Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Vilma mostanra eléggé belemelegedett a különböző énekesek követésébe (nagyon válogat, alkalmanként csak 1-2 énekesre koncentrál). Vasárnap délelőtt is (Carmen) és este is (Hunyadi 2. szereposztás) az Operában voltunk, mivel Bretz Gábor megint fellépett. Nem bántam, hogy mind a tíz fellépését nem kellett megnézni, mert ugyan Bretz ideális Escamillio és Gara nádor, és ráadásul számos olyan partnere is volt, akiket nem volt rossz hallgatni, de a rendezések gyengeségei azért erősen próbára tettek, különösen azért, mert már legalább ötödszörre néztük a Carment és a mai Sevillai borbélyt is.

Számomra mindig csoda, hogy zeneértő emberek hogyan tudják ennyire félreérteni a darabot. Vagy kissé finomítva: miért nem foglalkoznak azzal, hogy a rendezés egy következetesen végigvitt koncepció mentén épüljön föl. Nem kell modernizálni, de legalább óriási következetlenségek és teljesen alkalmatlan díszlet ne legyen . Az Opera elég alkalmas a helyszínváltások ábrázolására, ha illusztrál a díszlet, akkor tegye azt végig.  A Carmen statikus város-díszletében eljátszani a hegyvidéki vándorlást elég nagy kihívás - semmiképp nem lenne szükségszerű. (Kérdezte egy kisfiú mellettem, hogy miért lépnek fel-le ládákra az énekesek: ez lett volna a csempészek vonulása hegyen-völgyön.) Ilyen dilettáns megoldás sok van benne, és sajnos Gál Erika szép hangja ellenére nem feledteti Mester Viktóriát, aki jóval szenvedélyesebb Carmen. Vilma is azonnal szóvá tette ezt a hiányérzetét, de ma kárpótlásul láthatta az említett Viktóriát, amint a szintén nagyon nekivaló Rosina-szerepben tündökölt.

Az opera blokk-rendszerben játszik jelenleg. Emlékszem tíz éve még elátkozták Hegyi Árpád Jutocsát, amikor a gondolatot felvetette - szakmaiatlannak nevezték, amiért a korábbi havi akár 17 különböző előadást játszó opera helyett olyat akart, amelyik 4-5 darabot variál mindössze. Most ez van. Én nem bánom, mert az említett operák mellett már csak a Figaró házassága jöhet szóba, mert a lány ott még nem tart, hogy valamiből az összes létező előadást megnézze. Az majd a Xerxész lesz - illetve a Mefistofele volt. Ezek igazi és nem hozzávetőleges élményt kínálnak.

Címkék: Opera Carmen Hunyadi László Bretz Gábor A sevillai borbély

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr535105169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.