Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (53) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (26) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (284) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hajduk Károly (20) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) opera (22) Opera (631) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (96) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (29) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (23) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Négy év után felújította a Delta Produkció a Loveshake-et, Rezes Judit és Szabó Győző nyolcvan perces színházi duettjét, amelynek olyan profi a színlapon olvasható ajánlója, hogy ez alapján bárki eldöntheti, hogy számára érdekes lehet-e ez a produkció, vagy sem.

Én az idei második előadáson lehetettem ott, ennek kapcsán írok le néhány benyomást ajánló célzattal.

love

Ez a produkció vállaltan a két szereplő valódi párkapcsolati tapasztalatait beépítve készült, tanulságként is, talán azzal a szándékkal, hogy lássuk, a híres embereknek sem könnyebb egymással boldogulni, az ő életük sem csupa móka és kacagás…

Színházban tipikusan ilyesmi helyzetekkel szembesülünk, csak jellemzően fiktív történetek kapcsán, amelyeknek valami valóságalapja szintén szokott lenni, de nem ilyen egyértelmű a megfeleltetés, mint ezúttal.

Az előadás létrehozói gondolhattak arra is, hogy mivel Szabó Győző filmjeinek, de akár nyilatkozatainak, reklámszerepléseinek köszönhetően is folyamatosan a figyelem központjában van, sokan kíváncsiak lesznek rá, és követik a Thália falain túlra is, különösen akkor, ha feleségével, a sokak által elismert és szeretett Rezes Judittal együtt látható, és még ráadásul saját magukról is beszélnek.

love3

Az előadás célközönségét tehát e két színészre kíváncsi nézők jelentik, és mindössze az a kérdés, hogy ebben a színházi közegben, amely jelenleg inkább „kínálati piac”, mert még a két hete újranyitott Operaház minden előadását sem veszik meg egészen a nézők, mennyien lesznek, akik szabad estéjüket éppen ezzel az előadással töltenék.

Aki mostanában a Melancholy Room c. előadást és benne Rezes Judit káprázatos teremőr-figuráját látta a Katonában, az különösen kíváncsi lehet rá – nekem mostanában az az előadás volt az egyik legemlékezetesebb élményem, de ettől függetlenül is ajánlanám, mivel Rezes Juditot fh. kora óta láttam talán minden pesti szerepében, így ezen a blogon is van 17 vele kapcsolatos bejegyzés.

Szabó Győző esetén a „lefedettségem” nem ennyire tökéletes, tíz említése neki is van, ha benne van akármiben, nem siklik rajta át a néző tekintete, ez biztos. Nem is olyan régen megnéztem az Illatszertárban és a Lövések a Broadway-n-ben is, sőt láttam a Toxikoma c. szintén önéletrajzi filmjét is, hogy megfelelően felkészült legyek belőle is. (Az előadás után többen dedikáltatták vele a könyvét, sokakkal beszélgetett - akiben ilyen vágyak vannak, hogy pár mondatot váltson vele, most meglehetősen könnyen beteljesítheti.)

love4

Pont ezt az előadást korábban nem láttam valami ütközés miatt, ugyanakkor engem is érdekelt, hogy milyen lesz ez a két eltérő alkatú színész egy SAJÁT produkcióban, amikor a többi munkatárs alkalmazkodik hozzájuk, nem nekik kell idomulni egy akármilyen rendezői elképzeléshez, amellyel nem feltétlenül értenek egyet.

Szabó Győzőt nézve talán sokakban felmerül, hogy ösztönös színész, aki hajlamos engedni a pillanat hatásának, és minden szituációban hajlamos az improvizációra. Sok olyan néző lehet, aki ezeket a pluszokat szereti, és célzottan éppen rá vált jegyet, míg lehetnek olyanok, akiket ez a színészi megoldás taszít.

Ez az előadás megengedi a rögtönzést, nem esik szét tőle, nem hozza kellemetlen helyzetbe a partnert sem, sőt eleve teret hagy neki. ÉS még egy előny: aki már bent ül a színházban, azt nem kell meggyőzni, azokról sejthető, hogy valóban érdeklődéssel ülnek be és vesznek jegyet, így hazai pályán játszhatnak, a saját közönségüknek.

love6

Az előadásban logikus módon, mégis lazán, de kronologikus sorrendben követhetjük párkapcsolatuk kialakulásának főbb állomásait, ha nem is a teljesség igényével és részletekbe menően. Az elhangzó tények már nem jelenthetnek túl nagy újdonságot azoknak, akik évek óta olvassák a színészek nyilatkozatait, így én sem lepődtem meg az előadás egyetlen pontján sem, de bőven lehetnek, akiknek lesznek benne újdonságok is.

Felesleges talán leírni, hogy az előadásban valóban érezni a mély kapcsolatot a két színész között, bár nyilván bármikor eljátszanának egy hasonló darabot. (Ha mással szerepelnének, akkor a személyessége már nem lehetne vonzerő - ez is igaz.) Őket nézve eszembe jutott, nekik akár a Kékszakállú prózai változatához is érdemes lenne hozzányúlniuk, belőlük kinézném, hogy a bartóki zene nélkül is érvényes verziót hoznának létre, és a saját tapasztalataikat abba is remekül beépíthetnék.

Az elmesélt magánéleti fordulatokhoz kapcsolódó élő zenés magánszámokkal is feldúsították a produkciót (zenei vezető: Wagner-Puskás Péter), láthattuk mindkét színészt külön is, együtt is, hasznosították Rezes Judit táncos múltját és Szabó Győző jó zenei érzékét. Ezek a betétek a helyükön is voltak, nekem egyedül a Popeye-szám volt az, amelyik nem tetszett, de könnyen lehet, hogy más mezei nézőnek meg az volt a kedvence.

love2

Az előadás a színészeknek feltétlenül jót tehet, akár terápiás célt is szolgálhat: segít abban, hogy értékeljék kapcsolatukat, az együtt már eltöltött hosszú éveket, és a közös munka által is érje őket más impulzus is, ne csak a két gyerek szükségleteinek megoldása legyen az egyetlen napi témájuk. (Mennyi izgalmasabb arról beszélni, hogy szervezik meg a következő előadásokat és mikorra lehet egyeztetni.)

Ez az előadás valóban kikapcsolódást jelent elsősorban, le lehet lazítani,(igen, én egy négyórás Hunyadi után nem sokkal néztem, és át tudtam kapcsolni) de ha valaki netán a párjával nézi, alkalom lehet arra, hogy hasonlóképpen végigtekintsék a saját közös életük állomásait is, és esetleg számot vessenek azzal is, hogy éppen hol tartanak. Ez még akkor is jól jöhet, ha valaki a saját élményeiből se színházi előadást nem akar létrehozni, se könyvet írni, sőt még blogot se.

love7

PS. A bejegyzést Szokodi Bea még az eredeti bemutatóhoz készített ütős képeihez írtam.

Címkék: Szabó Győző Rezes Judit Wagner Puskás Péter 6Szín

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr2317792457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása