Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (53) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (26) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (284) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hajduk Károly (20) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) opera (22) Opera (631) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (96) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (29) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (23) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

A tegnap kiposztolt bevezetés után jöjjön azonnal egy rövid bejegyzés az első Kékszakállúról:

A Concerto Budapest az évforduló előtti hétvégére időzített, és koncertjüket másnap meg is ismételték. Mindkétszer telt házat jelzett a jegyeladó rendszer, de ezen a szombaton végül nagyjából ötven üres szék azért maradt a földszinten. (Bérletes előadás, tavaszi szombat estén – ennyi a magyarázat.)

A koncert első részében ezúttal Bach III. (C-dúr) Brandenburgi versenye, majd Bartóktól a „Zene húros hangszerekre, ütőkre és cselesztára” című kompozíció hangzott el, amely szerencsés választásnak bizonyult. (Én történetesen Bach kantátákkal készültem fel erre az alkalomra, tudom ajánlani a BWV 166-ost...)

Keller András vezényelte a zenekart, amelynek a teljesítményét a helyszínen jelenlévő Molnár Szabolcs zenekritikus a Muzsika júniusi számában nyilván részletesen méltatni fog. Mezei nézőként és a Kékszakállú kedvelőjeként csak azt tudom mondani, hogy jól esett, ahogy a művet eljátszották.

Rost Andrea még keveset énekelte Juditot, így kottára támaszkodott, ahogy az hangversenyeken általában szokásos is, bár a szerep kívülről tudása segítené abban, hogy még inkább a játékra koncentráljon. Nekem a szombati este alapján is úgy tűnik, hogy nem igazán az ő szerepe ez, de ezt már két éve, a debütálásakor is így gondoltam. Egészen nyilvánvaló, hogy sokan lehettek jelen, akik elsősorban rá voltak kíváncsiak, akármilyen szerepben, mert hozzá kötődnek. (A rajongók már csak így működnek…)

Rost Andrea Juditját nézve nem érzékeltem, hogy akármiképpen is változtatott volna a partneréhez való viszonyulásán, és a megismerés által fokozatosan eltávolodna éppen attól, akihez közel akart kerülni . A sok meghallgatás hatására kívülről tudom a szövegkönyvet, most mégis sok esetben nem értettem a szövegét, és nem mindig tudta áténekelni a zenekart. Külsőre viszont illúziókeltő volt, partnerénél jelentősen fiatalabbnak tűnt, és megjelenése elhitette velem azt, hogy egy Kékszakállú hercegnek megakadhat rajta a tekintete, és bármire hajlandó, hogy maga mellett tartsa.

33531747 1579891098786872 1525151060132364288 oKeller András - Rost Andrea - Sebestyén Miklós (a fotó Rost Andrea fb-oldaláról származik)

Sebestyén Miklós most mutatkozott be először Kékszakállúként, és ugyan ő is használta a kottát, de azt éreztem, hogy akkor se lenne semmi baj, ha valaki elvenné tőle. Amíg Rost Andrea esetén a bejárt út megmutatását hiányoltam elsősorban, addig Sebestyén Miklós minden mondatát értelmezi, kis oldalpillantásokkal jelzi, hogy nagyon diszkréten, de figyeli, hogy az újabb ajtók látványa milyen reakciókat vált ki partneréből, és összességében egy szeretnivaló, melegszívű férfit látunk, aki magába forduló típus, de mégis vonzó. Talán még túl jó is a szerepre, mert ugyan látszik, hogy magányos lesz, de ebben az összeállításban különösen az a benyomásunk alakulhatott ki, hogy egy eszményi férfira rávetít egy hisztérikus hajlamokkal rendelkező nő mindenféle képzelt hibákat. Nem érzékelünk semmiféle vérfoltokat, Sebestyén Miklós Kékszakállú értelmezésébe csak nagy rosszindulattal lehetne belekötni, még akkor is jó benyomást kelt, ha az embernek történetesen van saját "jól bevált" Kékszakállú hercege, aki nem hagy soha hiányérzetet. Alakítása  finoman ki van dolgozva, és még azt is megértjük – ha Rost Andreára nézünk -, hogy a nő szépsége megfogta, és emiatt  nyitogatja neki sorra az ajtókat, remélve, hogy majd leáll. Az igazi kapcsolódás nem jöhetett létre, de most nem érintett meg ennek a vesztesége.

Több nappal az előadás után Sebestyén Miklósról a „túl egészséges, túl tökéletes” jut eszembe, a felszín mögé rejtőző, mindenáron titkolózó, sebzett embert még nem láttam bele, de annyi Kékszakállú, ahány egyéniség énekli – lehet akár ilyen nyugodt típus is a herceg. Érdekes lehet majd, hogy más partnerek hatására miként fog tovább árnyalódni ez a figura a későbbi években, indulása nagyon ígéretes mindenesetre.

Az említett hiányosságok miatt igazán nem ment mélyre az előadás, de ennek ellenére összességében feltétlenül jó élmény volt az este egésze, érdemes volt egy éppen születő Kékszakállút megnézni. Szép nyugodtan haza tudtam sétálni utána, miközben az utoljára beszerzett KSz-felvételemet is újra meghallgattam.

A következő Kékszakállú - az Óbudai Társaskörben - viharos időjárási viszonyok között folyt le - végig úgy nézett ki, hogy azonnal leszakad az ég, de ez mégis másnapra halasztódott. Ez a különbség utólag szimbólumként is értelmezhetővé vált számomra.

Címkék: Opera Zeneakadémia Rost Andrea Kékszakállú Concerto Budapest Sebestyén Miklós Keller András

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr9814024012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása