Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

011Alkcsop. (3) Ács Norbert (2) Aczél András (17) Adorjáni Bálint (9) Adrian Eröd (6) Ady-Petőfi est (2) Ágh Márton (2) Ágoston Katalin (2) Ágoston László (5) Ágoston Péter (3) Agota Kristof (2) Aida (2) Ajánló (420) Akadémiai Kórustársaság (3) Alekszej Markov (2) Alexandru Agache (2) Alexis Lathman (2) Alföldi (61) Almási-Tóth András (35) Almási Éva (3) Altorjay Tamás (3) Ambrogio Maestri (3) Ambrus Ákos (5) Ambrus Mária (23) Ambrus Orsolya (2) Amphitryon (4) Anatolij Fokanov (2) Andrássy Máté (3) Andrusko Marcella (6) Anette Dasch (2) Angelica nővér (2) Anger Ferenc (10) Anger Zsolt (2) Anja Kampe (7) Anna Netrebko (2) Ann Silberberg (3) Antal Csaba (3) Antal Mátyás (2) Anyegin (10) Apáti Bence (6) Apró Ernő (2) Arabella (5) Aracs Eszter (2) Aranytíz (3) Ari-Nagy Barbara (5) Ariadné Naxosban (2) Árkosi Árpád (2) Armel Operafesztivál (5) Árva Nóra (2) Ascher Tamás (16) Átrium (37) Az istenek alkonya (2) A bajnok (2) A bolygó hollandi (6) A denevér (2) A köpeny (2) A nagy füzet (2) A nürnbergi mesterdalnokok (2) A pasi a szomszéd sír mellől (2) A puritánok (2) A Rajna kincse (8) A sevillai borbély (4) A sütemények királynője (2) A tavasz ébredése (2) A telefon (3) A tenor (2) A trubadúr (6) A vágy villamosa (2) A varázsfuvola (3) A velencei kalmár (2) A vihar (3) A walkür (4) Bábszínház (7) Bach Kata (8) Bagossy László (14) Bagossy Levente (9) Bajcsay Mária (3) Bajomi Nagy György (2) Baki Dániel (7) Bakonyi Anikó (4) Bakonyi Marcell (10) Bakos Anikó (3) Bakos Kornélia (11) Bakó Antal (6) Baksa Imre (9) Balatoni Éva (19) Balázsovits Edit (4) Balázs Andrea (8) Balázs Zoltán (2) Balczó Péter (21) Balga Gabriella (16) Balikó Tamás (7) Bálint András (10) Ballér Bianka Gréta (5) Balogh Eszter (6) Balsai Móni (8) Bandi András Zsolt (2) Bándi János (2) Bánfalvi Eszter (7) Bánki Gergő (5) Bánk bán (2) Bányai Kelemen Barna (5) Bányavakság (2) Bányavirág (4) Bán Bálint (11) Bán János (12) Bárány Péter (5) Baráth Emőke (18) Bárdosi Ibolya (3) Bárnai Péter (5) Baronits Gábor (4) Bartal László (5) Bartók Emlékház (3) Básti Juli (3) Bátki Fazekas Zoltán (21) Bátori Éva (8) Bazsinka Zsuzsanna (3) Beéri Benjámin (2) Beeri Benjámin (2) Belvárosi Színház (34) Benedek Mari (28) Benedek Miklós (7) Benkó Bence (8) Beöthy-Kiss László (16) Bercsényi Péter (7) Berczelly István (2) Bérczes László (3) Bereczki Zoltán (4) Béres Attila (5) Béres Ilona (2) Béres Miklós (2) Bethlen téri színház (4) Bezerédi Zoltán (12) BFZ (4) Birgit Remmert (2) Bíró Kriszta (9) Blaskó Borbála (3) Blaskó Péter (4) Blazsó Domonkos (8) BMC (4) Bocsárdi László (3) Bódi Mariann (3) Bodnár Erika (10) Bodoky Márk (4) Bödök Zsigmond (2) Bodor Johanna (4) Bodó Viktor (3) Bodrogi Gyula (3) Bogányi Tibor (6) Bohémélet (3) Bohémélet 2.0 (2) Bohoczki Sára (5) Boncsér Gergely (30) Borbély Alexandra (14) Börcsök Enikő (15) Borgula András (2) Borka Ákos (5) Boross Csilla (2) Boros Anna (8) Borsányi Dániel (8) Botos Éva (5) Bozó Andrea (9) Bozsik Yvette (4) Bo Skovhus (3) Brand (2) Brecht (3) Bregyán Péter (2) Bretz Gábor (66) Brickner Szabolcs (8) BTF (2) Bucsi Annamária (17) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (9) Budai Lívia (3) Budaörs (5) Budapesti Fesztiválzenekar (2) Budapesti Kamaraszínház (3) Budapesti Vonósok (3) Budapest Bábszínház (5) Bujdosó Nóra (2) Busa Gabriella (2) Busa Tamás (12) Bűvös vadász (4) Cantemus kórus (4) Carmen (6) Cecília Lloyd (3) Celeng Mária (6) Centrál Színház (10) Chován Gábor (5) Christian Badea (2) Christian Franz (10) Ciróka Bábszínház (9) Concerto Budapest (4) Cosí fan tutte (13) Crespo Rodrigo (4) Csákányi Eszter (15) Csákovics Lajos (3) Csankó Zoltán (3) Csányi Sándor (4) Csapó Attila (2) Csapó József (8) Csarnóy Zsuzsanna (2) Cseh Antal (28) Cseh Judit (3) Cseh Renátó (2) Cselényi Nóra (2) Csémy Balázs (6) Cserhalmi Ferenc (11) Cserje Zsuzsa (2) Cserna Ildikó (4) Cservenák Vilmos (2) Cser Ádám (13) CSer Krisztián (7) Cser Krisztián (150) Csiby Gergely (2) Csiki Gábor (12) Csillagóra (2) Csizmadia Tibor (3) Csóka Anita (2) Csoma Judit (5) Csomós Mari (10) Csongor és Tünde (2) Csonka András (2) Csuja Imre (23) Cyber Cyrano (2) Czakó Julianna (6) Czegő Teréz (2) Czeizel Gábor (5) Cziegler Balázs (14) Czupi Dániel (2) Daniel Brenna (2) Danis Lídia (5) Dani Dávid (2) Dankó István (14) Danton halála (2) Dányi Krisztián (3) Daragó Zoltán (8) Dargay Marcell (2) Darvas Ferenc (2) Deák Tamás (2) Debrecen (4) Debreczeny Csaba (14) Decsi András (3) Dékány Barnabás (2) Dékán Jenő (4) Dénes István (4) Dénes Viktor (6) Dengyel Iván (2) Derzsi János (2) Dér Zsolt (10) Dévai Balázs (2) Dicső Dániel (4) Dinyés Dániel (25) Dióssi Gábor (3) Dobi-Kiss Veronika (2) Dobrotka Szilvia (3) Dolhai Attila (3) Domokos Zsolt (9) Dömötör András (13) Don Carlos (5) Don Giovanni (19) Don Juan (2) Dóra Béla (8) Ducza Nóra (12) Dumaszínház (5) Eger (3) Egils Silins (5) Egri Kati (3) Egri Márta (4) Egri Sándor (19) Egyed Apollónia (3) Eke Angéla (6) Elektra (2) Elek Ferenc (15) Elisabet Strid (2) Ember Márk (3) Énekes-portrék (33) Enyedi Éva (5) Enyvvári Péter (5) Eötvös Péter (5) Eperjes Károly (3) Epres Attila (13) Erdélyi Adrienn (2) Erdélyi Dániel (2) Erdélyi Tímea (2) Erdős Attila (8) Eric Halfvarson (3) Erkel Színház (105) Erwin Schrott (5) Eszenyi Enikő (11) Évadértékelés (12) Evelyn Herlitzius (3) Fábián Gábor (3) Fábián Péter (8) Fabók Mariann (7) Fándly Csaba (3) Fandl Ferenc (3) Farkasréti Mária (31) Farkas Gábor (2) Farkas Sándor (2) Fátrai János (4) Faust (5) Feczesin Kristóf (7) Fédra fitnessz (2) Fehér Balázs Benő (11) Fehér László (11) Fehér Tibor (2) Fekete Ádám (9) Fekete Anna (4) Fekete Attila (36) Fekete Ernő (18) Fekete Györgyi (2) Ferruccio Furlanetto (2) Fesztbaum Béla (5) Ficza István (18) Ficzere Béla (6) Figaro 2.0 (50) Figaro házassága (71) Figeczky Bence (7) Fige Attila (2) Fila Balázs (2) Fillár István (6) Fischer Ádám (14) Fischer Iván (7) Fodor Annamária (2) Fodor Beatrix (44) Fodor Bernadett (7) Fodor Gabriella (17) Fodor Tamás (17) Főglein Fruzsina (6) Földeáki Nóra (5) Földes Eszter (4) Földes Imre (2) Földvári Péter (2) Forgách András (5) Forgács Péter (3) Formán Bálint (3) Forte (3) Forte társulat (2) Francesco Demuro (3) Francesco Pio Galasso (2) Frankó Tünde (6) Friedenthal Zoltán (10) Fried Péter (5) FÜGE (24) Fülep Máté (5) Fullajtár Andrea (15) Fülöp József (4) Fürjes Anna (2) Für Anikó (12) Futótűz (2) Füzér Anni (9) G.Erdélyi Hermina (2) Gaál Csaba (14) Gábor Géza (63) Gábor Sára (2) Gábor Sylvie (8) Galambos Péter (12) Gálffi László (19) Galgóczy Judit (6) Gálvölgyi János (3) Gál Erika (31) Gál Gabi (7) Gárday Gábor (3) Gáspár Ildikó (6) Gáspár Sándor (4) Gáspár Tibor (6) Gavodi Zoltán (2) Gazsó György (12) Geiger Lajos (38) Gelányi Imre (2) Gelsi Zoltán (2) Gémes Antos (4) Gémes Dóra (2) Gémes Katalin (4) Georgita Máté Dezső (4) Geréb Zsófia (4) Gergye Krisztián (7) Gerhard Siegel (6) Gianluca Margheri (3) Gianni Schicchi (2) Gilicze Márta (2) Gimesi Dóra (2) Góczán Judit (2) Gödöllő (3) Godot-ra várva (2) Gólem Színház (3) Göncz Renáta (2) Gördülő opera (4) Görög László (2) Gothár Péter (9) Göttinger Pál (27) Gradsach Zoltán (13) Gregor József (2) Grisnik Petra (5) Grúzia (10) Gryllus Samu (2) Gubás Gabi (3) Gudrun Pelker (2) Gula Péter (4) Gulyás Dénes (5) Gunyong Na (2) Gyabronka József (8) Gyöngyösi Levente (2) Gyöngyösi Zoltán (4) Gyöngy Zsuzsa (3) Győr (2) Györgyi Anna (6) Gyüdi Sándor (2) Hábetler András (69) Hagar Sharvit (2) Haja Zsolt (23) Hajduk Károly (8) Hajdu András (3) Hajdu Szabolcs (4) Hajdu Tibor (2) Hajnóczy Júlia (12) Hajzer Nikolett (2) Halász Péter (17) Hamlet (6) Hámori Gabriella (4) Hámori Szabolcs (2) Hamupipőke (2) Hamvai Kornél (3) Hannus Zoltán (4) Hargitai Iván (2) Haris Nadin (5) Harlekin Bábszínház (2) Három nővér (2) Harsányi Attila (4) Harsányi Sulyom László (2) Hartai Petra (3) Hartmut Welker (4) Háry János (3) Hátsó Kapu (4) Haumann Péter (4) Havár-Ferenczy Anna Vivien (2) Hay Anna (4) Háy János (5) Hegedűs D. Géza (14) Hegymegi Máté (7) Heiter Melinda (16) Héja Domonkos (3) Herczeg Ferenc (4) Herczeg Tamás (4) Herczenik Anna (12) Hernádi Judit (5) Hevér Gábor (8) Hevesi László (2) Hirtling István (7) Hoffer Károly (2) Holecskó Orsolya (2) Hollerung Gábor (11) Hollósi Frigyes (4) Homonnai Katalin (3) Honti György (4) Honvéd Férfikar (3) HOPPArt (6) Horesnyi Balázs (6) Horgas Ádám (3) Horgas Péter (9) Horkay Barnabás (9) Horti Lilla (7) Horváth Alexandra (2) Horváth Barbara (2) Horváth Csaba (13) Horváth Gábor (2) Horváth Illés (5) Horváth István (29) Horváth Jenny (2) Horváth Lajos Ottó (4) Horváth Márk (3) Horváth Szabolcs (9) Horváth Virgil (3) Humorfesztivál (3) Hunyadi László (10) Hunyadkürti György (4) Huszárik Kata (2) Huzella Júlia (2) I. Erzsébet (3) Illatszertár (5) Ilyés Róbert (4) Imai Ayane (3) Inoka Péter (3) Iréne Theorin (4) Irlanda Gergely (5) István a király (3) Ivanics Tamás (5) Izsák Lili (14) Jakab Ildikó (2) James Rutherford (4) Jancsó Dóra (3) Janklovics Péter (2) Jankovics Péter (8) János-passió (2) Járó Zsuzsa (5) Jaskó Bálint (2) Játékszín (5) Jeffrey Thompson (4) Jéger Zsombor (8) Jekl László (6) Jeli Luca (5) Jógyerekek képeskönyve (3) Johann Reuter (2) Jordán Adél (13) Jordán Tamás (14) Józan László (3) Józsa Imre (2) Juhász Katalin (8) Jurányi (46) Jürgen Sacher (5) Juronics Tamás (2) k2 színház (9) Kádas József (5) Káel Csaba (5) Kákonyi Árpád (14) Káldi Kiss András (19) Kálid Artúr (5) Káli Gábor (2) Kálmándi Mihály (32) Kálmán Eszter (10) Kálmán László (8) Kálmán Péter (21) Kalmár Zsuzsa (3) Kálnay Zsófia (26) Kalocsai Zsuzsa (2) Kamen Chanev (2) Kamra (25) Kaposvár (7) Kardos Róbert (4) Karinthy Márton (8) Karinthy Színház (23) Karnyóné (2) Károlyi Katalin (2) Kárpáti Pál (5) Karsai István (2) Kaszás Gergő (11) Katona (69) Katona László (4) KÁVA (2) Kecskemét (7) Kedvek Richárd (3) Kékszakállú (25) Kelemen Dániel (9) Kelemen József (3) Kelemen Zoltán (13) Keller András (3) Kémiai Diákolimpia (13) Kerekasztal Színház (2) Kerekes Éva (16) Kerekes József (4) Kerekes Viktória (6) Kerékgyártó István (7) Kerengők (2) Keresztény Tamás (3) Keresztes Tamás (17) Kéri Kitty (3) Kern András (5) Kertesi Ingrid (7) Kesselyák Gergely (9) Keszég László (2) Keszei Bori (33) Khell Csörsz (6) Khell Zsolt (10) Király Attila (5) Király Dániel (9) Kissjudit Anna (2) Kiss András (26) Kiss Andrea (7) Kiss Attila (2) Kiss B. Attila (5) Kiss Csaba (4) Kiss Diána (6) Kiss Diána Magdolna (2) Kiss Eszter (6) Kiss Judit Anna (3) Kiss Mari (3) Kiss Márton (2) Kiss Péter (18) Kiss Tivadar (10) Klein Ottokár (3) Klem Viktor (3) Kóbor Tamás (5) Kocsár Balázs (13) Kocsis Gergely (15) Kocsis Pál (4) Kocsis Zoltán (4) Kodály Központ (3) Köd utánam (2) Kókai Tünde (8) Kokics Péter (4) Köles Ferenc (3) Kolibri Pince (4) Kolibri Színház (14) Kolonits Klára (51) Kolozsvár (4) Koltai M.Gábor (2) Koltai Tamás (2) Komáromi Márton (2) Komlósi Ildikó (20) Komódi Judit (2) Konfár Erik (2) Kónya Krisztina (2) Köpeczi Sándor (2) Kőrösi András (7) Kőszegi Ákos (2) Kőszegi Mária (2) Köteles Géza (21) Kovácsházi István (17) Kovács Adrián (4) Kovács Ágnes (3) Kovács Andrea (2) Kovács Annamária (5) Kovács D. Dániel (7) Kovács Dániel (4) Kovács Domokos (4) Kovács István (37) Kovács János (15) Kovács Krisztián (7) Kovács Lehel (13) Kovács Márton (11) Kovács Patrícia (5) Kovács Péter (2) Kovács Petra Eszter (2) Kovács Tamás (9) Kovács Vanda (4) Kovács Yvette Alida (5) Kovács Zsolt (2) Kovalik (25) Kőváry Katalin (4) Kováts Adél (12) Kováts Kolos (7) Közellenség (2) Kristán Attila (5) Kristofori Ferenc (8) Kriszta Kinga (6) Krisztik Csaba (6) Krucsó Júlia (3) Kulka János (19) Kun Ágnes Anna (17) Kurázsi mama (2) Kurta Niké (9) Kurt Rydl (3) Kuthy Ágnes (2) Kútvölgyi Erzsébet (3) Laboda Kornél (3) Lábodi Ádám (3) Lackfi János (4) Ladányi Andrea (9) Lakatos Márk (2) Lapis Erika (2) László Boldizsár (14) László Lili (8) László Zsolt (22) Lauri Vasar (2) Lázár Kati (8) Lazók Mátyás (2) Leánder és Lenszirom (3) Lénárdt Laura (2) Lendváczky Zoltán (2) Léner András (4) Lengyel Ferenc (9) Lestyán Attila (10) Létay Kiss Gabriella (30) Liliomfi (5) Lisztopád Krisztina (2) Lőkös Ildikó (2) Lőrinc Katalin (2) Losonczi Kata (2) Lovas Dániel (2) Lovas Emília (2) Lovas Rozi (17) Lúdas Matyi (2) Lukács Anita (2) Lukács Gyöngyi (2) Lukács Sándor (4) Lukáts Andor (6) Lukrécia meggyalázása (3) Lusine Sahakyan (6) M.Tóth Géza (10) Macbeth (2) Mácsai Pál (18) Macskajáték (3) Madách Színház (3) Madák Zsuzsanna (2) Magács László (4) Magassy Júlia (2) Magyar Színház (12) Máhr Ági (3) Majsai-Nyilas Tünde (3) Makranczi Zalán (15) Maladype (4) MaNNa (2) Manuela Uhl (2) Marcus Jupither (4) Marczibányi Tér (23) Margitai Ági (6) Margitszigeti Szabadtéri Színpad (4) Mario és a varázsló (8) Marjai Virág (3) Markovics Erika (10) Markó Róbert (2) Márkus Sándor (2) Marosvásárhely (3) Maróti Attila (2) Martinkovics Máté (6) Martinovics Dorina (8) Martin Márta (9) Martin McDonagh (2) Martin Winkler (2) Márton András (5) Márton B. András (2) Marton László (6) Marton Róbert (6) Máté Gábor (19) Máté passió (5) Máthé Zsolt (19) Mátravölgyi Ákos (3) Matthew Shaw (3) Mátyássy Bence (5) Mátyássy Kála Cecília (2) Maurice Lenhard (2) Medveczky Balázs (3) Mefistofele (5) Megyeri Zoltán (3) Megyesi Schwartz Lúcia (12) Megyesi Zoltán (63) Méhes László (3) Meláth Andrea (13) Menczel Róbert (4) Mentőcsónak (4) Mertz Tibor (2) Mesebolt (4) Messaudi Emina (4) Mester Viktória (27) Mészáros Béla (16) Mészáros Blanka (12) Mészáros Martin (2) Mészáros Máté (12) Mészáros Piroska (3) Mészáros Sára (5) Mészáros Tamás (3) Mészöly Anna (8) MET (2) Mezei Gábor Péter (2) Michael Kupfer-Radeczky (2) Michael Schulz (2) Mihályfi Balázs (4) Mihályi Győző (3) Mihály Csaba (2) Mikecz Kornél (7) Miklósa Erika (7) Mikola Gergő (3) Miksch Adrienn (27) Milano (2) Miskolc (29) Mitilineou Cleo (2) Móga Piroska (2) Mohácsi István (2) Mohácsi János (24) Mohai Tamás (3) Molnár Ágnes (15) Molnár Anna (8) Molnár Erika (2) Molnár Gusztáv (3) Molnár Levente (15) Molnár Piroska (21) Molnár Zsolt (2) Moltopera (4) Monori Lili (4) Morcsányi Géza (3) Mórocz Adrienn (2) Mozart (3) Mózes András (2) Mucsi Zoltán (10) Mukk József (6) Mult István (2) Mundruczó Kornél (4) MüPa (37) Müpa (29) Murányi Márta (8) Murányi Tünde (4) Művház (2) Nádasdy Ádám (2) Nádasdy András (5) Nádasy Erika (3) Nadia Cerchez (2) Nadine Duffaut (2) Nagypál Gábor (11) Nagy Dániel Viktor (8) Nagy Ervin (14) Nagy Fruzsina (4) Nagy Mari (12) Nagy Márk (2) Nagy Norbert (6) Nagy Petra (2) Nagy Viktor (3) Nagy Zoltán (5) Nagy Zsófia (2) Nagy Zsolt (23) Najbauer Lóránt (3) Napi ajánló (179) Némedi Árpád (4) Némedi Csaba (2) Nemes-Horváth Orsolya (2) Németh Ákos (2) Németh Anikó (3) Németh Gábor (3) Németh Judit (17) Németh Pál (2) Nemzeti (62) Nemzeti Énekkar (6) Nemzeti TÁP Színház (2) Nézőművészeti Kft (9) Novák Eszter (6) Novák János (3) Novák Péter (3) Novkov Máté (6) Nyakó Júlia (4) Nyári Oszkár (2) Nyári Zoltán (23) Nyirkó Krisztina (3) Oberfrank Pál (5) Oberfrank Péter (7) Óbudai Danubia Zenekar (4) Óbudai Társaskör (3) Ódor Botond (4) Ódor Kristóf (2) Ódry Színpad (35) Ókovács Szilveszter (5) Olasz Renátó (7) Oliver Zwarg (2) Ondraschek Péter (2) Ónodi Eszter (10) opera (2) Opera (295) Operabeavató (12) Operakaland (41) Operaport (2) OpeRaport (2) Operavizsga (3) Operavizsga-fesztivál (4) Operettszínház (8) Orendt Gyula (2) Orfeo Zenekar (6) Örkény István (7) Örkény Kert (2) Örkény Színház (49) Orlai Tibor (43) Orosz Ákos (5) Orosz Róbert (2) Orth Péter (4) Oskar Hillebrandt (2) Osváth Judit (5) Oszvald Marika (2) Othello (2) Ötvös András (11) Őze Áron (19) Ozsgyáni Mihály (3) Paczolay Béla (3) Páder Petra (2) Paizs Miklós (5) Palerdi András (26) Pálfi Ervin (2) Pallagi Melitta (2) Pallag Márton (9) Pallai Mara (2) Pallós Nelli (2) Pálmai Anna (18) Pálos Hanna (14) Pálya Pompónia (7) Pál András (18) Pál Tamás (4) Pannon Filharmonikusok (5) Papp Endre (5) Papp Zoltán (2) Parasztbecsület (2) Parasztopera (9) Parázsfuvolácska (6) Parsifal (5) Parti Nagy Lajos (3) Pass Andrea (2) Pasztircsák Polina (23) Pásztor Pál (2) Pataki Adorján (3) Pataki Bence (18) Pataki Potyók Dániel (4) Patkós Márton (7) Pavol Remenár (7) Pécs (7) Peer Gynt (4) Peller Károly (2) Pelsőczy Réka (26) Perencz Béla (2) Pesti Színház (9) Péter Kata (2) Peter Mattei (2) Peter Mikulas (2) Pethő Gergő (2) Pető Kata (12) Petra Lang (2) Petrik Andrea (11) Philipp György (4) Philoktétész (2) Piaf (2) Pilinyi Márta (2) Pillantás a hídról (2) Pinceszínház (6) Pinchas Steinberg (2) Pindroch Csaba (7) Pintér Ágnes (3) Pintér Béla (21) Pintér Dömötör (11) Piti Emőke (8) Pogány Judit (15) Pokorny Lia (6) Polgár Csaba (18) Pomádé király (8) Popova Aleszja (2) Poppea megkoronázása (2) Porogi Ádám (7) Pozsony (3) Prága (2) Pregitzer Fruzsina (2) Presznyakov-testvérek (2) Primavera (2) Prohászka Fanni (6) Purcell Kórus (7) Puskás Tamás (6) Quitt László (2) Rábavölgyi Tamás (2) Rába Roland (7) Rab Gyula (5) Rácz István (15) Rácz Rita (16) Rada Bálint (4) Radnai Annamária (7) Radnai Márk (4) Radnay Csilla (5) Radnóti Színház (27) Rainer-Micsinyei Nóra (3) Rajkai Zoltán (8) Rálik Szilvia (15) Rátóti Zoltán (5) Rázga Miklós (2) Remete Krisztina (5) Requiem (6) Rétfalvi Tamás (6) Réthly Attila (3) Réti Adrienn (2) Rettentő görög vitéz (2) Reviczky Gábor (2) Rezes Judit (11) Rezsnyák Róbert (10) Riccardo Frizza (2) Rigoletto (5) Ring (12) Róbert Gábor (3) Rómeó és Júlia (3) Rőser Orsolya Hajnalka (19) Rost Andrea (8) Roszik Hella (3) Rózsalovag (2) Rózsavölgyi Szalon (46) Rózsa István (2) Rózsa Krisztián (7) Rozsos István (4) RS9 (3) Rudolf Péter (2) Rujder Vivien (16) Rükverc (7) Rúni Brattaberg (2) Ruszalka (3) Ruszina Szabolcs (3) Rusznák András (8) Rusznyák Gábor (4) Ruszó Alexandra (6) Sáfár Orsolya (16) Salat Lehel (2) Salome (3) Sándor Árpád (2) Sándor Csaba (19) Sántha Borcsa (2) Sanyi és Aranka Színház (3) Sárközi Xénia (2) Sárosdi Lilla (2) Scallabouche (2) Schell Judit (6) Scherer Péter (9) Schilling Árpád (3) Schlanger András (2) Schmied Zoltán (2) Schneider Zoltán (15) Schnell Ádám (4) Schöck Atala (27) Schruff Milán (5) Sebestyén Aba (6) Sebestyén Miklós (14) Sedró Áron (2) Selmeczi György (7) Sepsiszentgyörgy (2) Seres Ildikó (4) Shirley Valentine (2) Siegfried (3) Simkó Katalin (6) Simonfi Adrienn (2) Simon Kornél (3) Simon Krisztina (17) Sinkó László (4) Sipos György (2) Sipos Imre (4) Sipos Katalin (2) Sipos Vera (2) Sirály (6) Sodró Eliza (7) Somhegyi György (2) Somogyi Szilárd (2) Söptei Andrea (9) Sötét galamb (2) Spiegel Anna (2) Spiegl Anna (2) Spilák Lajos (2) Spinoza (12) Spiritiszták (2) Spiró György (3) Spolarics Andrea (9) Stefanovics Angéla (9) Stohl András (20) Stork Natasa (2) Strauss (2) Strausz Kálmán (5) Stúdió K (6) Sufni (6) Súgó (49) Sümegi Eszter (16) Sütő András (5) Szabadka (5) Szabóki Tünde (21) Szabó Borbála (5) Szabó Erika (6) Szabó Győző (3) Szabó Irén (4) Szabó Kimmel Tamás (10) Szabó Máté (25) Szabó P. Szilveszter (4) Szabó Sebestyén László (3) Szabó Zoltán (2) Szacsvay László (14) Szakács Györgyi (10) Szakács Ildikó (7) Szakértők (3) Szalay Marianna (2) Szalontay Tünde (11) Szamosi Donáth (3) Szamosi Zsófia (12) Szandtner Anna (14) Szanitter Dávid (7) Szántó Andrea (8) Szántó Balázs (7) Szappanos Tibor (19) Szarvas József (2) Szathmáry Judit (7) Szatmári György (5) Szatory Dávid (4) Szávai Viktória (6) Szeged (7) Szegedi Csaba (16) Szegedi Dezső (7) Szegezdi Róbert (2) Székely B. Miklós (2) Székely Csaba (4) Székely Kriszta (9) Székely László (3) Székesfehérvár (3) Széles László (3) Széles Tamás (4) Széll Cecília (2) Széll Horváth Lajos (2) Szemán Béla (2) Szemenyei János (5) Szemerédy Károly (6) Szemere Zita (31) Szendrényi Éva (6) Szenteczki Zita (3) Szentivánéji álom (2) Széplaky Géza (3) Szerekován János (18) Szerelem (3) Szerelmi bájital (2) Szervét Tibor (6) SZFE (17) Szigeti Karina (4) Szigetvári Dávid (9) Szikora János (5) Szikszai Rémusz (12) Szilágyi Ágota (3) Szilágyi Bálint (4) Szilágyi Csenge (9) Szilágyi János (2) Szilágyi Tibor (2) Szinetár Miklós (6) Színházcsinálók (2) Színház Pont (2) Szirbik Bernadett (3) Szirtes Ági (15) Szirtes Balázs (3) Szirtes Gábor (5) Szirtes Tamás (3) Szívós Károly (3) Szkéné (36) Szlávik István (6) Szlávik Júlia (3) Szőcs Artur (2) Szőcs Artúr (2) Szokos Augustin (3) Szöktetés a szerájból (3) Szolnok (3) Szolnoki Apollónia (14) Szombathely (7) Szombathy Gyula (4) Szörényi Júlia (4) Szputnyik (6) Sztarenki Dóra (5) Sztarenki Pál (3) Szűcs Nelli (4) Szűcs Péter Pál (4) Szüle Tamás (12) Szvétek László (30) Takács Géza (4) Takács Kati (5) Takács Nóra Diána (18) Takátsy Péter (9) Tallér Zsófia (4) Tamási Zoltán (12) Tankó Erika (3) Tannhauser (3) Tarjányi Tamás (7) Tárnoki Márk (2) Tárnok Marica (2) Tarpai Viktória (2) Tartuffe (2) Tasnádi Bence (16) Tatabánya (4) Tatai Nóra (3) Telekes Péter (2) Telki Nagy Krisztián (2) Temesi Mária (3) Temesvár (2) Tengely Gábor (5) Tenki Réka (11) Teremtés (2) Térey János (2) Terhes Sándor (4) Tetiana Zhuravel (2) Thália (71) Thelma és Louise (3) Theodora Raftis (3) Thuróczy Szabolcs (15) Tihanyi Ákos (2) Tihanyi Ildikó (8) Tíz emelet boldogság (2) Tomasz Konieczny (4) Tompos Kátya (6) Tordai Hajnal (4) Tordai Teri (2) Tordy Géza (3) Töreky Katalin (3) Töreky Zsuzsa (2) Törőcsik Franciska (5) Törőcsik Mari (5) Török-Illyés Orsolya (3) Török Ágnes (3) Török Tamara (10) Toronykőy Attila (10) Tosca (3) Tóték (3) Tóth Anita (6) Tóth Auguszta (2) Tóth Eszter (2) Tóth Ildikó (4) Tóth János (2) Tóth Jocó (6) Tóth József (4) Tóth Mátyás (2) Tóth Péter (2) Tóth Zoltán (2) Tötös Roland (2) Trafó (7) Traviata (2) Trill Zsolt (10) Trokán Anna (3) Trokán Nóra (11) Trokán Péter (2) Turandot (3) Turpinszky Gippert Béla (4) Übü király (2) Udvaros Dorottya (11) Ugrai István (2) Uhrik Dóra (2) Újlaki Dénes (4) Ujvári Gergely (8) Újvidék (2) Új Színház (2) Ulbrich Andrea (6) Ullmann Mónika (7) Ungár Júlia (10) Upor László (2) Urbanovits Krisztina (3) Uwe Stickert (3) Vadász Dániel (3) Vádli (5) Vajdai Vilmos (9) Vajda Gergely (7) Vajda Júlia (8) Vajda Milán (8) Vaknyugat (3) Valentyik Anna (3) Valló Péter (14) Vándor Éva (3) Váradi Zita (8) Varázsfuvola (7) Varga Ádám (2) Varga Donát (15) Varga Gabriella (2) Varga Járó Ilona (2) Varga Lili (2) Varga Viktória (3) Varga Zoltán (4) Varga Zoltán Mihály (2) Várhelyi Éva (19) Vári Éva (8) Városmajori Színpad (10) Varsányi Péter (2) Vashegyi György (16) Vaskakas Bábszínház (2) Vati Tamás (4) Vecsei Miklós (3) Vecsey Gyula (2) Végh Dénes (2) Végh Péter (2) Végh Zsolt (2) Velich Rita (2) Venczel Vera (4) Venekei Marianna (2) Verebes István (2) Veszprém (2) Victoria Kamarakórus (2) Vida Anikó (2) Vida Péter (10) Vidéki Színházak Fesztiválja (17) Vidnyánszky (11) Vidnyánszky Attila (2) Vidnyánszky Attila színész (11) Vidovszky György (6) Vietnam (11) Vigadó (2) Vígszínház (23) Viktor Balázs (10) Vilmányi Benett Gábor (9) Vincze Klára (4) Vinnai András (2) Vizin Viktória (4) Vizi Dávid (11) Vörös Róbert (2) Vörös Szilvia (14) Walter Fink (8) Waltraud Meier (2) Werther (2) West Side Story (2) Widder Kristóf (6) Wiedemann Bernadett (33) Wierdl Eszter (21) Wittinger Gertrúd (4) Xavier Sabata (4) Xerxesz (2) Yoshida Makiko (2) Zavaros Eszter (37) Zeke Edit (2) Zemlényi Eszter (4) Zeneakadémia (40) Zimányi Zsófia (4) Znamenák István (28) Zöldi Gergely (5) Zöldi Z Gergely (3) Zöldy Z Gergely (4) Zoltán Áron (4) Zsámbék (2) Zsámbéki Gábor (10) Zsigmond Emőke (10) Zsigmond Géza (2) Zsótér Sándor (51) Zuzana Kohutová (3) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Megint Pécs – három héten belül másodszor, megint a Kodály Központ: remek dolog ezt leírni.

Mióta hétfőn laptop nélkül utaztam le Pécsre, már legalább tizenötféle kezdést kitaláltam, és valószínűleg mindet fel fogom használni. Most először NÉMI ráfutás következik, leginkább Kolonits Kláráról. Ugorjon, aki csak az előadás leírására kíváncsi. Erre lehet felkészülni.

Kolonits Klára észrevehetően a bel canto felé vette az irányt, aki kicsit is figyeli az operaéletet, tudhatja. Tudhatja a CD-t („Bel canto reloaded”) hallgatva, amelynek két bemutató koncertje is volt (a másodikon én is voltam), érzékelhette akkor is, ha netán elvetődött a Lammermoori Lúcia valamelyik előadására. E két este elég ahhoz, hogy valaki felfogja, hogy mi is ez a „szép éneklés” egy koloratúrszoprán szemszögéből. (Az, hogy mik is azok a koloratúrák, a szélesebb nézőközönség is tudja, aki már volt Varázsfuvolán, abban Kolonits Klára leginkább Éj királynője szokott lenni, az volt alig több mint három hete, Debrecenben is legutóbb.) Tavaly májusban az Erkel Színházban is tett még egy bel canto –kirándulást, koncertszerűen énekelte szintén Bellinitől a Capuleteket és Montague-kat. Láthatjuk, hogy több olyan jelentős előadása is volt az elmúlt időszakban, amelyek mind ebbe az irányba mutatnak. Nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy amikor Kolonits Klára bel canto darabokat énekel, akkor azt énekli, amit leginkább szeretne, nem pusztán annyi történik, hogy egy énekest szerencsésen találják meg a felkérések.

A Puritánok a tragikusan korán elhunyt Bellini egyik olyan darabja, amelyből jellemzően mindössze egy-egy áriát énekelnek nagy énekesek lemezükön vagy gálakoncerteken, de ritkán kerül egy operaház műsorára. Magyarországon – ahogy azt a csütörtöki müpás előadással foglalkozó bejegyzésemben is említettem – 1996 óta nem ment a teljes mű, viszont 2015. augusztusában Zamárdiban volt egy „sztárszereposztásos” előadás, nekem mindenesetre „csupa húzónév” szerepelt a Csákovics Lajos által készített keresztmetszet szereplői között – Kolonits Klára, Bretz Gábor mellett Horváth István és Kelemen Zoltán énekelt, amelyen nem lehettem ott.

Ezt a május 22-i napot én november végén beírtam a naptáramba, és december 7-én kértem rá jegyet a Kodály Központtól. Eléggé biztosnak tűnt, hogy menni akarok, és nagyon örülök, hogy ez megtörténhetett annak ellenére, hogy az előadás előtti hétvégén néhány komplikáció közbejött, de azokat még vasárnap éjszaka megoldottam, és így végül 3 óra alvás után, de teljesen kiegyensúlyozott, az előadás befogadására alkalmas állapotban utaztam el Pécsre.

Az én esetemben a személyes problémáknál sokkal lényegesebb elbizonytalanító tényező maga az előadás rendezése volt (Némedi Csaba munkája), amelyet csütörtökön előzetesen elsősorban erre a pécsire való felkészülésként tekintettem meg, bár kis mértékben kíváncsi is voltam a „konkurenciára”, milyen is az a Jessica Pratt, akit idehoztak a „mi Klárink” helyett. Ahogy a korábbi bejegyzésemben is elismertem, nekem, nem „bel canto fan”-ként is átjött, hogy tényleg nem rossz énekes, de azóta is találkoztam nem egy emberrel, aki látta, elfogadta, de azért hozzátette, hogy „kár, hogy nem Kolonits Klárával volt, vele jobban szerettem volna látni, de Pécsre nem tudtam lemenni”. Én azt hiszem, hogy létezik olyan, hogy törzsközönség, előfordul, hogy valakit megszeretnek a nézők és újabb és újabb előadásokban is hozzá ragaszkodnak. Érdekes szituáció lett volna, ha a Müpa bevállalja, hogy egy-egy arányban oszlik meg az előadások száma a két művész között, így is lett volna meghirdetve, és akkor kiderül, hogy melyikre mennek többen. Van egy érzésem, hogy sokan akár mindkétszer is megnézték volna, így viszont beérték egy előadással.

A rendezés megismerése azért mindig jól jön. Így volt négy napom arra, hogy feldolgozzam, „lenyugtassam magam”, hogy bizonyos megoldatlanságok ne zavarjanak meg már másodszorra. (Valószínűleg az alkotók is így lehetnek vele, hozzászoknak a próbafolyamat közben, sok választásuk nincs egyébként sem, tehát jobban járnak, ha elfogadják a koncepciót. Főleg akkor, ha szeretnének még lehetőségeket kapni, nem célszerű vitatkozni és idő sincs a műhelymunkára. Abból kell a legtöbbet kihozni, ami adódik.)

Az előzetes megnézés nagyon szerencsésen segített abban, hogy a tegnapi estén sokkal jobban tudjam szeretni az énekesi teljesítményeket, amelyek nagyszerűségét már csütörtökön is elismertem, de most jutottam el oda, hogy jobban figyelni tudtam a zenére. Sajnos, azt az optimális állapotot nem érhettem el, mint más ismerőseim, akik arról számolnak be, hogy őket nem izgatja, ha valamit nem értenek a rendezésben, képesek kizárólag a zenehallgatásra koncentrálni. Erre a szintre sosem fogok eljutni, azt gondolom, egyetlen olyan énekest sem ismerek, aki el tudja vonni a figyelmemet egészen, ha a színpadi megvalósítással kapcsolatos problémám van.

Mivel néhány alkalommal (amelyekről 47 bejegyzés készült) láttam énekelni Kolonits Klárát az elmúlt három évadban, kifejezetten érdekelt, hogy miként fogja megváltoztatni ezt a nem kifejezetten rá rendezett előadást, milyen Elvira lesz ebben a koncepcióban és nem utolsósorban: miként fogja befolyásolni a többiek játékát.

Ugyan néha megdöbbentő számomra is, amikor újra és újra szembesülök azzal, hogy létezik valaki, aki ennyire lazán és ugyanakkor pontosan (=számomra, aki nem tudnám a hallottakat egy kottából leellenőrizni a precizitás benyomását keltve) énekel, olyan magától értetődően, mint ahogy mi levegőt veszünk, én Kolonits Klára művészetében elsősorban NEM a koloratúrák szépségét, könnyedségét értékelem. Engem mégis az érdekel elsősorban, hogy miként formálja meg a szerepet, mit akar nekem azon túl is mondani, hogy egyértelműen esztétikai, sőt érzéki gyönyörűség hallgatni. (Ezt se becsüljük le, ha csak ennyi lenne – de akkor lehetne áriaest is, időtakarékosabb megoldás.)

AZ ELŐADÁSRÓL MAGÁRÓL INNEN OLVASHATÓ néhány gondolat:

A Kodály Központ nem volt egészen tele, szellősen ültünk a nézőtéren, meglátszott, hogy nem ellenállhatatlanul vonzó az ismeretlen opera címe, bár a városban még óriásplakátot is láttam, illetve több helyen kisebbet Kolonits Klárával, akiről azért azok az ismerőseim is tudnak, akiknek még a gondolat sem merül fel, hogy bemenjenek egy akármilyen színházba. (Én se tudnám visszanyomozni, hogy mióta tudom, hogy „minőség”. Vannak ilyen emberek, akik mindig benne vannak az életünkben, és nem tudjuk visszaidézni, hogy pontosan mióta. 1998-ban a Figaróban már úgy néztem, hogy tudtam, hogy nagy énekes, és addigra már többször láttam.)

18279050 1878358679048910 7548197146181562925 o

Az elején életszerűnek, de nem túl szerencsésnek érződött az elhúzódó kezdés. Rápillantottam a jegyszedőkre, akik technikai munkatársnak nézhették Aleszja Popova Maria Callasát, mert ők is tanácstalanul tekintgettek az órájukra, és mintha azt mondogatták volna, hogy ideje lenne végre elkezdeni az estét. A nehézkesség persze később eltűnt, ahogy a zene elkezdődött, helyreálltak a dolgok.

Engem ezúttal megnyugtatott, hogy nagyon sok mozzanat hasonlóan történt, és a legtöbb esetben Aleszja Popova megjelenéseiről azt kezdtem feltételezni, hogy nem kizárt, hogy az előadást maga elé képzeli mindössze, bár ha ez volt a koncepció valóban, akkor ez sem volt következetesen végigcsinálva, nemcsak a mesterkurzus szál. Most második nézésre kevésbé zavart, és ezért értelemszerűen nem őt tettem felelőssé, akit szintén az özönvíz előtt láttam először, még a nyolcvanas évek végén, amikor a Prosperóban táncolt. Maria Callasként sikeresen borzongást, félelmet és csodálatot is kivált a hallgatóiból, képes arra, hogy elhiggyük, hogy egy igazi egyéniséget látunk.

A koncepció néha működni látszott, ez például Alekszej Markov első áriája esetén most is nyugtáztam, hiszen szerelmi csalódásról énekel, és mi azt látjuk, hogy éppen a kurzus vezetője nem értékeli a teljesítményét. Ez a két mozzanat párhuzamba hozható, ha végig így megfeleltethető lett volna a külső cselekmény az opera történetével, akkor azt mondanám, hogy megélt a koncepció, egyébként összességében jobban szerettem azokat a jeleneteket, amikor az énekesek magukra hagyva csak úgy énekeltek, különösebben észrevehető rendezői beavatkozás nélkül, eszköztelenül.

Alekszej Markov mindenesetre most másodszorra is nagyon tetszett, később különösen, amikor Bretz Gáborral énekelt kettőst az előadás vége felé. Nekem ez a kettős az előadás csúcspontjai közé tartozott.

Bretz Gábor énekét, ha ez elmondható egyáltalán, még annál is jobban élveztem, mint csütörtökön. Folyton keveslem, amennyit fellép nálunk, és idén ráadásul nem voltam túl szerencsés, mert a Nabuccót nem szerettem, a Parsifalról pedig családi okok miatt hiányoztam, így még annál is kevesebbet láttam, mint amennyit lehetett volna. Most viszont még jobb volt hallgatni – az Elektra után – ebben az előadásban kétszer is. Most sem akarok szakértőként tetszelegni, de mintha egyre kifinomultabb lenne az énektechnikája, egyre szebbnek tűnik a hangja. Nagyon jól el tudtam volna képzelni egy „valódi” Puritánokban is, amikor ezt a nagybácsit – pót-apát – élesben kellene játszania. Örültem, hogy neki azért annyira nem volt kevés a szerepe, mint például a fivérét játszó Sebestyén Miklósnak.

Míg Bretz Gábor az én „kezdőcsapatomba” tartozik, abba a megközelítőleg húsz énekesbe, akiket egyszerre kezdtem figyelni 2006-ban egy Kovalik-rendezés (Mozart maraton) jóvoltából, addig Sebestyén Miklós a legfrissebben „begyűjtött” énekeseim közé tartozik, aki igazán szép és mély basszus hangján kívül kulturált színpadi játékával is meggyőzött megközelítőleg másfél éve, amikor Erwin Schrott oldalán Leporello volt. Ő még kevesebbet látható-hallható, legközelebb pont egy év múlva lesz Kékszakállú herceg a Zeneakadémián, így vele kapcsolatban most egyértelműen keveselltem a Bellini által neki írt részeket. A rendező jóvoltából most is kiderült, hogy remek színész, mert ő el tudta adni a próbaszituációt, és eléggé magára terelte a figyelmünket, amikor a hátérben a kollégákba próbált lelket önteni, és az éneklése most is hiányérzetet hagyott bennünk: vártuk volna vissza a második részben, de nem jöhetett.

Bár néma jelenésként a második rész elején is feltűnt, csak az első részben énekelte a királyné szerepét Szántó Andrea, akiről úgy tűnt, hogy a többiekkel ellentétben ő az egyetlen, aki valóban a Puritánok történetéből lépett volna elő. Érdekelne ennek a magyarázata, de nyilván sosem fog kiderülni, hogy miért is alakult így. Nem ártott neki ez, mind hangilag, mint színészileg nagyon kerek volt, amit láttunk, és megint nagyon szerettem a hangját hallgatni, mint amikor Juditot énekel. (Leginkább Juditként láttam, keveset lépett fel ő is itthon, bár heteken belül következik egy Rigoletto sorozata, amelyben meg akarom nézni őt is.)

Másodszori megtekintésre Francesco Demuro, Elvira imádottja, az előadás nagy meglepetése (számomra) szintén még jobban tetszett. Némileg aggódtam előzetesen, hogy milyen lesz, miután előző este ugyanezt a szerepet a Müpában énekelte, lesz-e ugyanolyan csodálatos, mint volt csütörtökön. Örültem, hogy idehoztak nekem valakit, akinek lenyűgözően gyönyörű a hangja, és ugyan csak kétszer hallottam, mindkétszer ebben a számomra kevéssé meggyőző rendezésben, és mégis eszembe jutott, hogy újra hallani kellene, rá is kerestem, hogy hol nézhető legközelebb…

Francesco Demuro valóban ideális énekes a szerepre, ha nagyon akarjuk, elhisszük Kolonits Klárának, hogy ez az Arturo annyira megfogta, hogy nélküle nem látja értelmét az életének. Ha nagyon megerőltetem magam, még azt is el tudom képzelni, hogy valakinek a különlegesen szép hangja olyan vonzó, hogy ellenállhatatlan hatást kelt. Pavarottival szoktam meg a híres áriát, és Francesco Demurót hallgatva nem volt hiányérzetem. Ez a legtöbb, amit elmondhatok.

Ezennel vissza is érkeztünk az előadás centrális szereplőjéhez, „az új beállóhoz”, Kolonits Klárához.

Igen, egy tinilány lelkületű mesterkurzus-résztvevőt látunk (ruhája, hajviselete ezt erősíti), aki operaénekesnek tanul, rengeteg gátlása van, fél Maria Callastól, bizonytalan és rászorul a többiek biztatására, aki alkalmanként viszont annyira beleéli magát az Elviraságba, mintha valóban át is változna a Puritánok szereplőjévé, akárcsak Szántó Andrea, aki végig királyné. Kolonits Klára helyzete nehezebb, mert hol operaénekes, hol Elvira, változik az elfoglalt pozíciója.

Elviraként megfogott elszántsága, az a könyörtelenség (magával szemben), amellyel elhiteti velünk is, hogy szerelme nélkül nem óhajt élni. Az opera műfajának ez is az egyik varázsa, hogy mi, akik halandó emberek vagyunk és saját túlélésünk érdekében hajlamosak vagyunk megalkuvásra, (ebben attól tartok, hogy osztoznak velünk az operaénekesek is), egy ilyen előadást nézve szekunder élményként azonosulhatunk hősökkel, akik viszont hűek az elveikhez, nem hajlanak meg, és – a bel canto operáknál – inkább rendre beleőrülnek a rájuk nehezedő nyomásba.

Bellini, Donizetti hősnőinek ez a válasza az őket ért hatásokra,nem tudják elviselni a körülöttük lévő világot, és így menekülnek ki belőle. Lehet, hogy ez nem is olyan érthetetlen, szimpátiánkat mindenesetre kiváltják.

Ha óhatatlanul is összehasonlítom a korábban látott Jessica Pratt-tel, akkor azt mondanám, hogy Kolonits Klára sokkal árnyaltabban érzékelteti zaklatott lelkiállapotát, inkább elhittem neki a megőrülést és a labilis idegrendszert.

Összességében elmondható, hogy jó, hogy tanúi lehettünk annak a pillanatnak, amikor Kolonits Klára a teljes művet, eredeti nyelven, kitűnő partnerekkel egy nagyon jó atmoszférájú és akusztikájú házban, a Kodály Központban elénekelhette, értő karmesterrel ( Ricardo Frizza), aki a jól teljesítő Pannon Filharmonikusokat és a Kolozsvári Opera Énekkarát vezényelte. Kolonits Klára számunkra maga volt a reflektorfény, amely ráirányította ezúttal erre a műre a figyelmünket, és általa már meg is szerettük a Puritánokat, ezért is köszönet illeti meg, nemcsak a szép estéért. És persze az én esetemben tudtam örülni annak is, hogy odavonzott Pécsre, ahol 24 órát töltöttem, találkoztam régi barátnőmmel, aki befogadott, másnap kicsit kirándultam és megnéztem megint Csontváry képeit is. Szerzett nekem egy tökéletes napot, nemcsak röpke három órát, egészen feltöltődve ültem vissza a vonatra, és ezért hálás is vagyok neki.

Címkék: Pécs Bretz Gábor Sebestyén Miklós Kolonits Klára Aleszja Popova A puritánok Szántó Andrea Francesco Demuro Alekszej Markov Némedi Csaba Riccardo Frizza

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr5212538505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.