, kin hogyan látszik ez), így a legtöbbjüknek vannak nagy megvilágosodásai, hirtelen átlátják az élet lényegét, másrészt abban a folyamatban, ahogy a két órás előadáson belül fokozatosan ráébredünk arra, hogy nem vadidegenek monológjait és véletlenszerű találkozásait szemléljük, hanem a szereplők mind ugyanazon a legénybúcsún jártak és ha nem is szoros, de valamiféle kapcsolatban csak állnak egymással. Az előadásból leginkább ez árad, minden szereplő magányossága, némelyek próbálkozása a kapcsolódásra másokkal, ennek a törvényszerű kudarca.

Minden szereplőről kiderül néhány megfogható dolog, amely ad nekünk nézőknek elég kapaszkodót ahhoz, hogy végül nagy vonalakban összerakhassunk egy történetet.

Az előadás félidejéig nekem az a benyomásom alakult ki, hogy helyzetgyakorlatokat látok, mesteri szinten megoldva. Ráadásul a jelenetek érdekességét az is növelte, hogy a színészek egy része a nézőtér szélén ülve adott ki kísérő hanghatásokat, miközben érezhetően civilben nézték ők is a színpadi történéseket, többnyire élvezettel. Utána kezdett számomra világossá válni, hogy miként kapcsolódnak össze a különböző szereplők, majd ezzel párhuzamosan a párbeszédekben meg is szaporodtak a kinyilatkoztatás ízű mondatok, talán a legrészegebb szereplők szájába adva. Ugyan valóban vicces volt szinte minden jelenet, egyes nézők kifejezetten harsányan röhögték végig az előadást, mégis ezek a mondatok nagyon ütöttek, a bor és a filozófia annyira mégsem esik messze egymástól. Miközben néztem az előadást, ugyanazt éreztem, mint amit a részegek érezhetnek, amikor ezeket kimondják: nagyon igaz mindez, de fején találták a szöget!

A komikum és az "igazság pillanatai" keveredve végig lekötnek minket, és elgondolkodhatunk a szereplőkkel mi is házasságról, megcsalásról, hűségről és hűtlenségről, az "igazi" megtalálásának esélyéről és talán mindenek előtt a hazugságról és képmutatásról. Mindenki hazudik, keveset vagy sokat, esetleg non-stop üzemmódban...Az előadást nézve felidéződött bennem a néhány nappal korábban látott, egész más jellegű, de hasonló üzenetet hordozó Cosí fan tutte, sőt egy két nappal korábbi privát beszélgetés is, amelynek tanulságai ugyanezt erősítették meg. A nyílt, őszinte emberi kommunikáció, összekapcsolódás más emberek világával lényegében illúzió, nem tudjuk jól csinálni sehogyse.

A játszókról is essen szó.

A legtöbb színész alakítása bravúros, hálás feladat megnevettetni egy egész estén át a közönséget. Mind a tizennégy színész kap olyan jelenetet, amelyikben dominálhat, illetőleg megmutathat valami fontosat is a szereplője lelkivilágából. Egyénileg is fontossá válik nekünk Martha, aki Rezes Judit által az egyik legkiszolgáltatottabb szereplő, aki akrobatikus mutatványként esik el, majd az előadás végén egy másként emlékezetes jelenetben megismerhetjük szerelmes nőként is, meggyőző, illetőleg Rosa a prostituált-"balerina", Ónodi Eszter, akinek minden kis rezdülése érdekessé válik, nem véletlenül kerül a figyelem középpontjába. A sort folytatni lehet és kell, mindenki érdekessé válik valami miatt és az egész előadás az ismétlődő mondatoknak köszönhetően is, oratorikus jelleget ölt. Mészáros Máté, a nagymenő elnök ugyanazokat a mondatokat ismételgeti egy filmből kiragadva, mint Rosa, látunk egy szerelmi háromszöget (Dér Zsolt, Pálmai Anna, Borbély Alexandra), amelyhez a másnap nősülő Max, Mészáros Béla is kapcsolódni tud. Két baráti házaspár viszonyának egy-egy részlete is kibontakozik Kocsis Gergely, Pelsőczy Réka, Elek Ferenc és Rujder Vivien között, és feltűnnek egyéb szereplők, akik az Isten létéről-nem létéről is filozofálnak. Az, hogy a Vajdai Vilmos, Tasnádi Bence és Keresztes Tamás által játszott szereplők valóban hallották-e az Úr suttogását, vagy csak beképzelték maguknak, nem tudhatjuk, de az ő jelenetük talán a legerősebb az egész előadásban.

Óriási ahogy Kocsis Gergely és Rezes Judit egymásra találva nézi egymást, elhisszük a pillanat sorsszerűségét, éppen úgy ahogy Mészáros Bélának is, hogy az esküvője előtt "öt perccel" rátalált élete valódi párjára, aki a nemrég elhagyott Pálmai Anna. Rujder Vivien nehezen tud megválni az aranyhalától, amit az előadás jelentős részében kezében tart (akváriummal együtt persze)...

További részletezés feltétlenül spoiler számba menne, így nem küzdök tovább a lehetetlennel, a nagyszerű színészek játékának leírásával, méltatlan lenne bárkit kihagyni.

Az előadás erőssége, hogy mindenkinek azt adja, amit látni akarnak benne. Aki könnyed kikapcsolódásra vágyik, felfoghatja ezt bravúros-vicces jelenetek sorának, szinte kabarénak, aki pedig az ÉLET lényegéhez vágyna útmutatást találni, az is kap elég rágódni valót.

Aki nézni akarja, gondolkodjon két hónappal előre, vagy időben menjen a helyszínre és bizakodjon a szerencsében, az állójegyes bejutásban. Nekem másodjára sikerült, ami csodálatosan jó eredmény - időben kell odaérni, ez a siker titka.

 

Címkék: Katona Gothár Péter Pálmai Anna Vajdai Vilmos Keresztes Tamás Tasnádi Bence Mészáros Máté Ónodi Eszter Kamra Mészáros Béla Borbély Alexandra Elek Ferenc Rezes Judit Pelsőczy Réka Kocsis Gergely Dér Zsolt Rujder Vivien Részegek

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr9712159153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása