Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (54) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (26) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (284) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hajduk Károly (20) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) opera (22) Opera (631) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (97) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (30) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (23) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (20) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Ma az ELTE és a Belcanto Opera-Barátok Magyarországi Társasága jóvoltából Kolonits Klára 21,5 évvel pályakezdése után megünnepelhette az Jogi Kar impozáns dísztermében pályakezdésének huszadik évfordulóját. A két részes program egészen biztos, hogy számára is örök emlék lesz - már csak azért is, mert elég ritkán történhet meg egy énekessel, hogy kollégája-partnere a kezdés előtt 45 perccel mondja le a fellépést, mégpedig betegségre hivatkozva. De jött a deus ex machina: Clementis Tamás, a koncert szervezője (a Társaság elnöke) és egyik fellépője ennyi idő alatt is talált helyettes tenoristát, Balczó Péter személyében, aki Fekete Attilát méltóképpen pótolni is tudta.

Ami azt illeti, a program után megállapítottam, amennyiben nincs nyomtatott szórólap és nem tudjuk előre, hogy Fekete Attila lett volna a fellépő, ez esetben Balczó Péter teljesítményét egyszerűen természetesnek vesszük. Ezek szerint felkészülés nélkül, ha éppen egy futballmeccsről riasztják, akkor is el tudja énekelni a Nemorino románcát, egy áriát és egy kettőst a Lammermoori Luciából. A leginkább elemében a Rigoletto kvartettjében volt, amellyel a hasonló koncerteket szeretik lezárni, így nyilván koncertszerűen is sokszor elénekelhette. Érződött, hogy ezt egyértelműen színházi helyzetként kezeli, jó partnerre talált hozzá Szolnoki Apollóniában, akinek szintén nagyon jól állt Maddalena. A beugrás persze még emelt az énekes ázsióján, mert mindenki nagyon jól elképzelte, hogy milyen módosításokra lett volna szükség, ha nincs tenor.

Szolnoki Apollónia énekelt két szólót is - a Wertherből és a Trubadúrból, sőt számomra némileg bizarr élményként meghallgathattuk Rómeó szerepében is Kolonits Klára partnereként. Itt jött el a pillanat, amelyben leleplezem magam: alig ismerem a bel canto operákat, különösen azokat, amelyeket élőben nem lehetett eddig sem megnézni az Operaházban, nem vagyok se Donizetti, se Bellini specialista. Így egyszerűen mezei nézőként szembesültem azzal, hogy Bellini képes volt két nőre írni a szerelmeseket a Rómeó és Júliában.

A koncert folyamán az ünnepelt művész mindhárom partnerével énekelt duettet - Clementis Tamással a Luisa Millerből. Miután ezekhez többnyire kellett is kotta, rám kevésbé hatottak ezek a részek, mint amikor egyedül kiállt és így például elénekelte az első rész végén a Lucrezia Borgia zárójelenetét, vagy a második rész utolsó előtti számaként áriát a Macbethből. Ez a két említett szám kiemelkedett a teljes koncertből, mondhatni csak azért is érdemes volt felkelni ma reggel, hogy ezt a kettőt meghallgassuk. (Aki nem tudná, a művésznek van egy saját Bel canto CD-je, amely kárpótlás lehet azért, ha valaki élőben nem hallgathatja elégszer.)

Dinyés Dániel zongorakísérőként a legnagyobb érzékenységgel rendelte magát alá az énekeseknek. Nem lehetett könnyű dolga. 13 számot kellett kísérnie, ebből kettőre fel sem tudott készülni, mert az utolsó pillanatban értesült a változásról és egyszer sem tudták összepróbálni az elhangzott számok negyedét.

Az összeállított műsor teljes mértékben alkalmas volt, hogy megmutassa Kolonits Klára árnyalatait, láttuk benne a húsz éves ártatlan kislányt, a naívát és láttuk a királynőt. Hallottuk a valószínűtlen magasságokban is tiszta koloratúrákat és éreztük hangjának drámai erejét, sötét színeit. (Én ezeket szeretem a legjobban, bár a közönség többsége nyilván a koloratúrákat érzi izgalmasabbnak.)

Az utolsó taps alatt a mögöttem ülők félhangosan megjegyezték: ezt az Erkel Színházban kellett volna megrendezni. IGEN! Ott kellett volna, teljes zenekarral és nagy marketing-kampánnyal. De az Operaház még nincs lekésve, 3,5 év van a 25. jubileumig.

 

 

Címkék: ELTE Opera Balczó Péter Kolonits Klára Dinyés Dániel Szolnoki Apollónia Clementis Tamás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr238123532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása