Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (54) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (26) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (284) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hajduk Károly (20) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) Opera (631) opera (22) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (97) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (30) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (23) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zöldi Gergely (20) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

A múlt hét eseménydömpingje (Purcell Kórus és Erkel Kamarazenekar, Kálmándy-gála és Gyöngyösi-mise - ami a koncerteket illeti) után a hét újabb kihagyhatatlan programmal kezdődött: Ferruccio Furlanetto ismét Magyarországra jött és az ő estjével vette kezdetét ez az újabb eseménydús hét, így ezzel folytatom:

ferruccio

V. okt.7. hétfő - Erkel Színház - Ferruccio Furlanetto dal- és áriaestje

Ez volt a harmadik alkalom, amikor élőben hallottam az olasz basszistát. 2014 őszén először, amikor egy kültéri programra hívták, de aztán az utolsó pillanatban mégis az Operaház épületében került sor a Szabadság Gálára, majd 2016. januárjában, amikor a Müpában adott dalestet. Mindkét eseményt megörökítettem, így most nem idézem vissza.

Örültem volna, ha a múlt hét után tarthatok egy szabadnapot, és inkább a megíratlan élmények feldolgozásával szerettem volna törődni, de éreztem a belső kényszert, és bár általában nem szeretem a gálákat, azt éreztem, hogy most is ott van a helyem az Erkelben. 

Sokkal kevesebb nézőt vonzott be a basszista, mint két nappal korábban Kálmándy Mihály, de ennek fő oka: a néző szeret énekesekhez is kötődni, és Furlanetto mégsem tűnik fel nálunk olyan gyakran, hogy ne tudnánk jól kezelni a hiányát. 

Számos kolléga, különösen sok basszista jelent meg így is miatta, akik nyilván másként is láthatták ezt a mezei nézők számára hatalmas teljesítményt.

Az énekes., akit Natalia Sidorenko kísért zongorán, és akinek még a lapozója (Makai Szilvia) is kivételes művész, összesen két órát énekelt, egyetlen szünettel. Nem volt vendégfellépő, egyedül kitöltötte a teljes időt, ami rendelkezésére állt.

Cseles módon, az első részben volt a dalest, amelynek műsora átfedésben volt a 2016-os vendégszereplés programjával. A dalok nagyobb része komor hangulatú, központi témájuk volt a halál, és mutatta, hogy az énekes saját jószántából merre tájékozódna, ha a közönség nyitott lenne rá. Brahms "Négy komoly ének"-e után Muszorgszkij "A halál dalai és táncai" következett, majd a dalciklusok után két rövidebb mű Rahmanyinovtól: a "Csendes éjszakák" és a "Tavaszi vizek". 

Jó volt látni az énekest, aki nyilván kifinomult énektechnikájának köszönhetően maradhatott ilyen aktív, és van jelen a nemzetközi operaéletben még most is, bár már több mint 40 éves pályafutásra nézhet vissza. Az, hogy ez lehetséges, remélhetőleg erőt ad a megjelent kollégáknak, hiszen itt a bizonyíték, hogy lehet hosszú is egy ilyen pálya.

Ami zavart, az a közönség reakciója volt: ugyanúgy, ahogy 3 éve is, széttapsolták a dalciklusokat, sokan voltak jelen, akik nem érzékelték, hogy ez nem szerencsés, mert megtöri a hangulatot. (Legutóbb is ennek a témának szenteltem a fél bejegyzésemet.)

A második részben a programban feltüntetett nyolc ária mellé még egy Borisz Godunov-részletet is hallhattunk, amelyről látszott, hogyha a fellépőn múlna, akkor nem olasz slágerdarabokkal foglalkozna, hanem az orosz repertoárral.

A közönség minél jobban ismert egy zenét, annál jobban tudott örülni ezeknek, annál nagyobb volt a taps, különösen azért, mert ezeket az énekes is kotta nélkül mutatta be. Igen, sokkal szuggesztívebb egy előadó, ha ránk néz éneklés közben és nem a kottára, ezeket díjazza a közönség igazán, még akkor is, ha más darabok előadásához még nagyobb bravúr kellene. Így volt ez a Kabátáriával (Bohémélet), a Sarastro-áriával, a két Figaro-áriával, Fülöp áriájával és különösen Leporello Regiszterárájával, amelyekben játszott a művész, nemcsak énekelt. Ezekhez képest valamivel ritkábban hangzik fel Zakariás imája a Nabuccóból, nem is beszélve Az alvajárók és a Don Quijote részletekről, de ezúttal még ezeket is hallhattuk, ráadásul szünet beiktatására sem volt szüksége. 

A koncert másnapján kedden egy július elejéről elhalasztott Horváth Csaba előadásra mentem a Trafóba ("El valahova"), amely az Armel Operafesztivál segítségével valósulhatott meg két operaénekes és zenekar közreműködésével. Erről is nemsokára jönnie kell külön bejegyzésnek.

 

 

Címkék: Erkel Színház Ferruccio Furlanetto Makai Szilvia

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr515216206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása