Eddig nagyon kevés énekes tűnt fel a youtube alapján, Kun Ágnes Annával viszont így voltam. Kékszakállú-felvételeket böngésztem, és megtaláltam annak a 2009 júliusi szombathelyi előadásnak két részletét, amelyre annak idején megpróbáltam eljutni, de vinnem kellett volna mindhárom gyereket is magammal, és még ráadásul egy kísérőt is szerezni kellett volna hozzájuk, hogy az előadás alatt megőrizze őket. Ez a nagy mutatvány néhány nappal később összejött a szegedi Turandot (Rálik Szilvia) miatt, de kb. tíz napon belül kétszer nem, így maradtam le a Kovalik-workshop záró eseményéről, és ugyan a mai napig nem sikerült az egészet egyben még felvételről sem látni, de az elérhető részletek feltétlenül elárulják, hogy érdemes lett volna erőltetni a dolgot. Kun Ágnes Anna később is énekelte még Juditot, sőt vannak ismerőseim is, akik egy későbbi vidéki zongorás előadását gyakran szóba is hozzák, amelyet persze szintén nem láttam. Most már igazán kíváncsi lennék, hogy milyen Judit.
Az említett kereső-akció talán két évvel is korábban volt, mint amikor élőben is találkoztam az énekessel, mégpedig nem szokványos előadásban, hanem a 2013-ban a Britten-évfordulóra elővett Lukrécia meggyalázásának felújításában. A női kart énekelte, éspedig kiemelkedően szép kiejtéssel és nagy átéléssel. A Zeneakadémia Solti termében megnéztem az összes előadását, és így még inkább tetszett, mint egy évvel korábban, hiszen közben a darabot sokszor meghallgattam és megismertem. Az őt is megemlítő 13 bejegyzésből kettő is erről a Lukrécia alakításról szól, amely a kedvenceim közé tartozott és szívesen újra megnézném, ha az Operaház óriási repertoárjáról ismét ezt szednék elő.
A Lukrécia után különösen örültem, hogy hallhattam egy Kékszakállú-castingon is, majd többször a Figaro 2.0 gördülő előadásain, amikor Mester Viktória váltótársa lett. Most ő fogja az apródot énekelni az első szereposztásban, a megszokott partnerekkel. (Részletesebben eddig a győri, a miskolci és a székesfehérvári bejegyzésben írtam róla, ezek voltak az ő előadásai a sorozatból.)
A tavalyi évadban a Lammermoori Lúcia mindkét szereposztásában látható volt Lúcia nevelőnőjeként, jövőre ezt tovább játssza (márciusban az Erkelben, illetve feltehetően a japán turnén novemberben), továbbá a Salome jövő júniusi premierjében is szerepel.
Fellép az Operaház egyik legnépszerűbb programjában is, a Hábetler András által vezetett Operaház-bejárás keretében is énekel (Operatúra Papagénóval), amely idén átkerül az Erkelbe, amíg a Ház felújítása tart.
Van saját- jól áttekinthető és informatív - honlapja, fellép koncerteken is, és vidéki operaelőadásokban is (Debrecenben kezdte a pályáját, de volt tavaly győri bemutatója is, a Háry), amelyekre én persze nemigen jutok el.
A korábban méltatott énekesekhez képest messze több elérhető felvétele van, a honlapot végig nézve úgy tűnik, hogy neki számít, hogy az érdeklődő néző átfogó képet kapjon róla, és tesz is bele energiát, hogy ez így legyen. Éppen ezért a honlap „felvételek” rovatát adom meg, hogy akit érdekel, maga dönthesse el, hogy Bartókot, Bizet vagy esetleg Haydnt szeretne hallgatni, netán egy kuplét…(A honlapról kiderül, hogy műsorokat is lehet rendelni, nem kicsi a választék.)
Aki élőben szeretné látni, mindössze szeptember 25-ig kell várnia, nagyon-nagyon remélem, hogy nem tovább.