Bejegyzések

  • NAPI AJÁNLÓ - 166. 2015. november 7. szombat 2015. november 06. 08:07Ebben a kéthetes periódusban, amióta írom a blogot ez a csúcsnap mindenképp. 14 ajánlatból csak sikerülhet valamit találni annak, aki el akar jutni egy előadásra. 1. Operaház - Mario és a varázsló,...
  • NAPI AJÁNLÓ - 165. 2015. november 6. péntek 2015. november 04. 22:02Nyolc előadás: 1. Zeneakadémia - Teremtés (Fodor Beatrix!) 2. Belvárosi Színház - A folyón túl Itália 3. Karinthy - Olympia 4. Katona - Illaberek 5. Kolibri Pince - 16h - Cyber Cyrano 6....
  • NAPI AJÁNLÓ - 164. 2015. november 5. csütörtök 2015. november 03. 23:48Tíz lehetőség erre a csütörtökre. (Illetve: az Operettszínházzal együttműködve a Zeneakadémián premier - Fekete Gyula darabját Zsótér Sándor rendezi. Ismétlése: másnap!) 1. Opera - Werther 2....
  • NAPI AJÁNLÓ - 163. 2015. november 4. szerda 2015. november 02. 22:12Megint van - legalább - kilenc figyelemre méltó előadás a palettán és egy ingyenesen nézhető Verdi Requiem a Bazilikában. (Kolonits Klárával, Fekete Attilával többek között)  Regisztrálni kell holnap...
  • NAPI AJÁNLÓ - 162. 2015. november 3. kedd 2015. november 01. 23:47Visszaáll a szokásos kínálat, a megtekintett előadások közül nyolcat tudok felsorolni. 1. Belvárosi Színház - Mindent Éváról 2. Katona - Sufni - Petra von Kant (Pelsőczy Réka!) 3. Kamra -...
  • NAPI AJÁNLÓ - 161. 2015. november 2. hétfő 2015. november 01. 09:27Ez se sokkal gazdagabb, mint a vasárnap, hasonló okokból. De aki nagyon akar, tud miből választani. 1. Átrium - Sirály 2. Örkény - A hét szamuráj 3. Rózsavölgyi Szalon - A pasi a szomszéd sír...
  • NAPI AJÁNLÓ - 160. 2015. november 1. vasárnap 2015. október 31. 07:51A legtöbb színház érzi, hogy ez a nap nem kifejezetten a színházról szól. De vannak azért figyelemre érdemes előadások így is. Nekem négy jöhetne szóba. 1. Budapest Bábszínház - 10 h - Tíz emelet...
  • NAPI AJÁNLÓ - 159. 2015. október 31. szombat 2015. október 30. 07:36Új bemutatók, egyszeri események és bevált előadások mind lesznek. Egy olyan nap, amikor jó nehéz a választás. 1. Müpa - Requiem (Kolonits Klára!) 2. Kamra - Oberabeavató - Cosí fan tutte - Dinyés...
  • NAPI AJÁNLÓ - 158. 2015. október 30. péntek 2015. október 29. 07:28Ez a péntek különösen izgalmas lesz. Kilenc ajánlat. Én, ha tehetném, egyértelműen az Átriumban nézném meg a Mesterkurzust, László Zsolttal. (Székesfehérvári vendégjáték) Hátha lesz később is...
  • NAPI AJÁNLÓ - 157. 2015. október 29. csütörtök 2015. október 28. 07:05Hét lehetőség csütörtökre: 1. Katona - Faust I. 2. Kamra - Oszlopos Simeon (Ötvös András) 3. Nemzeti - Tóték 4. Nemzeti - A Szkalla-lányok 5. Pesti Színház - A testőr (Eszenyi - Stohl) 6....

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

011Alkcsop. (3) Ács Norbert (2) Aczél András (14) Adorjáni Bálint (8) Adrian Eröd (6) Ady-Petőfi est (2) Ágh Márton (2) Ágoston Katalin (2) Ágoston László (5) Ágoston Péter (3) Agota Kristof (2) Aida (2) Ajánló (329) Akadémiai Kórustársaság (2) Alexandru Agache (2) Alexis Lathman (2) Alföldi (61) Almási-Tóth András (33) Almási Éva (3) Ambrogio Maestri (2) Ambrus Ákos (4) Ambrus Mária (19) Ambrus Orsolya (2) Amphitryon (4) Andrássy Máté (3) Andrusko Marcella (5) Anette Dasch (2) Angelica nővér (2) Anger Ferenc (10) Anger Zsolt (2) Anja Kampe (6) Ann Silberberg (3) Antal Csaba (2) Antal Mátyás (2) Anyegin (9) Apáti Bence (6) Apró Ernő (2) Arabella (5) Aracs Eszter (2) Aranytíz (3) Ari-Nagy Barbara (4) Ariadné Naxosban (2) Árkosi Árpád (2) Armel Operafesztivál (5) Árva Nóra (2) Ascher Tamás (15) Átrium (36) Az istenek alkonya (2) A bajnok (2) A bolygó hollandi (5) A denevér (2) A köpeny (2) A nagy füzet (2) A nürnbergi mesterdalnokok (2) A pasi a szomszéd sír mellől (2) A Rajna kincse (8) A sevillai borbély (4) A sütemények királynője (2) A telefon (3) A tenor (2) A trubadúr (5) A vágy villamosa (2) A varázsfuvola (3) A velencei kalmár (2) A vihar (3) A walkür (4) Bábszínház (7) Bach Kata (8) Bagossy László (14) Bagossy Levente (8) Bajcsay Mária (2) Bajomi Nagy György (2) Baki Dániel (7) Bakonyi Anikó (4) Bakonyi Marcell (5) Bakos Anikó (3) Bakos Kornélia (7) Bakó Antal (4) Baksa Imre (8) Balatoni Éva (16) Balázsovits Edit (4) Balázs Andrea (5) Balczó Péter (18) Balga Gabriella (15) Balikó Tamás (7) Bálint András (10) Ballér Bianka Gréta (5) Balogh Eszter (5) Balsai Móni (7) Bandi András Zsolt (2) Bándi János (2) Bánfalvi Eszter (6) Bánki Gergő (5) Bányai Kelemen Barna (4) Bányavakság (2) Bányavirág (4) Bán Bálint (10) Bán János (10) Bárány Péter (3) Baráth Emőke (18) Bárdosi Ibolya (3) Bárnai Péter (5) Baronits Gábor (3) Bartal László (5) Bartók Emlékház (3) Básti Juli (3) Bátki Fazekas Zoltán (20) Bátori Éva (8) Bazsinka Zsuzsanna (3) Belvárosi Színház (30) Benedek Mari (23) Benedek Miklós (7) Benkó Bence (7) Beöthy-Kiss László (7) Beöthy Kiss László (5) Bercsényi Péter (7) Berczelly István (2) Bérczes László (3) Bereczki Zoltán (3) Béres Attila (5) Béres Ilona (2) Béres Miklós (2) Bethlen téri színház (3) Bezerédi Zoltán (9) BFZ (2) Birgit Remmert (2) Bíró Kriszta (9) Blaskó Borbála (3) Blaskó Péter (3) Blazsó Domonkos (8) BMC (3) Bocsárdi László (3) Bódi Mariann (3) Bodnár Erika (9) Bodoky Márk (4) Bodor Johanna (4) Bodó Viktor (3) Bodrogi Gyula (2) Bogányi Tibor (5) Bohémélet (3) Bohémélet 2.0 (2) Bohoczki Sára (3) Boncsér Gergely (28) Borbély Alexandra (12) Börcsök Enikő (13) Borgula András (2) Borka Ákos (4) Boross Csilla (2) Boros Anna (6) Borsányi Dániel (6) Botos Éva (5) Bozó Andrea (7) Bozsik Yvette (4) Bo Skovhus (3) Brand (2) Brecht (3) Bregyán Péter (2) Bretz Gábor (60) Brickner Szabolcs (6) BTF (2) Bucsi Annamária (13) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (6) Budai Lívia (2) Budaörs (5) Budapesti Fesztiválzenekar (2) Budapesti Kamaraszínház (3) Budapest Bábszínház (5) Busa Gabriella (2) Busa Tamás (11) Bűvös vadász (4) Cantemus kórus (2) Carmen (6) Cecília Lloyd (3) Celeng Mária (5) Centrál Színház (10) Chován Gábor (5) Christian Badea (2) Christian Franz (9) Ciróka Bábszínház (9) Concerto Budapest (2) Cosí fan tutte (12) Crespo Rodrigo (3) Csákányi Eszter (13) Csákovics Lajos (3) Csankó Zoltán (3) Csányi Sándor (4) Csapó József (7) Csarnóy Zsuzsanna (2) Cseh Antal (21) Cseh Judit (3) Cselényi Nóra (2) Csémy Balázs (4) Cserhalmi Ferenc (10) Cserje Zsuzsa (2) Cserna Ildikó (3) Cservenák Vilmos (2) Cser Ádám (12) Cser Krisztián (135) Csiby Gergely (2) Csiki Gábor (11) Csizmadia Tibor (3) Csóka Anita (2) Csoma Judit (5) Csomós Mari (8) Csongor és Tünde (2) Csonka András (2) Csuja Imre (22) Cyber Cyrano (2) Czakó Julianna (4) Czegő Teréz (2) Czeizel Gábor (4) Cziegler Balázs (12) Czupi Dániel (2) Danis Lídia (4) Dankó István (12) Danton halála (2) Dányi Krisztián (2) Daragó Zoltán (6) Deák Tamás (2) Debrecen (4) Debreczeny Csaba (14) Decsi András (3) Dékány Barnabás (2) Dékán Jenő (4) Dénes István (2) Dénes Viktor (5) Dengyel Iván (2) Derzsi János (2) Dér Zsolt (8) Dicső Dániel (4) Dinyés Dániel (21) Dióssi Gábor (2) Dobi-Kiss Veronika (2) Dolhai Attila (2) Domokos Zsolt (7) Dömötör András (13) Don Carlos (3) Don Giovanni (16) Don Juan (2) Dóra Béla (7) Ducza Nóra (7) Dumaszínház (5) Eger (2) Egils Silins (5) Egri Kati (3) Egri Márta (4) Egri Sándor (18) Egyed Apollónia (2) Eke Angéla (6) Elek Ferenc (13) Elisabet Strid (2) Ember Márk (3) Enyedi Éva (5) Enyvvári Péter (4) Eötvös Péter (4) Eperjes Károly (3) Epres Attila (13) Erdélyi Dániel (2) Erdélyi Tímea (2) Erdős Attila (5) Eric Halfvarson (2) Erkel Színház (94) Erwin Schrott (5) Eszenyi Enikő (10) Évadértékelés (8) Evelyn Herlitzius (3) Fábián Gábor (3) Fábián Péter (7) Fabók Mariann (7) Fándly Csaba (3) Fandl Ferenc (3) Farkasréti Mária (24) Farkas Sándor (2) Fátrai János (3) Faust (4) Feczesin Kristóf (6) Fédra fitnessz (2) Fehér Balázs Benő (10) Fehér László (11) Fekete Ádám (8) Fekete Anna (2) Fekete Attila (35) Fekete Ernő (14) Fekete Györgyi (2) Ferruccio Furlanetto (2) Fesztbaum Béla (3) Ficza István (17) Ficzere Béla (5) Figaro 2.0 (11) Figaro házassága (31) Figeczky Bence (7) Fige Attila (2) Fillár István (4) Fischer Ádám (12) Fischer Iván (5) Fodor Annamária (2) Fodor Beatrix (35) Fodor Bernadett (6) Fodor Gabriella (13) Fodor Tamás (15) Főglein Fruzsina (6) Földeáki Nóra (4) Földes Eszter (4) Földes Imre (2) Forgách András (5) Forgács Péter (3) Formán Bálint (3) Forte (3) Forte társulat (2) Frankó Tünde (6) Friedenthal Zoltán (10) Fried Péter (5) FÜGE (24) Fülep Máté (5) Fullajtár Andrea (14) Fülöp József (4) Für Anikó (12) Futótűz (2) Füzér Anni (8) G.Erdélyi Hermina (2) Gaál Csaba (11) Gábor Géza (56) Gábor Sylvie (7) Galambos Péter (11) Gálffi László (19) Galgóczy Judit (6) Gálvölgyi János (2) Gál Erika (28) Gál Gabi (6) Gárday Gábor (3) Gáspár Ildikó (5) Gáspár Sándor (4) Gáspár Tibor (4) Gazsó György (10) Geiger Lajos (30) Gémes Antos (4) Gémes Dóra (2) Gémes Katalin (4) Georgita Máté Dezső (4) Geréb Zsófia (4) Gergye Krisztián (7) Gerhard Siegel (5) Gianluca Margheri (3) Gianni Schicchi (2) Gimesi Dóra (2) Góczán Judit (2) Gödöllő (2) Godot-ra várva (2) Gólem Színház (3) Göncz Renáta (2) Gördülő opera (4) Gothár Péter (8) Göttinger Pál (23) Gradsach Zoltán (11) Gregor József (2) Grisnik Petra (4) Grúzia (10) Gubás Gabi (3) Gudrun Pelker (2) Gula Péter (4) Gulyás Dénes (4) Gunyong Na (2) Gyabronka József (8) Gyöngyösi Zoltán (4) Gyöngy Zsuzsa (3) Győr (2) Györgyi Anna (5) Hábetler András (55) Hagar Sharvit (2) Haja Zsolt (21) Hajduk Károly (7) Hajdu András (2) Hajdu Szabolcs (2) Hajnóczy Júlia (12) Halász Péter (13) Hamlet (5) Hámori Gabriella (4) Hámori Szabolcs (2) Hamupipőke (2) Hannus Zoltán (4) Hargitai Iván (2) Haris Nadin (3) Harlekin Bábszínház (2) Három nővér (2) Harsányi Attila (4) Harsányi Sulyom László (2) Hartai Petra (2) Hartmut Welker (4) Háry János (3) Hátsó Kapu (4) Haumann Péter (4) Hay Anna (4) Háy János (5) Hegedűs D. Géza (12) Hegymegi Máté (5) Heiter Melinda (13) Héja Domonkos (3) Herczeg Ferenc (3) Herczeg Tamás (3) Herczenik Anna (12) Hernádi Judit (5) Hevér Gábor (7) Hirtling István (7) Hoffer Károly (2) Holecskó Orsolya (2) Hollerung Gábor (7) Hollósi Frigyes (4) Homonnai Katalin (2) Honti György (3) Honvéd Férfikar (2) HOPPArt (6) Horesnyi Balázs (5) Horgas Ádám (3) Horgas Péter (7) Horkay Barnabás (8) Horti Lilla (5) Horváth Alexandra (2) Horváth Barbara (2) Horváth Csaba (12) Horváth Illés (5) Horváth István (28) Horváth Jenny (2) Horváth Lajos Ottó (4) Horváth Márk (3) Horváth Szabolcs (7) Horváth Virgil (3) Humorfesztivál (3) Hunyadi László (10) Hunyadkürti György (4) Huzella Júlia (2) I. Erzsébet (3) Illatszertár (5) Ilyés Róbert (4) Imai Ayane (2) Inoka Péter (2) Iréne Theorin (3) Irlanda Gergely (3) István a király (3) Ivanics Tamás (5) Izsák Lili (10) Jakab Ildikó (2) James Rutherford (3) Jancsó Dóra (3) Janklovics Péter (2) Jankovics Péter (8) János-passió (2) Járó Zsuzsa (4) Jaskó Bálint (2) Játékszín (5) Jeffrey Thompson (4) Jéger Zsombor (7) Jekl László (5) Jeli Luca (4) Jógyerekek képeskönyve (3) Johann Reuter (2) Jordán Adél (11) Jordán Tamás (12) Józan László (3) Józsa Imre (2) Juhász Katalin (6) Jurányi (45) Jürgen Sacher (5) Juronics Tamás (2) k2 színház (6) Kádas József (5) Káel Csaba (5) Kákonyi Árpád (11) Káldi Kiss András (12) Kálid Artúr (4) Káli Gábor (2) Kálmándi Mihály (31) Kálmán Eszter (7) Kálmán László (7) Kálmán Péter (19) Kalmár Zsuzsa (3) Kálnay Zsófia (23) Kalocsai Zsuzsa (2) Kamen Chanev (2) Kamra (22) Kaposvár (7) Kardos Róbert (3) Karinthy Márton (6) Karinthy Színház (21) Karnyóné (2) Kárpáti Pál (5) Kaszás Gergő (9) Katona (64) Katona László (4) KÁVA (2) Kecskemét (7) Kedvek Richárd (3) Kékszakállú (23) Kelemen Dániel (6) Kelemen József (2) Kelemen Zoltán (10) Keller András (3) Kémiai Diákolimpia (13) Kerekasztal Színház (2) Kerekes Éva (16) Kerekes József (4) Kerekes Viktória (6) Kerékgyártó István (7) Kerengők (2) Keresztény Tamás (3) Keresztes Tamás (16) Kéri Kitty (2) Kern András (5) Kertesi Ingrid (7) Kesselyák Gergely (9) Keszég László (2) Keszei Bori (25) Khell Csörsz (5) Khell Zsolt (8) Király Attila (4) Király Dániel (8) Kiss András (21) Kiss Andrea (7) Kiss Attila (2) Kiss B. Attila (5) Kiss Csaba (4) Kiss Diána (4) Kiss Diána Magdolna (2) Kiss Eszter (5) Kiss Judit Anna (3) Kiss Mari (3) Kiss Márton (2) Kiss Péter (16) Kiss Tivadar (9) Klein Ottokár (3) Klem Viktor (3) Kóbor Tamás (4) Kocsár Balázs (11) Kocsis Gergely (14) Kocsis Pál (4) Kocsis Zoltán (4) Kodály Központ (2) Köd utánam (2) Kókai Tünde (7) Kokics Péter (4) Köles Ferenc (2) Kolibri Pince (4) Kolibri Színház (14) Kolonits Klára (42) Kolozsvár (3) Koltai M.Gábor (2) Koltai Tamás (2) Komáromi Márton (2) Komlósi Ildikó (15) Kónya Krisztina (2) Kőszegi Ákos (2) Kőszegi Mária (2) Köteles Géza (11) Kovácsházi István (16) Kovács Adrián (4) Kovács Ágnes (3) Kovács Andrea (2) Kovács Annamária (4) Kovács D. Dániel (7) Kovács Dániel (4) Kovács Domokos (4) Kovács István (28) Kovács János (11) Kovács Krisztián (7) Kovács Lehel (12) Kovács Márton (10) Kovács Patrícia (4) Kovács Péter (2) Kovács Petra Eszter (2) Kovács Tamás (6) Kovács Vanda (3) Kovács Yvette Alida (4) Kovács Zsolt (2) Kovalik (24) Kőváry Katalin (4) Kováts Adél (11) Kováts Kolos (6) Közellenség (2) Kristán Attila (4) Kristofori Ferenc (4) Kriszta Kinga (6) Krisztik Csaba (6) Krucsó Júlia (3) Kulka János (19) Kun Ágnes Anna (13) Kurázsi mama (2) Kurta Niké (8) Kurt Rydl (3) Kuthy Ágnes (2) Laboda Kornél (3) Lábodi Ádám (3) Lackfi János (4) Ladányi Andrea (9) László Boldizsár (10) László Lili (7) László Zsolt (22) Lázár Kati (8) Lazók Mátyás (2) Lénárdt Laura (2) Lendváczky Zoltán (2) Léner András (4) Lengyel Ferenc (8) Lestyán Attila (7) Létay Kiss Gabriella (29) Liliomfi (5) Lisztopád Krisztina (2) Lőkös Ildikó (2) Lőrinc Katalin (2) Losonczi Kata (2) Lovas Emília (2) Lovas Rozi (12) Lúdas Matyi (2) Lukács Anita (2) Lukács Gyöngyi (2) Lukács Sándor (4) Lukáts Andor (5) Lukrécia meggyalázása (3) Lusine Sahakyan (6) M.Tóth Géza (7) Macbeth (2) Mácsai Pál (17) Macskajáték (3) Madách Színház (3) Madák Zsuzsanna (2) Magács László (4) Magassy Júlia (2) Magyar Színház (12) Máhr Ági (3) Majsai-Nyilas Tünde (3) Makranczi Zalán (13) Maladype (3) MaNNa (2) Manuela Uhl (2) Marcus Jupither (4) Marczibányi Tér (23) Margitai Ági (6) Margitszigeti Szabadtéri Színpad (4) Mario és a varázsló (7) Marjai Virág (2) Markovics Erika (10) Markó Róbert (2) Marosvásárhely (3) Martinkovics Máté (6) Martinovics Dorina (7) Martin Márta (6) Martin Winkler (2) Márton András (4) Márton B. András (2) Marton László (6) Marton Róbert (4) Máté Gábor (16) Máté passió (4) Máthé Zsolt (18) Mátravölgyi Ákos (3) Matthew Shaw (3) Mátyássy Bence (3) Maurice Lenhard (2) Medveczky Balázs (3) Mefistofele (5) Megyesi Schwartz Lúcia (11) Megyesi Zoltán (52) Méhes László (3) Meláth Andrea (10) Menczel Róbert (4) Mentőcsónak (4) Mertz Tibor (2) Mesebolt (4) Messaudi Emina (4) Mester Viktória (19) Mészáros Béla (14) Mészáros Blanka (9) Mészáros Máté (11) Mészáros Piroska (3) Mészáros Sára (4) Mészáros Tamás (3) Mészöly Anna (8) Mezei Gábor Péter (2) Michael Kupfer-Radeczky (2) Michael Schulz (2) Mihályfi Balázs (3) Mihályi Győző (2) Mikecz Kornél (4) Miklósa Erika (7) Mikola Gergő (2) Miksch Adrienn (21) Milano (2) Miskolc (25) Mitilineou Cleo (2) Móga Piroska (2) Mohácsi János (22) Mohai Tamás (2) Molnár Ágnes (9) Molnár Anna (5) Molnár Erika (2) Molnár Gusztáv (2) Molnár Levente (14) Molnár Piroska (20) Molnár Zsolt (2) Moltopera (3) Monori Lili (4) Morcsányi Géza (3) Mórocz Adrienn (2) Mozart (3) Mucsi Zoltán (10) Mukk József (5) Mult István (2) Mundruczó Kornél (4) Müpa (22) MüPa (37) Murányi Márta (7) Murányi Tünde (3) Művház (2) Nádasdy Ádám (2) Nádasdy András (3) Nádasy Erika (3) Nadine Duffaut (2) Nagypál Gábor (9) Nagy Dániel Viktor (7) Nagy Ervin (14) Nagy Fruzsina (4) Nagy Mari (11) Nagy Norbert (6) Nagy Petra (2) Nagy Viktor (2) Nagy Zoltán (5) Nagy Zsolt (21) Najbauer Lóránt (2) Napi ajánló (166) Némedi Árpád (4) Németh Ákos (2) Németh Anikó (3) Németh Judit (15) Németh Pál (2) Nemzeti (60) Nemzeti Énekkar (3) Nemzeti TÁP Színház (2) Nézőművészeti Kft (9) Novák Eszter (6) Novák János (3) Novák Péter (3) Novkov Máté (5) Nyakó Júlia (3) Nyári Oszkár (2) Nyári Zoltán (23) Nyirkó Krisztina (3) Oberfrank Pál (5) Oberfrank Péter (6) Óbudai Danubia Zenekar (2) Óbudai Társaskör (3) Ódor Botond (3) Ódor Kristóf (2) Ódry Színpad (35) Ókovács Szilveszter (3) Olasz Renátó (6) Ónodi Eszter (9) opera (2) Opera (243) Operabeavató (12) Operakaland (6) OpeRaport (2) Operaport (2) Operavizsga (2) Operavizsga-fesztivál (4) Operettszínház (7) Orendt Gyula (2) Orfeo Zenekar (6) Örkény István (7) Örkény Kert (2) Örkény Színház (47) Orlai Tibor (38) Orosz Ákos (4) Orosz Róbert (2) Orth Péter (4) Oskar Hillebrandt (2) Osváth Judit (5) Oszvald Marika (2) Othello (2) Ötvös András (9) Őze Áron (19) Ozsgyáni Mihály (3) Paczolay Béla (2) Páder Petra (2) Paizs Miklós (3) Palerdi András (19) Pálfi Ervin (2) Pallag Márton (8) Pallai Mara (2) Pálmai Anna (17) Pálos Hanna (14) Pálya Pompónia (7) Pál András (17) Pál Tamás (3) Pannon Filharmonikusok (4) Papp Endre (5) Papp Zoltán (2) Parasztbecsület (2) Parasztopera (9) Parázsfuvolácska (6) Parsifal (4) Parti Nagy Lajos (3) Pass Andrea (2) Pasztircsák Polina (19) Pásztor Pál (2) Pataki Adorján (2) Pataki Bence (15) Pataki Potyók Dániel (3) Patkós Márton (6) Pavol Remenár (6) Pécs (5) Peer Gynt (4) Pelsőczy Réka (24) Perencz Béla (2) Pesti Színház (9) Péter Kata (2) Pethő Gergő (2) Pető Kata (12) Petra Lang (2) Petrik Andrea (11) Philipp György (4) Philoktétész (2) Piaf (2) Pillantás a hídról (2) Pinceszínház (5) Pinchas Steinberg (2) Pindroch Csaba (6) Pintér Ágnes (3) Pintér Béla (21) Pintér Dömötör (8) Piti Emőke (6) Pogány Judit (14) Pokorny Lia (5) Polgár Csaba (17) Pomádé király (7) Poppea megkoronázása (2) Porogi Ádám (7) Pozsony (2) Prága (2) Pregitzer Fruzsina (2) Presznyakov-testvérek (2) Prohászka Fanni (6) Purcell Kórus (6) Puskás Tamás (6) Quitt László (2) Rábavölgyi Tamás (2) Rába Roland (7) Rab Gyula (5) Rácz István (9) Rácz Rita (16) Rada Bálint (4) Radnai Annamária (4) Radnai Márk (3) Radnay Csilla (5) Radnóti Színház (25) Rainer-Micsinyei Nóra (3) Rajkai Zoltán (7) Rálik Szilvia (14) Rátóti Zoltán (5) Remete Krisztina (4) Requiem (5) Rétfalvi Tamás (6) Réthly Attila (3) Reviczky Gábor (2) Rezes Judit (10) Rezsnyák Róbert (9) Rigoletto (4) Ring (11) Róbert Gábor (2) Rómeó és Júlia (3) Rőser Orsolya Hajnalka (16) Rost Andrea (7) Roszik Hella (3) Rózsalovag (2) Rózsavölgyi Szalon (44) Rózsa Krisztián (7) Rozsos István (3) RS9 (3) Rudolf Péter (2) Rujder Vivien (14) Rükverc (7) Ruszalka (3) Ruszina Szabolcs (3) Rusznák András (6) Rusznyák Gábor (4) Ruszó Alexandra (6) Sáfár Orsolya (14) Salat Lehel (2) Salome (3) Sándor Csaba (13) Sántha Borcsa (2) Sanyi és Aranka Színház (3) Sárközi Xénia (2) Sárosdi Lilla (2) Scallabouche (2) Schell Judit (5) Scherer Péter (9) Schilling Árpád (3) Schmied Zoltán (2) Schneider Zoltán (13) Schnell Ádám (4) Schöck Atala (22) Schruff Milán (3) Sebestyén Aba (6) Sebestyén Miklós (12) Sedró Áron (2) Selmeczi György (5) Sepsiszentgyörgy (2) Seres Ildikó (4) Shirley Valentine (2) Siegfried (3) Simkó Katalin (5) Simonfi Adrienn (2) Simon Kornél (3) Simon Krisztina (15) Sinkó László (4) Sipos Imre (3) Sipos Katalin (2) Sipos Vera (2) Sirály (6) Sodró Eliza (5) Somhegyi György (2) Somogyi Szilárd (2) Söptei Andrea (9) Sötét galamb (2) Spiegel Anna (2) Spiegl Anna (2) Spinoza (11) Spiró György (3) Spolarics Andrea (9) Stefanovics Angéla (9) Stohl András (18) Stork Natasa (2) Strauss (2) Strausz Kálmán (2) Stúdió K (4) Sufni (5) Súgó (32) Sümegi Eszter (16) Sütő András (4) Szabadka (5) Szabóki Tünde (17) Szabó Borbála (5) Szabó Erika (4) Szabó Győző (3) Szabó Irén (3) Szabó Kimmel Tamás (9) Szabó Máté (21) Szabó P. Szilveszter (4) Szabó Sebestyén László (3) Szabó Zoltán (2) Szacsvay László (13) Szakács Györgyi (7) Szakács Ildikó (4) Szakértők (3) Szalay Marianna (2) Szalontay Tünde (10) Szamosi Donáth (3) Szamosi Zsófia (10) Szandtner Anna (14) Szanitter Dávid (7) Szántó Andrea (5) Szántó Balázs (6) Szappanos Tibor (18) Szathmáry Judit (6) Szatmári György (4) Szatory Dávid (4) Szávai Viktória (5) Szeged (5) Szegedi Csaba (13) Szegedi Dezső (6) Székely B. Miklós (2) Székely Csaba (4) Székely Kriszta (7) Székesfehérvár (3) Széles László (3) Széles Tamás (2) Széll Cecília (2) Szemán Béla (2) Szemenyei János (4) Szemerédy Károly (6) Szemere Zita (25) Szendrényi Éva (6) Szenteczki Zita (3) Szentivánéji álom (2) Széplaky Géza (3) Szerekován János (15) Szerelem (3) Szerelmi bájital (2) Szervét Tibor (4) SZFE (17) Szigeti Karina (3) Szigetvári Dávid (8) Szikora János (4) Szikszai Rémusz (11) Szilágyi Ágota (2) Szilágyi Bálint (4) Szilágyi Csenge (9) Szilágyi Tibor (2) Szinetár Miklós (6) Színházcsinálók (2) Színház Pont (2) Szirbik Bernadett (3) Szirtes Ági (13) Szirtes Balázs (3) Szirtes Gábor (4) Szirtes Tamás (2) Szívós Károly (3) Szkéné (35) Szlávik István (3) Szlávik Júlia (3) Szőcs Artur (2) Szőcs Artúr (2) Szöktetés a szerájból (3) Szolnok (3) Szolnoki Apollónia (13) Szombathely (6) Szombathy Gyula (4) Szörényi Júlia (4) Szputnyik (6) Sztarenki Dóra (3) Sztarenki Pál (3) Szűcs Nelli (4) Szűcs Péter Pál (3) Szüle Tamás (11) Szvétek László (23) Takács Géza (4) Takács Kati (4) Takács Nóra Diána (17) Takátsy Péter (9) Tallér Zsófia (4) Tamási Zoltán (9) Tankó Erika (2) Tannhauser (3) Tarjányi Tamás (7) Tárnok Marica (2) Tartuffe (2) Tasnádi Bence (15) Tatabánya (3) Tatai Nóra (3) Telekes Péter (2) Telki Nagy Krisztián (2) Temesi Mária (3) Temesvár (2) Tengely Gábor (5) Tenki Réka (11) Teremtés (2) Terhes Sándor (4) Thália (66) Thelma és Louise (3) Theodora Raftis (3) Thuróczy Szabolcs (14) Tihanyi Ildikó (6) Tíz emelet boldogság (2) Tomasz Konieczny (4) Tompos Kátya (6) Tordai Hajnal (2) Tordai Teri (2) Tordy Géza (3) Töreky Zsuzsa (2) Törőcsik Franciska (5) Törőcsik Mari (5) Török-Illyés Orsolya (2) Török Ágnes (3) Török Tamara (9) Toronykőy Attila (10) Tosca (2) Tóték (3) Tóth Anita (6) Tóth Eszter (2) Tóth Ildikó (3) Tóth János (2) Tóth Jocó (6) Tóth József (4) Tóth Mátyás (2) Trafó (6) Traviata (2) Trill Zsolt (9) Trokán Anna (3) Trokán Nóra (9) Trokán Péter (2) Turandot (3) Turpinszky Gippert Béla (2) Übü király (2) Udvaros Dorottya (10) Újlaki Dénes (3) Ujvári Gergely (7) Újvidék (2) Új Színház (2) Ulbrich Andrea (5) Ullmann Mónika (6) Ungár Júlia (8) Upor László (2) Urbanovits Krisztina (3) Uwe Stickert (3) Vadász Dániel (3) Vádli (5) Vajdai Vilmos (8) Vajda Gergely (4) Vajda Júlia (4) Vajda Milán (7) Vaknyugat (3) Valentyik Anna (3) Valló Péter (14) Vándor Éva (2) Váradi Zita (7) Varázsfuvola (7) Varga Donát (11) Varga Gabriella (2) Varga Járó Ilona (2) Varga Lili (2) Varga Viktória (3) Varga Zoltán (4) Várhelyi Éva (16) Vári Éva (8) Városmajori Színpad (10) Varsányi Péter (2) Vashegyi György (14) Vaskakas Bábszínház (2) Vati Tamás (4) Vecsei Miklós (3) Vecsey Gyula (2) Végh Dénes (2) Végh Zsolt (2) Velich Rita (2) Venczel Vera (3) Venekei Marianna (2) Verebes István (2) Veszprém (2) Victoria Kamarakórus (2) Vida Anikó (2) Vida Péter (9) Vidéki Színházak Fesztiválja (15) Vidnyánszky (11) Vidnyánszky Attila színész (9) Vidovszky György (6) Vietnam (11) Vígszínház (22) Viktor Balázs (8) Vilmányi Benett Gábor (8) Vincze Klára (4) Vinnai András (2) Vizin Viktória (4) Vizi Dávid (8) Vörös Róbert (2) Vörös Szilvia (13) Walter Fink (7) Waltraud Meier (2) West Side Story (2) Widder Kristóf (6) Wiedemann Bernadett (30) Wierdl Eszter (15) Wittinger Gertrúd (3) Xavier Sabata (4) Xerxesz (2) Yoshida Makiko (2) Zavaros Eszter (30) Zeke Edit (2) Zemlényi Eszter (3) Zeneakadémia (36) Zimányi Zsófia (4) Znamenák István (26) Zöldi Gergely (3) Zöldi Z Gergely (3) Zöldy Z Gergely (4) Zoltán Áron (3) Zsámbék (2) Zsámbéki Gábor (9) Zsigmond Emőke (9) Zsótér Sándor (46) Zuzana Kohutová (2) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Zavarba ejtett a Katona Minden jó, ha a vége jó című előadása, amelyet a júniusi bemutató után féléves csúszással tudtam beiktatni a programomba. Azóta ugyan hallottam néhány véleményt, de azokból is inkább a bizonytalanság és helyenként a negatív benyomások jöttek le, és ugyan ezek némileg felkészítettek az előadásra, bennem is hasonló kételyek kezdtek gomolyogni, de nem hagyták magukat nagyon megfogalmazni - az események (más színházi esték) egyébként is elsodortak...(Azért az előadás másnapján egy drámaórát eltöltöttem a látottak elemzésével.)

Azt hiszem, hogy sokak-sokunk problémája elég egyszerű. Itt van egy híres klasszikus - ráadásul Shakespeare! - egyik kevéssé ismert műve, amelyet cirkuszi közegbe helyezett Zsámbéki Gábor, a Katona volt-igazgatója, a színház arculatának markáns megformálója. Nézzük az előadást, amelyre talán könnyedén rámondanánk, hogy nem hat ránk, helyenként unalmas is, nem biztos, hogy a cirkuszi párhuzam annyira adja magát...- rámondanánk ezt és még sok mást is, amennyiben egy pályakezdő rendező egyik opuszáról lenne szó.

Jelen esetben viszont tudjuk, hogy ha Zsámbéki Gábor darabot választ akkor nem felületes, nem rendez három helyen párhuzamosan, kidolgozza azt, amit csinál - magunkban keressük elsősorban a hibát, hogy miért nem hatott az, amit láttunk.

Ugyan ez a decemberi időszakom meglehetősen zaklatott volt, de biztosan tudom, hogy erre az előadásra úgy mentem, ahogy színházba érdemes, fókuszálva a darabra és jó hangulatban, nyitottan. Ráadásul az állójeggyel le tudtam  jó helyre ülni, és még mindennek a tetejébe találkoztam egy olyan ismerősömmel is, akivel nagyjából húsz éve is folyton itt futottunk össze és éppen a Katona miatt kerültünk mondhatni baráti viszonyba. (Az előadás végén volt egy közönségtalálkozó, amire nem tudtam maradni és erről őt kértem meg, hogy tájékoztasson. A bejegyzés végén Bakos Anikó szövege olvasható.)

Miután több mint három hete foglalkoztat az előadás, elég meredek állítás lenne azt mondani, hogy nem hatott - inkább: nem úgy hatott, ahogy azt jellemzően megszoktam és szeretem. Nevetni lehetett persze itt-ott, másfelől viszont összességében rossz közérzetem lett a látottaktól, miközben elvileg csak megvolt a happy end.

A Katona előadásaival persze a "század tulajdon alakját és lenyomatát" kívánja közvetíteni, és ez a "rosszkedvünk tele" közhangulat, ami az utóbbi évekre jellemző, áttételesen még jobban átjön az előadásból, mint ha aktuálpolitikai utalásokkal lenne teletűzdelve. A felszín alatt nagyon nincs semmi sem rendben az életünkben, ezt érezzük az előadás hatására. (A szöveget Várady Szabolcs készítette Vas István fordításának felhasználásával és minden bizonnyal benne volt a színház dramaturgjának, Török Tamarának keze is.)

Ha netán cél volt, hogy így, némileg nyugtalanul hagyjuk el a színházat, akkor ennek a kiváltása maradéktalanul sikerült is a történet bemutatásával, amelyben az alkotók generációs problémát látnak elsősorban, a színlap is ezt nyomatékosítja, sőt a meghajlásnál is koruk alapján váltak két részre a szereplők .

Nem véletlen, hogy ritkán mutatják be ezt a darabot, tíznél kevesebbről tud a szinhaziadattar.hu, a legutóbbi a vígszínházi volt 2007-ből, amelyről nekem is vannak halovány benyomásaim, de különösebben nem fogott meg. Shakespeare valószínűleg ezúttal is az "ahogy ti szeretnétek, olyan darabot írok nektek, a fő, hogy gyertek el az előadásomra" hangulatban volt, és engedett ugyan a "kötelező happy end" nyomásnak, mert ennek igénye akkor is, most is megvolt, megvan és feltehetően meg is lesz (diákjaim "elemző" kritikáiból is kiderül, hogy mindenki jó véget akar látni, arra van szükségünk, ha már a hétköznapi élet rendre adós marad a csodákkal), ugyanakkor a gondolkodó nézőknek így is kilóg a lóláb és érezhetik, hogy hülyére vesznek minket, fanyar ez a boldog vég.

Nem csodálkoznék, ha ennek a darabnak a története nem lenne túlságosan közismert, éppen a kevés bemutató miatt sokaknak hiánypótló lehet a Katona előadása, már amennyiben valakinek célja az, hogy alaposan megismerje Shakespeare teljes életművét.

A történet fordulatai elég meseszerűek, ami a szerzőre jellemző is, és ezek valószínűtlensége is magában rejti azt a tanulságot, hogy ugyan valóban előfordulhat, hogy az élettől megkapjuk, amit szeretnénk, de ahhoz valóban csodák sorozatára van szükség. A néző szabadsága óriási, ha akarja megkapja a happy endet, ha meg inkább kritikus alkatú, akkor fanyaloghat kedvére, ahogy a színházon kívüli életben is.

Már az alaphelyzet is szinte lehetetlen: egy orvos árván maradt lányát, Helénát egy grófnő sajátjaként neveli és szereti, sőt azt sem ellenezné, ha ez a vagyontalan lány a fia felesége lenne. Ezen a ponton azt kívánnánk, hogy ha ez így van, legyen is meg az esküvő - de nem, egyetlen gond van csak: az ifjú Bertram gróf észre sem veszi a lányt, bár évek óta egy háztartásban élnek. Ha belegondolunk, ez sokkal rosszabb helyzet a lány számára, mint egy másik darabbeli Júliáé, akinek ugyan az egész családja tiltakozna a választása ellen, de legalább vonzalma viszonzásra talált. Mondjuk ki, ez lenne az az eset, amikor jobb esetben egy nagy sóhajtással bele kellene nyugodni a megváltoztathatatlanba, vagy esetleg évekig még a gróf körül reménykedve sürgölődni. Utóbbira semmi esély, Bertram a királyi udvarba megy, mert unatkozik. Heléna tehát lép és itt jön a második nagy valószínűtlenség: a király halálos beteg, és a lány apjától örökölt csodagyógyszerét hajlandó kipróbálni, ettől pedig 3 nap alatt helyrejön ÉS ezért cserébe szabadon választott férjhez juttatná megmentőjét. Így az előadásnak ebben a viszonylag korai szakaszában ismét létrejöhetne a happy end, de tudjuk, hogy lesz még egy rész - így jön, mert jönnie kell a várható bonyolítás.

Bertramról eddig a pontig sokat nem tudtunk meg, mindössze kalandvágyáról értesültünk, illetve közömbösségéről Heléna iránt. Az, hogy mitől lenne annyira fantasztikus, hogy a királytól kellene megigényelni, nem jövünk rá. Lehet, hogy ő volt az első fiatal férfi a lány közelében? Vagy "csak", mert a szerelem vak? Ezen a ponton egyébként nagyon megértjük a fiatal gróf tiltakozását, és azt is, hogy inkább lelép, amikor a házastársát erőszakkal a nyakába sózták.  Az, hogy ezek után a további, itt nem részletezendő újabb még valószínűtlenebb fordulatokból megtudjuk nemcsak azt, hogy Heléna tényleg kissé túlzásba viszi az elszántságot, de sajnos az is bebizonyosodik, hogy valószínűleg tényleg méltatlanra pazarolja a szenvedélyét, de végezetül mégis megkapja, akit akart, ha jó lesz így neki, ha nem. (Néha ez az igazi tragédia, mert aztán mindig máshogy sülnek el a dolgok, nem egészen úgy, ahogy az ember elképzeli.)

Ahogy Shakespeare-nél ez lenni szokott, szeret a vígjátékaiba mellékszálat is betenni, hogy a történet kibontakozását késleltesse, bonyolítsa. Ez a másik történet (Parolles megszégyenülésével a fókuszában) engem kevésbé kötött le, mint az említett főszál és rendre azon kaptam magam, hogy nem váltok elég gyorsan a szereplőkkel, hanem el vagyok akadva Helénánál és az ő abszurd küzdelménél egy olyan férfiért, aki tőle semmit nem akar. 

De talán most már foglalkozzunk a színészekkel inkább:

A nap hőse a Grófnő szerepébe beugró Kiss Eszter volt, akiről ha nem hirdetik ki, hogy csak Bodnár Erika helyettese, sose derült volna ki, hogy nem ő volt már benne az eredeti szereposztásban is. Kovács Lehel anyjának ugyan túl fiatal, de ennek elfogadása nem okozott problémát. Minden beugrás jellemzően koncentráltabbá teszi a teljes csapat munkáját, de a Katonában eleve nem szoktam érezni, hogy lazáskodnának, az előadást sem láttam korábban, így nehezen tudnám megállapítani, hogy a többieket hogy érintette a rendkívüli helyzet, és azt sem tudom, hogy hány napjuk volt a felkészülésre, zökkenők nélkül ment minden.

Az előadás két kulcsszerepe a fiatal nem-szerelmes páré. Heléna az, aki akar valamit, ő az, aki ebbe energiát is tesz (de ennyit?), és így ennek megfelelően meg is kapja a férfit. Pálos Hannában minden megvan, ami ehhez a szerephez kell, átjön a vágyakozása, az ambíciója, sőt az is, hogy mélységében nem gondolja át a helyzetet, egészen magától értetődőnek tartja, hogyha egy király adja férjhez, akkor bárkinek örülnie kellene a lehetőségnek. A világ sokkal bonyolultabban működik, mint ahogy elképzeli, még ezt az egy kiszemelt (de egyébként átlagos) férft sem könnyű megszerezni. A rang és a pénz kellő elszántsággal párosulva viszont megoldás mindenre, bizonyítja be a végkifejlet - csak abba nem érdemes belegondolni, hogy utána mi jön.

A műben van még egy fiatal lány, aki legalább saját anyával rendelkezik (Szirtes Ági) és szintén érezzük, hogy kezd beleszeretni ebbe a Bertram-fiúba. Miután ez a lány az első, aki iránt ő is érdeklődik, itt kialakulhatna akár egy szép kölcsönös szerelmi történet is, ha a szerzőnk így akarná, de nem így lesz. Diána szerepében Rujder Vivien eljátssza a tapasztalatlan, anyja tanácsaira szoruló lánykát, aki még nincs elköteleződve, nem lovallta bele magát a szerelmi szenvedélybe, így - hozománygyűjtési szándékkal is - inkább segít Helénának, hogy férjét megszerezze. Láthatjuk, hogy veri át három nő az egy gyanútlan férfit, akit majd később a király előtt is megszégyenítenek, de nem fogjuk sajnálni, mert Bertram - ahogy azt sejteni lehetett - nem tervezte, hogy hosszú távon megállapodik Diána mellett, csak ígérgetett és éppen egy érdekházasság megkötésébe tervezett belebonyolódni.

A férfi, akit vágyaival két részen keresztül ostromol Heléna, Kovács Lehel, aki nem hősszerelmes alkatú színész, sokkal inkább alkalmas komikus karakterek megjelenítésére és a szereplőválasztásnál érezzük is ezt a szándékot, egy átlagos férfit akart a rendező kiválasztani, hogy még véletlenül se szálljunk mi is el, ne lássuk rendkívülinek és még véletlenül se kezdjen a néző is osztozni  Heléna rajongásában. Kovács Lehel bitang jó színész, hihető Heléna kezdeti elutasításakor is és akkor is, amikor végül beletörődik, hogy ha már így alakult, akkor megmarad a rátukmált feleség mellett. Szerethető esendőségében is.

Kisebb szerepében jó volt látni hosszabb idő után Újlaki Dénest, Szacsvay Lászlót,  Bezerédi Zoltánt és a vendégként működő Gyabronka Józsefet, illetve Elek Ferenc nagy alakítását Parolles szerepében, akiről nekem is eszembe jutott Falstaff (a közönségtalálkozón is szóba került), az is az ő szerepe lesz. Az előadásban résztvevő egyetemisták (Kovács Tamás, Lestyán Attila, Martinkovics Máté, Vilmányi Benett Gábor, Vizi Dávid) is a cirkuszi szál kidolgozásához kellettek, de számomra éppen ez a rendezői adalék kevéssé volt érdekes, ahogy említettem, lekötött a cselekmény néhány fordulata, ahogy mezei nézőhöz illik is. Azért a látvány tervezőinek neve ne sikkadjon el: Szlávik István és Szakács Györgyi munkáját láttuk.

Az előadáson gondolkodva siettem haza, miközben BAKOS ANIKÓ részt vett a közönségtalálkozót és másnap reggel az alábbiakat írta Facebook oldalamra:

"Zsámbéki elmesélte, hogy a főiskolán már 3-4 osztállyal ezelőtt megfigyelte, hogy a leendő színészeknek egyre nehezebb a shakespeare-i nyelv, különösen, ha egy mondatban közbevetések is vannak. A közönség soraiból egyre kevesebbeknek tűnik fel, ha Várady Szabolcs a nyelvi humor kedvéért átemel valamit Arany Jánostól (itt a Hamletből). Egyre kevesebben ismerik fel az Arany János-fordítást, mondja Zsámbéki. A darab (Minden jó, ha vége jó) foglalkoztatta például azért, mert ráismert benne a Katona társulatára: valamelyik darabjuk 50. előadását ünnepelték, amikor rájött arra, hogy akikkel együtt ülnek, mindannyian hosszan tudnának mesélni a nyavalyáikról. Már kifelé mennek a színházi pályáról. Ebben a darabban is sok az öreg, beteg, nyavalyákkal bíró szereplő (pl. a király, a bolond, a grófnő vagy a falstaffi Parolles is). Arra volt kíváncsi, hogy ez a nemzedék mit kezd a fiatalsággal, és viszont, kölcsönösen hogyan látják egymást. Az egyik generáció már távozóban, a másik érkezőben, a találkozásukból mit lehet kihozni. (Külön kiemelte Parollest és az ő földcsuszamlását, amit megél, amikor kivetik őt.)

Sok szó esett a nyelvi nehézségekről. A színpadon praktikusan azt kell figyelembe venni, hogy minden csak egyszer hangzik el, azt az egy alkalmat lehetőleg értse meg a közönség, ne ússzon el a szöveg. Nádasdy emlegette Hüperiont, Apollónt és a Napistent - mintha maga is keverte volna őket?, vagy én emlékszem rosszul a példájára -, arról beszélt, hogy a fordításnál dilemmát okoz, hogy ha Hüperionról van szó, azt ne fordítsa-e inkább Apollónnak, vagy még inkább Napistennek annak érdekében, hogy a közönség értse. Mire az irodalomtörténész úr közbevetette, hogy olvasson a közönség görög mitológiát. Ez is egy szempont. :) A fordító elvégez egy csomó kutatómunkát a könnyebb szövegérthetőség kedvéért, a színházi szövegkönyv írója és a dramaturg még közelebb hozza a szöveget a közönséghez. A rendező pedig megrendezi mindebből azt, ami őt a leginkább foglalkoztatja. (Ez így direkt módon nem hangzott el, csak saját interpretáció. :) )

Nádasdy elmesélte Falstaff kapcsán, miként sikerült vizsgáznia az egyetemen Shakespeare-ből. A professzor: beszéljen Falstaffról. Nádasdy felmondta az opera hősének főbb jellemvonásait, a történetet, reneszánsz életöröm és búskomorság, satöbbi. A professzor egy ideig hallgatta, majd közbevetette: jó, jó, de melyik Shakespeare-darabról beszélünk? Nádasdy beszélt tovább zavartalanul Falstaffról, a professzor: csak nem azt akarja mondani, hogy Shakespeare-nek van Falstaff című darabja? Majd a vizsga végén megegyeztek egy nem túl kedvező érdemjegyben. Ahogy elmesélte Nádasdy, a professzor nagy figura lehetett. (Hogy pont egy Nádasdy-leszármazottat jutott eszébe Falstaffal beugratni. Tuti siker.)

Volt szó a rímes zárlatról: ha a szereplők éppen prózában beszélnek, akkor is gyakori, hogy a jelenetvég rímben van, jelezve a színészeknek és a közönségnek, hogy ez itt abgang. (Sose hittem volna, hogy ilyen szerepe is lehet a rímnek, legközelebb majd figyelek rá.)"

 

Címkék: Katona Gyabronka József Szacsvay László Szirtes Ági Kovács Lehel Elek Ferenc Bodnár Erika Pálos Hanna Kiss Eszter Újlaki Dénes Vizi Dávid Bezerédi Zoltán Kovács Tamás Szlávik István Szakács Györgyi Rujder Vivien Lestyán Attila Vilmányi Benett Gábor Martinkovics Máté Minden jó ha a vége jó

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr2212059189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu