Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

A negyedik művész kerül sorra immár a Figaro 2.0 ajánló-sorozatban, Pataki Bence.

pataki

Pataki Bencét éppen a Figaro 2.0 Hábetler András társ-kertészeként láttam először, most lesz lassan négy éve. Eleinte nem értettem, hogy miért akarja a kertész nyúlfarknyi szerepét még meg is osztani a rendező, de aztán világossá vált, hogy ők ketten voltaképp a díszletmunkások szerepét is betöltötték a „low budget” előadásban, így sokkal több jelenetben ott voltak, mint amennyibe Mozarték odaképzelték Antoniót. Az eléneklendő szöveg nagy részét a rendező önzetlenül átengedte a fiatal basszistának, aki még ekkoriban Szegeden tanult.

Ugyan a Figaro 2.0 minden előadása kapcsán már írtam kimerítő részletességgel a kertészekről, de most Pataki Bence kapcsán külön is elmondható, hogy nagyon harmonikus párost alkotott Hábetler Andrással, remek az ún. „füvezős” jelenetük is, és különösen szerettem azt is, amikor Figaróval egymásnak ugranak (jó a hanglejtése, és jó persze az új szöveg is, amit a rendező írt neki).

Pataki Bence azóta már számos koncerten, sőt dalesten is fellépett (édesanyjával, a fantasztikus mezzóval, Wiedemann Bernadett-tel), szerepelt egy nagyszerű Szentivánéji álom előadásban is a Zeneakadémián, és több szegedi és pécsi operaelőadásban is. Utóbbiakról szintén nagyrészt lemaradtam, az idei pécsi Macbethben is nézhető lett volna pedig. Amiről nem: a szegedi Hoffmann meséinek pesti vendégjátékán meg tudtam győződni arról, hogy más szerepekben is jó színész és még jó humorérzéke is van, nemcsak kertészként válik be. Legutóbb a Zeneakadémián játszott „A vámpír” kapcsán volt róla szó – összesen 15 bejegyzésben említem a blogomon.

A youtube-on választék még nincs Pataki Bence felvételiből. Egyet azért találtam: Dulcamarát énekel a Szegedi Nemzeti Színházban, ezt felteszem.

Nem lehet azt mondani, hogy túl sok fiatal basszus kezdi a pályát mostanában, így nagyon kell örülni annak a néhánynak, aki van – köztük Pataki Bencének, akiről igazán csak ezek után lesz szó, basszistaként különösen fiatalnak számít, ha elhisszük azt a mondást, hogy „a basszista negyven felett kezdődik”. Én várom az előadásait, Kiss Andrással osztoznak majd a 21 alkalmon, akiről majd máskor lesz szó….

Címkék: Opera Figaro házassága Pataki Bence Operakaland Figaro 2.0 Énekes-portrék

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr5012696869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.