Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

A prózai színház után legyen most külön szó a zenésről, amely az én esetemben leginkább operákat jelent, bár nem csak. Tavalyhoz képest a legnagyobb változás az volt, hogy az előző két évi átlagának a negyedére esett vissza operalátogatásaim száma, bár még így is minden bemutatót legalább egyszer láttam mindkét szereposztásban, és persze ez a szám is még jelentősen magasabb, mint ahogy az évtizedeken át volt a blogírás előtt. Idén sem viseltem jól ezt a csökkenést, és még fontosabbá vált számomra a napi legalább három órányi zenehallgatás. Jövőre annyira kevés előadást tudtam kiválasztani a műsorból, hogy valószínűleg már külön zenés évértékelésre sem kerülhet sor majd,

Az itt következő lista az évad csúcsairól szól, azokról, akiket én szerettem, de természetesen minden igazán jó teljesítményt nem sorolhat fel ez az egy bejegyzés, az egyes előadások kapcsán megírtam a saját benyomásaimat az általam megnézett előadások összes résztvevőjéről. Most is elsősorban köszönetnyilvánítás funkciója van, illetve talán segít másoknak is felidézni a saját legjobb élményeiket, amelyek lehetnek akár egészen más előadások is, vagy az itt említett előadások kapcsán más művészek. Minden néző másként lát, és így nem is dimenzionálnám túl a saját véleményemet, DE ha már sok időt befektettem az előadások megnézésébe és a dokumentálásába, most az összegzésbe is beleteszek még néhány órát, még 32 képet is feltöltöttem.

I.1. Legjobb előadások

Keveset néztem olyan zenés előadást, amelyik nem opera – legjobb, ha a néző tudja, hogy milyen előadások célközönsége, és legalább arra nem megy, amelyiktől nincs mit várnia. (Bár mindig történhet akármi, jöhet egy nagy rácsodálkozás valamire/valakire – néha kell kockáztatni, és a blog miatt igyekszem többször.)

a, nem-operák:

A My Fair Lady a Centrálban (Puskás Tamás rendezése) nem is idei, és bár második évada megy, változatlan lendülettel ostromolják meg érte a pénztárat. Közel volt már a századikhoz, amikor az évad elején megnéztem, és megállapítottam, hogy igen, ez éppen olyan, amilyenre vágyni lehet – a látvány, zene és a színészi játék is teljes harmóniában van.

14817268319549 5Alföldi Róbert - Tompos Kátya - My Fair Lady

Az Operettszínházban hasonlóan jó élmény volt a Kékszakáll (Székely Kriszta rendezése), nem volt hiányérzetem. (Ez esetben nem volt előélményem sem a darabról, és ez persze más helyzet.)

28238069 1823559831040393 7130226976134520679 oErdős Attila - Lusine Sahakyan - Kékszakáll

b, legjobb operaelőadások

Volt nem egy operaelőadás is, amikor minden stimmelt, és ezek közül, amelyiket lehetett, többször is megnéztem. Az összes közreműködő nevét nem fogom ide begépelni, de a laudáció mindenkire vonatkozik, a teljes szereplőgárdára ÉS a háttéremberekre is.

Előadások a megtekintés sorrendjében - ezek közül már nagyon nem esne jól rangsorolni:

Vajda Gergely: Georgia Bottoms – (r: Almási-Tóth András) - kétszer volt nézhető a Zeneakadémia Solti termében, mindkétszer láttam, és még szívesen megnéztem volna többször is.

22135327 1690651011006379 4980288020901405267 o

Rossini: Olasz nő Algírban – Szabó Máté rendezésének kivételes értéke volt, hogy mindkét szereposztásban jól működött (ez igazán ritka jelenség), bár máshova kerültek a hangsúlyai. Sajnos – valószínűleg a nehezen építhető-bontható díszlet miatt – a jövő évadban is sűrítve lesznek az előadásai, pedig, ha a hat alkalom legalább két hétre szét lenne húzva, mindet kedvem lenne megnézni.

algir2Mester Viktória és Bruno Taddei- Olasz nő Algírban

Verdi: FalstaffBFZ – A Müpába eredetileg csak a zenekar miatt mentem Fischer Iván produkciójára, nem szerettem a darabot sose, de be kellett látnom, hogy tökéletes az előadás, így másnap megnéztem az internetes közvetítést is. Letisztult, szép munka (a karmester és Marco Gandini közösen jegyzett rendezése), nagyszerűen hatott a térkialakítás is, a színpadra tett zenekar előtt-fölött éneklő szólisták a helyükön voltak.

28827820 2009366702425767 7072322118601608613 oFischer Iván és Falstaff (Nicola Alaimo)

Bach: Örömünnep - Tarnóczi Jakab rendező és csapatának nagy tette, hogy önálló művet alkotott öt Bach-kantáta részleteiből, nem  kész opera helyett találtak ki másik történetet. – Minden szólista – Bakonyi Marcell, Balczó Péter, Busa Gabriella, Cser Krisztián, Ducza Nóra, Rácz Rita – a helyén volt, csapatjátékot néztünk egyéni bravúrokkal. Talán ez volt a legkiegyenlítettebb produkció már csak azért is, mert ebben tényleg nem voltak mellékszereplők, az alkotók hasonló súlyú feladatokat adtak mindenkinek, nem követték a legismertebb operaszerzők sztár-orientált dramaturgiáját.

32349303 1929590207079583 319710399077285888 n"Mein August" - Balczó Péter kilenc perces áriája helyett a többiek inkább a tortát ennék...

Voltak esetek, amikor nem különlegesen izgalmas rendezést a szereplők egyéni teljesítménye és összjátéka fel tudott emelni, „a hagyományos” előadás keretei megteltek élettel, és a végeredmény csodaként hatott. Három ilyen esettel találkoztam az évad folyamán. Eredetileg mindháromszor csak azért mentem oda igencsak mérsékelt lendülettel, mert bizonyos énekesek felléptek benne, de nem vártam a színreviteltől sokat. (A "konkurens szereposztást" már nem tudtam ezek után betervezni, így a kép nem teljes.)

A decemberi Bohémélet volt talán a három közül a legnagyobb meglepetés, mert ezt a rendezést több mint harminc éve -  kitartóan - nem szerettem, de most mindenki a helyére került, és ezt kivételes élményként éltem meg, összesen háromszor is megnéztem  ugyanezt tapasztalva mindannyiszor.

VAL 1979 resizeLétay Kiss Gabriella és a négyes: Fekete Attila, Cser Krisztián, Molnár Levente és Sándor Csaba

Februárban a Cosí fan tutte esetén hasonlóképpen jártam kétszer, bár ez volt a három esetből az egyetlen, amikor előre feltételeztem, hogy ennyire jól is alakulhatnak majd a dolgok,és legalább a darab maga is vonzott, nemcsak a fellépők.

cosikepKolonits Klára - Kálmán Péter - Mester Viktória

A Parasztbecsületnek ezt a viszonylag új rendezését egyáltalán nem láttam korábban, és túl sok kedvem nem is volt hozzá. Ehhez képest annyira tetszett, hogy másnap muszáj volt újra megnéznem, szintén számomra tökéletes szereposztáshoz volt szerencsém.

29595067 10212732319037016 3926340216984026287 nDobi-Kiss Veronika, Komlósi Ildikó, Szegedi Csaba, Kálnay Zsófia és László Boldizsár

c, legjobb opera-rendezések:

Volt két olyan előadás, amelyik esetén maga a zene kevésbé varázsolt el, de a rendezés és a csapatjáték igen:

German Late Night -  A hosszú karácsonyi ebéd –Rendezte: Nagy Péter István - Kiscelli Romtemplom

32484598 10156335578187579 4851196987107704832 n

Le Vin Herbé - operavizsga– rendezte: Almási-Tóth András - ZAK – Solti-terem

35224190 1960144100725216 1705920379580579840 n

d, opera koncertszerűen:

És van még egy előadás, amelyik ugyan koncertszerű volt, de ettől még teljes értékű színházként is hatott – sőt  olyannyira erős élmény lett, hogy a megtekintése után másfél hónappal még mindig azt hiszem, hogy nincs mit várnom a darabtól a továbbiakban, mert ennél több már nem adható. Ez pedig nem más, mint a Kékszakállú herceg vára, amelyet a mű 100. évfordulójának napján az Óbudai Társaskörben adott elő Cser Krisztián és Fodor Bernadett, akiket Cser Ádám kísért zongorán. (Aki a basszistát ebben a szerepben látni akarja, jövőre itthon a Müpában háromszor is megtekintheti Vizin Viktóriával és a BFZ-vel. Mivel Fischer Iván immár másodszor választotta ki őt a zenekar külföldi négy Kékszakállú-előadásához is, így Komlósi Ildikóval is fellép Hamburg, Luxembourg, Párizs után New Yorkban is.)

32918591 1580375815419267 5500988181366964224 o.png

e, koncert - csapatmunka:

Rendkívüli helyzet volt és az idei évadom talán legintenzívebb élménye, hogy a BFZ – Barokk együttesének háromnapos turnéján részt vehettem, láthattam a próbákat is, és közelebbről a tanúja lehettem annak a precíziós munkának, ahogyan készült el ez a másfél órás koncert háromszor is. Az évad elején is láttam egy közösségi koncertjüket a Hold utcában, de így volt az igazi, hogy háromszor ugyanazt egymást követő napokon is megnéztem.

34814422 1655730741215140 5354094935429611520 o

I.2. Kettősök:

Vannak esetek, amikor egy előadásban különösen hat két szereplő közös játéka, és együtt jegyezzük meg őket.

A fent említett Kékszakállú eleve  kétszereplős, tehát ide tartozik, ahogy a Senza Sangue idei mindkét párosa is meglehetősen erős volt – Vizin Viktória és Jordan Shanahan,

27750327 2038797389478777 6552521954703664996 n

illetve Meláth Andrea és Szegedi Csaba.

33432205 1669859663083767 9145483182898937856 nEötvös Péter - Szegedi Csaba - Meláth Andrea

Két testvérpár is ide kívánkozik:a Jancsi és Juliskában nagyon szerettem a Ducza Nóra – Kálnay Zsófia kettőst,

JJ1

míg a már szintén említett Cosíban Kolonits Klárát Mester Viktóriával volt jó együtt nézni. (kép fent)

Ugyan a Normában vetélytársakat játszott Kolonits Klára és Balga Gabriella, de az ő esetükben is nagyon sokat adott hozzá az előadáshoz, hogy érezhetően egymásra voltak hangolódva.

I.3. Egyéni teljesítmények: 

A továbbiakban éppen húsz énekest említek meg név szerint is, amely nagyjából a hetede az Operaház által valamilyen szinten foglalkoztatott szólistáknak. Idén – a műsornak is köszönhetően – elsősorban ők keltették fel a figyelmemet, bár az egyes előadások leírásánál látható, hogy nem kizárólag. Őket még sokkal többször is megnéztem volna, ezt külön nem fogom mindenkinél megemlíteni. (A linkek beillesztésével gondjaim voltak, így jelzem, hogy a blogon egy oldaldobozban névsorban ott vannak azok, akikről legalább 2 cikk szól, és így egy kattintással minden róluk szóló írás elérhető, de használható a kereső is.)

Énekesnők:

Bakonyi Anikót korábban is láttam néhány alkalommal, de most, a Stiffelió koncertszerű előadásán tetszett meg igazán, amelyre valóban csak egy egészen kivételes helyzet miatt sikerült eljutnom, terven felül.

5a95b0dea9a2c11552b887a802b125a0 w800 h600 cp

Balga Gabriellát hat éve nézem, idén - többek között - a Hugenották, Olasz nő, Jancsi és Juliska, A vámpír, Hunyadi, Norma előadásokon bizonyított fényesen, kiemelkedő évadot zárt. Azon kivételes énekesek közé tartozik, akik el voltak bőven látva feladattal, rengeteget dolgozott. (Még nem kapott érte hattyút, de remélem, hogy nemsokára fog. Több énekessel kapcsolatban is ezt remélem, de ennél fontosabb, hogy Balga Gabriella továbbra is kap elég jó feladatot, így tud tovább fejlődni.)

32854787 2156225871300231 6426282634103488512 nKolonits Klára és Balga Gabriella a Normában

Fodor Bernadett – Korábban is, mostanában is elsősorban külföldön énekel, idén Erdaként Chemnitzben láttam, és most is hatott elementáris hangja. Ulrikaként az Erkelben is hallható volt háromszor, de rám még az említett alakításainál is nagyobb hatást tett a már az előadásoknál említett koncertszerű Kékszakállúban, levegőt venni sem volt könnyű utána. Sajnálom, hogy a további két alkalmat, amikor nézhettem volna (Lukács Gyöngyi Gála, önálló est az Óbudai Társaskörben) nem tudtam megragadni.

27500815 1626193987495616 4019771849558125679 o

Kissjudit Anna – Messiást énekelt, a hozzáfűzött reményeket beváltva. Azóta nyert egy Simándy énekverseny II. díjat is (belinkelem a gálakoncert videóját, 3 perc, ez után hátha megérti valaki, miért voltam elkeseredve, amiért a diplomakoncertjét ütötte a BFZ-turné. Igazi csoda ez a hang, remélem, hogy jövőre többet fogom hallani.

kissjuditanna

Kolonits Klára idén ismét kapott hattyút, amivel elismerte az Operaház azt a rendkívüli teljesítményt, amelyet a Hugenották, a Vámpír, a Cosí fan tutte, a Lammermoori Lucia és a Norma előadásain nyújtott. A tavalyi évada sem volt gyengébb, akkorra vártam ezt a második kamaraénekesi díjat, amely persze még most is jó, hogy jött. Ez a tény másoknak is azt üzenheti, hogy ha valaki rengeteget dolgozik, egy idő után csak eljön az elismerés is. Nekem az idei előadásai közül a Hugenották 2. felvonása volt a legnagyobb élményem, bár a harmadik alkalommal már nem ösztönzött arra, hogy az előadás maradékára is maradjak még a csúcspont után. Az évad végén azt is bizonyította a Normafánál (lsd. Casta Diva-videó), hogy kíséret és minden kiegészítés nélkül is egészen elementáris hatást tud kelteni, ráadásul nem operai környezetben

22788879 10155066004818181 4955596049743915880 nA Hugenottákban

Komlósi Ildikó négy szerepe négy nagy dobás volt idén, és nyilván az volt Az árnyék nélküli asszony is, de azt idén nem tudtam újra megnézni. Gertrúd – Santuzza – Judit – Heródiás. Valószínűleg számos külföldi fellépése miatt ennél több nem is férhetett volna bele, de az, AHOGY ezeket a szerepeket elénekelte, feltétlenül reményt adhat másoknak, hogy folyamatos és igényes munkával, hosszan lehet egy magaslati fennsíkon maradni, lényegében egy egész pálya eltölthető a csúcson. Kétségtelenül királynő-alkat, mégis képes arra is, hogy egy legyen közülünk, egy hétköznapi asszony, akinek párkapcsolati problémái vannak. – Még mindig meg tud lepni, és színészként is érdekes, nemcsak énekesként, erről győzött meg mind Santuzzaként, mind Juditként.

36003206 10213265586448368 7736642134949756928 nHeródiás szerepében

Mester Viktória – keveset láttam, de akkor viszont mindig remek volt, amit csinált. Külön is kiemelendő a Cosí-ban, az Olasz nőben pedig pláne, mert azt egyenesen rá is írták, nagyon sajnáltam, hogy csak az utolsót láttam a sorozatból, és nem mindegyiket.

Molnár Ágnes – Susannaként a Figaro 2.0 harmadik szereposztásának a motorja volt, és mind az öt alkalommal tapasztaltam azt a nagyfokú lendületet és vitalitást, amely ehhez a szerephez kell. Ugyan az előadásnak elsősorban az eredeti szereposztásához kötődöm, hiszen annak MINDEN megtartott alkalmát láttam eddig, de az Operakaland során ez a frissen kialakult csapat is nagyon jól bevált, nem kis részben ennek a Susannának köszönhetően.

molnar agnes-ff.jpg.400x0 q85                               

Lusine Sahakyan- Ha valaki a Kékszakállban megnézi a még pályakezdő énekest, akkor láthatja, milyen az, amikor egy szereplő – hatalmas energiákat mozgósítva - teljesen átadja magát egy produkciónak, és még ráadásul neki való a szerep is. Sok hasonló kalandot kívánok neki is, magunknak is.

Schöck Atala – Idén legtöbbször koncertek szólistájaként nézhettem, bár vele kapcsolatban sem gondoltam azt még eddig soha az elmúlt tíz év alatt, hogy nem férne rám még sokkal többször. A Wagner-napok Trisztánjában nyújtott alakítása nem hagyható most sem említés nélkül, nekem ő tetszett leginkább.

schock-atala-474-279-54591

Szemere Zita – Róla mindig az jut eszembe, hogy minden szerepről be tudja bizonyítani, hogy azt éppen neki kellett kapnia, de nemcsak Oscarként hatott rám üdesége, ugyanígy a kétszer énekelt Messiásban is igazán tetszett, és most egy hete a Mátyás templom koncertjén is.

05 foto csibi szilvia resizeFekete Attila és Szemere Zita az Álarcosbál I. felvonásában

Énekesek:

Cser Krisztián – Róla írtam a legtöbbször (ez a 30. bejegyzés, amelyben említődik idén), mivel őt hallgattam a legtöbbet (különösen felvételről), bár élőben őt is jelentősen kevesebbet láttam, mint korábban, és ez a szám még harmadolódni is fog jövőre, egyre nagyobb arányban lép fel külföldön. (Azon kevesek közé tartozik, aki jól karbantartott honlapján előre jelzi az előadásait, már elérhető most a jövő évadjának programja.)  Idén is volt Figaro, Kékszakállú, sőt Kínában (majd Chemnitzben) debütált Wotanként is. (Kár, hogy a hazai Wagner-napokon még mindig nem látható ebben vagy más fontosabb szerepben, talán majd akkor, ha már karrierje tényleg a világ más részein fog kibontakozni.) Az Álarcosbál egyik összeesküvőjének mini-szerepét várakozáson felül kidolgozta, intenzíven utálhatóra - 'kismester-díj gyanús" alakítás. A Bohéméleten kívül az „Örömünnep”-ben is kitűnt, hogy mennyire jó csapatjátékos mindig, amikor a rendezés ad rá lehetőséget.

Figarobúcsúzik1A művész Fb-oldalának borítóképe a Figaro 2.0 sorozat után (legközelebb júliusban, az észt turnén lesz Figaro)

Erdős Attila. – Egészen kis szerepekben ( A sevillai borbélyban és az Álarcosbálban) is bizonyította, hogy igazi született zenés színész, vérbeli komikus, de aki rá kíváncsi, annak jelenleg a Kékszakállban a legcélszerűbb megnéznie, abban komoly feladata van és emlékezetesen meg is oldja..

Fekete Attila – az Álarcosbál főszereplőjeként lenyűgözött most is hangjának szépségével, és nem kevésbé azzal a lendülettel, ahogy belevetette magát a játékba. Évek óta megszokott módon most is énekelt a Bohéméletben, ezúttal viszont minden szerepben annyira jó partnerekkel, hogy most az egész előadás is meggyőzött.

Gábor Géza – Sarastro és Kormányzó volt Miskolcon, háromszor is egy-egy kevésbé jó rendezést emelt meg a hangjával, és tette érdemessé arra, hogy utazzak miatta. Az Operaházban is voltak persze jó szerepei -  Cillei (a Hunyadiban), Marcel (Hugenottákban), de az a benyomásom, hogy az itt kapott kihívások még bőven nem súrolják teljesítőképessége határát. Alig fogom tudni miben megnézni, attól tartok...

18893450 1564728553559161 6615670469001949663 n 002Régebbi kép, Gábor Géza Sparafucile szerepében (augusztusban megint lesz a Margitszigeten)

Hábetler András – Az évad elején emberfeletti munkával bepróbálta három szereposztásban a Figaro 2.0-át, saját rendezését, majd mind a 21 előadáson narrátorként is közreműködött, ebből 16 alkalommal meg is néztem. Az évad végén pedig a két, Gábor Géza kapcsán is említett miskolci rendezést élénkítette fel Papagenókét és Masettóként, színészi játéka és intenzitása ezekben a kevéssé jó produkciókban még inkább szembetűnő volt. Jövőre a decemberi Bohémélet és az év végi Háry János-operakaland között mindössze egy eiffeles bemutatója lesz (Tóték), emiatt is drukkolok nagyon, hogy rendben elkészüljön a műhelyház.

35426828 2271203306253173 1478118243368435712 oMasetto szerepében a Rockgiovanniban

Kendi Ludovik – Ebben az évadban jelent meg az Operettszínház előadásaiban, A sevillai borbély címszerepében már első színrelépésekor is átérezhettük, hogy van itt VALAKI, aki tényező, aki érdekes. Az ő példáján látható, hogy vannak még aranytartalékaink, bőven lehetnek még további olyan énekesek, akik azonnal külföldön kezdték a pályát, és már beérkezett művészként térnek majd haza. Neki is volt még egy másik jó szerepe, szintén a Kékszakállban.

24955370 1696970926991601 492444651419827552 oA sevillai borbélyban - Rab Gyula és Kendi Ludovik

Kéringer László – elsősorban koncerteken lép fel, de a Maladype Csongor és Tündéjében igazán formátumos Mirigy volt, megjegyeztem. Az előadás talán azoknak is tetszhetne, akik sem a darabért, sem az operáért nem rajonganak, annyira érdekes lett a produkció, és benne kiemelten ez a szereplő.

21055312 1481461781951482 5172875164302454625 o

Megyesi Zoltán – Színpadon a Figaro 2.0-ban és a Cosí-ban is remek volt, továbbra is érezni a hatalmas játékkedvet még akkor is, ha kisebb szerepeket kap éppen (Salome). Idén mégis koncertszólistaként láttam legtöbbet, a BFZ-turnén is, és még az évad utolsó napjaiban a Mátyás templomban is. Nagyon jó hallgatni felvételről is.

index.jfif

Szegedi Csaba - Érezhetően szakadatlan munkával nagyszerűen teljesített az énekes, aki idén elég itthoni feladatot is kapott - többek között a Jancsi és Juliska, Rajnai sellők, Porgy és Bess, Parasztbecsület, Senza Sangue előadásokban volt igazán remek, ráadásul jól időzítve, kamaraénekesi címmel is elismerték. Jövőre is sok lesz a feladata, és bízom benne, hogy a pályáján évek óta érzékelhető felfelé menő spirál megmarad, Menet közben nemcsak a saját pályáját építgette, de létrehozta a Perkupai Operafesztivált is, amely szintén figyelemreméltó tett.

35477439 1695079613895105 3473116537882148864 nSzegedi Csaba fb-oldaláról letöltve

Jó lenne minél több énekesnél ezt leírni, hogy kap elég feladatot, és azokat ilyen színvonalasan meg is oldja, sőt aztán még el is ismerik - de ez is valami, hogy legalább egy ilyen példát ki tudok emelni az évadzáró végére.

Mindenkinek addig kell örülni, amíg lehet, abban nézni, amire a műsor lehetőséget ad, a kevés alkalmat is kihasználni. Énekest akkor szoktak megbecsülni, ha már elment és aztán a csúcsidőszaka után visszatért…nem túl szerencsés, de úgy néz ki, hogy ez az itthoni bevett szokás. Nem lenne muszáj, hogy ez így legyen pedig. Nem árt tudatosítani magunkban azt, hogy még így is vannak sokan, akik nem mentek el, még itthon énekelnek és érdemes is őket hallgatni. Azokon is túl, akiket ebben az összefoglaló bármely részében említettem  direkt módon, vagy közvetetten. A listám kommentben kiegészíthető...

PS.1. ÉS EGY RÁADÁS:

Ezt a kis bejegyzést heteken át szerkesztgettem, és már régen készen állt ebben a formájában, amikor még elvetődtem a Kolibri Színház előadására, Az óriáscsecsemőre. Vajda Gergely operáját bábokkal, látványosan, a történethez illeszkedve, nagyszerű csapatmunkával  rendezte meg Novák János. Jó volt utolsó operaélménynek, ráadásul ez abban a kivételes helyzetben is van, hogy felvételről fél éven át újranézhető. Természetesen beilleszthettem volna a főszövegbe, az évad nagy teljesítményei közé, de ez az utolsó perces élmény legyen akkor itt a végén, ezzel is jelezve, hogy csak van remény, mindig történhet még valami jó akkor is, amikor nem számítunk rá.

36423171 10211597622517438 2862167730767790080 oPhilipp György, az óriáscsecsemő

 PS. 2. A képeket más bejegyzésekből vettem, nem sikerült mindenkiről egyformán előnyöset vagy azonos méretűt találni, messzemenő következtetéseket nem érdemes levonni belőlük - nem mindenki tesz fel magáról elég anyagot, és így van akiről egy vállalhatót is kihívás volt találni...

Címkék: Opera Szabó Máté Bohémélet Fekete Attila Fischer Iván Komlósi Ildikó Balga Gabriella Cser Krisztián Mester Viktória Gábor Géza Hábetler András Schöck Atala Vizin Viktória Rácz Rita Puskás Tamás Megyesi Zoltán Évadértékelés Molnár Ágnes Balczó Péter Almási-Tóth András Kolonits Klára Szegedi Csaba Kálnay Zsófia Szemere Zita Meláth Andrea Erdős Attila Vajda Gergely Cser Ádám Lusine Sahakyan Bakonyi Anikó Bakonyi Marcell Székely Kriszta Fodor Bernadett Nagy Péter István Ducza Nóra Busa Gabriella Kissjudit Anna Tarnóczi Jakab Kendi Ludovik Kéringer László

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr1014080199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.