Bejegyzések

Utolsó kommentek:

MakkZs 2021.05.16. 00:44:17

2021.05.15.
Három év után érdekes volt újra ezt elolvasni a saját szövegem.
1. Tarnóczi Jakab azóta befutott, elismert rendező lett.
2. Az Örömünnep tényleg átlagon felüli nagy előadás volt, várom vissza.
3. Nagy-Bakonyi Boglárka Szombathelyre szerződött, és épp tegnapi bemutatója miatt lapoztam ide vissza...
4. Az SzFE, ahol volt ez az előadás...- az viszont a régi formájában már nem létezik. EZ az, amit sose gondoltam, hogy bekövetkezhet, és nemigen sikerül majd ezt a békát lenyelni.

Bejegyzés: Ódry Színpad - "Így NEM kerülünk közel egymáshoz" - Tasso - 2018.05.03.

Ritter Judit 2020.10.02. 21:49:10

Köszönöm a leírást, ez alapján mentünk el az előadásra, mindannyiunknak nagyon tetszett!

Bejegyzés: Jurányi - Mentőcsónak - "Hajlék-kaland-játék" - Cím nélkül - Színházi társasjáték - 2017.01.14.

d.g. 2020.09.18. 23:15:35

Ez valami végtelenül unalmas valami volt, jelentéktelen színészekkel ..kivéve fb.
Méltatlan a Vígszínházhoz.

Bejegyzés: Vígszínház – „a legszigorúbb tisztesség keretein belül?” – A doktor úr – 2020.02.29.

MakkZs 2020.08.31. 09:43:25

@galviragflower: Nagyon köszönöm a kommentet, valami ilyen helyreigazításra számítottam olyanok részéről, akik voltak többször és otthonosan mozognak Szabó P. Szilveszter világában. Számomra a dalok erős többsége első élmény volt, több musicalt egyáltalán soha nem hallottam, se felvételről, se élőben. (Az Abigailt és a Rebeccát azért igen, és vele és miatta.) - A nézőtér korátlaga azt hiszem, hogy az övé alatt van, pontatlanul fogalmaztam, én is láttam néhány idősebb hölgyet is. - Köszönöm az énekelt dalok megoszlására vonatkozó tájékoztatást is, gondolom, aki igazán szereti, az félévenként szinte ugyanazt a műsort is végighallgatná tőle. Nyilván mindig a jelen helyzetre reflektál, jól áll neki ez a stand upos beütés.

Bejegyzés: KÖSZI ! - „Hány perc az ünnep?” – avagy Szabó P. Szilveszter maszk nélkül: önálltató est két részben 2020. augusztus 30. 15h

galviragflower 2020.08.31. 09:01:23

Szabó P. Szilveszter által tartott magánestek, vagy éppen mással együtt tartott eseményei (mint például a most is említett Homonnay Zsolt barátjával közösen rendezett Váltótársak 1. és 2.) mindig ilyen hangulatban telnek. Szép írás készült a mostani önálló estről, annyit jegyeznék csak meg, hogy a korán csak ő poénkodott, és voltak vele egyidősek, vagy talán néhány évvel idősebbek is (találkoztam velük). A fent említett többi esemény után általában a művészbejárónál (vagy például a 2019. december 30-ai hajózásnál a kikötőben) szokott megállni, és ott egy cigaretta erejéig el lehet kapni egy fényképre, autogramra.
Ami pedig a dalokat illeti, a mostani délután dalainak nagyjából 65% százalékát mindig elénekli. Soha nincs két ugyanolyan dallistája, de nem igazán szokott előfordulni, hogy teljesen új műsorral készül. Az augusztus 30-ai délutánon is három vagy négy dalt tudtam megszámolni, amit tőle még nem hallottam (bár ismertem mindet).
Remek délután volt :)

Bejegyzés: KÖSZI ! - „Hány perc az ünnep?” – avagy Szabó P. Szilveszter maszk nélkül: önálltató est két részben 2020. augusztus 30. 15h

Klotz János 2020.02.26. 17:23:00

Köszönöm a részletes kitűnő beszámolót. Teljesen professzionális és érdekes.
További jó munkát, illetve írást!

János

Bejegyzés: Bécs - Staatsoper – Ruszalka: „Élhetetlen szerelem három felvonásban” – 2020.02.04.

mézesmackócskácska 2020.01.02. 17:23:19

Maradjunk annyiban, hogy a Top 10 legsz*rabb darab közé sikerült feliratkozni a nálam! Azért ez teljesítmény...

Bejegyzés: Budapesti Operettszínház - „János vitéz – vágyak nélkül?” – 2019.11.23.

MakkZs 2019.12.29. 07:05:33

@tetszikvagynem: és még egy: NAGYON köszönöm a kommentet. A legtöbb ember inkább hajlamos csendben tűrni, ha valami nem tetszik...A taps pedig azt a benyomást keltette, mintha mindenki pont egy ilyen Messiásra várt volna...

Bejegyzés: Színházi maraton - 9/9. Erkel Színház – „ a megváltás lehetetlenségéről” – Messiás szcenírozva – 2019. december

MakkZs 2019.12.29. 07:04:03

@tetszikvagynem: Fodor Géza még halála előtt talán fél évvel , amikor Kovalik Balázs Figarója kapcsán mentem hozzá konzultációra, nagyon hosszan magyarázta, hogy miért igen nagy probléma egy librettó lefordítása, tekintve, hogy a zene egy másik hangsorra írodott. Sorolt nekem pozitív és negatív példákat már használatban lévő munkákból. Nehéz kenyér. Viszont "szerencsére" nagyon sok ember nem figyelte a szöveget, mert nekem többen is úgy nyilatkoztak, hogy de jó, hogy magyarul volt.  Engem bizonyos áriáknál borzasztóan zavart, de tekintve, hogy tudom biztosan, hogy ez nem lehetett igaz a nézők többségére, ennél jobban nem akartam elragadtatni magam. Volt közben egy hét, hogy lenyugodjak. Közben meg az is eszembe jut, hogy a színház élő dolog, lehet tévedni, és az utolsó percben azt mondani, hogy nem hangzik jól, mindenki tanulja át angolra...- na, ez az, ami nem férhet bele. És még az is lehet, hogy az összes énekes és az alkotók annyira megszokták a szöveget, hogy ők maguk meg is szerették...Reménykedjünk, hogy ők nem szenvednek, tekintve, hogy eddig négyszer kellett ezt eljátszani.

Bejegyzés: Színházi maraton - 9/9. Erkel Színház – „ a megváltás lehetetlenségéről” – Messiás szcenírozva – 2019. december

tetszikvagynem 2019.12.29. 01:09:46

Nádasdy Ádám szövege nemcsak helyenként, nemcsak a koloratúráknál, de egészében rettenetes, se a hangsúlyok, se a hosszú-rövid szótagok nincsenek jó helyen. Szinte nevetségesnek hangzottak a mesterkélt mondatok.

Bejegyzés: Színházi maraton - 9/9. Erkel Színház – „ a megváltás lehetetlenségéről” – Messiás szcenírozva – 2019. december

MakkZs 2019.08.02. 10:22:42

A 2019.07.31-én leadott tévé-közvetítés sem változtatott azon az alapvető benyomásomon, hogy ez a szereplőkből karikatúrákat létrehozó rendezés távolít minket a történettől, a szerelem kevésbé átélhető így, sőt összességében fárasztó ez a stílus - nekem az volt. 1986-ban - igaz, hogy 16 évesen -, de elhittem a szerelmi szálat, nem kérdőjeleztem meg, bár ettől még vígopera volt az, és szórakoztató. A tévés közvetítés ugyanakkor az arcokat közel hozta, és ez jól esett - pláne, hogy a falra kivetítve néztük, életnagysághoz közeli méretűek voltak a szereplők. Ami kár, hogy csak este kilenckor adták - a fiam így közben kidőlt, pedig szerette két éve is, most is. Jó lenne, ha fent lenne youtube-on is az egész. (Több szereplőnek jól állna, ha legalább a saját részét kitenné, ahogy Balga Gabriella - www.youtube.com/watch?v=GFd4whuE1t8.) Összességében: a darab és az énekesek olyan jók, hogy ez az erős időzőjelezés sem tudta elrontani még nekem sem, akit ez a koncepció taszított. (Akinek meg tetszett, azok nyilván duplán örültek...)Még meghallgattam volna többször is.

Bejegyzés: Müpa - "Che invenzione! - A sevillai borbély némafilmen" - A Budafoki Dohnányi Zenekar előadása- 2017.02.18.

MakkZs 2019.05.25. 08:48:11

A szövegben utaltam a Bohéméletre, és a Nádasdy-féle rendezés díszletének kiemelt szerepére. Azóta Kecskeméten egy koncertszerű verzióban az is kiderült, hogy a díszlet hiányában is sikerül nagyon erős előadást bemutatni, ha jók az énekesek. mezeinezo.blog.hu/2019/02/15/kecskemet_csajozgatunk_iszogatunk_bohemelet_az_operabol_2019_02

Bejegyzés: Erkel Színház –„L`amore é un`altra cosa” - Nyugat lánya 2.0 - Minnie: Bátori Éva ! – 2018. dec.6. ( első szereposztás második előadása)

ailath 2019.04.08. 22:24:06

Sokáig úgy tűnt, a színházban, hogy ez Erkel Hunyadi László operája........
De akkor mi ez az agymenés a színpadon, a zene alatt?
Nem baj hazamentem és másnap, lemezen meghallgattam. Ez egy olyan műfaj, hogy nem kell hozzá látni a rendező, és a koreográfus "önmegvalósítását" illetve hibbant ötleteit.
Csukott szemmel hallgattam. Töröltem minden gondolatot, amit előző nap láttam erre a lenyűgöző zenére. Óriási élmény volt!

Bejegyzés: Miskolc - "Hiányzol, János!" - Hunyadi László - 2019.02.06.

Rita_the_sugarglider 2019.03.04. 10:36:54

Nekem, személy szerint, ha operáról beszélünk az ének, a zene a legfontosabb. :) Sokkal elnézőbb vagyok a gyenge színészi játékkal szemben, ha a hangok a helyükön szólalnak meg, mint egy prózánál. Viszont annál nincs felemelőbb érzés, mikor a kiválló technikához remek színészi játék is párosul (pl. Rodney Gilfry, Bryn Terfel). Viszont, ha az utóbbi az ének minőségének rovására megy, akkor azt nem igazán tudom pozitívan értékelni. A fenti posztban említett Figaronál például eléggé rosszul esett, hogy a rendező a nézőknek háttal énekeltette néha a szereplőket (egy két sor erejére), amikor a díszletben mozogtak, ami miatt itt-ott nehézkesen lehetett hallani a dalokat, így legnagyobb bánatomra nem került be a kedvenc változataim sorába, de összeségében tetszett és örülök, hogy láthattam.

Bejegyzés: Hogyan nézzünk operát? egy nézői gondolat a Gioconda és a Figaro apropóján – 2019.02.26.

Flaisz János 2019.02.19. 18:55:01

Annyira örülök, hogy nálad is benne van a Kékszakáll (Operett) 2018 legjobb előadásai között. :) Már kezdtem azt hinni, hogy egyedül vagyok ezzel. :)

Bejegyzés: "Feltétlenül nézendő előadások", avagy mi az, amit sajnálnék, ha nem láttam volna 2018-ban

Flaisz János 2019.02.19. 18:55:01

Annyira örülök, hogy nálad is benne van a Kékszakáll (Operett) 2018 legjobb előadásai között. :) Már kezdtem azt hinni, hogy egyedül vagyok ezzel. :)

Bejegyzés: "Feltétlenül nézendő előadások", avagy mi az, amit sajnálnék, ha nem láttam volna 2018-ban

.iIi. 2019.02.18. 15:49:11

Kis helyesbítés így utólag. A pengő bevezetésekor 1kg arany pont 3800 pengőnek felelt meg, tehát a nyeremény 10kg arany ami mai áron kb 120 millió forint. Így már azért érthetőbb adramaturgia ;)

Bejegyzés: Centrál Színház – Delila, a vad oroszlán és az ő takarékkönyve – 2018. március

DownUnder 2019.02.11. 21:42:08

Most olvastam ezt az kritikát a Bűn és bűnhődésről egy évvel a megírása után (mivel most fogom majd megnézni), de igencsak érdekelne hogy hogyan hatott a diákokra?! Remélem nem túl késő és még emlékszik rá! Szivesen elolvasnám hogy őket megfogta-e az előadás és ha igen mivel?

Bejegyzés: Vígszínház – "A Bűn és bűnhődés túlgondolva" – 2018.jan.24.
süti beállítások módosítása